صفحه اصلی arrow مطالب جالب و متنوع arrow مقایسه دستمزد سلبریتی ها و افراد عادی در زمان پیش از انقلاب و زمان کنونی
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 17 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

آرنولد در 66 سالگی همچنان کوه عضله است
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۳ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس بی رحم الناز شاکردوست با سربریده
پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۳ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس های دیدنی از اسطوره سینمای کمدی جهان- چارلی چاپلین
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۰۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      رضا کیانیان و مصرف مواد مخدر
جمعه ۰۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۱۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکسی از جوانه دلشاد در حالت مستی
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

مقایسه دستمزد سلبریتی ها و افراد عادی در زمان پیش از انقلاب و زمان کنونی

ارزیابی كاربر: ONONONONON / 1
ضعیف عالی 

سلبریتی ها اعم از خوانندگان و بازیگران یا مجریان چهره شده در هر زمانی دستمزدهای کلان و غیر منصفانه ای دریافت می کرده و می کنند .
چه الان که یک بازیگر چهره برای یک فیلم سینمایی سه چهار ماهه 100 میلیون تا یک میلیارد تومان می گیرد و چه در زمان قبل از انقلاب .
درباره دستمزد بازیگران و ارقام نجومی آنها در سالهای اخیر بسیار گفته شده اما نکته ای که بازیگران دائمآ در برنامه های تلویزیونی مطرح می کنند اینکه این همه بازیگر مگر کلآ چقدر گردش مالی دارند و یا اینکه چرا بیمه نداریم. در پاسخ به این هنرمندان ناراضی باید گفت شما درست می گویید گردش مالی کل بازیگران  زیاد نیست اما گردش مالی بازیگران چهره شده زیاد است و اگر یک بازیگر تازه کار دستمزد اندکی می گیرد برای این است که عمده سهم آن بازیگر به بازیگران مشهور داده شده و اگر هم نگران بیمه خود هستید دستمزد تنها یک فیلم خود را یعنی تنها دو سه ماه کار خود را برای بیمه خود بگذارید
. یک کارمند در طول دوران خدمتش که 30 سال است اگر ده درصد درآمدش بابت بیمه کسر شود در واقع تقریبآ دستمزد سه سال خود را برای بیمه گذاشته شما دستمزد فقط یک فیلم یعنی سه ماه خود را برای  بیمه های خویش فرما بگذارید.
دستمزد خوانندگان مطرح هم همینطور بالا است که با جستجو در سایت های مختلف می توانید مشاهده کنید

در پیش از انقلاب هم وضعیت سلبریتی ها همینطور غیر عادلانه یا بهتر است بگویم ظالمانه بوده. جدول دستمزد یک ساعت اجرای خوانندگان معروف با کسر نصف مبلغ بابت دستمزد نوازندگان و گروه 5 تا ده برابر حقوق یکماهه یک معلم بوده.

مقایسه دستمزد سلبریتی ها و افراد عادی در زمان پیش از انقلاب و زمان کنونی

مقایسه دستمزد سلبریتی ها و افراد عادی در زمان پیش از انقلاب و زمان کنونی

اما خوب است نگاهی به دستمزد مجریان تلویزیونی در سال 1398 که در سایت انتخاب منتشر شده هم بیندازیم

تهران (پانا) - دستمزد سلبریتی ها موضوعی مورد علاقه و پیگیری افکارعمومی است اما موضوع آنجا جالب می‌شود که بدانیم میزان دستمزذ مجریان صداوسیما بر مبنای واحد «ساعت-دستمزد» جزو بالاترین دستمزدها و در آمدها در ایران محسوب می شود. منظور از دستمزد در اینجا ، برنامه‌های خارج از صداوسیماست که دستمزد آنها برای اجرا در برنامه های شرکت ها و برندهایی مثل شرکت‌های لوازم خانگی همچون ال جی، و برندهای مخابراتی همچون رایتل و ایرانسل و یا برندهایی در همین زمینه همچون توسکا و روبیکا پرداخت می‌شود.

مجریان تلویزیون عموماً مبالغی که از بابت اجرای خود برنامه‌های صداوسیما دریافت می‌کنند، به مراتب کمتر از این است که مجریان به این هم رضایت دارند زیرا سلبریتی‌سازی آنها از طریق آنتن صداوسیما و همین برنامه‌ها صورت می‌گیرد و تداوم می‌یابد. در واقع صداوسیما دروازه ای برای این مجریان جهت رسیدن به اجراهایی با دستمزد ده ها میلیون تومانی در بیرون از صداوسیما و پرداخت آن توسط امثال شرکت و برندهای یادشده است.

رضا رشیدپور برای اجرای برنامه در خارج از صداوسیما به تعبیر تلویزیونی‌ها «استیج» ( STAGE ) که معمولاً دو ساعت برنامه است، 50 میلیون تومان دریافت می‌کند.

البته این نرخ، ویژۀ تهران است و اگر برنامه در شهرستان باشد، مبلغ یادشده به 60 میلیون تومان افزایش می‌یابد. به اصافه اینکه هزینه تامین بلیت رفت و برگشت هواپیما و اقامت هم با دعوت‌کننده خواهد بود.

آنچه نیاز به گفتن ندارد اینست که مجری برنامه، تمام این دو ساعت را به اجرای برنامه نمی‌پردازد بلکه واضح است که دقایقی اجرای برنامه دارد که در این صورت می‌توان اگر میانگین «دقیقه-دستمزد» را به دست آورد، میزان چنین دریافتی‌هایی از برخی پزشکان متخصص نامدار هم بیشتر است. البته اینکه این مجریان هر روز چنین برنامه‌هایی را ندارند بلکه به طور متوسط چهار پنج برنامه در ماه اجرا می‌کنند.

بعد از رضا رشید پور، احسان علیخانی قرار دارد که میزان دریافتی وی برای یک اجرای خارج از صداوسیما، حدود 30 تا 40 ملیون تومان است که نرخ او هم برای اجرا در شهرستان، به تناسب افزایش می یابد.

و بالاخره از میان مجریان مطرح تلویزیونی ، دستمزد علی ضیا، از دو نفر یادشده کمتر و حدود 25 میلیون تومان است.

اما اگر بخواهیم برخی هنرپیشه های مطرح همچون مهران مدیری و محمدرضا گلزار را وارد این بررسی کنیم، موضوع ابعاد دیگر و متفاوتی پیدا می کند. به طوری که این دو ستاره سینما و تلویزیون هرگز در خارج از صداوسیما برنامه (استیج) اجرا نمی‌کنند بلکه به عکس دستمزد آنها فقط از اجرای برنامه‌های صداوسیماست.

اگر میزان دستمزد برای برنامه صداوسیما را درنظر بگیریم،این دوتن بالاترین نرخ دستمزد اجرا را درتاریخ صداوسیما به نام خود ثبت کرده اند.

مثلاٌ مهران مدیری بابت «یک» برنامۀ «دورهمی» 50 تا 60 میلیون دستمزد (بالاتر از رضا رشیدپور) دریافت کرده است. یا محمدرضا گلزار به همین سیاق، از بابت «یک» برنامه «برنده باش» حدود همین مبلغ را دریافت کرده است.

البته دستمزد این دوتن توسط غول‌های «مخابراتی-سرگرمی» ایران به نام‌های روبیکا و توسکا و ... به عنوان اسپانسرهای گردن کلفت صداوسیما تامین شده است.

این هم باید اضافه کرد که احسان علیخانی هم علاوه بر میزان دستمزد وی در اجرای اسیتج که اشاره شد، برای هر برنامه تلویزیونی «عصر جدید» که اسپانسر آن یکی از شرکت‌های تابعه بانک ملت بود؛ مبلغ 60 میلیون تومان دریافت کرد.

به همین قیاس می‌توان دستمزد اجرای دیگر مجریان نسبتاً مظرح و غیر مطرح تلویزیون را که کمتر از ارقام فوق خواهد بود، به دست آورد.

منبع دستمزد مجریان : https://www.entekhab.ir/fa/news/504852

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب