صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow ابعاد متفاوتی از ماجرای تجاوز در کاشمر
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 24 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

امیر آقایی، علی و وحید جلیلوند در مراسم فرش قرمز جشنواره ونیز
دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      حامد بهداد در لباس رفتگری
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکسی از مهناز افشار در کنار محمدرضا شجریان
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۰۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      ابراز ارادت خاتمی نسبت به رهبر انقلاب
جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس/ بازی علی کریمی در جمع کودکان بی سرپرست
پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۲:۴۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

ابعاد متفاوتی از ماجرای تجاوز در کاشمر

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

مجید ابهری متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی پس از حادثه کاشمر به این شهرستان سفر کرد و ضمن بررسی این حادثه به حواشی رسانه ای این موضع پرداخت.وی در یادداشتی که برای جهان ارسال کرده است نتایج بررسی های خود را ارائه کرده است.

در این یادداشت آمده است:

بعد از وقوع حادثه تلخ خمینی شهر یک واقعه هولناک دیگر توسط پیامک های ارسالی گسترده شده و سپس توسط امام جمعه محترم کاشمر بیان شد.

همزمانی ۲ موضوع خمینی شهر و کاشمر مرا به یاد حادثه سعادت آباد انداخت که بلافاصله بعد از آن فیلم واقعه کشتن یک مرد توسط زن که در یک سال قبل اتفاق افتاده بود همزمان با حادثه اول به طور گسترده توزیع شد که از ابتدا بیانگر یک توطئه سازمان یافته علیه نظام سیستم قضایی و خدمتگزاران بود.

قرار دادن دو اتفاق به فاصله یک سال در کنار هم نشانگر یک طرح حساب شده از سوی برهم زنندگان آسایش فکری جامعه بود. در موضوع کاشمر و خمینی شهر بر اساس حوزه تخصصی و پژوهشگری به تحقیق پرداخته و به نتایج زیر رسیدم.

۱- لازم است هموطنان عزیز در این گونه موارد با مراجعه و پرسش از مسئولین و صاحبنظران اجازه ندهند با احساسات و افکار آنها بازی شود. بدون ورود به حادثه خمینی شهر در مورد موضوع کاشمر باید عرض کنم این موضوع در ۳.۲. ۹۰ اتفاق افتاده و بعد از مراجعه اینجانب به ریاست محترم دادگستری خراسان رضوی حاج آقا شریعتی و پرسش درباره حادثه کاشمر و پیگیری مطلب بر اساس رسالت علمی روشن شد که خانم م. که دارای دو فرزند ۱۱ و ۳ ساله است بر اساس اظهار وی دارای همسری معتاد بوده و ۳ سال است که از او جدا زندگی می کند . وی برای امرار معاش در یک آرایشگاه مشغول بوده و قبلا هم سابقه رفتارهای ناهنجار در شهر قبلی خود را داشته است.

۲- در شب حادثه وی به اتفاق یک مرد به نام م. که بیان نموده است جهت درد دل در ساعت ۸ شب در جاده روستایی تاریک در اتومبیل خاموش وی مشغول درد دل بوده است! دو موتور سوار روستایی بین ۱۸ تا ۲۰ سال هنگام عبور از کنار خودرو بر اساس کنجکاوی به داخل آن نگاه کرده و هر دو را پیاده می کنند. سپس بر اساس اظهارات خود این خانم ان ۳ نفر به همراه دوستان خود دور او حلقه زده و وی نمی داند چند نفر با او رابطه داشته اند. از نحوه پیچیدن صدا فهمیده ۳ الی ۴ نفر بوده اند. ولی حلقه دور آنها ۱۱ تا ۱۲ نفر بوده اند که ۲ نفر از همین جوانان وی را نجات داده و به شهر می برند. فرای ان شب پرونده تشکیل شده و تحقیقات توسط پلیس انجام و به خاطر اهمیت موضوع دادستان کاشمر پرونده را به شعبه ۵ کیفری خراسان رضوی ارسال می کنند.

۳- ضمن صدور دستگیری سریع افراد، ۱۱ نفر دستگیر، ۲ نفر به عنوان یاری کننده آزاد و ۹ نفر با قرار بازداشت زندانی می شوند.

۴- این موضوع توسط یک فرد به نام م.ق که فرد بدنامی بوده است و به خاطر سوابق نامناسب خود ۲ سال پیش از ضابط امربه معروف اخراج شده بوده است؛ برای انتقام جویی و جو سازی نزد امام جمعه محترم رفته و مهاجمین را بسیجی جلوه داده و با ارائه اطلاعات کاملا غلط ضمن بیان آزاد بودن متهمین، افکار این فرد محترم را منحرف کند. ایشان هم بر اساس حسن نیت و به خاطر دفاع از نوامیس موضوع را در نماز جمعه مطرح می نماید.

اما نتیجه: لازم است به خاطر رعایت مسایل اخلاقی و شئونات نظام و آبروی مردم قبل از اظهار نظر توسط بعضی از اشخاص و قبل از رسانه ای شدن آن ابتدا از مسئولین و دست اندرکاران صحت وسقم موضوع استعلام شده و سپس منتشر و بیان گردد. در ضمن هویت ونیت اورنده خبر تجزیه و تحلیل گشته و مورد بررسی قرار گیرد. چرا که پاره ای از اوقات افراد در لباس دلسوزی احتمال برپایی یک فتنه اجتماعی را دارند.

همزمان کردن این ۲ موضوع با فاصله بیش از ۴۰ روز که عاملین آن جوانان ۱۸ تا ۲۰ سال روستایی و کارگر بوده و هیچ گونه شغل و سمت دیگری ندارند، تهیه خوراک تبلیغاتی برای رسانه های بیگانه که در انتظار آشوبگری نشسته اند، دور از وجدان اسلامی می باشد.

نا امن جلوه دادن کشور در شرایطی که توریست های دینی و سایر گردشکران اظهار علاقه و آمادگی برای سفر به ایران دارند چه اهدافی را دنبال می کند؟

مسئولین قضایی خراسان رضوی با همت و جدیت موضوع را پیگیری و عاملین را ۲۴ ساعت بعد از وقوع حادثه دستگیر نموده و اطلاعیه صادر نمودند. چرا به این گونه مسایل توجه نم یشود. مامورین پلیس در منطقه ضمن دستگیر نمودن عاملین و برقراری امنیت در انتظار اجرای ماموریت های خود هستند. چرا زحمات این گونه افراد نادیده گرفته می شود.
در نهایت قراردادن ۲ اپیزود تقریبا مشابه یعنی مخلوط کردن راست و دروغ باهم، در حالی ک یکی راست و واقعه دیگر دروغ است. وظیفه خود دیدم تا به عنوان یک اسیب شناس اجتماعی و پژوهشگر در این زمینه واقعیت ها را عرض کنم

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب