صفحه اصلی arrow مطالب جالب و متنوع arrow خسرو معتضد: جواهر کوه نور روی سر ملکه انگلیس - آقای زیبا کلام جرات داری بیا در تلویزیون ایران مناظره
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 26 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس عروس احمدی نژاد
دوشنبه ۰۱ فروردین ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۲۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکسهای جدید و دقایقی کوتاه با حمید گودرزی و همسرش
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس خوشگل و باحال شبنم قلیخانی در صفحه اینستاگرامش
پنج‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس گروه مستان و پرواز همای با خواننده و هنرپیشه قبل از انقلاب
چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۵۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس کمیابی از محمد علی کلی و مایکل جکسون در کنار هم
پنج‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۴۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

خسرو معتضد: جواهر کوه نور روی سر ملکه انگلیس - آقای زیبا کلام جرات داری بیا در تلویزیون ایران مناظره

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

دولت بهار/ استاد خسرو معتضد مورخ برجسته ایرانی در واکنش به ادعاهای اخیر دکتر صادق زیباکلام در گفت و گو با شبکه من و تو مبنی بر قتل عام مردم هند و قفقاز توسط ایرانیان و رد شدن از پرچم جمهوری اسلامی به خاطر این جنایات ادعایی، سخنانی را با خبرنگار دولت بهار در میان گذاشته که متن کامل آن را در ادامه می خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

من با آقای زیباکلام یک دوستی 10 ساله دارم و با هم در رادیو گفتگو و برنامه سیاست ایرانی خیلی بحث کرده ایم و خیلی هم با هم دوست بودیم. ولی آقای زیبا کلام با وجود حسن شهرتی که به عنوان یک استاد دانشگاه دارند باید بگویم که ایشان در تاریخ پیاده هستند. اطلاعات ایشان در علم تاریخ بسیار کم است و روشی را هم در پیش می گیرند که باعث تشتت می شود. ایشان اگر تاریخ را بخوانند، خواهند دید در جنگ جهانی شخصی انگلیسی بوده به نام جیم جُکس، او در زمان جنگ در رادیو برلین علیه کشور انگلستان تبلیغ می کرد. در برنامه ای با نام مستعار لُرد هو هو علیه انگلستان بد و بیراه می گفت و فحاشی می کرد و برنامه اش در انگلستان خیلی شنونده داشت. یعنی عده ای در انگلستان مخالف بودند و می گفتند چرا ما باید بخاطر اروپا با آلمان بجنگیم، عده ای زیادی هم که کشته شده بودند در بمباران لندن در سال  1940 (1319). مردم به این رادیو گوش می دادند ولی دولت انگلیس از برنامه جیم جکس به شدت انتقام گرفت. شاهد من هم کتابی است به نام زندگی گوبلز و همین طور کتاب ویلیام شیلر که همه در دسترس است. بخاطر اینکه گفتند شما دارید مردم انگلستان را از درون ناامید می کنید در حالی که چرچیل می گفت ما در زمین، دریا و آسمان می جنگیم.

آقای زیباکلام از اولین کسانی هستند که در دانشگاه تهران تحصن اختیار کردند و خواهان سقوط رژیم پهلوی شدند. حالا نمیدانم چه شده که رژیم پهلوی برای ایشان این همه عزیزشده. ایشان در اظهارنظرهایش وقتی وارد مباحث تاریخی می شود آدمی مثل خسرو معتضد و انسان های وطن پرست دیگر را ناراحت می کند، مثل همین صحبت هایی که با شبکه من و تو انجام دادند. اگر من با این شبکه صحبت کنم بلافاصله می آیند دم در که چرا با یک شبکه بیگانه صحبت کردی! بارها شبکه های خارجی مثل صدای آمریکا خواهان مصاحبه با بنده شده اند که من نپذیرفتم و گفتم این مسائل مربوط به داخل ایران است و به شما مربوط نیست. در ماجرای توقیف یک کتاب از من زنگ زدند که آقای معتضد برای صدای آمریکا توضیح بدهید، گفتم به شما ارتباطی ندارد، من می دانم با وزارت ارشاد ایران. راشاتودی می خواست درباره کنفرانس تهران با من مصاحبه کند که من قبل از آن از صدا و سیما کسب نظر کردم و با موافقت آن ها آمدند و در منزل من مصاحبه را ضبط کردند و من فیلم این مصاحبه را از سفارت روسیه گرفتم. مصاحبه با رادیوچین، رادیو نروژ و ... همه با اجازه دولت صورت گرفت، یعنی به من خبر می دادند و میگفتند اشکالی ندارد. همین طور زمانی که جهانبگلو در رادیو بی بی سی بود من و آقای عاقلی را دعوت کردند که باز هم با اجازه دولت رفتیم و در مورد شهریور 1320 صحبت کردیم.

آقای صادق زیباکلام در مصاحبه با شبکه من و تو گفته که اگر قرار است بخاطر جنایات آمریکا پرچم این کشور را لگدمال کنیم روسها که بیشتر از آنها جنایت کردند، آلمانها که خیلی بیشتر از روسها جنایت کردند یا انگلیسی ها که بیشتر از همه جنایت کردند. بنابراین اگر قرار است پرچم آنها را بخاطر جنایاتی که در طول تاریخ کرده اند لگدمال کنیم باید یک لیست بلند بالایی از کشورها تهیه کنیم. و اگر لگدمال کردن پرچم یک کشور بخاطر جنایت آنها باشد چه کسی هست که جنایت نکرده باشد. ما ایرانی ها هم هندی ها را درزمان نادرشاه قتل عام کردیم. در زمان آغا محمد خان مردم قفقاز را قتل عام کردیم. پس اول از همه بایستی روی پرچم جمهوری اسلامی راه برویم که در گذشته جنایت کرده است.

زیباکلام تاریخ نمی داند
خب این حرف های آدمی هست که تاریخ نمی داند. من حاضرم هر جایی که گفتید با ایشان مناظره کنم با اینکه ما مناظره هایمان را قبلا انجام داده ایم. یک بار هم مچ ایشان را گرفتم و معلوم شد حتی درباره تاریخ معاصر نفت هم چیزی نمی داند و شاهد من هم آقای رجب پور هست که در رادیو گفتگو صحبت می کردیم. سوال کردند در مورد نفت و او می گفت شما یکسره مخالف رضاشاه هستید. من یک بار از دکتر رجب پور خواستم که شما از ایشان سوال کنید. دکتر رجب پور گفتند قرارداد گس گلشائیان را توضیح بده. آقای زیباکلام ماندند! آقای زیباکلام دوباره گفتند شما می خواهید خدمات رضاشاه را خنثی کنید! گفتم آقای عزیز صحبت خدمت نیست، ما سیاست مدار نیستیم، داریم تاریخ را بررسی میکنیم. آخر گس گلشائیان مال رضاشاه نبوده که! از هر کسی بپرسی میداند که گس گلشائیان نمایندگان انگلستان و ایران بودند که میخواستند قرارداد نفت را از سال 1928 تا سال 2013 منعقد کنند اما مجلس پانزدهم و شانزدهم رد کردند. گفتم این چه ربطی به رضاشاه دارد! قرارداد رضاشاه در سال 1933 (1312) بوده چه ربطی دارد به قرارداد 1928 گس گلشائیان؟ بنابراین او اساسا تاریخ ایران را نمی داند.

سربازان توده ای قبل از هر سفر شاه به آمریکا قربانی می شدند
ما مشکلی که با آمریکا داریم این است که آمریکا کشور ما را از سال 1332 مورد ستم و بهره کشی قرار داده، کنسرسیوم را بر ما تحمیل کرده است، رژیم کودتا را بر ما تحمیل کرده است. من دیروز داشتم خاطرات احمد آرامش را میخواندم. ایشان وزیر کار قوام السلطنه است.  وزیری بود که برگشتن آذربایجان مرهون تلاش او و قوام السلطنه است. ببینید در مورد شاه چه گفته است. گفته از 28 مرداد به بعد هر زمان شاه می رفت آمریکا 10- 12 تا افسر توده ای را می کشت که به آمریکا بگوید ما اینقدر مطیع شما هستیم. بعد چه قراردادهایی بستند و چه بلاهایی سر ما آوردند و حدود 25 سال این کشور مستعمره و نیمه مستعمره آمریکا بود. خب ما با جنایاتی که آمریکا علیه ما مرتکب شده مشکل داریم. برای اینکه هواپیمای ایرانی را انداخته و 290 ایرانی را کشته است در شرایطی که هیچ لزومی نداشته این کار را بکند. در موقعیتهای مختلف سر ما کلاه گذاشته است. ولی آدمی که مطلع باشد می رود مطالعه میکند، قراردادهایی که دو تا کمپانی آمریکایی با ایران بستند، کمپانی لیلی نتال کلاب آمریکایی بود که آمد توی سازمان برنامه و بودجه، 500 میلیون تومان پول نفت داشتیم که نصف اینها غارت شد بوسیله سرمایه داران آمریکایی که مثلا قرار بود برای ما جاده و سد بسازند، ما را وارد پیمان بغداد کردند که این پیمان برای ما جز دشمنی هیچ دستاوردی نداشت و در تمام مدت سر ما کلاه گذاشتند. کنسرسیوم نفت ما را می برد، منابع زیرزمینی ما را می برد. آخر چرا ایرانی ها نسبت به آمریکا اینقدر کینه پیدا کردند؟ ایرانی ها که مرض نداشتند، چرا ما با سوئد و هلند و لهستان مشکلی نداریم؟ اگر آمریکا بمب اتمی انداخته روی سر مردم هیروشیما و ناکازاکی، خود مردم ژاپن باید پیگیر حقشان باشند، حرف ما با آمریکا این است که چرا با ما اینطور رفتار کرده؟ چرا ما را برده در پیمانی که افسران آمریکایی در ایران هر جنایتی بکنند و هر بی عفتی بکنند نباید محاکمه بشوند؟ یعنی برده در کاپیتولاسیونی که رضاشاه افتخار میکرد که من این را لغو کردم و دوباره این را بر ما تحمیل کرده و همیشه ما را بصورت برده نگاه کرده.

من عاشق آمریکا بودم
مردم ایران از آمریکا نفرت داشتند. من خودم در جوانی عاشق آمریکا بودم. میگفتم کشوری هست که به گردن مردم حق دارد، جلوی کمونیزم و نازیسم را گرفته است. همین آقایان مجاهدین خلق می آمدند مستشاران آمریکایی را میکشتند هرچند الان دست نوازش آمریکا روی سرشان است. 10 تا از همین افسران آمریکایی بوسیله مجاهدین خلق در ایران ترور شدند. مشکل ما با آمریکا رفتارش با ایران است. شما ببینید الان ترامپ را که آوردند مردم پرچم آمریکا را آتش میزنند. مگر آنها کم پرچم ما را آتش زدند؟ در سال 1358 که واقعه حمله به سفارت اتفاق افتاد آنها پرچم ایران را می سوزاندند. آنها به ما یاد دادند پرچم سوزی را. من هم البته از سوزاندن پرچم کشورها خوشم نمی آید اما مردم وقتی می خواهند بگویند از شما متنفریم باید چه کار کنند؟

وقتی رژیم تزاری و شوروی از بین رفته چرا باید پرچم روسیه را بسوزانیم؟!
آقای زیباکلام می گوید روس ها که خیلی بیشتر از آمریکایی ها جنایت کردند. درست است روس ها در قرن نوزدهم خیلی نسبت به ما جنایت کردند. در جنگ جهانی دوم خودشان 20 میلیون کشته دادند، اگر روس ها در جنگ آدم میکشتند، 20 میلیون هم کشته دادند. اگر ما در قرن نوزدهم با روس ها مشکل داشتیم برای این بود که اولا در قفقاز مسمانان را میکشتند و ثانیا 17 استان ما را جدا کردند. اما امروز رژیم روسیه تزاری و رژیم شوروی از بین رفته اند و رژیم فعلی شان هم با ما خصومت نمی ورزند. پس چرا باید پرچمشان را آتش بزنیم.

دیگر روی پرچم آلمان علامت صلیب شکسته نیست، چرا باید پرچمشان را لگدمال کنیم؟!
باز آقای زیباکلام می گوید آلمانی ها که خیلی بیشتر از روس ها جنایت کردند. بله در آلمان یک رژیم غیرعادی به نام نازیسم بر سر کار آمد و در دنیا کشتار کرد ولی علیه کشور ما اقدامی نکرد. بنابراین چرا باید از روی پرچم آلمان رد شویم؟ ایشان مشکل سواد دارد. پرچم آلمان الان عقاب است و دیگر سواستیکا یعنی صلیب شکسته نیست. بعد هم آلمان چه در قرن 19 و 20 و چه در جنگ اول و دوم به ما کمک می کرد قبل از اینکه ایران اشغال شود. تمام تراکتورها و موتورهای ما آلمانی بود. چرا باید الان پرچمش را لگلدمال کنیم؟ رژیمی که الان در آلمان بر سر کار است نازی نیست که! رژیم جمهوری فدرال دموکراتیک است. ما الان باید از آلمانها دلخور باشیم به خاطر بمب های شیمیایی که میداد به عراق و میریخت روی سر مردم ما که در آن مقطع ما قطع رابطه کردیم. ولی الان که مشکلی نداریم چرا باید پرچم آلمان را لگدمال کنیم؟!

مصدق می گفت در مشروطه سفارت انگلیس مثل مسجد بود
شما اگر میخواهید در مورد انگلستان صحبت کنید باید بنشینیم و بحث کنیم. اگر مردم ایران یک بار به سفارت انگلیس حمله کردند بخاطر رفتار آنها بوده. دکتر مصدق میگوید که در مشروطه مردم به سفارت انگلیس بصورت مسجد نگاه می کردند چون به ایرانی ها پناه داد. به این خاطر پناه داد که ایرلندی هایی در سفارت وجود داشتند مثل میجر استوکز، ایرلندی ها خودشان مستعمره انگلیس بودند و با ایران خوب بودند، الان هم خوبند، ایرلندی ها آن زمان در ایران بودند و در سفارت را به روی ما باز کردند. بعد هم که در سال 1352 اسناد بریتانیا منتشر شد - کتابش هم هست -نشان می دهد که آن مرد ایرلندی را دولت انگلیس مورد غضب قرار داد و به او گفت تو حق نداشتی این کار را بکنی و کلمات بدی در مورد ایران بکار بردند. انگلیسی ها بخاطر قرارداد 1907 و 1915، تقسیم ایران با روسیه، قرارداد 1919 که تمام ایران را قباله کرده بودند و بعد هم بخاطر مساله نفت مورد غضب مردم ایران هستند. ملت ما هم هیچ وقت به انگلیس اعتماد نداشته است.

نادرشاه هندی ها را قتل عام نکرد، کوه نور، دریای نور و تخت طاووس را هم ندزدید!
آقای زیباکلام بعد از همه اینها گفته است «چه کسی هست که جنایت نکرده باشد، از جمله خود ایران»! ببینید این حرف چقدر توهین آمیز است. این حرف را فردا مطبوعات هند بزرگ میکنند که دانشمند ایرانی هم اعتراف کرده که ایرانی ها هندی ها را قتل عام کرده اند، گوهر کوه نور و دریای نور و تخت طاووس را دزدیده اند و یک بدهی به دولت هند پیدا میکنیم. آدمی که می گوید استاد دانشگاه است همین طوری نباید حرف بزند. اولا ما هندی ها را قتل عام نکرده ایم. نادر شاه نامه ای را برای محمدشاه گورکانی مینویسد و میگوید اعلی حضرت دولت ایران همیشه رابطه اش با شما خوب بوده است از زمان صفویه، پادشاه شما همایون به شاه طهماسب پناهنده شد، شاه طهماسب به شما سرباز داد و رفتید دوباره حکومت خود را پس گرفتید. همیشه ما سعی میکردیم با هندی ها خوب باشیم. البته گاهی آنها می آمدند قندهار را میگرفتند، دولت ایران قندهار را جزو خراسان میدانست. ولی معمولا رابطه ما خوب بود. رفت و آمد داشتیم. حکیمان و شاعران میرفتند و می آمدند. نادرشاه نامه ای مینویسد به پادشاه تیموری و میگوید این افغان هایی که اینجا آدم کشتند و سر بریدند را به ما تحویل بدهید. اینها فرار میکنند و میروند هندوستان و ما را اذیت میکنند و دوباره جنگ ایذایی راه می اندازند.

پاسخ پادشاه هند به نامه نادرشاه
ببینید یک آماری جدیدا درآمده است، ویلیام فلورهلندی می‌گوید وقتی افاغنه وارد اصفهان می شوند کشتارهایی که می کنند به اضافه قحطی ها و بیماری هایی نظیر وبا و طاعون که بوجود می آورند جمعیت شهر را حدود 850 هزار نفر پایین می آورند و این همه ادم کشته می شوند، مردها را می کشند و به زن ها تجاوز می کنند. نمایندگان هلندی که در اصفهان بودند می گویند جمعیت اصفهان 1 میلیون و 300 هزار نفر بوده است. واقعا باور نکردنی است که چرا جمعیت این قدر کم شده است. بعد اینها فرار کردند و رفتند هندوستان. نادر شاه خیلی مودبانه می نویسد که شما اینها را به ما تحویل بدهید چرا که رابطه ما با شما خوب است. پادشاه هند به جای اینکه به این حرف حسابی گوش بدهد دستور می دهد بینی و گوش های سفیر ایران را ببرند و می گوید فضولی موقوف. دو سه بار نادر دوستانه نامه می نویسد و شکایت می کند ولی جواب نمی دهند. نادر هم حرکت می کند، وقتی قندهار را می گیرد با 80 هزار نفر به طرف هندوستان حرکت می کند. می رود هندوستان را تصرف می کند. در دشت کرنال ببینید این آدم چقدر نابغه بوده است. 80 هزار نفر سرباز ایرانی در مقابل 500 هزار نفر سرباز هندی که 500 فیل و 500 قبضه توپ داشتند.

نادرشاه پس از فتح دهلی دوباره حکومت را به آنها می بخشد
نادر آن ها را شکست می دهد و وارد دهلی می شود. پادشاه هند عذرخواهی می کند که ما را ببخشید و این اتفاق برای حیثیت ایران بسیار خوب بوده است بعد از آبروریزی شاه سلطان حسین. یک رابطه دوستانه ایجاد می شود و نادرشاه به او می گوید تو بر سلطنت می مانی و حکومت را به او می بخشد. آن موقع بعد از پیروزی یک غرامتی هم می گرفتند. مگر انگلیسی ها نمی گرفتند. انگلیسی ها تمام اموال هندی ها را بردند لندن. در آن زمان نه سازمان ملل بود و نه قوانین بین المللی، وقتی یک قشونی لشکرکشی می کرد پولش را می گرفت. پادشاه هند هم وقتی دید نادر سلطنت را به او بخشیده است جواهرات و تخت و طاووس به او تقدیم می کند. حتی دو دختر زیبا را به عنوان همسر به نادرشاه و پسرش می دهد. آقای زیباکلام کتاب سر مارتینر دورانت را بخواند. اسم این زن ستاره بوده است، اسم ایرانی می گذاشتند. فرهنگ ایرانی همه جا بوده است. وقتی نادر و لشگرش می خواستند از شهر خارج شوند یک عده اوباش حمله می کنند و سپاهیان او را می کشند، 10 هزار سرباز ایرانی را با کمان و نیزه می کشند. نادرشاه وحشت می کند و می گوید حمله کنید و اینها را سر جایشان بنشانید و آنها را قتل عام می کنند.

جواهر کوه نور روی سر ملکه انگلیس است!
خود انگلیسی ها در آفریقا با مسلسل در یک جنگ 60 هزار نفر بومی زولا را کشتند. در آمریکا بمب اتم را علیه عده ای به کار برد که انسان های بی گناهی بودند، جنگ است و در جنگ اتفاق می افتد. وقتی ارتش شوروی برلین را محاصره کرد هر کسی که در برلین بود مورد تجاوز قرار گرفت. چقدر از مردم برلین کشته شدند. یک سرلشکر ایرانی آنجا بود به نام سرلشکر شیبانی که پناهنده شده بود به دولت آلمان از سال ها پیش، او را هم تیرباران کردند. ارتش آلمان هم وقتی استالین گراد را گرفت همه را کشت. استالین گراد 900 روز در محاصره بود، جنگ همین است. شما ببینید عراق با ایران چه کرد در زمان صدام حسین. بعد هم آمدند عذرخواهی کردند و بخشیده شدند. نادرشاه حرکت کرد و آمد به ایران اما آن تخت برای ایران نماند برای اینکه وقتی نادر کشته شد تخت او را تکه تکه کردند و آن جواهر کوه نور هم روی سر ملکه انگلیس است! یک دریای نور ماند برای ایرانیان. آدم وقتی اطلاعات ندارد نباید اظهارنظر کند. فردا عده ای طلبکار می شوند.

لعنت بر زبانی که بگوید ایرانیان مردم قفقاز را قتل عام کردند
باز ایشان گفته است ما در زمان آغا محمدخان مردم قفقاز را قتل عام کرده ایم. از قول من بنویسید لعنت به آن زبانی که این جمله را بگوید. ما قتل عام کردیم؟ مردم قفقاز که همه طرفدار مردم ایران بودند. ملت ایران رفتند قفقازی ها را کشتند؟ آقای زیباکلام احتمالا یک چیزی در بچگی شنیده که آغا محمد خان رفته به تفلیس و مردم را قتل عام کرده است. کتابی الان در کتابخانه ملی ایران هست. آقایی هست به نام دکتر بهزادی که کتابی پیدا کرده است به نام یاداشت های ژنرال کیش پیشف. ثابت می کند که کشتار تفلیس توسط طرفداران آراکلی خان بود و در آنجا هواداران ایران را قتل عام کردند. کشتار فجیعی که آنجا صورت گرفت به وسیله طرفداران آراکلیوس فرمانروا بوده است.

زیباکلام به روح عباس میرزا توهین می کند
تمام زنان فتحعلی شاه گرجی بودند. آذربایجانی بودند. ملکه ایران دختر ابراهیم خلیل خان جوانشیر بود فرمانروای شوشی. ملکه ایران آقا بانو خانم دختر ابراهیم خلیل خان جوانشیر بوده. اسم های قفقازی در ایران زیاد است، آیروم، تیمورتاش، خیرتاش، تمام این اسم ها ترکی هستند، ایروانی، نخجوانی شیروانی، بادکوبه چی، این مملکت مال ما بوده است. آقای زیباکلام اگر توانست اسم دو تا جبهه قفقاز را ببرد! دارد به روح عباس میرزا توهین می کند. عباس میرزایی که 11 سال جنگید و دوباره یک و نیم سال جنگید و بعد هم باید می رفت طرف مرز خراسان که دچار ناراحتی کبد شد و درگذشت. این همه سربازان ایرانی کشته شدند، این همه مردم ایران کشته شدند آن ها هم مثل ما وطن پرست بودند. اگر آن ها مثل تو بودند که شرایط جور دیگری می شد. پسیان خانواده اش قفقازی بودند گفتند ما نمی خواهیم زیر بیرق روسیه باشیم. این مهملاتی را که می گویی برای کشور مسئولیت ایجاد می کند.

آدم مجبور است برای خود شیرینی هر چیزی بگوید؟
این قبیل حرف ها باعث می شود که باکو پُررو شود، هندوستان پررو شود. آدم مجبور است برای خود شیرینی هر چه می رسد بگوید؟ آقای زیباکلام می گوید «باید روی پرچم ایران هم راه برویم که در گذشته جنایت کرده است». الان دولت ترکیه وقتی می گویند یک میلیون ارمنی کشته شده است می گوید به من چه! یک رژیمی بوده است به نام عثمانی  این جنایات را کرده است ما اصلا مسئول نیستیم. آقای دکتر زیباکلام کمی تاریخ بخوان! تو در همه موارد اظهار نظر می کنی، الان هم داری عوام فریبی می کنی. من باز هم می گویم موافق رد شدن از روی پرچم کشورها نیستم، مشکل من با دعوت به رد شدن از پرچم ایران و ادعاهای دروغ درباره ارتکاب جنایت توسط ملت ایران است.

ببینید مردم ترکیه چقدر وطنشان را دوست دارند
پرچم ایران مربوط به سال 1357 است و هیچ ربطی به رژیم های گذشته ندارد. مگر دولت ترکیه قتل ارامنه توسط عثمانی را قبول می کند؟ می گوید به من چه. می گوید آقای کمال آتاتورک قیام کرد و رژیم سفاک و جنایتکار عثمانی را از بین برد. ما جمهوری ترکیه هستیم، کجای ما عثمانی است؟ آن مردم وطن پرست، آن کسانی که در ترکیه هستند، ببینید چقدر وطنشان را دوست دارند، اصلا زیر بار نمی روند. هر سال ارامنه در کشورهای مختلف در ماه اردیبهشت رژه می روند طرف سفارت ترکیه اما دولت ترکیه می گوید به من چه. به اردوغان گفتند معذرت خواهی کن، گفت به من چه، به من ربطی ندارد. یک جنایتکاری بوده به نام سلطان عثمانی یک آدم مزخرفی بوده که ما او را از بین بردیم. همین آقای اردوغان که تازه خیلی به خلافت عثمانی هم علاقه دارد. آن وقت یک استاد دانشگاه ایرانی آن هم در یک تلویزیون بیگانه این حرف ها را می زند، آقا جرات داری بیا در تلویزیون ایران، تو بیا من هم می آیم هر جایی که خواستی با هم صحبت می کنیم. می روید جایی حرف می زنید که تاریخ نمی دانند. آقا اینها همه به ضرر مملکت است. مشکل برای ما ایجاد می کند. ما کجا مردم قفقاز را قتل عام کردیم؟ همه این هایی که کشته شدند مال ایران بودند یا مال قفقاز بود؟ گلوله توپ روس ها سر آن ها را برد. آخر آدم باید تاریخ بخواند.

در دادگاه های آمریکا میلیاردها دلار علیه ایران اعلام جرم شده است
شما ببینید آمریکا حدود 160 میلیارد دلار پول این مملکت را ضبط کرده است. این جناب اوباما که هیچ کاری که نتوانست انجام دهد، جناب کری هم که نتوانست. ترامپ هم در سخنانش می گوید ما 160 میلیارد دلار پول ایران را در اختیار داریم و چرا اوباما بسته های 400 میلیون دلاری پول با هواپیما برای ایران می فرستد؟ در دادگاه های آمریکا میلیاردها دلار علیه ایران اعلام جرم شده است. خیلی خنده دار است یک خانمی رفته شکایت کرده به دادگاه، خب دادگاه مال خودشان است؛ می رود می گوید شوهر مرا در بیروت گرفتند و من حدود یک سال و نیم است دچار افسردگی شده ام، یک میلیارد و 40 میلیون دلار از ایران خسارت خواسته است و قاضی دادگاه هم به نفع او رای داده. شما فکر کنید ما در این کشوری که اینقدر مشکل اقتصادی داریم، کارگران هر روز تجمع می کنند که حقوق ما را بدهید و دولت هم علی الظاهر می گوید نداریم، کارگران اصفهان می آیند با تراکتور خود تجمع می کنند، زاینده رود خالی از آب است، در هر جایی از ایران مشکل داریم، یک دولت زورگو هم آمده می خواهد 100 میلیارد پول ما را بگیرد از این 160 میلیاردی که در بانک های آمریکا داریم.

سرباز آمریکایی به زن یک استاد دانشگاه ایرانی تجاوز می کرد
حالا آدم خوب است اینقدر خودش را لوس کند؟ شما اگر می خواهی راهت را برای آینده درست کنی بکن ولی ما اول ایران برایمان مهم است. من باز هم میگویم مصدق می گفت آن زمان سفارت انگلیس همچون مسجد بود، ما تمام دوران جوانی مان شیفته آمریکا بودیم منتها با تحقیر. شما برو پنج جلد کتابی که زمان احمدی نژاد دفتر اسناد ریاست جمهوری درآورد را بخوان که آمریکایی ها چه کار کرده اند در زمان جنگ، چقدر تجاوز کردند، چقدر مردم را زیر ماشین گرفتند قبل از انقلاب. به خاطر چه می گفتند کاپیتولاسیون باید تصویب شود؟ برای اینکه این کارها را می کردند. سرباز آمریکایی به زن یک استاد دانشگاه ایرانی تجاوز می کرد. حالا این آقا شده است مدافع حسن رابطه و مدافع آزادی؟ تو چرا رفتی علیه شاه تحصن کردی و گفتی این رژیم سفاک پهلوی را ما باید برکنار کنیم؟

آشپز آمریکایی با شاه ایران مگر برابر است؟
تو می گویی من استاد علوم سیاسی هستم. خب تاریخ بخوان. توجه مردم را جلب می کنی برای چه کاری؟! برای دوران بازنشستگی ات؟ چرا علیه ایران صحبت می کنی؟ شما ایرانی ها را وحشی جلوه می دهی. شما حتی تاریخ دوران شاه را هم نمی شناسی. در دوران شاه تمام روشنفکران به آمریکا فحش می دادند. حتی دفاعیات افسران توده ای را هم نخوانده ای. می گویند ما تحصیل کرده بودیم در رشته توپخانه گروهبان آمریکایی می آمد توی سر ما می زد و فحش می داد. ماساچوستی ها را می شناسی؟ کسانی که از آمریکا آوردند در کابینه منصور که اولین فکرش کاپیتولاسیون بود را می شناسی؟!

مساله انقلاب اسلامی اساسا از اینجا شروع می شود که آیت الله خمینی فرمود: «آشپز آمریکایی با شاه ایران مگر برابر است؟ اگر مرجع تقلید ایران زیر اتومبیل آمریکایی برود هیچ اشکالی ندارد ولی اگر سگ آمریکایی زیر اتومبیل ایرانی برود این بلا را سر ما می آورند». ما مستعمره بودیم. این یک واقعیت است. شما در موضع برابر بنشین و صحبت کن. شما که تاریخ نمی دانی این حرف ها را نزن، اینهایی را که می گویی برای کشور ایران مسئولیت درست می کند. به عنوان نماینده یک ملت سفاک و آدم کش می گوید ما ملت قفقاز را قتل عام کردیم! ناظر فرنگی می نویسد که تفلیس را اصلا ایرانی ها قتل عام نکردند. ایرانی ها با قفقازی ها فامیل بوده اند. آن ها مانند هم بوده اند. آقای زیباکلام تو داری جدایی می اندازی بین مردم! چطور جرات می کنی بگویی ایرانی ها قتل عام کرده اند. حالا بگو ما دزدی هم کردیم و طلاهای هند را غارت کردیم! نادرشاهی که رفتارش آنقدر متین بود. شما می خواهید خود را در کشور جلوه بدهید اما نمیدانم برای چه کاری. کار شما غلط است، این قدر برای ایران بدنامی نتراش. اصلا به فرض دولت قاجاریه رفته است قتل عام کرده چه ربطی به جمهوری اسلامی دارد. مگر خود انگلیسی ها اسکاتلند را قتل عام نکردند؟!

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب