صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow آخرين وضعيت رمزنگاري پهپاد جاسوسي آمريكا
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 19 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس رزیتا غفاری و همسرش
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۶ بعدازظهر
  [جزئیات]...      فلامک جنیدی و خواهرش - سیبی که از وسط نصفش کردن
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲ بعدازظهر
  [جزئیات]...      نذر عاشورایی علیرضا حیدری از 13 سالگی تا کنون
پنج‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۲۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      اوباما را اين قيافه اي ديده بوديد؟
یك‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      ادا و اطوارهای بامزه الناز شاکر دوست در کنار یک جغد
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۳۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

آخرين وضعيت رمزنگاري پهپاد جاسوسي آمريكا

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

به گزارش مشرق،علي اصغر زارعي فرمانده سابق يگان جنگ الكترونيك سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در نشستي با موضوع «بررسي عملكرد هواپيماهاي جاسوسي از خانواده RQ107 مورد استفاده سازمان سيا» كه به همت بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي اميركبير در تالار مركزي اين دانشگاه برگزار شد، گفت: جنگ الكترونيك در كشورمان سابقه اي 30 ساله دارد.
وي افزود: هنگامي كه آمريكا به افغانستان و عراق حمله نظامي كرد، نسل قديمي اين پهپادهاي جاسوسي به صورت سالم و يا نيمه سالم به دست ايران افتاد.
زارعي خاطرنشان كرد: روس ها سفري به ايران داشتند تا از هواپيماهاي بدون سرنشيني كه توسط ايران در منطقه كردستان و مرزهاي شرقي فرود آمده بود، بازديد كنند و از آن كپي برداري كنند كه البته توانستند نسل هاي پيشرفته اين پهپادها را بسازند.
اين نماينده مجلس با اشاره به اينكه جنگ الكترونيك در كشورمان سابقه طولاني دارد، تصريح كرد: در دوران جنگ تحميلي در دانشگاه صنعتي اميركبير اتاقي با عنوان يگان جنگ الكترونيك و با حضور دانشجوياني كه در اين دانشگاه تحصيل مي كردند، فعال بود و دانشجويان در اين اتاق به جنگ الكترونيك در طول جنگ كمك مي كردند و اكنون اين دانشجويان از مسئولان جنگ الكترونيك در سپاه پاسداران و ارتش هستند.
وي در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي و در پاسخ به اين سوال كه كدهاي هواپيماي بدون سرنشين جاسوسي آمريكا هر دو تا سه ثانيه تغيير پيدا مي كند و چه طور ايران توانسته اين پهپاد جاسوسي را بدون خسارت مهار كند، گفت: رمزنگاري اين هواپيما براي ما مشكل نيست.
زارعي تاكيد كرد: اكنون دانشجوياني در كشور تحصيل مي كنند كه مقطع دكتري آنها رمزنگاري است.
اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: اقدام جنگ الكترونيك ايران موجب شده سيستم اين هواپيما كاملا دچار اشكال شده و پايداري خود را در انجام ماموريت از دست بدهد و تحليل ها اين امر را به اثبات مي رساند كه GPS نظامي اين هواپيما محل خود را تغيير يافته ديده و برعكس عمل كرده است.
زارعي تصريح كرد: اين اولين باري نيست كه اين گونه هواپيماي جاسوسي آمريكا در منطقه و مناطق مرزي ايران فعال بودند و حتي چندين بار مشاهده و رصد شده كه اين هواپيما در چه زماني در مرزهاي ايران حضور پيدا مي كند.
نماينده مردم تهران در مجلس در پاسخ به اين سوال كه آيا دستاوردهاي اين هواپيما براي ايران تنها در زمينه الكترونيكي است و آيا در بحث هاي آلياژي كاربردي براي ايران خواهد داشت، گفت: دستاوردهاي اين هواپيما در ابعاد الكترونيكي، رمزنگاري، سازه و بدنه كاربردي است.
وي افزود: روي بدنه اين هواپيما هيچ زاويه اي وجود ندارد تا سيگنال هايي كه به آن برخورد مي كند، بازگشت نداشته باشد.
اين كارشناس جنگ الكترونيك با بيان اينكه سيستم ناوبري پهپاد جاسوسي آمريكا بسيار پيچيده بوده و لينك ماهواره اي داشته است، گفت: بسياري از سيستم هاي اين هواپيما براي ما شناخته شده است.
زارعي خاطر نشان كرد: اين هواپيماي جاسوسي چند نوع رادار داشته تا بتواند موقعيت خود را داشته باشد و بتواند پيرامون خود را نيز جستجو كند.
فرمانده سابق يگان جنگ الكترونيك سپاه پاسداران اظهار داشت: اين هواپيماي جاسوسي سنسوري داشته تا بتواند عكسبرداري كند و يكي از ماموريت هاي ويژه اين هواپيما شناسايي مراكز هسته اي است كه در اين خصوص نيز سنسور ويژه اي داشته است.
وي در ادامه گفت: اكنون رادار ملي در كشورمان ساخته شده و از اساتيد و دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف در اين پروژه استفاده شده است و اين رادار بسيار پيشرفته است.
زارعي با بيان اينكه ايران اكنون داراي رادار پسيو است، گفت: راداري كه در حال حاضر در كرج مستقر است شعاع 500 كيلومتري را رصد مي كند. پروژه رادار پسيو در مرحله خوبي به سر مي برد و تا آنجا كه خبر دارم 70 تا 80 درصد اين پروژه آماده شده است.
اين نماينده مجلس تصريح كرد: آمريكا به خوبي مي داند ايران فعاليت صلح آميز هسته اي دارد اما مي خواهد براي ايران پرونده سازي كند و سعي دارد براي ادعاهاي خود مستندات جمع كند.
اين كارشناس جنگ الكترونيك در پاسخ به اين سؤال كه آمريكا داراي ماهواره هاي پيشرفته جاسوسي است اما چرا براي رصد و جاسوسي از اين گونه هواپيماها استفاده مي كند، گفت: اينگونه اقدامات آمريكا بايد يكديگر را پوشش دهند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا كشور روسيه درخواستي مبني بر بازديد از اين هواپيماي جاسوسي داشته و آيا ايران نيز از تجهيزات نظامي روسيه بازديد مي كند، گفت: پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي دوستان ما تمامي تجهيزات نظامي روسيه را بازديد كردند و بسياري از تجهيزات موشكي و هوافضاي روسيه توسط متخصصان صنايع دفاعي كشور مورد بازديد قرار گرفت.
زارعي خاطرنشان كرد: در سال 64 به همراه شهيد تهراني مقدم و حدود 30 تا 40 متخصص دفاعي كشور براي دريافت موشك اسكات به يكي از كشورهاي آفريقايي سفر كرديم.
اين نماينده مجلس در ادامه گفت: هنگام برگشت و با هواپيماي باربري موشك هاي اسكات را به كشور آورده و شهيد مقدم چندين سايت را راه اندازي كرد و با آموزش هاي اوليه اين موشك ها به هدف هاي مورد نظر در عراق اصابت كرد.
فرمانده سابق يگان جنگ الكترونيك سپاه پاسداران تأكيد كرد: برخي ها اينگونه تصور مي كنند كه جوانان و پاسداران كشورمان نمي توانند در حوزه جنگ الكترونيك پيشرفته باشند كه بايد پاسخ داد پيشرفت ما در اين عرصه غيرقابل تصور است.
نماينده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: اينكه عنوان مي شود روسيه از ايران درخواست داشت تا از پهپاد جاسوسي آمريكا بازديد كند، به نظر جنگ رواني آمريكايي ها است و روسيه تقاضايي مبني بر بازديد از اين پهپاد را نداشته است.
در همين حال يك استاد الكترونيك دانشگاه اميركبير نيز گفت: شكار هواپيماي جاسوسي آمريكا در ايران هزينه زيادي براي آمريكايي ها خواهد داشت. نوروزي در جمع دانشجويان دانشگاه اميركبير افزود: كنترل اين هواپيما موجب خواهد شد آمريكايي ها به طور مستمر لينك هاي ارتباطي هواپيماهاي جاسوسي خود را در سراسر جهان تغيير دهند كه اين كار هزينه زيادي دارد. وي گفت: رمزگشايي از اطلاعات اين هواپيما هر چند پيچيده است اما متخصصان ايراني در جنگ الكترونيك هميشه موفق بوده اند و رمزگشايي از اين هواپيما نيز دست يافتني است. نوروزي با بيان اينكه در موضوع جنگ الكترونيك به پيشرفت هاي مناسبي دست يافته ايم افزود: اين كه توانسته ايم هواپيمايي با قدرت جاسوسي زياد و پيچيدگي امنيتي اش بر زمين بنشانيم و كنترل آن را از مبدأ خارج كنيم، نشانه گامي اساسي و چشمگير در اين زمينه است

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب