صفحه اصلی arrow مطالب پزشکی و سلامت arrow خواص مفید سیب و پوست سیب - سیب را با پوست بخورید
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 14 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

خواص مفید سیب و پوست سیب - سیب را با پوست بخورید

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

سیب را پوست نکنید سيب را کامل گاز بزنيد!
پاييز با بازگشت شکوهمندانۀ سيب دارد از راه مي‌رسد. واضح و مبرهن است که اين ميوه امتيازات تغذيه اي بسيار زيادي دارد، مثلي قديمي مي‌گويد که يک سيب مي‌تواند شما را از پزشک دور کند، امروزه نيز اين مثل مورد تأييد مطالعات جديد قرار گرفته است، به شرطي که پوستش هم مصرف شود...

خواص مفید سیب و پوست سیب - سیب را با پوست بخورید

سيب را پوست نکنيد!
سيب که به خوبي اشتها را مهار مي‌کند، سرشار از خواص تغذيه اي است. اين ميوۀ کم کالري و کمي شيرين، اثر ادرار آوري دارد و به از بين بردن رسوبات ادراري کمک مي‌کند. فيبرهاي سيب و پکتين ها فقط به درد مربا درست کردن نمي‌خورند! در واقع، اين فيبرها براي عملکرد مناسب فلور روده اي بسيار مناسب هستند. به لطف اين خواص، سيب تأثير تنظيم کنندگي بر روي سيستم گوارشي دارد، سيب براي درمان سستي روده اي که منجر به اسهال مي‌شود، مفيد است.
دربارۀ ويتامين ها، بايد بگوييم که سيب مجموعۀ بسيار متنوعي از آنها را در خود دارد: ويتامين هاي گروه B، کمي بتاکاروتن يا پروويتامين A و مقدار اندکي ويتامين C، در سيب يافت مي‌شوند.
اما قبل از اينکه پوست سيب را بکنيد و دور بيندازيد، خوب است بدانيد که: پوست سيب خيلي بيشتر از گوشتش ويتامين C دارد (4 تا 6 برابر). با اين حال، با توجه به اين که پوست سيب نسبتاً وزن کمي دارد، تنها بخش محدودي (25%) از کل ويتامين C موجود در سيب را در خود گنجانده است
بنابراين هيچ چيز نبايد مانع تان بشود که سيب را با پوست بخوريد. در واقع، پوست سيب يک آنتي اکسيدان ديگر نيز در خود دارد، اين آنتي اکسيدان بسيار قوي کِرستين است. سيب هاي قرمز به طور ويژه ميزان بالاتري از کِرستين را در ترکيب خود در مقايسه با ديگر ميوه ها و سبزيجات دارند. اما فرآورده هاي مشتق شده از سيب (آب سيب، کمپوت و ...) که از گوشت آن تهيه مي‌شوند و نه از پوستش، طبيعتاً حاوي کِرستين کمي تر خواهند بود.
يک ميوۀ مقاوم
مطمئناً، به محض اينکه سيب بريده شود يا نيمه خورده در هواي آزاد بماند، به سرعت سياه مي‌شود. اين واکنش تيرگي و آنزيمي کاملاً طبيعي و مطلقاً بي خطر است. اما به طور کلي، در مقايسه با ساير ميوه ها، سيب خيلي خوب باقي مي‌ماند و دوام مي‌آورد. نگه داري طولاني مدت از آن کاهش قابل توجه از ويتامين C را با خود به همراه ندارد و پختنش باعث از بين رفتن تنها بخشي از ويتامين هايش مي‌شود، پختن سيب در فر 25 تا 30% از ويتامين هاي آن را از بين مي‌برد. و اين ميزان فاصلۀ بسيار زيادي با ميزان کاهش ويتامين هاي حساس در ميوه هاي قرمز دارد!  
سلامتي در سيب است
در سال هاي اخير، دانشمندان لحظه اي دست از ستايش خالق اين ميوه برنداشته اند. همچنين، آنها مشاهده کرده اند که مصرف منظم سيب (2 تا 3 سيب در روز) مي‌تواند به متعادل سازي کلسترول بالا (کلسترول کلي و کلسترول بد) کمک کند، خصوصاً اگر با پوست خورده شود. ضمناً مي‌تواند در کاهش قند خون بالا نيز سهيم باشد. محتمل ترين فرضيه اين است که اين خواص به خاطر اثر فيبرهاي سيب بر روي دستگاه گوارش و فلور روده اي است. زمينۀ ديگر پزشکي که سيب در آن اميدهاي بسياري ايجاد کرده است، عصب شناسي است. تجربياتي که بر روي حيوانات انجام شده، به ما اجازه مي‌دهد که تصور کنيم کِرستين موجود در سيب از نورون هاي آسيب ديده بر اثر آلزايمر محافظت مي‌کند. و اين ويژگي مشترک تمام انواع سيب هاست.

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب