صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow دستيابي‌ايران به درمان‌بيماري‌هاي صعب‌العلاج با فناوري فرآوري سلول‌هاي جنيني
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 16 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس های لیندا کیانی و نرگس محمدی در جام جهانی برزیل
جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس های جشن تولد مایلی سایرس خواننده نوجوان
جمعه ۱۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس : همسر امیرکبیر
پنج‌شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۲۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکسهای دانیال عبادی بازیگر نقش علیرضا مولایی در سریال راستش را بگو
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس ها، بیوگرافی، آلبوم ها و آهنگ های پوریا حیدری داور برنامه شب کوک
چهارشنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۵۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

دستيابي‌ايران به درمان‌بيماري‌هاي صعب‌العلاج با فناوري فرآوري سلول‌هاي جنيني

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

رييس‌جمهور با رونمايي از تنديس فناوري فرآوري سلول‌هاي جنيني به طور رسمي دستيابي كشورمان به اين دانش را اعلام كرد.

دكتر محمود احمدي‌نژاد در ديدار با دست‌اندركاران دستيابي فن‌آوري فرآوري سلول‌هاي جنيني از تنديس اين فن‌آوري كه در درمان بيماري‌هاي صعب‌العلاج بكار گرفته مي‌شود، رونمايي كرد.

اين طرح كه با هدف استفاده از يك روش جديد براي درمان بيماري‌هاي صعب‌العلاج توسط دانشمندان و پژوهشگران كشورمان بومي‌سازي و ساخته شده تا كنون تنها در اختيار چند كشور خاص قرار داشته است.

سلول‌هاي بنيادي توانايي ايجاد شدن به سلول‌هاي اختصاصي و بافتي ديگر را دارد كه به همين لحاظ جايگاه ويژه‌اي در درمان بسياري از بيماري‌هاي كليوي، گوارشي، خوني و بخصوص نقش خاصي در درمان بيماري ديابت دارد.

در اين مراسم مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، نسرين سلطانخواه معاون علمي و فناوري رييس جمهوري همچنين باقر لاريجاني رييس دانشگاه علوم پزشكي تهران و مدير اين پروژه حضور داشتند.

31175ww2_400

رييس‌جمهور در اين مراسم، سرعت كار علمي در كشور را بسيار پرشتاب دانست و تاكيد كرد: كار علمي، انديشيدن، توليد انديشه، توليد علم و فناوري و خدمت به انسان‌هاست از راه‌هاي رسيدن به جامعه آرماني است و در اين راستا دولت با همه توان از فعاليت‌هاي تحقيقي و پژوهشي حمايت مي‌كند.

وي در ديدار با دست‌اندركاران دستيابي به اين فناوري با بيان اينكه ورود به دنياي سلول‌هاي جنيني فضاي كار پزشكي و تحقيقي را در كشور عوض كرده‌ است، گفت: بايد با همين جديت كارها را ادامه بدهيم و از همه ظرفيت‌هايي كه در سلول‌هاي جنيني وجود دارد براي درمان بيماري‌ها صعب‌العلاج استفاده كنيم.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه خوشبختانه سرعت كار علمي در كشور بسيار بالاست، تصريح كرد: ما براي انجام كارهاي علمي و پژوهشي عجله نداريم، اما بالاترين سرعت علمي را نياز داريم و در اين مسير دولت با همه توان خود حمايت‌هاي لازم را از كارهاي تحقيقي و پژوهشي به عمل خواهد آورد.

دكتر احمدي‌نژاد ضمن ابراز اميدواري از اينكه دستاوردهاي فناوري فرآوري سلول‌هاي جنيني كه براي دانشمندانمان به عنوان حداقل دستاوردها به شمار مي‌رود هر چه زودتر در خدمت به مردم قرار بگيرد، خاطر نشان كرد: ظرفيت و استعداد در عرصه كار علمي بسيار نامحدود مي‌باشد چرا كه همه استعدادهايي كه در كل هستي موجود است در كوچكترين ذره نيز وجود دارد و ما هنوز در اول راه علم هستيم.

رييس‌جمهور با بيان اينكه دستاوردهاي به بدست آمده در بخش علمي و فناوري كشور بسيار بزرگ است، اظهار داشت: اما هنوز بخش كوچكي از استعدادهاي موجود در عالم در اختيار انسان قرار نگرفته، خداوند همه اين استعدادها را مسخر انسان قرار داده و بشر مي‌تواند آنها را در اختيار گرفته و در جهت اهداف تنظيمي خود بكار بگيرد.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه سرعت پيشرفت در اين راه طولاني روزافزون است، يادآور شد: اميد داريم در آينده‌اي نه چندان دور همه اين استعدادها در اختيار انسان قرار بگيرد چرا كه انسانيت انسان بدون علم بي‌معنا بوده و تحقق همه آرزوهايي كه انسان‌ها در طول تاريخ داشته‌اند در سايه پيشرفت‌هاي علمي و از مسير علم به دست مي‌آيد.

رييس‌جمهور بهترين و والاترين كار در جامعه را كار علمي برشمرد و تصريح كرد: به همين خاطر عالمان هميشه در بالاترين رتبه‌هاي اجتماعي قرار داشته و والاترين كارهاي انساني توسط آنان به انجام رسيده است.

دكتر احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: اگر دروازه كارهاي علمي بر روي انسان بسته شود انسان از ساير موجودات پست‌تر خواهد بود.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه انتظار داريم در هنگامه ظهور منجي و حادثه آخر بشر انسان يك حيات طيبه و زندگي سعادتمند كه در آن ظلم، تبعيض و بي‌عدالتي نباشد را تجربه كند، گفت: وقتي امام عصر بيايد فرصت‌هايي در اختيار انسان قرار مي‌گيرد كه همه توانايي‌ها و استعدادها و قدرت انساني او بروز پيدا كند.

دكتر احمدي‌نژاد بستر تحقق اين آرزوها را برقراري عدالت دانست و تاكيد كرد: اگر انسان مي‌خواهد سعادتمند زندگي كند، حتماً بايد جسم سالمي داشته باشد و هنگامي كه بخشي از سلول‌ها و اندام انسان ناكارآمد و دچار عدم تعادل شود سوء رفتارها و رفتارهاي متقابل بوجود آمده و در جامعه بيماري ايجاد مي‌كند.

رييس‌جمهور يكي از اركان عدالت را اين دانست كه هر چيز سر جاي خود بوده و كاركرد مخصوص براي آن لحاظ شده باشد و گفت: ما معتقديم وقتي عدالت‌گستر حقيقي بيايد كاري مي‌كند كه تك تك اجزاي عالم در نقطه تعادل قرار گرفته و كاركرد خود را دارند و بنابراين سلامت به جامعه انساني حاكم مي‌شود.

دكتر احمدي‌نژاد بخش ديگري از مشكلات بشر را بخاطر خارج شدن روح انسان‌ها از تعادل عنوان كرد و اظهار داشت:‌ به واسطه اين اتفاق رفتارهايي همچون تبعيض‌ها، تجاوزها، كشتارها، زورگويي‌ها، خفقان و فشارها اتفاق مي‌افتد و اين براي آن است كه روح و عقل انسان‌هايي از تعادل خارج شده است.

رييس‌جمهور با بيان اينكه انساني كه به طور كامل از تمام عقل خود به درستي بهره ببرد دچار سوء رفتار نشده و رفتار او همواره در حال تعادل است، گفت: هنگامي مشكلات بوجود مي‌آيد كه عقل‌ها يا از تعادل خارج شده و يا به طور كامل مورد استفاده قرار نمي‌گيرد و در آن هنگام انسان‌هايي بوجود مي آيند كه به دنبال كشتار بوده و براي پر كردن جيب‌هاي خود ميليون‌ها انسان را مي‌كشند.

دكتر احمدي‌نژاد تصريح كرد: صد ميليون انسان در دنيا فقط به خاطر اهداف سلطه‌طلبانه عده‌اي محدود كشته شدند.

رييس‌جمهور با بيان اينكه تنها از طريق تعادل‌بخشي به عقل انسان‌ها مي‌توان آنها را مهار كرد، اظهار داشت: به عنوان مثال همان فردي كه در راس يك دولت استكباري قرار دارد اگر عقلش كامل شده و در نقطه تعادل قرار گيرد، رفتار و مسير او عوض مي‌شود.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه البته همه انسان‌ها بلافاصله اصلاح نمي‌شوند و عده‌اي قليلي هستند كه آنقدر از راه هدايت و تعادل خارج شدند كه پيام‌هاي الهي و هدايتگر را دريافت نمي‌كنند، خاطر نشان كرد: اكثريت انسان‌ها كساني هستند كه امكان بازگشت به تعادل در آنها وجود دارد و هنگامي كه امام عصر بيايد عقل‌ها را كامل كرده و آنها را به تعادل مي‌رساند.

رييس‌جمهور با بيان اينكه يك دنياي بسيار زيبا در انتظار جامعه بشري است كه همه انبياء الهي آن را وعده داده‌اند گفت: يكي از راه‌هاي رسيدن به آن جامعه كار علمي، انديشيدن، توليد انديشه، توليد علم و فناوري و خدمت به انسان‌هاست.

دكتر احمدي‌نژاد با تشكر از همه فعالين و پژوهشگران و دانشمندان در عرصه علم و فناوري كشور خاطر نشان كرد: انتظار مي‌رود خبرهاي خوش، نشاط‌بخش و اميد‌آفرين مستمر و بيشتري از پيشرفت‌هاي علمي دانشمندان ايراني به گوش ملت ايران برسد

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب