صفحه اصلی arrow مطالب پزشکی و سلامت arrow همه چیز درباره گیاهخواری و خام گیاهخواری، فواید و مضرات گیاهخواری
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 16 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

همه چیز درباره گیاهخواری و خام گیاهخواری، فواید و مضرات گیاهخواری

ارزیابی كاربر: ONONONONOFF / 5
ضعیف عالی 
اگر تصمیم دارید گیاه‌خوار شوید یا حتی خام گیاهخوار شوید و سفره خانواده را به این سمت سوق دهید و یا اگر حتی در حال حاضر گیاه‌خوار هستید بهتر است در مورد فواید و یا مضرات آن بیشتر بدانید.در مورد فواید گیاهخواری بسیار می گویند و آنچه مسلم است برای افراد چاق و افراد با بیماریهای قلبی و عروقی بسیار مفید است اما به نظر می رسد برای افراد نابالغ و کودکانی که برای رشد به مواد و املاح و ویتامین های کافی نیاز دارند مفید نباشد. به هرحال مطالعه مطالب زیر به شما کمک می کند تا تصمیم آگاهانه ای بگیرید.
در ادامه مطلب علاوه بر نظر یک متخصص تغذیه درباره فواید و مضرات گیاهخواری مقالات متعدد انجمن های گیاهخواران که درباره گیاهخواری و فواید خام گیاهخواری موجود است نیز ضمیمه می گردد که خواندن آنرا توصیه می کنیم.

همه چیز درباره گیاهخواری و خام گیاهخواری، فواید و مضرات گیاهخواری

تعریف انواع گیاه‌خواری البته کمی متفاوت است، بعضی‌ها گوشت و فرآورده‌های لبنی نمی‌خورند، بعضی‌ها از مصرف محصولات لبنی و تخم‌مرغ اجتناب می‌کنند و بعضی نیمه‌گیاه‌خوار هستند، یعنی مرغ و غذاهای دریایی و گاهی گوشت قرمز مصرف می‌کنند.جالب است که رژیم گیاه‌خواری بیشتر مورد توجه جوانان است در حالی که اگر آنها گوشت را از رژیم غذایی خود حذف کنند و به جای آن سیب‌زمینی سرخ کرده، ‌چیپس و نوشابه را جایگزین کنند رژیم غذایی چندان سالمی نخواهند داشت.

البته مصرف زیاد سبزیجات و انواع میوه‌ که در رژیم غذایی گیاه‌خواری شایع است برای سلامتی بسیار سودمند است، علت آن هم به وجود انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی،‌ مواد ضدسرطان گیاهی و فیبرهای گیاهی برمی‌گردد.

یک متخصص تغذیه با اشاره به تامین نشدن نیازهای بدن در رژیم‌های گیاه‌خواری. رژیم غذایی مطلق را توصیه نمی‌کند و معتقد است لازم است که تعادل در استفاده از مواد غذایی حیوانی و گیاهی رعایت شود.

دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه با بیان این که حدود 5 تا 6 نوع رژیم گیاه‌‌خواری مطرح است، «خام گیاه‌خواری» را نامطلوب‌ترین نوع گیاه‌خواری می‌داند: در این نوع رژیم گیاه‌خواری به هیچ وجه از غذاهای پخته استفاده نمی‌شود.

افرادی که از این نوع رژیم استفاده می‌کنند از هر نوع ماده غذایی گیاهی استفاده می‌کنند اما فرآورده‌هایی مانند شیر، تخم‌مرغ و حتی عسل که از حیوانات تهیه می‌شود، استفاده نمی‌شود.

این متخصص تغذیه در توضیح عوارض ناشی از گیاه‌خواری می‌گوید: آهن، روی و ویتامین B12 مورد نیاز بدن از طریق رژیم گیاه‌خواری تامین نمی‌شود. این در حالی است که کمبود روی بویژه در کودکان ممکن است تعویق در رشد و کمبود ویتامین B12 و آهن نیز کم خونی را به دنبال داشته باشد.

از میان انواع رژیم‌های گیاه‌خواری افرادی که علاوه بر رژیم گیاه‌خواری از شیر و تخم‌مرغ نیز استفاده می‌کنند، در صورت مشورت با متخصص تغذیه، مکمل‌ها، ویتامین‌ها و املاح بدنشان تامین شده و با رژیم گیاه‌خواری مشکلی ایجاد نمی‌شود.

به گفته او انسان موجودی همه‌چیزخوار است و فیزیولوژیک و ساختار بدن وی به صورتی خلق شده که به هر دو مواد غذایی حیوانی و گیاهی نیاز دارد. از طرفی لازم است حداقل 4 تا 5 روز در هفته از گوشت، مرغ یا ماهی و یا فرآورده‌های آنها استفاده شود.

 

همه چیز درباره گیاهخواری و خام گیاهخواری، فواید و مضرات گیاهخواری

رژیمی به نفع قلب

براساس یک مطالعه انجام شده، رژیم غذایی مبتنی بر گیاه‌خواری خطر سکته قلبی و مغزی را برای افرادی که بیماری‌های قلب و عروق دارند کاهش می‌دهد.

حمله قلبی و سکته مغزی یکی از اصلی‌ترین علل مرگ به شمار می‌روند، اما تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که گیاه‌خوار هستند کلسترول کمتری دارند.بسته شدن رگ‌های قلب علت اصلی مشکلات قلبی است اما پژوهشگران می‌گویند خطر این بیماری‌ها با خوردن غذاهایی که فاقد مواد حیوانی است کاهش می‌یابد.در این مطالعه 28 داوطلب یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاه‌خواری گرفتند که شامل پروتئین، کربوهیدرات و مواد نشاسته‌ای و چربی بود. این رژیم غذایی شامل سبزیجات، میوه، ذرت، تخمه آفتابگردان و ارزن می‌شد.

28 نفر دیگر نیز یک رژیم غذایی سالم گرفتند که همین میزان پروتئین، کربوهیدرات و چربی داشت.

در این رژیم غذایی چربی‌های اشباع شده کمتر از 10 درصد از انرژی روزانه را تامین می‌کرد و از غلات سبوس‌دار نیز تا حد امکان استفاده می‌شد.

به گزارش ایسنا، مقایسه نتایج این مطالعه نشان داد گروهی که دارای رژیم غذایی گیاهی بودند میزان کلسترول به‌خصوص نوع بد آن یعنی ال‌اس‌ال خود را توانستند به میزان قابل توجهی کاهش دهند، اما در مقابل تغییر محسوسی در کلسترول افرادی که رژیم غذایی غیرگیاهی داشتند، حاصل نشد.پژوهشگران به شواهد زیادی اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد این تغییرات برای پیشگیری از گرفتگی رگ‌های قلبی بسیار موثر هستند.با این وجود کارشناسان هشدار می‌دهند رژیم غذایی گیاهی ممکن است در کاهش کلسترول موثر باشد، اما به راحتی نمی‌تواند همه مواد غذایی مورد نیاز بدن را تامین کند.

مضرات

اما به گفته‌ دانشمندان سوئدی، گیاه‌خواری بدن را از کسب مواد مغذی اصلی و حیاتی محروم می‌کند.

از آنجا که گیاه‌خواران از خوردن هر گونه محصولات حیوانی پرهیز می‌کنند، لذا به میزان بسیار ناچیز از مواد مغذی موجود در غذاهای گوشتی مانند کلسیم و ویتامین B12 بهره‌مند
می‌شوند.

پژوهشگران نمونه‌های خون و ادرار افراد جوان گیاه‌خوار را از نظر میزان ریزمغذی‌های اصلی مورد آزمایش و تجزیه قرار دادند و سپس نتایج این آزمایش‌ها، با نمونه‌های مشابه گرفته شده از سایر جوانانی که همه‌چیزخوار (غذاهای گیاهی و حیوانی) بودند، مقایسه کردند.

برپایه نتایج تحقیقات انجام شده، میزان مواد مغذی و مواد معدنی موجود در بدن جوانان گیاه‌خوار در مقایسه با گروه دیگر بسیار متفاوت بود و اکثریت آنها حتی از دریافت مواد غذایی لازم و ضروری برای رشد و نمو در حد متوسط نیز بی‌بهره بودند.

این افراد غالبا دچار کمبود ریبوفلاوین (نوعی ویتامینB)، ویتامین B12، ویتامین D، کلسیم و سلنیوم می‌شوند. حتی پس از آنکه محققان مکمل‌های غذایی را به رژیم روزانه آنها افزودند، درصد کلسیم و سلنیوم بدن آنها به حد طبیعی نرسید.

همه چیز درباره گیاهخواری و خام گیاهخواری، فواید و مضرات گیاهخواری

لبخندمجموعه مقالات و مطالب گیاهخواران و خام گیاهخوارانلبخند

خام گیاهخواری چیست ؟

خام گیاهخواری ترکیبی از گیاهخواری و خام خواری است. در این رژیم غذایی همه غذاها با منشاء حیوانی، و همه غذاهای طبخ شده در دمای بالاتر از ۴۸ درجه سانتی‌گراد ( ۱۱۸ فارنهایت) حذف شده‌اند. خام گیاهخواری شامل سبزیجات خام و میوه‌ها، آجیل‌ها و پوره آنها، حبوبات و جوانه‌های گیاهی، دانه‌های گیاهی، روغنهای گیاهی، گیاهان دریایی، رستنی‌ها و میوهای تازه‌است. مدلهای مختلف خام گیاهخواری وجود دارد، که شامل خام میوه خواری، آبمیوه خواری، جوانه خواری می‌شود. گاهی اوقات تعریف خام گیاهخواری به رژیم غذایی با ۷۵ درصد غذاهای خام اطلاق می‌شود.
خام خواری(خام گیاهخواری) تغذیه با مواد خام گیاهی است که طبیعت آن را در برابر اشعه خورشید ساخته و پرداخته و در اختیار بشر قرار داده‌است، بدون این که دخالتی از نظر پختن، حرارت دادن، بو دادن و کنسرو کردن در آن بشود و یا فعل و انفعالات شیمایی در آن انجام گردد تا در نتیجه موجب تغییر حالات فیزیکی یا شیمیایی آن بشود.
خوراکیهای مصرفی
در این روش تغذیه گوشت و لبنیات و فرآورده‌های آن و تخم مرغ به هیچ نوع و صورتی مصرف نمی‌شود.خام گیاهخواران از مواد محرکه مانند قهوه، چای، الکل، یا سیگار خوداری می‌کنند و آنها را به کار نمی‌برند، غذاهای آن‌ها شامل انواع میوه جات، سبزیجات و یا سالادها، آجیل و خشکبار مانند گردو، پسته، فندق، بادام، کنجد و انواع جوانه‌ها از قبیل جوانه گندم، عدس، ماش، نخود، سویا و مواد قندی نظیر عسل، کشمش، خرما، انجیر و شکر قهوه‌ای و غیره‌است که به صورت خام و طبیعی مصرف می‌نمایند که می‌توان آن‌ها را به صورت غذاهای ترکیبی در آورد و مورد مصرف قرار داد.
منبع: حکیم تهرانی، مجموعه ای از بهترینهای طب سنتی

فواید خام گیاهخواری:

خام گیاهخواری بدن را از سموم پاک کرده، مواد مورد نیاز بدن را در بهترین و کامل‌ترین فرم آن فراهم نموده،
خام گیاهخواری چربی‌های اضافه را از بین برده، چشمها را درخشان، پوست را شاداب، موها را براق و اندام را به طبیعی‌ترین فرم و اندازه خود در میاورد.
خام گیاهخواری، زیبایی ساده طبیعی و ذاتی هر فردی را بدون نیاز به لوازم آرایش یا وسایل مصنوعی مختلف اجازه بروز می‌دهد.
خام گیاهخواری تنها رژیم غذایی است که در آن رابطه طبیعی با غذا، گرسنگی و خوردن برقرار می‌شود.
خام گیاهخواری تنها روشی است که بدون شکنجه‌ی گرسنگی، شمردن کالری، حس محرومیت از این و آن ماده غذایی با فراهم کردن تمام مواد لازم برای بدن، بدن را به اندازه و فرم و شکل طبیعی خود در میاورد.
پاکسازی بدن از سموم و دردسترس قرار گرفتن مواد غذایی مورد نیاز که توسط رژیم خام گیاهخواری تحقق می‌یابد
خام گیاه خواری همچنین باعث سبکی، شادمانی و حس سرخوشی گشته که اینها نیز به نوبه خود چهره را بشاش و خلق و خوی را سرخوش و مثبت کرده به طور طبیعی بر زیبایی فرد می‌افزایند.

صلح از بشقاب ما شروع میشود.
مهربانی از بشقاب ما شروع میشود.
عدالت از بشقاب ما شروع میشود.
احترام به زندگی از بشقاب ما شروع میشود.
سلامتی روحی و جسمی از بشقاب ما شروع میشود.
مبارزه با کشتار و استثمار و آزار حیوانات از بشقاب ما شروع میشود.
مبارزه با گرسنگی در جهان از بشقاب ما شروع میشود.
مبارزه با گرمایش زمین از بشقاب ما شروع میشود.
خودداری از آلودگی آب و هوا و خاک از بشقاب ما شروع میشود.
نگهداری از آب و جنگل و انرژی از بشقاب ما شروع میشود.
حیواندوستی و رعایت حقوق حیوانات از بشقاب ما شروع میشود.
جلوگیری از نابودی گونه های گیاهی و حیوانی از بشقاب ما شروع میشود.
همه چیز از بشقاب ما شروع میشود. گیاهخواری "الف" الفبای اخلاق در دنیای امروز ماست.
سلامتی-هدیهٔ زندگی کانال تلگرام:   @elmeee


بدون شك زنده خواري يگانه علاج همه  بيماری ها مي باشد. اين حقيقت كاملاً ثابت شده و هيچكس نمي تواند آن را انكار نمايد و يا مخفی نگه دارد. اگر اين كار حقيقت نداشت خودم در عرض 17سال زنده خواری احساس مي كردم و از اين راه بر مي گشتم.

من ميليون ها ريال پول و اوقات زيادی صرف نموده ام تا اين حقيقت را به گوش مردم برسانم. مگر ديوانه بودم اين همه رنج و مشقت را بي خود تحمل نمايم؟ مگر من دشمن سلامتي خود و خانواده ام بودم؟

هزارها افراد بشر با زنده خواري از مرگ حتمی نجات پيدا كرده اند و زندگي خود را به من مديونند . هر يك از اين خبزرها براي من ميليون ها ارزش دارد.



وضع انجمن تغذيه آمريكا راجع گياهخواري

چکیده ان به صورت زیر میباشد :
رژیم های غذایی  گیاهخواران، شامل گیاهخواران کامل یا Vegan ها، سالم بوده و از لحاظ دریافت مواد مغذی لازم برای بدن کافی است و در پیشگیری و درمان بیماری هایی  همچون چاقی ،دیابت و برخی سرطان ها مفید است.

رژیم های گیاهی صحیح، در تمام دوره های زندگی شامل بارداری، شیردهی، نوزادی، کودکی، نوجوانی و برای ورزشکاران مناسب است.

انجمن تغذيه آمریکا (ADA) بزرگترین سازمان متشکل از متخصصین و اساتید خوراک و علم تغذیه است که در حدود 67000 عضو دارد. در حدود 75% از اعضای ADA را متخصصین تغذیه تشکیل می دهند و 4% را تکنسین های تغذیه. باقی اعضای ADA شامل محققین، دانشیاران، دانشجویان، متخصصین بالینی، مشاورین و مدیران خدمات غذایی می باشد




1 نظر

بازدید كننده
پرنیا
یك‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۱۵ بعدازظهر
سلام ممنون از مطالب مفیدتون استفاده کردم بازم ممنون
ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب