صفحه اصلی arrow مطالب پزشکی و سلامت arrow غذاها و خوارکی هایی که شما را جوان می کنند و جوان نگه می دارند
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 12 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

غذاها و خوارکی هایی که شما را جوان می کنند و جوان نگه می دارند

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

اگر هميشه سعي مي کنيد غذاهاي سالم را پيدا کنيد و فکر مي کنيد به سختي چنين غذايي خواهيد يافت و اماده کردن غذاي سالم را سخت مي دانيد به اشپزخانه ي خود نگاه کنيد، در اشپزخانه ي شما بيش تر از انچه که فکر کنيد غذاهاي شگفت انگيز وجود دارد، از شکلات گرفته تا قهوه و گردو، اين هفت غذاي روزانه ي شگفت انگيز به سلامتي شما کمک مي کند.

شکلات
خبر خوب براي معتادان به شکلات: شکلات يکي از سالم ترين غذاها براي قلب است. در سال 2011 يک مطالعه در دانشگاه هاروارد نشان داد که ترکيبي الي به نام فلاوانوئيد که در کوکا (دانه هايي که از ان شکلات ساخته مي شود) وجود دارد همزمان با بالا بردن سلامتي عروق، فشار خون و سطح کلسترول را کاهش مي دهد و به جريان يافتن خون کمک مي کند. البته در مورد HLD،کلسترول خوب خون، مطالعه اي انجام نشده است. دکتر اريک دينگ( متخصص تغذيه و اپيدميولوژي) در اين مورد مي گويد تمام اين اقدامات از قلب در برابر بيماري هاي قلبي محافظت مي کند.
با وجود اين اخبار خوب شما اجازه نداريد هر نوع شکلاتي را که به دستتان رسيد بخوريد.دکتر جوزف مارون مي گويد: شکلاتهاي 80 درصدي که در کشور ما وجود دارد سالم نيستند. انها حاوي شکر هستند و فلاوانوئيد هاي طبيعي موجود در دانه و درخت کوکا از انها استخراج شده است. متخصصان ما توصيه مي کنند روزانه 2 تا 4 قطعه شکلات خالصي را که حداقل 70 تا 75 درصد کوکا دارد مصرف کنيد زيرا ميزان فلاوانوئيدهاي بيشتري دارد. اما اگر شکلات دوست نداريد به جاي قطعات شکلات، روزانه 400تا 450 ميلي گرم از فلاوانوئيدهاي شکلات را به صورت مکمل مصرف کنيد.

قهوه
زماني که همه در مورد فوايد قهوه سخن مي گفتند مطالعه اي از اثرات معجزه اساي ان در مردان خب داد. مطابق تحقيقاتي که در سال 2011 در دانشگاه هاروارد انجام شده است مصرف قهوه شانس ابتلا به سرطان پروستات را کاهش مي دهد.
مطابق اين تحقيقات در مرداني که روزانه بيش از 5 فنجان قهوه مي خورند شانس ابتلا به سرطان پروستات و مرگ ناشي از ان به ترتيب 20 تا 60 درصد کاهش مي يابد. 
براي بسياري از افراد 6 فنجان قهوه در روز بسيار زياد است اما مطالعات ديگر ثابت کرده اند مرداني که روزانه 2 تا 3 فنجان قهوه مي خورند به نسبت انهايي که اصلا قهوه مصرف نمي کنند شانس ابتلا به سرطان کمتري دارد.
خودتان را عادت دهيد که صبح ها دو فنجان قهوه بخوريد.

غذاها و خوارکی هایی که شما را جوان می کنند و جوان نگه می دارند

تره شاهي
با وجودي که اين سبزي چندان معروف نيست اما بر يکي از جنبه هاي مهم سلامتي زنان موثر است. اين سبزي از رشد تومورهاي سرطاني سينه جلوگيري مي کند.
با وجود اينکه تحقيقات کمي انجام شده است محققان دانشگاه ساوتمپتون انگلستان در سال 2011 گزارش دادند که ترکيبات موجود در تره شاهي سيگنال هايي را که از تومور براي افزايش جريان خون فرستاده مي شود خاموش مي کنند اين کار روش بسيار خوبي است براي اينکه رشد تومور را متوقف کنيد.
همه ي تومورها به رگ هاي خوني جديدي نياز دارند، اگر شما از ساخت رگ هاي جديد جلوگيري کنيد به خوبي مانع رسيدن خون به تومور مي شويد. دکتر ماريون در اين باره مي گويد: اکثر داروها ( که براي درمان سرطان سينه استفاده مي شوند.) از توليد رگ هاي خوني جديد توسط بافت تومور جلوگيري مي کند، و به اين ترتيب شما مي توانيد مانع رشد تومور شويد يا حداقل سرعت رشد ان را کم کنيد.
اگرچه تحقيقات ديگري هم بايد انجام شود خوب است اين سبزي را به رژِيم غذايي خودتان اضافه کنيد. خوردن تره شاهي همراه با ساندويچ يا به عنوان سالاد مطمئنا ضرري ندارد.

گردو
بيشتر اجيل ها به عنوان غذاهايي فوق العاده شناخته مي شوند. با غلظت بالاي چربي هاي غير اشباع مثل امگا 3 که باعث کاهش کلسترول مي شود و به اين ترتيب ريسک ابتلا به بيماري هاي قلبي کاهش مي يابد. مطالعه اي در سال 2011 ثابت کرد که در بين تمام دانه هاي مغذي گردو بهترينشان است.
بر اساس مطالعات دکتر جو وينسون مقدار انتي اکسيداني که در گردو وجود دارد دو برابر انتي اکسيداني است که در بادام و بادام زميني- دو تا از محبوب ترين اجيل ها در امريکا- وجود دارد.
تحقيقات اين متخصص نشان داده است تمام اجيل ها در مقايسه با ويتامين E منبع بهتري براي براي انتي اکسيدان هستند. اما در مقايسه ي گردو با بادام و بادام زميني مشاهده کردند که هم ميزان انتي اکسيدان ان بيشتر است و هم کيفيت ان بهتر است.
گردو نه تنها سطح کلسترول را بهبود مي بخشد بلکه به کنترل وزن هم کمک مي کند.

روغن زيتون
يک مطالعه در سال 2011 ، 7625 فرد فرانسوي 65 ساله يا پيرتر را از نظر مصرف روغن زيتون بررسي کرد و مشاهده شد که افرادي که به طور پيوسته از روغن زيتون استفاده مي کنند 41 درصد کمتر از افرادي که هرگز از روغن زيتون استفاده نکرده اند دچار سکته مغزي شده اند. 
دکتر سيليسيا ساميري متخصص تغذيه و اپيدميولوژي دانشگاه بورداکس فرانسه مي گويد: ما نمي دانيم چه ماده اي در روغن زيتون مي تواند از سکته جلوگيري مي کند. اما ممکن است اولئيک اسيد موجود در روغن زيتون، جذب اسيدهاي چرب اشباع شده را کاهش دهد و با اين کار شانس سکته مغزي را کاهش دهد.

سيب
در سال 2011 مطالعه اي در دانشگاه فلوريدا انجام شد که در ان زنان يائسه شده اي که روزانه 75 گرم سيب خشک شده مصرف ميکردند با زناني که ميوه ي خشک ديگري مي خوردند مقايسه شدند. نتيجه چه بود؟ زناني که سيب مصرف مي کردند 23 درصد LDL ( کلسترول بد ) کمتر و 4 درصد HDL ( کلسترول خوب ) بيشتري داشتند.
علاوه بر اينکه 240 کالري اضافي که تکه هاي خشک سيب به بدن مي رسانند باعث چاقي نشد بلکه گروهي که سيب دريافت مي کردند در طي يک سالي که مطالعه انجام مي شد به طور متوسط 3.3 پوند وزن کم کردند. اگر چه در اين مطالعه از سيب خشک شده استفاده شد ولي به نظر مي رسد خوردن مقدار برابر از سيب تازه هم همين اثرات را داشته باشد.

غلات کامل
شايد تحقيقات جديد شما را مجبور کند قبل از اينکه نان با ارد سفيد بخريد دوباره فکر کنيد. غذاهايي با غلات کامل و سبوس مثل جو دوسر، برنج قهوه اي و ... مي تواند مانع بيماري هاي عروق کرونر شود و به سلامتي سيستم گوارشي کمک کند. 
اين مواد همچنين حساسيت به انسولين را افزايش مي دهند و به اين ترتيب ميزان قند خون شما، يکي از فاکتورهاي مهم براي افراد ديابتي، بهتر کنترل شود. يک مطالعه در سال 2010 نشان داد که مصرف غلات احتمال مرگ به هر علتي را در افراد مبتلا به ديابت نوع 2، 16 تا 31 درصد کاهش مي دهد. دکتر مارون مي گويد: غلات کامل مي تواند جذب کلسترول را کاهش دهد مثل داروهايي که شما براي کاسترول بالا مصرف مي کنيد. با کاهش سطح کلسترول ريسک ابتلا به بيماري قلبي هم کاهش مي دهيد.

1 نظر

بازدید كننده
حسین
چهارشنبه ۰۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۶ قبل‏ازظهر
مرسی جالب بود
ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب