صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow بقايي: منشور كوروش در يك كلام سند بنده خوب خدا بودن است
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 12 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس/ بازی علی کریمی در جمع کودکان بی سرپرست
پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۲:۴۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس بیتا فرهی (بازیگر) و دخترش مهسا
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عكس هاي گوگوش و هومن خلعتبري- كانديد ازدواج هفتمش
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۲۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس گوگوش خواننده پیش از انقلاب، با حجاب کامل
یك‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۰۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      رقاصی زن اوباما در بازدید از یک مدرسه!! + عکس
یك‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۲:۵۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

بقايي: منشور كوروش در يك كلام سند بنده خوب خدا بودن است

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

معاون رئيس‌جمهور منشور كوروش را در يك كلام، سند بنده خوب خدا بودن توصيف كرد.

به گزارش  فارس، حميد بقايي صبح امروز در مارسم اختتاميه منشور كوروش در موزه ملي ايران كه با حضور مدير موزه بريتانيا و جمعي از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: تاريخ معلم انسانهاست، با غور و تتبع در گذشته مي‌توان راه دشوار آينده را به آساني در نورديد و به افق‌هاي پيش رو دست يافت. گذشته يك ملت بيانگر ظرفيت‌ها، اصالت و هويت اوست. تاريخ پرافتخار يك ملت گنجينه‌اي ارزشمند و ثروتي بس عظيم است. در اين ميان آثار تاريخي ثروتهاي مهمي هستند كه اثبات كننده عظمت تاريخي ملت‌ها به حساب مي‌آيند.

وي در ادامه افزود: منشور كوروش يكي از اين ثروت‌هاي مهم ايراني بلكه جهاني است كه نه تنها بيانگر روحيه حق طلبانه ايرانيان محسوب مي‌شود بلكه بيانگر روحيه عدالت خواهانه و خداجوي انسان، اين اشرف مخلوقات الهي است.

معاون رئيس‌جمهور با بيان اينكه منشور كوروش سند عشق، محبت، دوستي، عدالت خواهي، پاكي، راستي و درستي است، گفت: منشور كوروش در يك كلام سند بنده خوب خدا بودن است.

بقايي ادامه داد: كوروش كه بر اساس نظر تني چند از علماي گرانقدر شيعي نظير علامه طباطبايي و آيت الله مكارم شيرازي از او به عنوان ذوالقرنين ياد مي‌شود با صدور اين فرمان مهم، عظمت و اصالت ملت بزرگ ايران را در 25 قرن پيش به تصوير كشيده است. كوروش بر اساس مستندات تاريخي بعد از تصرف شهر بابل، يهوديان در بند حاكم ظالم را آزاد كرد. وي به پيروان دين حضرت موسي (ع) يعني دين پيامبر اولو‌العزم زمان خويش احترام گذارد. آري او به همگان درس احترام و محبت به پيروان اديان الهي را آموخت، همان چيزي كه امروزه مسلمانان در فلسطين از آن بي‌بهره‌اند و هر روز آماج گلوله‌ها قرار گرفته و خانه و كاشانه آنان ويران مي‌شود.

ملت ايران بازيگران اصلي تاريخ به شمار مي‌روند
----------------------------------------------------------

وي با بيان اينكه منشور كوروش بيانگر عمق اصالت وجودي ايرانيان است، گفت: ملت ايران هيچ‌گاه به تاريخ نظاره‌گر نبوده بلكه خود بازيگر اصلي آن به شمار مي‌آيد. گوته شخصيت معروف مي‌گويد «هنگامي كه به مردم صلح‌جو و متمدن ايراني مي‌نگريم، نكته‌اي شگفت‌انگيز ديده مي‌شود كه: چگونه سرزميني كه بارها غارت شده است، زيرا استيلا بوده و حتي دشمنانش آن را نابوده كرده‌اند، همواره «هسته ملي» خود را حفظ كرده است.»

بقايي افزود: همان گونه كه گوته مي‌گويد «كشور ايران بارها و بارها مورد حمله دشمنان قرار گرفته است، اما هرگز وحدت ملي خود را از دست نداد.» بايد بدين تازش‌هاي جنگي، تازش‌هاي فرهنگي، دروغ‌هاي ناشايست و تحريف‌هاي تاريخي را نيز افزود. با گذشت بيش از يك سده از پژوهش‌هاي ايران شناسي در جهان، هنوز هم گوشه‌هايي بسيار از فرهنگ ايران زمين به درستي شناخته نشده و هنوز هم تحريف‌ها ادامه دارد.

معاون رئيس‌جمهور اظهار داشت: نام بزرگ ايران را مي‌توان از نخستين مراحل تاريخ بشري در خروج از تاريكي و ورود به روشنايي دانست. آثار به دست آمده از سيلك، شهر سوخته، كشف رود و ديگر محوطه‌هاي باستاني كشور از توانايي ايرانيان در آبياري، كشاورزي و شهرنشيني حكايت دارد. تأمين امنيت بخش بزرگي از جهان برگي ديگر از پرونده ايرانيان است. تأمين امنيت خليج فارس- به عنوان پاره هميشگي ايران زمين - تا به دور دست بر عهده ايران بوده است.

بقايي ادامه داد: گشت زني‌هاي نيروي دريايي ايران در اين دريا و اعزام ناوگان ايراني براي اين منظور در تاريخ شهره است. داستان تعقيب دزدان دريايي از سوي ناوگان دريايي ايران در روزگار خسرو اول دست كم داستاني مثال زدني است. دژهاي پاسباني ايراني در جاي جاي كرانه‌هاي خليج هميشه فارس شناخته شده‌اند و هرگونه تلاش براي تحريف تاريخ حاصلي را در برنخواهد داشت.

همه آنان كه امروز از كانال سوئز عبور مي‌كنند مديون ايراني‌ها هستند
----------------------------------------------------------------------------------

وي با تأكيد بر اينكه ايرانيان در خدمات اقتصادي، ديني بزرگ بر گردن جهانيان دارند، گفت: همه آنان كه امروز از كانال سوق‌الجيشي سوئز بهره مي‌برند، مديون اين خدمت بزرگ هستند. از گل نوشته‌هاي به دست آمده از تخت جمشيد به خوبي امنيت اقتصادي، احترام به گروه‌هاي مختلف از كارگر، دبير، مهندس، پرداخت دستمزد ... و نظام پيشرفته اداري و حسابرسي‌هاي دقيق قابل فهم است.

معاون رئيس‌جمهور تصريح كرد: دانشمندان مسلمان ايراني در دانش و فرهنگ بر شرق تا غرب اثرگذار بوده‌اند. يادگار نوشته‌هاي دانشمندان ايراني مسلمان در حوزه‌هاي پزشكي، ستاره‌شناسي، رياضيات، ادبيات، شعر و موسيقي ... دانش‌نامه‌اي است كه از سده‌ها پيش دنياي غرب از آن بهره‌ها گرفته است. جاي شگفتي نيست كه اين دانشمندان هرگز، هيچ فرهنگي، هيچ نام جغرافيايي و داشته‌هاي مردمان ديگر را نه به نام خود تفسير كردند و نه به سرقت برده‌اند.

بقايي افزود: امروزه جهان به سوي وحدت و يكپارچگي گام برمي‌دارد انسان‌ها در مسير حقيقت و يگانگي با يكديگر پيوند عميقي يافته‌اند. سفيد، سياه، زرد و سرخ فرقي ندارد مهم عدالت، برابري و حق طلبي است. تاريخ جرياني است پويا كه در مسير آن انسان‌ها به بلوغ و رشد و شكوفايي دست مي‌يابند. در اين ميان موزه‌ها به عنوان عنصر اصلي پيوند ميان گذشته، حال و آينده نقشي بس رفيع و سترگ ايفا مي‌كنند.
وي با اشاره به اينكه موزه‌ها عامل اصلي آگاهي و سرعت‌بخشي اتصال فرهنگ‌ها و اخلاقيات جهاني است، گفت: موزه‌ها گنجينه‌هاي ثروت بشري به شمار مي‌آيند. در اين مسير عظيم جهاني شدن موزه‌ها به عنوان گنجينه و حافظه جهاني عمل نموده و جايگاه و نقش اصلي خود را باز مي‌يابند. لذا ضرورت دارد اينك مديران موزه‌هاي مشهور و مهم جهان، جهاني بينديشند و جهاني عمل كنند تا جهاني شوند.

معاون رئيس‌جمهور ادامه داد: منشور كوروش حدود 7 ماه ميهمان موزه ملي ايران بود. رخدادي مهم براي نخستين بار و اين افتخاري است براي موزه ملي ايران كه براي اولين بار در طول حيات خود ميزباني اثري ارزشمند از موزه‌هاي دنيا را برعهده گرفت و سربلند از آن بيرون آمد. از همه همكارانم خصوصا رئيس موزه ملي ايران كه علي‌رغم همه هجمه‌هاي حسودان و دشمنان ملت ايران با عزمي راسخ در راه اعتلاي موزه ملي ايران گام برمي‌دارند تشكر و قدرداني مي‌كنم

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب