صفحه اصلی arrow تعبیر خواب و طالع بینی arrow میزان درستی خواب ها بر اساس زمان و وقت خواب:ساعت، روز، ماه
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 20 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

میزان درستی خواب ها بر اساس زمان و وقت خواب:ساعت، روز، ماه

ارزیابی كاربر: ONONONONON / 162
ضعیف عالی 

 

جدول زمان تعبير شدن خوابها بر حسب ساعت

ساعت 6-10 شب :

رؤيا نزديک مغرب درست نيست و تعبير ندارد، زيرا از پري شکم است تا يک سوم از شب هم بي تعبير است.

ساعت 10 شب تا 2 صبح:

در نيمه شب اگر خواب بين دچار امتلاء نباشد ، خواب از يک سال تا 50 سال تعبير مي شود.

ساعت 2 صبح تا 5/4 صبح

در يک سوم آخر شب خواب صحيح است و از 15 روز تا دو ماه و تا يک سال تعبير مي شود.

ساعت 5/4 صبح در سپيده دم

از يک هفته تا يک ماه تعبير مي شود.

ساعت 5/4تا 6 صبح پس از سپيده دم

از يک روز تا يک هفته تعبير مي شود.

ساعت 6 صبح

در بر آمدن خورشيد همان روز تعبير شود.

ساعت 10 صبح تا 15 روز و در هنگام اذان ظهر تا يکي 2 روز. تعبير مي شود.

جدول زمان تعبير شدن خوابها بر حسب روز هاي ماه شمسي:

در روايت ازسلمان فارسي (ره):

روز 6 ام ماه : بعد از يک يا دو روز تعبير مي شود.

روز 9 ام ماه : همان روز تعبيرش ظاهر مي شود.

روز 11 ام ماه شمسي : بعد از 20 روز.

روز 13 ام ماه : بعد از 9 روز تعبير مي شود.

در روز 14 ام ماه بعد از 26 روز.

در روز 15 ام ماه : بعد از 3 روز.

در روزهاي 28 ام، 29 ام و 30 ام ماه شمسي ، تعبيرش در همان روز پيدا مي شود.

خواب خوب و بد در ماه هاي قمري:

ماه ربيع الاول : برکت وشادي در خواب ها پيدا مي شود.

ماه ربيع الثاني: خواب خوب دير تعبير مي شود و خواب بد زود تعبير مي شود.

جمادي الاول خريدو فروش نکند.

جمادي دوم : خواب خوب دير تعبير مي شود.

ماه رجب : گشايش ابواب خير است- و خواب بد را به خوبي تعبير کن که خلاف ندارد.

ماه شعبان : رؤيا رشته هاي بسيار دارد و از آن خير بسيار بر آيد و خواب بد تعبير نمي شود.

رمضان : در هاي سختي و هرزگي بسته است و خواب خوب زود تعبير مي شود و خواب بد تعبير ندارد.

شوال : خواب بد و غم زود تعبير مي شود ، از آن بر حذر باش.

ذيقعده : فقط خواب سفر را سفر نکن .

ذيحجه : خواب سفر را سفر کن.دنبال کار ها را بگير که ماه مبارکي است.

احکام تعبیر خواب مطابق با ایام ماه و قرآن کریم

از ائمه معصومین صلوات الله علیهم منقول است که هر کس خوابی ببیند و تعبیر آن را خواهد که بداند ببیند که از ماه چند شب گذشته است ، به عوض هر شب یک سوره از سوره های قرآنی شمارش کند و بعد از آن در آن سوره نیز به عدد هر شبی که گذشته یک آیه بشمارد . در آیه آخر تعبیر خواب او خواهد بود . مثلا اگر از ماه ده روز گذشته باشد ده سوره از اول قرآن بشمارد . سورۀ دهم آیۀ دهمِ همان سوره تعبیر خواب او خواهد بود . « به شرح زیر »

اگر در « شب اول ماه » خواب دیده شود ، سوره اول قرآن « فاتحه الکتاب » است و آیۀ اول ( بسم الله الرحمن الرحیم » است . این آیه اشاره است بر کسی که در شب اول ماه واقعه ای دیده باشد و از معنی آن چنین استنباط می شود که : مکتوبی یا حکمی از شخص بزرگی برای او برسد که سبب خوشحالی او بوده باشد و بنا بر قول جمعی که آیۀ اول « الحمد الله رب العالمین » را می دانند و از معنی آن چنین بر می آید : یک نعمتی که قبل از این نبوده به او می رسد و آن شخص شکران نعمت را بگوید .

اگر در « شب دوم ماه » خواب دیده شود سورۀ دوم قرآن « بقره » است . بنا بر اختلاف مفسرین از معنی این حروف « آلم » و به قول آیۀ دوم « ذلک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین » - از « الم » چنین استنباط می شود که : خواب بیننده بر امری مطلع می شود که تا آن زمان در خاطرش نگذشته باشد و از « ذلک الکتاب » چنان استنباط می شود که حکمی یا نامه ای به او می رسد که سبب خوشحالی و منزلت و جاه او می شود .

اگر در « شب سوم ماه » خواب دیده شود ، سوره سوم سورۀ « آل عمران » است و آیۀ سوم این است که « نزل علیک الکتاب » تا آخر آیه – و از معنی این آیه چنان استنباط می شود که : سه چیز متعاقب به او می رسد . سه آیه دلالت بر رسیدن این سه چیز دارد .

اگر در « شب چهارم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ چهارم سورۀ « نساء » است و آیۀ چهارم « واتوا النساء صدقاتهن نحله » تا آخر آیه – از معنی این آیه چنین استنباط می شود که : زنی مجدد یا مالی عظیم به خانۀ خواب بیننده می رسد یا هدیۀ مرغوبی به او می دهند .

اگر در « شب پنجم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ پنجم سورۀ « مائده » است و آیۀ پنجم « الیوم احل لکم الطیبات » تا آخر آیه – از معنی این آیه چنین استنباط می شود که : از اهل کتاب مثل نصاری و یهودی نفعی با طعام حلالی به خواب بیننده می رسد و شاید به نوعی دیگر به خوشحالی مبدل شود .

اگر در « شب ششم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ ششم ، سورۀ « انعام » است و آیۀ ششم « الم یرواکم اهلکنا من قبلهم من قرن مکناهم فی الارض » تا آخر آیه – از معنی آیه چنین بر می آید که : خبری ناخوش به صاحب خواب می رسد و یا صاحب دولت از عظمت می افتد .

اگر در « شب هفتم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ هفتم سورۀ « اعراف » است و آیۀ هفتم به قولی « والوزن یومئذ الحق فمن ثقلت موازینه فاولئک هم المفلحون » - از معنی آیه چنان استنباط می شود که : کاری از کارهای خود را به جمعی واگذار می کند . بعضی از آنها در جهت کار سعی و کوشش می کنند که باعث رفعت ایشان می شود و بعضی دیگر در انجام آن کار اهمال و تقصیر می کنند که آنها از نظر خواب بیننده می افتند .

اگر در « شب هشتم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ هشتم سورۀ « انفال » است و آیۀ هشتم « لیحق الحق و یبطل الباطل و لوکره المجرمون » - از معنی آیه چنان استنباط می شود که : میان خواب بیننده و شخص دیگر کدورت و یا دعوایی بوده که به حاکم یا قاضی و امثال این طایفه رجوع می کند و حق معلوم خواهد شد که به نفع خواب بیننده خواهد بود .

اگر در « شب نهم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ نهم ، سورۀ « توبه » است و آیۀ نهم « اشتروا بایات الله ثمنا » تا آخر آیه – و از معنی آیه چنین استنباط می شود که : دو نفر به جهت قطع معامله نزد خواب بیننده می آیند و فاسقان و ( عهد شکنان ) البته به کیفر اعمال خود می رسند .

اگر در « شب دهم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ دهم سورۀ « یونس » است و آیۀ دهم « دعواهم فیها سبحانک اللهم و تحیتهم » تا آخر آیه – و از معنی آیه چنین استنباط می شود که : از خواب بیننده کار خیر و عمل صالحی به وجود می آید که در دنیا و آخرت به او نفعی می رسد .

اگر در « شب یازدهم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ یازدهم سورۀ « هود » است و آیۀ یازدهم « الا الذین صبروا و عملوا الصالحات اولئک لهم مغفره و اجر کبیر » - از معنی آیه چنین بر می آید که : برای خواب بیننده کاری پیش می آید که از نظر مردم مشکل است ولی چون صبر کند موجب نیک نامی و راحتی ایام عمر او خواهد شد .

اگر در « شب دوازدهم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ دوازدهم سورۀ « یوسف » است و آیۀ دوازدهم « ارسله معنا غدا یرتع » تا آخر آیه – و از معنی آیه چنان بر می آید که : عزیزی مثل فرزند و امثال آن از او دور می شود و عاقبت آن دور افتاده بخیر باشد و خواب بیننده را از او کدورتی بهم رسد و عاقبت او بسیار خوب باشد .

اگر در « شب سیزدهم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ سیزدهم سورۀ « رعد » است و آیۀ سیزدهم « یسبح الرعد بحمده و الملائکه » تا آخر آیه – از معنی آیه چنین بر می آید که چیزی باعث ملال خاطر باشد به خواب بیننده برسد فبهاالقیاس

اگر در « شب چهاردهم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ چهاردهم سورۀ « ابراهیم » است و آیۀ چهاردهم « ولنسکننکم الارض من بعدهم ذلک » تا آخر آیه – و از معنی آیه چنین استنباط می شود که : کسی که دوست یا دشمن خواب بیننده باشد به او می رسد . فبهاالقیاس .

اگر در « شب پانزدهم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ پانزدهم سورۀ « حجر » است و آیۀ پانزدهم « لقالوا انما سکرت ابصارنابل نحن مسحورون » - از معنی آیه چنین نتیجه حاصل می شود که : شخصی با بینندۀ خواب گفتگوی بی حساب و باطل می کند و به جایی نخواهد رسید و کار بینندۀ خواب خوب خواهد شد .

اگر در « شب شانزدهم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ شانزدهم سورۀ « نحل » است و آیۀ شانزدهم اینست « و علامات و بالنجم هم یهتدون » - و از معنی آیه چنین بر می آید که : به شخص خواب بیننده حالتی غیر از حالت اول که داشته دست می دهد و از طرف شخص خوب ، بزرگی و عظمت به او در هر باب خواهد رسید .

اگر در « شب هفدهم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ هفدهم سورۀ « بنی اسرائیل » است و آیۀ هفدهم اینست « و کم اهلکنا من القرون » تا آخر آیه – و از معنی آیه چنین استنباط می شود که امری که موجب ملال خاطر خواب بیننده باشد و موجب حزن و اندوه او می شود برایش ظاهر خواهد شد ولی عاقبت او بخیر است و خیرات و تصدق نماید که رفع بلا کند .

اگر در « شب هجدهم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ هجدهم سورۀ « کهف » است و آیۀ هجدهم اینست « و تحسبهم ایقاظا و هم رقود » تا آخر آیه – از معنی آیه چنین نتیجه حاصل می شود که : منزلی مجدد یا ملکی مجدد در تصرف خواب بیننده در خواهد آمد و یا قبل از آن خبری به غلط به او می رسد که در آخر معلوم می شود که آن خبر غلط است .

اگر در « شب نوزدهم ماه » خواب دیده سود ، سورۀ نوزدهم سورۀ « مریم » است و آیۀ نوزدهم اینست « قال انما رسول ربک لاهب لک غلاما زکیا » - از معنی آیه چنین استنباط می شود که : فرستاده ای از طرف شخص بزرگی نزد خواب بیننده می آید و خبرهای دل پسند و گوارا به او خواهد رسید .

اگر در « شب بیستم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ بیستم ، سورۀ « طه » است و آیۀ بیستم اینست « فالقیها فاذا هی حیه تسعی » - از معنی آیه چنین نتیجه حاصل می شود که : دلیلو منطق قوی مثل عصای موسی و ید بیضا در تحت اختیار خواب بیننده در خواهد آمد و به این طریق واقعۀ خود را قیاس می کند .

اگر در « شب بیست و یکم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ بیست و یکم سورۀ « انبیاء » است و آیۀ بیست و یکم این است « ام اتخذوا الهه من الارض هم ینشرون » - از معنی آیه چنین نتیجه حاصل می شود که : شخصی با خواب بیننده در خصومت است و خصومت را برطرف می کند و بدین ترتیب حاجت خود را قیاس نماید .

اگر در « شب بیست و دوم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ بیست و دوم سورۀ « حج » است و آیۀ بیست و دوم این است « کلما ارادوا ان یخرجوا منها » تا آخر آیه – از معنی آیه چنین استنباط می شود که : برای خواب بیننده اتفاقی روی می دهد که موجب ملال خاطر او خواهد شد که هر چه سعی کند از آن خلاصی نمی یابد .

اگر در « شب بیست و سوم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ بیست و سوم سورۀ « مومنین » است و آیۀ بیست و سوم این است « و لقد ارسلنا نوحا الی قومه فقال یا قوم » تا آخر آیه – و از معنی آیه چنین بر می آید که : از طرف شخص بزرگی ، خیر و خوبی برای خواب بیننده می رسد که باورش نمی آید و یا نصیحتی به شخصی می کند و آن شخص باور نمی کند .

اگر در « شب بیست و چهارم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ بیست و چهارم سورۀ « نور » است و آیۀ بیست و چهارم این است « یوم تشهد علیهم » تا آخر آیه – و از معنی آیه چنین نتیجه حاصل می شود که : خواب بیننده با شخصی دعوا و خصومتی دارد که آن شخص بر او ظفر می یابد و یا خواب بیننده با دلیل و برهان بر او غالب خواهد شد .

اگر در « شب بیست و پنجم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ بیست و پنجم سورۀ « فرقان » است و آیۀ بیست و پنجم این است « و یوم تشفق السماء بالغمام و نزلنا الملائکه تنزیلا » - از معنی آیه چنین استنباط می شود که : خواب بیننده به مصیبتی عظیم و امری ناخوش و خصومت و گفتگوی ناشایسته مبتلا می شود .

اگر در « شب بیست و ششم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ بیست و ششم سورۀ « شعرا » است و آیۀ بیست و ششم این است « قال ربکم و رب ابائکم الاولین » - و از معنی آیه چنین بر می آید که : شخص بسیار خوب و معقولی طرف نصیحت و موعظۀ او خواهد شد که خواب بیننده در جواب و سوال بر دشمن خود پیروز می شود و خوشحال می گردد .

اگر در « شب بیست و هفتم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ بیست و هفتم سورۀ « نمل » است و آیۀ بیست و هفتم این است « قال سننظر اصدقت ام کنت من الکاذبین » - از معنی آیه چنین استنباط می شود که : جاسوسی خبری به خواب بیننده می رساند و او در صدد تفحص این خبر می رود که صحت این خبر بر او معلوم شود .

اگر در « شب بیست و هشتم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ بیست و هشتم سورۀ « قصص » است و آیۀ بیست و هشتم این است : « قال ذلک بینی و بینک ایما الاجلین » تا آخر آیه – از معنی آیه چنین نتیجه حاصل می شود که : کار مهمی برای خواب بیننده پیش می آید که جهت انجام آن کار صاحب اختیار است ولی از نظر عقل و تدبیر هر چه سعی کند مورد قبول نیست .

اگر در « شب بیست و نهم ماه » خواب دیده شود ، سورۀ بیست و نهم سورۀ « عنکبوت » است و آیۀ بیست و نهم این است « قال رب انصرنی علی القوم المفسدین » . از معنی آیه چنین بر می اید که : خواب بیننده مامور می شود جهت اصلاح مفسدین که اگر با آن ها جنگ کند پیروز خواهد شد و همۀ احوالات او انشاء الله خوب خواهد شد .

اگر در « شب سی ام ماه » خواب دیده شود ، سورۀ سی ام سورۀ « رم » است و آیۀ سی ام این است « فاقهم وجهک للدین حنیف فطره » تا آخر آیه – از معنی آیه چنین استنباط می شود که : برای خواب بیننده کاری پیش می اید که جماعتی می خواهند او را از آن کار منع کنند و او حرف آنها را گوش نمی کند که البته برایش عین صواب است .

در بیان تعبیر خواب دیدن با ایام ماه به روایت امام جعفر صادق (ع)

از حضرت امام جعفر صادق صلوات الله علیه نقل شده که خواب دیدن در :

اول ماه – باطل است.

دوم و سوم ماه – بر عکس است .

چهارم و پنجم ماه – با تاخیر انجام می شود .

ششم و هفتم و هشتم و نهم ماه – آنچه در خواب دید راست است .

دهم و یازدهم و دوازدهم – با تاخیر انجام می شود .

سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم – نه خیر است و نه شر ، بلکه باطل است .

شانزدهم و هفدهم – با تاخیر انجام می شود .

هجدهم و نوزدهم – درست است .

بیستم و بیست و یکم – دروغ است .

بیست و دوم و بیست و سوم – شادی و خوشحالی است .

بیست و چهارم و بیست و پنجم – بر عکس است .

بیست و ششم و بیست و هفتم – نیز بر عکس است .

بیست و هشتم و بیست و نهم و سی ام – راست و درست است .

حالات و زمان خواب

چون طعام بر مغز اثر می گذارد وخواب فعلی از افعال مغز است پس خوردن طعام بر مغز اثر می گذارد هر چه غذا زود هضم تر با شد اندامها و مغز و روح در هنگام خواب آرامش می یابند چنین خوابی را خواب طبیعی گویند ولی اگر غذا زیاد وسنگین باشد اندامها ومغز آرامش ندارند و این خواب را غیر طبیعی گویند

دانیال نبی گوید :

خواب در اصل دو چیز است یکی آگاه کند بیننده را از حقیفت حال ودیگر آگاه کند از سر انجام کارها واینها بر چهار قسم است

1. خواب امر کننده

2. خواب بازدارنده

3. خواب پند دهنده

4. خواب بشارت دهنده

رسول خدا علیه السلام می فرماید :

خواب بر سه قسم است یک قسم از خدای تعالی است بشارت مومنان را در زندگی

قسم دوم  وسوسه شیطان است که انسان را اندوهگین گرداند وقسم سوم خوابهای آشفته ومختلف

امام صادق  علیه السلام  می فرماید

خواب بر سه قسم است اول خواب محکم  دوم خواب متشابه  سوم احلام واضغاث  واین خواب را چهار گروه از مردم می بینند

1. کسانی که طبعشان به فساد رفته باشد

2. مستان

3. کسانی که طعام غلیظ خورده باشند

4. کودکان نابالغ

کرمانی گوید :

خواب بر سه قسم است

1. بشارت باشد از طرف خداوند عزّوجل

2. آن بوّد که دیو وسوسه کند مردم را

3. آن بوّد که مردم با نفس خویش سخن گویند و از حوس آن در خواب بینند واگر آن خواب راست است فرشته ای از فرشتگان مقّرب و او از لوح محفوظ آن را به انسان نماید برای بشارت به چیزی که مردم کرده اند یا خواهند کرد تا بنده پناه برد به خدای عزّوجل تا شر آن خواب از وی دفع شود و خیر آن زود به او رسد

اگر کسی خوابی بیند وفراموش کند باید توبه کند که فراموش کردن خواب معصیت است

جابر گوید :

خواب بر دوقسم است یک قسم راست ویک قسم دروغ

خواب راست بر سه وجه است

اول تبشیر که خداوند فرشته ای را موکّل کرده است تا آنچه خواهد گذشت بر سر فرزند آدم از نیک و بد به او بنماید و آن فرشته را ملک الرّویا نامند و چون کسی را بشارت باید رسید اندر کارهای دنیا و آخرت از پند دادن مسلمانان وحجّت گرفتن از کافران در روز قیامت به آنها می نماید

دوم تحذير که خداوند همان فرشته را توفيق دهد تا بنده را از آن چيزهائي که وي را از اطاعت حق دور خواهند نمود وبه معصيت نزديک بر حذر دارد

سوم الهام که خداوند همان فرشته را گويد که به بندگان بنماياند که اطاعت بايد کنند ونيکوئي بايد نمايند از حج ونماز شب وصدقه دادن ودوري از گناهان ومعاصي بايد کردن وتوبه بايد نمودن

خواب دروغ بر سه وجه است

اول همّت بوّد يعني کسي در بيداري چيزي مي انديشد و در خواب همان را مي بيند و اين خواب را تعبير نباشد

دوم علّت بود که از بسياري رنج و درد اعضاء حاصل شود مانند اينکه در خواب ببيند که در برف ويخ گرفتار شده و چون بيدار شود بيند جامه از وي دور شده است ويا عکس اين موضوع

سوم خواب ديوان است يعني خوابهاي آشفته

ابن سيرين گويد :

از عجايب خواب يکي آن است که کسي در خواب خير و راحتي بيند يا شرّ وآفتي وبه عينه آن خير وشر به او رسد يا ممکن است به فرزند ويا برادرش برسد چنانکه کسي در خواب ديد ابوجهل مسلمان شد و آن خواب به فرزند ابوجهل رسيد

براي ديدن خوابهاي نيکو و پسنديده بايد با طهارت وبر پهلوي راست خوابيد وبه هنگام خواب خداوند را ياد کند وطعام بسيار نخورد زيرا بر مغز اثر مي گذارد وسبب ديدن خوابهاي آشفته مي گردد و همينطور نبايد گرسنه باشد

روايت است از سلمان : مردي اعرابي خدمت پيامبر عليه السلام  رسيد وعرض کرد يا رسول الله دوش چنين خوابي ديدم وخواب آشفته آغاز کرد رسول خدا فرمود ديشب چه خورده بودي عرض کرد خرماي پخته وبسيار خورده بودم ونيز مانده بود رسول خدا فرمود اين خواب را تعبير نيست

حضرت صادق عليه السلام مي فرمايد

بسيار خوابها است که بيننده را صعب وسهمگين نمايد و تاويلش به خلاف اين بود چنانکه غم و اندوه وترس وبيم در خواب شادي و خرّمي وامن وراحت بود وگريختن از بيم پادشاهان دليل که صاحب خواب در امان وزنهار حق تعالي بود

کرماني در باره خوابهاي درست گويد : خواب مسلمان بهتر وراست تر است از خواب کافر و خواب دانا بهتر است از جاهل وخواب صالح از فاسق وخواب پير از جوان وخواب جوان از کودک

حکايت کرده اند روزي مردي از ابن سيرين سوال کرد به خواب ديدم که بانگ نماز مي گفتم ابن سيرين گويد حج کني وهمان وقت مردي ديگر پيش وي آمد وگفت بانگ نماز مي گفتم ابن سيرين گفت تو را به دزدي متهم کنند شاگردان گفتند يا استاد اندر يک ساعت يکي را تعبير به حج کني و ديگري را متهم به دزدي در صورتي که هر دو خواب يکي بود گفت زيرا اندرون يکي را خير ديدم و بر آن ديگري سيماي بد

امام صادق عليه السلام  فرمايد :

خوابي را که به روز بيند حکم وتاويل آن در چند روز مي شود وخوابي را که در شب بيند تاويل آن شش ماه تا يک سال وشايد تا بيست سال چنانکه خواب يوسف عليه السلام بعد از بيست سال تعبير شد و باشد تا چهل سال چنانکه خواب رسول الله در کشتن امام حسين عليه السلام.

جابر گويد :

خواب شب قوي تر از خواب روز باشد و خوابي که اول شب ونيمه شب بيند درست نباشد و بهتر درست تر خوابها آن است که هنگام سحرگاه بيند به وقت صبح يا بعد از صبح

ابن سيرين گويد :

خواب اول شب تاويلش به چهل سال تمام گردد وخواب نيمه شب به پنج سال و خواب سحرگاه به ده روز ظاهر گردد و هر چند خواب به روز نزديکتر باشد تاثيرش زودتر و درستر باشد

امام صادق عليه السلام گويد :

اگر کسي به نيتي بخوابد و بخواهد که نيک و بد آن نيت را بداند اگر در خواب گوسفند يا بره يا اسب و يا مانند اينها بيند جمله نيک باشد و علامت آن است که مراد او حاصل شود و اگر در خواب مار و کژدم وسگ و موش بيند بد باشد و اگر ديد دري بسته از بهر وي باز شد و يا طعام شيرين يافت و از آن بخورد دليل که مراد وي حاصل شود

ونيز تعبير خوابها در اوقات مختلف گوناگون است مثلا اگر کسي در شب خواب بيند که بر فيل نشسته دليل که شغل بزرگي يابد ولي اگر اين خواب را در روز بيند دليل کند که زن را طلاق دهد و در فصول مختلف هم تعابير گوناگون است گويند مردي به ابن سيرين گفت به خواب ديدم که هفتاد برگ از درختي شمرده به من دادند ابن سيرين گفت هفتاد چوب بر تو زنند در همان هفته هفتاد چوب او را زدند و وقتي ديگر مرد همان خواب را ديد ابن سيرين گفت در اين سال هفتاد هزار درم به تو رسد مرد گفت همين خواب را پارسال ديدم گفتي هفتاد چوب بر تو زنند و حالا اينگونه تعبير مي کني گفت آن هنگام وقت خزان بود درختها خشک بودند و برگهاي درخت فرو ريخته بود و حالا بهار است و درختان روي به اقبال دارند و حکم همين است پس در آن سال هفتاد هزار درم سيم مرد را حاصل گرديد

جابر گويد:

درست ترين خوابها وقت شکفتن درختان و وقت رسيدن ميوه ها باشد

علامه مجلسي ( ره) گويد:

مردي نزد پدرم آمد هراسناک و با اندوه گفت: امشب خواب ديدم شيري سفيد که بر گردن خود ماري سياه داشت به من يورش آورد تا مرا بکشد.پدرم گفت: شايد ديشب کشک يا رب انار خوردي ؟گفت آري، گفت پس نترس اين دو خوراک آزار بخش اين خواب را نقش کردند.

29 نظر

بازدید كننده
محمد
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۳۳ بعدازظهر
سلام و عرض ادب جسارتا میشه کتب سند احادیث فوق رو با آدرس دقیق بیان بفرمایید .
بازدید كننده
سیده پروین
پنج‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۶ بعدازظهر
سلام چرا خواب امروزم که روز چهارم خرداد ماه شمسی است برایش تعبیری که چند روز بعد پیش میاید نیامده؟
بازدید كننده
یوسفی
سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۲۲ بعدازظهر
باسلام خواب دیدم درمنزل منتظر اقامه نماز جماعت هستیم گفتند امام جماعت پیامبر است پس از دقایقی ایت الله بهجت امدند من عبای ایشان وزمین زیر پای ایشان رابوسیدم ونماز خواندیم بعد رفتم تاجایی رامهیای استراحت ایشان کنم ایشان فرمودند اگر اجاره اینجا زیاد نباشد ماچند روزی دراینجا میمانیم بنده گفتم نخیر تشریف داشته باشید درحالیکه بسیار خوشحال بودم ایشان به همراه همسر شان تشریف اورده بودند.
بازدید كننده
نسیم
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۷ بعدازظهر
سلام خسته نباشین. می خواستم بپرسم خواب 28 صفر صحت دارد؟
بازدید كننده
Mehdi
جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۲۶ بعدازظهر
سلام تعبیر خواب کندن موی پشت مرد در تاریخ ۱۱ رمضان فصل بهار چی میشه.
بازدید كننده
ازیتا
یك‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۱۱ بعدازظهر
سلام خواب درماه محرم تعبییردارد
بازدید كننده
فاطمه
پنج‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۰۳ قبل‏ازظهر
تو يه مينيبوس بوديم با خانواده راننده حواسش نبود داشت ادرس ميپرسيد زد به يكى طرف و له كرد سرش پرس شد  نصف سرش ازجلوي ميني بوسم زد بيرون با خون
بازدید كننده
shiva
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۹ قبل‏ازظهر
سلام وقتتون بخیر من یه مدت حادثه ای تو زندگی شخصی اتفاق افتاده که ذهنم و خیلی درگیر کرده در مورد اون موضوع من ساعت ۴صبح در ۱۳ آذر ۶ ربیع المثانی خواب دیدم وتو خواب خیلی غمگین بودم نا امید نترسیده مثل حالتی که در واقعیت دارم وهمچنین در ساعت ۷:۴۵ صبح یه خواب بد دیگه ای دیدم در مورد همون موضوع
بازدید كننده
رئیسی
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۵ قبل‏ازظهر
سلام چرا تعبیر ماه محرم و صفر رو ندارید.
بازدید كننده
علی جااان
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۴ بعدازظهر
خواب روز هشتم رمضان تقریبا ساعت 5و نیم تا 7 بعدازظهر در حالی که روزه بودم چگونه است؟ کی تعبیر میشود؟ ما برای داداشم خواستگاری از دخترهای فامیل رفتیم و جواب رد دادند. خواب دیدم مادر و پسر دختره اومده بودند خونه امون و یه جایی بود عده زیادی از فامیل و خانواده امون نان می پختیم.
بازدید كننده
میرمحمدی
پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۸ قبل‏ازظهر
سلام خواب روز بیستم رمضان صبح ساعت ۹ونیم چه تغییری داره
بازدید كننده
سارا
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۱ قبل‏ازظهر
فک کنم هوا کم کم داشت روشن میشد وقتی بیدار شدم خواب دیدم داخل مدرسه هستم و مدیرمون بهم میگه کلاست اونجاست رفتم دیدم کلاسم بجای شاگردای دختر پسر هستن همکارام از کنارم بدون اینکه بهم محل بزارن یا باهام حرف بزنن رد میشدن و من احساس ناراحتی داشتم از این موضوع رفتم سراغ مدیرمون رو زمین نشسته بود و دیدم حامله ست و داره یکم گریه میکنه بهش گفتم من حاضر نیستم برم سر کلاس پسرا اینا فضولن و من حوصله ی شاگرد پسر رو ندارم چرا دختر بهم ندادی که گفت همینه میخوای بخواه نمیخوای هم برو گفتم من میرم نمیمونم مدرسه اونم گفت برو چیکارت دارم همینجا بیدار شدم و الان خیلی اضطراب دارم در واقعیت مربی پیش دبستانی هستم و چندسالی میشه شاگردام دخترن قبلا پسر داشتم
بازدید كننده
رازی8003
یك‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۸ قبل‏ازظهر
از آنجایی ک الان تعبیر خواب برعکسه .تعبیر قرآن اینست»» .اگر در شب بیست و هفتم ماه دیده شود سوره نحل است و آیه بیست و هفتم قال منتظر اصدقت ام کنت من الکاذبین از معنی آیه چنان مستفاد می شود که جاسوس خیری باین کس رساند و این کس درصد تفحص این خبر شود که راست شود.. معنی( باین کس) یعنی چی با کی هستش؟ خواب دیدم ک همسرم مقداری پول داره میاد برام لباس بخره من گفتم طلا میخام ولی بعد ب این نتیجه رسیدم ک لباس بخرم و برای اونم خرید دریک فروشگاه چندطبقه
بازدید كننده
فریبا
یك‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۶ بعدازظهر
سلام.من خواب دیدم درسالن تنگ وتاریکی که خیلی دوست داشتم ازش نجات یابم دنبال درمیگشتم.دو درب دیدم که بازکردم اماپشت آنهادیوارسیمانی بودوناگهان درب سومی جلویم ظاهرشدومن آنرابازکردم ناگهان دیدم پشت درب نورزیادی به رنگ قرمزونارنجی هست که بصورتم تابیدومن دردلم گفتم خوبه نوریعنی راه بازه ومن رهایی مییابم.شب29شوال بودساعت 5تا6صبح این خوابودیدم.لطفاتعبیرکنید.من12ساله یک حاجتی دارم وامسال به حضرت علی توسل کردم
بازدید كننده
دنیا
دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۱ قبل‏ازظهر
سلام من عشقی دارم که چن وقته ازهم جداشدیم تازه فهمیدم ایشون با کسی دیگه رابطه دارن من روز۲۴، ماه محرم خواب دیذم که عشقم ازم عذرخواهی و بغل هم گریه کردیم بهش گفتم من میخواستم کنارم باشی...تعبیرش چیه؟؟
بازدید كننده
شقایق
شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۳۷ بعدازظهر
سلام من خواب پدر بزرگ و مادر بزرگم رو دیدم دو روز دیگه ساپگرد فوت پدر بزرگم هست و از طرفی هر روز یاد مادربزرگم هستم و اونچه در خواب دیدم اینطور بود که در محوطه ای قدیمی مثل حسینیه ها و یا هیات های قدیمی بودیم و بساط آینه و قران و نذری دادن بود و هر دو قبراق و سرحال بودن ولی نگاه مستفیم یا لبخندی احساس نکردم فقط حضور داشتن و من در تصورم میخواستم ازشون تا میتونم فیلم و عکس بگیرم میخواستم حتی صداشونو ضبط کنم در فیلم انگار میدونستم که میخوام به زودی از دستشون بدم پس میخواستم ضبط وثبت کنم خوشحال بودم که دور هم هستیم ولی جمع شلوغی نبود جمع چهار پنج نفری که بیشتر پدر بزرگ و مادر بزرگم محسوس بودن . اونچه در حقیقت هست مادربزرگم دو ساله فوت کرده ولی من همیشه به یادش هستم و ناخوداگاه اشکم سرازیر میشه با یادش و هنوز و اونچه دیدم قبراق و سالم بودنشون شاید تصویری که از کودکی داشتم نمایان شد نه انچه از اخر عمرشان و بیماری و پیری بود و اینکه داشتند کارهای خیر می کردند برای هیات و از طرفی هم میز و آینه و قران و شاید تشت مربوط به هیات و انگار تشریفات مربطو به هیات و اماده سازی هیات بود و از طرفی مهیا شدن برای عکس گرفتن و من در ذهم این بود که فیلم برداری کنم که صداشون ضبط بشه و نپگه دارم برای خودم انگار تو دلم این بود که اینا رو از دست میدیم به زودی باید یادگاری تا میتونم حفظ کنم البته عکس هایی از مادر بزرگم قبل از فوت شدنش دارم عکسهایی که مربطو به اخرین روزهای زندگیش هست و اونچه که مهم هست شب قبل از این خواب هم پسر عموم که پسر عمو کوچیگه که خیلی عزیز بود برای پدر بزرگ و مادربزرگ خونه ما بود و فوتبال دیدیم و باز از اونچه که مهمه اینکه هنوز ارث میراث این پدر و مادر بین فرزندان تسهیم نشده و اختلاف هم هست حتی پدر خودم که بزرگترین هست رضایت ندارد به دلیل زحماتی که کشیده ووووو امیدوارم خوابم رو به خوبی تعبیر کنین و برام ایمیل کنین با تشکر فراروان منتظرم
بازدید كننده
بیننده خواب
یك‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴ بعدازظهر
سلام ؛ خوش حال میشم خواب من رو هم تعبیر کنید؛ من خواب دیدم که در خیابان هستم و شب است و عروس و دامادی در ماشین عروس در حال هستند و درست وقتی به میخواستند از زیر یک میله ی هلالی شکل چراغانی عبور کنند یک ماشین دیگر پر از ارازل و اوباش جلوی ماشین عروس را گرفت ، داماد پیاده شد من داماد را ش میشناختم ، عروس خانم که کم سن و سال بود ناراحت شده بود ؛ من با خودم فکر کردم که داماد اسلحه دارد و با آن ارازل و اوباش را می کشد و از خودش و عروس دفاع میکند ولی بعد به شک افتادم که نکند داماد ادم ضعیفی باشد و نتواند از خودش و عروس در برابر ان ارازل می خواستند جلوی ازدواج را بگیرند دفاع کند
بازدید كننده
yazdan
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۵ بعدازظهر
سلام من ماه کامل بزرگ قرمزی رو دیدم که داشت تازه طلوع میکرد درحال راه رفتن بودم که ماه بزرگ ناپدید شد و سپس ماه سفید کوچکی رو دیدم که اون هم کامل بود و در در تلاش برای پیدا کردن ماه بزرگ صورتی بودم که ظاهر شد و من خوشحال شدم
بازدید كننده
مهدیه
پنج‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۸ قبل‏ازظهر
من شب ۲۱ ماه قمری خواب دیدم تعدادی سگ کوچیک که انگار پوستشون کنده شده بود از روی زمین بلند میکردم یا دست نداشتن یا پا البته خونشونم بود رو زمین
بازدید كننده
زهرا
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۳ قبل‏ازظهر
سلام، خواب دیدم توجاده ای بودیم که دوطرفش پرتگاه و کوه بودن، وقتی ازشوهرم جداشدم ازماشین، شوهرم طبق عادت همیشگی ازکوه رفت بالا که ماشینو بیاره پیش خودم منتها ماشین نزدیک بود امااودوست داشت ازکوه رفتن به بالا به ماشین برسد، بعدش یه هو هوا ابری و بارونی شد یه دفه از بالای کوه ها قلوه سنگهای خیلی بزرگ به پایین پرت میشدن، افرادی که ازماشین پیاده شده بودن سعی میکردن بیان وسط جاده سنگ ها لهشون نکنه وخودم هم همینطور، ماشین‌ها هم همزمان ازجاده رد میشدن توهوای تاریک وبارونی و بوق وبوق بعد متوجه شدم همسرم نیومد تازنگ زدم بهش، جوابم رادادن وگفتن که تصادف کردن ولی من باورم نشد چون همزمان که رفته بود بالای کوه همه سنگها سقوط کردن حالت زلزله انگار، ولی زلزله نبود، بعدش ک حالش روپرسیدم گفت خوب نیستم وگریه می‌کرد، تعبیرخواب چی هست در شب 20شوال دیدم بعد نمازصبح تا 8صبح خواهش میکنم زود جواب بدید خیلی نگرانم
بازدید كننده
مرضیه
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۱۵ قبل‏ازظهر
سلام خواب ساعت ۶صبح چیه ۹محرم خواب خنده شدید
بازدید كننده
رها
جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۸ قبل‏ازظهر
سلام. شبی که فردا صبحش اول صفر بود خواب دیدم دوستم و کسی که دوستش داره با هم دارن عقد میکنند. جشن و پایکوبی ندیدم. فقط دیدم تین دو نفر نیخوان با هم ازدواج کنن. میشه تعبیرش رو بفرمایید
بازدید كننده
معصومه
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۲۰ بعدازظهر
شب بیست و ششم ماه ربیع الاول ینی دیشب خواب دیدم یه گاو یه گاو دیگه بدنیا اورد اندازه خودش ، دوبار همین صحنه رو دیدم ولی دفعه دوم خانواده م هم شاهدش بودن ، و گاوها هر دوبار توی اجاقگاز آشپزخونه مون بودن ، میشه تعبیرش و بفرمایید ممنون
بازدید كننده
نگار
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۵ بعدازظهر
چجوری میشه ی راهی پیدا کرد تا خواب بدی ک دیدیم تعبیر نشه
بازدید كننده
شیما
شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۰ بعدازظهر
سلام،خواب دیدم پسرم توی این خواب بی قراره،دیدم که روی موتوری باپدرش بود،هرچی دادزدم صداش زدم نمیشنید،تصادف کردن پسرم پرت شد،ذیگه نشانی ازش نبودفقط صدام میزد.
بازدید كننده
محمد
پنج‌شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۸ بعدازظهر
باسلام من هرچی خواب میبینم تا 5دقیقه بعدش یادم میمونه بعد فراموش میکنم دلیلش چیه
بازدید كننده
کبرا رضایی
سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۰ بعدازظهر
چه راهی هست برای اینکه خواب بد«خواب عروس شدن»تعبیر نشه، باطل بشه. توروخدا یه راهی پیش روی من بذارین
netadmin
مدیر سایت
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۷ قبل‏ازظهر
پاسخ خانم کبر رضایی: مطلب این صفحه رو مطالعه کنید www.netgasht.com/news/tabire-khab-talebini/khab-bad-khub-tarif-tabir-kard.html
بازدید كننده
علی
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۳۵ بعدازظهر
سلام. من امروز دوشنبه 24 بهمن بعداز اذان ظهر خوابدیدم دو پرنده که یکی بسیار زیبا و رنگارنگ بود بر شاخه درختی دیدم. در خواب احساسم این بود که پرنده دیگر چه شانسی آورده که با چنین پرنده زیبایی ازدواج کرده است. لطفا تعبیرش رو بفرمایید. تشکر
ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب