صفحه اصلی arrow مطالب جالب و متنوع arrow کار خیر و انسانی بی هزینه
 
به وب

عکس خیلی خوشگل از الناز شاکردوست
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      علي كريمي و مهرداد ميناوند روي موتور آرنولد
پنج‌شنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۵۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      نگار فروزنده را این شکلی دیده بودید؟
جمعه ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۲۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس بی رحم الناز شاکردوست با سربریده
پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۳ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عكس هاي جديد كريستين رونالدو
پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

کار خیر و انسانی بی هزینه

ارزیابی كاربر: ONONONONOFF / 6
ضعیف عالی 

ماه رمضان است ، ماه بیشتر شدن نذری ها، افطاری های رایگان، ماه کم شدن جرم
نمی دانم شما اهل نماز و روزه هستید یا خیر؟ اصلآ مسلمانید یا مرام و مسلک دیگری دارید ، شاید هم مثل خیلی ها فقط در شناسنامه مسلمانید اما این را خوب می دانم که اگر هموطن من هستید پس یک انسان لطیف و احساساتی هستی . کسی هستی که وقتی یک نیازمند یا معلول می بینی از اینکه در این کشور به این عزیزان توجه کافی نمی شود، رگ گردنت بالا می زند و چند بد و بیراه هم نثار همه سران و دست اندرکاران می کنی، می دانم اگر خانم یا دختر خانم هستی شاید قطره اشکی هم در چشمانت حلقه بزند یا گره ای در ابروهایت رود.
بد و بیراه هایت گلباران، که از سر غیرتت بود و انساندوستی، رگ هایت به حرمت غیرت رگ گردنت همیشه زنده و جاری، خواهرم به حق این روزهای عزیز که البته همه روزهای خدا عزیزاست ، انشاالله به پاس حلقه
اشکی که از سر درد همنوعت بر چشمت آمد حلقه خوشبختی زندگیت را بر دست کنی و مادرم به گرامیداشت گره ای که بر ابرویت برای درد همنوعت رفت. خوش باشی و خوشی فرزندانت را ببینی.
دوست من، هموطنم ، می دانی درسال بیش از ده هزار مرگ مغزی در ایران اتفاق می افتد
خواهرم و برادرم می دانی که 3 تا 4 هزار نفر در سال در پشت درهای اتاق های عمل در انتظار رسیدن یک عضو پیوندی چشمشانش دودو می زند در حالی که فقط 1000 تا 1500 نفر از مرگ های مغزی اعضای بدنشان را هدیه می کنند؟

کار خیر و انسانی بی هزینه - ثبت نام اهدای اعضا پس از مرگ

می دانی که آنکه پشت درهای اتاق های پیوند انتظار می کشد حتی نمی تواند آرزوی شفا هم داشته باشد چون اگر بگوید خدایا یک قلب، کبد یا کلیه یا عضوی دیگر برای پیوند برسان یعنی آرزوی مرگ کسی را کرده
پس باید به انتظار بنشیند تا مرگ ذره ذره و قدم به قدم او را به قبرستان نزدیک کند. باید لبخند بزند تا فرزندش، همسرش یا خانواده اش نا امید نشوند و کم کم به عدم حضورش عادت کنند
تو خود تصور کن که خانواده فرد نیازمتد عضو در چه شرایطی به سر می برند. باید در حالی که بغضی در گلو دارند به عزیزشان لبخند بزنند تا روحیه اش را از دست ندهد و قدم قدم زدنش را به سوی گور نظاره کنند.
تو دردهای کسی که کلیه اش را از دست داده کشیده ای؟ تو ضعف و خونریزی های یک مریض کبدی را دیده ای؟ تو دردهای یک بیمار قلبی را می دانی؟
امیدوارم هرگز نچشی و هرگز ندانی و همیشه بی نیاز دکتر و دارو ودرمان  باشی
می دانی قصد رنجش افکارت را نداشتم فقط خواستم بگویم عمرت دراز باد و عزتت طولانی، شادیت برقرار خوشبختیت پایدار . ولی اتفاق پشت در نشسته، تصادف، سقوط و هزار اتفاق دیگر که ممکن است برای هر کدام از ما اتفاق بیفتد .
اگر خدای نکرده اتفاق افتاد ترجیح می دهی بدنت نهایتآ بعد از یک یا دو ماه نصیب کرم و حشرات موذی شود یا قلبت در سینه ، کبد و کلیه ات در شکم کسی باشد که نفس می کشد و زندگی می کند؟


کار خیر و انسانی بی هزینه - ثبت نام اهدای اعضا پس از مرگ

ترجیح می دهی غذای حشرات فراهم کنی یا اینکه دلهایی را شاد کنی و زندگی ببخشی به نیازمندان زندگی.
هموطنم، خواهرم، برادرم، مادرم و پدرم، توای که برای درد هموطنت اشک به چشم می آوری، گره در ابرو می اندازی یا رگ گردنت بالا می زند، کاری که من از تو می خواهم مالی نیست، هیچ ضرر و زیانی هم برایت ندارد فقط می گویم در این روزهای عزیز ماه رمضان یا نه در همه روزهای عزیز خدا ، برای اهدای اعضایت پس از مرگ ثبت نام کن و نزدیکانت را هم تشویق کن که اگر خدای نکرده اتفاقی افتاد با جسدی که قرار بوده در خاک، خوراک حشرات گوشت خوار شود دلی را شاد کنی، دعایی پشت سر داشته باشی، خانواده ای را نجات دهی و زندگی را هدیه کنی.


کار خیر و انسانی بی هزینه - ثبت نام اهدای اعضا پس از مرگ

هموطن همه آن ده هزار نفری که مرگ مغزی می شوند هم هیچگاه به مرگ و خصوصآ مرگ مغزی فکر نمی کردند . وگرنه اگر یک ایرانی با وجدان و با احساس بودند حتمآ پیش از مرگ با اهدای اعضایشان پس از مرگ. با اعضایی که قرار است پوسیده شود و خاک شود، دلهایی را شاد می کردند و زندگی را هدیه می کردند که

اهدای عضو اهدای زندگی است

ثبت نام برای اهدای عضو
ثبت نام برای اهدای اعضا

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب