صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow بازداشت دانشجوی سؤال‌کننده از لاریجانی
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 20 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

گریه خاتمی
جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس/خانم های سوپر استار ما خوشگل ترند یا سوپر استارهای هالیوودی
دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۶:۲۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      اخم جالب احمدی نژاد به لاریجانی و تعجب باهنر
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عشوه شتری هیلاری کلینتون برای حامد کرزای
پنج‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس های نرگس محمدی بازیگر نقش ستایش و مادرش
پنج‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۱۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

بازداشت دانشجوی سؤال‌کننده از لاریجانی

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

بازداشت دانشجوی سؤال‌کننده از لاریجانی/ قدیری‌ابیانه: این اقدام هم خلاف قانون است هم سلیقه‌ای و خارج از روال عادی

هفته گذشته در حالی که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در راهپیمایی روز 22 بهمن به‌عنوان نماینده مردم قم راهی این شهر شده بود و شب قبل از آن (پنج‌شنبه) نیز برای سخنرانی به مسجد زین‌العابدین قم رفته بود، با اعتراض تعدادی از دانشجویان مواجه شد که در حین سخنرانی او از وی در مورد مواضعش در جریان فتنه 88 و ماجرای مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص بانک مرکزی توضیح می‌خواستند.

به گزارش رجانیوز، در حالی که اطرافیان آقای لاریجانی می‌گویند که او از این سؤال‌ها استقبال کرده و حتی گفته انقلاب اسلامی برای آزادی است و باید اجازه داد این افراد نیز حرف خود را بزنند، اما دانشجویان سؤال کننده از لاریجانی پس از پایان مراسم بازداشت شدند و یکی از آن‌ها تا صبح روز 22 بهمن در بازداشتگاه بود.
با این حال،‌ یک روز پس از این ماجرا و انتشار خبر ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان سؤال کننده از رئیس مجلس، اطرافیان آقای لاریجانی به تکاپو افتادند تا با مدیران رسانه‌های منتشر کننده این خبر تماس بگیرند و روایت خود را از ماجرا توضیح بدهند. در این تماس‌ها هرگونه ارتباط بازداشت دانشجویان با محافظان لاریجانی رد و تإکید می‌شد که نیروهای امنیتی حاضر در مسجد برای بررسی موضوعٰ سؤال‌کنندگان را بازداشت کرده‌اند.
اما یک روز پس از 25 بهمن و فتنه‌ی تعداد محدودی از وابستگان عمدتا تشکیلاتی جریان‌های معاند و گروهک‌های محارب،‌ احمد قدیری یکی از همان دانشجویان سؤال کننده از لاریجانی در قم بازداشت شد.
در واکنش به این اقدام، دکتر محمد حسن قدیری ابیانه پدر این دانشجوی بازداشت شده که سفیر سابق ایران در مکزیک بود و سوابق قابل توجهی در جریان انقلاب اسلامی و سیاست خارجی دارد، نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس منتشر کرد.
بخش اول این نامه که قبل از بازداشت احمد قدیری نوشته شده، ناظر به ضرب و شتم و برخورد نامناسب با دانشجویان سؤال کننده از لاریجانی است اما حسن قدیری در بخش دوم پس از اطلاع از بازداشت فرزندش به این موضوع نیز پرداخته است.
برخورد قضایی با چند دانشجو به جرم سؤال از یک مقام مسئول که اصولا باید شأن پاسخگویی برای خود قائل باشد در حالی است که 15 خرداد 86 نیز در جریان سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی در قم چند طلبه اقدام به برخاستن برای طرح سؤال از او کردند که بعدها با احکام قضایی علیه خود روبرو شدند.
در نامه حسن قدیری ابیانه به علی لاریجانی آمده است: «مطلع شدم که احمد قدیری ابیانه، فرزند کوچک اینجانب که در قم ساکن و به دور از خانواده در دانشگاه مشغول به تحصیل است، در شب 22 بهمن هنگام سخنرانی جنابعالی در مسجدی به اعتراض برخواسته است و با صدای بلند به برخی مواضع شما اعتراض کرده است. همان شب دوستان دانشجوی پسرم، پرشور و با حرارت زیاد که اقتضای دوره جوانی و نوجوانی آنها است، تماس گرفتند و می خواستند در اعتراض به برخورد شما با معترضینٰ دامنه اعتراض نسبت به برخی مواضع‌تان را گسترش دهند. من در آن زمان هنوز نمی دانستم که برخورد اطرافیان شما با معترضین تا چه حد زشت و غیر اخلاقی بوده است و گفتم که من با این روش مخالفم و کار فرزندم احمد را هم کار درستی نمی دانم و گفتم که او هم نباید با نحوه طرح سوال خود نظم جلسه را به هم می زده است. مصرانه به آنها که با شور و حرارت پیگیر ماجرا بودند، گفتم که صبوری کنند و مراقب سوء استفاده دشمن از اعتراض آنها به سران قوا باشند و نیز تاکید کردم که از این نوع حرکت ها بیشتر از همه دشمن شادمان می شود و رهبر عزیزمان بیشتر از همه غصه دار.
حتی به آنها گفتم که آقای لاریجانی را فردی "فاضل، اندیشمند و اصولگرا" می دانم و اگرچه من هم در مورد مرزبندی دیرهنگام ایشان با فتنه گران سوال دارم، ولی اخباری را هم که علیه ایشان منتشر می‌شود، شایعه می دانم و از آنها خواستم در مورد افراد عجولانه قضاوت نکنند. به آنها گفتم که هیچ کس از به هم خوردن نظم جلسه سخنرانی ایشان خشنود نمی شود و من هم اگر بودمٰ گله مند می شدم و اگر منصفانه قضاوت کنیمٰ اگرچه اعتراض شفاهی در هیچ کجای قانون منع نشده است و حداکثر اقدامی خلاف آداب محسوب می شود، اما اقدام احمد زیبنده فرزند من نبوده است و اگر با من مشورت می کرد، حتما او را منع می کردم.»
وی در ادامه این نامه با یادآوری ضرب و شتم و توهین به فرزند خود در زمان خروج وی از مسجد در حین سخنرانی لاریجانی افزوده است: «چه کسی چنین حقی را به آنها داده بود؟ کدام قانون؟ آیا این در شان رییس قوه مقننه است که مشتی قلدر در برابر سخنی اعتراضی فرزندم، بدون اینکه سخنی توهین به‌کار برده باشد، با مشت و لگد به جان جوان 22 ساله ای بیافتند و به خیال خام خود، به شما خوش خدمتی کنند و احساس پیروزی نمایند؟»
قدیری با طرح این سؤال از لاریجانی که "بعد از اطلاع از این اقدام خلاف قانون چه کرده است"، به اظهارات یکی از نمایندگان که علاقه‌مند است خود را نزدیک به لاریجانی معرفی کند، اشاره کرده و رفتار او را خودشیرینی، نابخردانه و کودکانه وابسته به رانت قدرت نامیده است.
وی در ادامه خطاب به رئیس مجلس می‌افزاید: «من، هم قبلا بارها از احمد خواسته ام تا با پرهیز از تندروی و رفتارهای هیجانی و احساسی در عملکردش بیشتر دقت کند و مراقب باشد با اقدامات نسنجیده باعث رنجش یاران انقلاب و شادی فتنه گران نشود و هم این‌بار از او خواستم تا با وجود اینکه مظلوم واقع شده است، از شکایت علیه شما و محافظان‌تان منصرف شود تا منجر به تضعیف جنابعالی به عنوان یکی از سران قوای جمهوری اسلامی نشود. در مقابل از شما نیز می خواهم تا هرچه سریع‌تر، ضمن عذرخواهی و دلجویی از فرزند 22 ساله من بابت رفتار وقیحانه اطرافیان و محافظان‌تان، آنها را توبیخ نمایید و به سرعت زمینه تنبیه و تادیب آنها را فراهم آورید.»
قدیری در بخش پی‌نوشت نامه خود با بیان اینکه "در آخرین لحظات قبل از ارسال نامه مطلع شدم که، پس از گذشت چند روز، امروز احمد را به جرم اعتراض شفاهی به شما، بازداشت کرده اند" و اظهار تعجب و تاسف از این اقدام اضافه کرده است: نه تنها به عنوان یک پدر بلکه در دفاع از حقوق هر جوانی که ممکن است گرفتار رفتارهای مشابه خلاف قانون شوندٰ، وظیفه خود می دانم این مساله را به طور جدی پیگیری نمایم.
وی با یادآوری پیگیری های خود از مطلعین قضایی، انتظامی و امنیتی، این اقدام را که خلاف قانون، سلیقه ای و خارج از روال عادی خوانده به تحریک و پیگیری همان نماینده‌ای که به وی اشاره کرده بود، و برای تکمیل خوش رقصی او نزد رئیس مجلس،‌ دانسته است.
سفیر سابق ایران در مکزیک تأکید کرده که اگر بنا به تعقیب قضایی و بازداشت باشد، کسانی باید مورد تعقیب قرار گیرند که اقدام به توهین و ضرب و شتم کرده اند و یا از مقام حکومتی خود جهت فرو نشاندن خشم‌شان سوء استفاده کرده اند.
وی در بخش دیگری از نامه خود با اظهار تعجب و تأسف از اینکه "اشرار و فتنه گران و آشوب گران و اهانت کنندگان به مقدسات اسلامی و به رییس جمهور منتخب، آزاد هستند و دادستانی به عنوان مدعی العموم برای تعقیب توهین کنندگان احساس وظیفه نمی کند، جوان 22 ساله ای به جرم اعتراض شفاهی به مماشات مورد ادعا با فتنه گران آن هم بدون هر گونه اهانت، پس از ضرب و شتم وحشیانه، به طور غیرقانونی بازداشت می شود!"ٰ افزوده است: «نباید اجازه داد که اعتراض شفاهی یک جوان دانشجوی دلسوز انقلاب که با نیت خیر ولی به شکلی هیجانی بیان شده است، اینچنین موجب رفتارهای عصبی و خلاف قانون شود. علی رغم آنچه از برخی افواه شنیده می شود، من باور نمی کنم این رفتارهای خلاف قانون بنا به توصیه مستقیم شما یا با رضایت شما انجام گرفته باشد و احتمال جدی می دهم که این قلدری ها و زورگویی ها و اعمال نفوذهای خلاف قانون بدون اطلاع شما بوده است. لذا ضروری است هرچه سریع‌تر با خاطیان برخورد قاطع شود و تدبیری اندیشیده شود که از این پس نیز کسی جرات نکند به توهم خوشامد مقامات عالی رتبه، خودشیرینی کند یا به خود جرات دهد دست به اعمال خلاف قانون بزند. نباید بگذاریم چاپلوسان و سودجویان اینچنین با آبروی سرمایه های نظام و روسای قوا بازی کنند. اطمینان دارم مردم خواهند دید که در مملکتی که بر اساس قانون اداره می شود، هیچ کس نمی تواند قلدری، زور گویی و اعمال نفوذ کند، حتی اطرافیان روسای قوا.»
قدیری در پایان افزوده که قصد علنی کردن نامه‌اش را نداشته اما دفتر رئیس مجلس حتی شماره نمابر دفتر را برای ارسال نامه به او نداده استٰ بنابراینٰ ناچار به انتشار مطلب در وبلاگ خود شده است.
به گزارش رجانیوز، احمد قدیری دانشجوی سؤال کننده از لاریجانی پس از دو روز بازداشت با قرار وثیقه آزاد شده است

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب