صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow واکنش خسرو معتضد به غزامت 21 میلیار دلاری از ایران بابت حادثه 11 سپتامبر و سکوت مسئولین
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 12 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

ببينين آرنولد شوارتزنگر كه زماني كوه عضله بود حالا چه شكلي شده
شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۴۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      آیا پسر احمدی نژاد، "میثم" واقعآ کنار ایفل است و پورشه دارد؟
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۳۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      تصويري از فرزندان آيت الله خامنه اي
پنج‌شنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس/ سيدجــــــــواد هاشـــمي به اتفاق همسر و فرزندان
پنج‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۳۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      این خانم بی حجاب رو می شناسید
پنج‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

واکنش خسرو معتضد به غزامت 21 میلیار دلاری از ایران بابت حادثه 11 سپتامبر و سکوت مسئولین

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

آمریکا ایران را به پرداخت 21 میلیازد دلار از پول های بلوکه شده و مسدود شده ایران در بانکهای خارجی بابت حادثه 11 سپتامبر محکوم کرد. در پی این خبر خسرو معتضد نسبت به این محکومیت و سکوت مسئولین واکنش نشان داده و نوشت:

واکنش خسرو معتضد به غزامت 10 میلیار دلاری از ایران بابت حادثه 11 سپتامبر و سکوت مسئولین

خسرو معتضد :

خوانندگان گرامی لابد می‌دانند که بتازگی و در آخرین هفته‌های سال گذشته یک دادگاه آمریکایی، ایران را درخصوص واقعه یازدهم سپتامبر 2001، مقصر شناخته و حکم داده 10 میلیارد دلار (این مبلغ به 21 میلیارد دلار افزایش یافته) از پول‌های مسدود شده نفتی ملت ایران را به عنوان خونبها و بذل و بخشش به بازماندگان حدود پنج هزار تن از قربانیان حادثه حمله به برج‌های دوقلوی تجاری نیویورک پرداخت کنند! به همین سادگی و راحتی!

یکی از مفسران ایرانی قبل از عید بسیار بجا گفت، «کار دولت ایران توجیه کردن اقدام‌های آمریکایی‌هاست».

دولت، معتقد است، برجام پیروزمندانه به فرجام رسیده و سال 1394 به عنوان سال افتخار در تاریخ ایران ثبت خواهد شد. هیچ واکنش صریح و اعتراضی مگر چند کلمه جسته گریخته جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه دیده نشد.

خواهید دید که دادگاه یا این بی‌دادگاه بزودی 10 میلیارد دلار را وصول کرده از کیسه خلیفه یعنی ملت ایران که میلیون‌ها یارانه بگیر دارد و روزی نیست که گران کردن آب و برق و مخابرات و گاز و شهرداری و غیره تکانشان ندهد به ورثه قربانیان جنایت اتباع سعودی تقدیم خواهند کرد؛ سه میلیارد دیگر هم قرار است به بهانه‌ای مصادره کنند.

هر حادثه‌ای در دنیا روی می‌دهد نمی‌دانم چرا CiA و F.B.I که در کار خودشان درمانده‌اند، پای ایران را به میان می‌کشند. من کودک بودم و از دهان پدر و عموها و دایی‌هایم می‌شنیدم که در فلسطین عرب کشی و یهودی کشی متداول است و هر روز یکدیگر را حتی در خیابان‌ها به ضرب چاقو و اسلحه گرم می‌کشند و تصاویرشان هم در جراید ایران چاپ می‌شد.

واکنش خسرو معتضد به غزامت 10 میلیار دلاری از ایران بابت حادثه 11 سپتامبر و سکوت مسئولین

حالا در تل آویو یک شخص یهودی دارد راه می‌رود، بمبی منفجر می‌شود و معلوم نیست کار کیست، در خود کلیمی‌های اسراییلی افراد افراطی هستند که با دولت یهود اختلاف دارند ضمناً 50 گروه و دسته فلسطینی ضد صهیونیستی وجود دارد با این وجود آمریکا و دادگاه‌هایش فوری انگشت اتهام به طرف ایران دراز می‌کنند.

کاش در روزهای اول انقلاب و قبل از تسخیر لانه جاسوسی حساب‌های کشور در بانک‌های آمریکا را خالی می‌کردیم!

در ماه‌های اول پس از انقلاب وزارت خارجه چنان خالی از دیپلمات و افراد کارکشته و مجرب بود که قحط‌الرجال دیپلمات شد و هیچ کس خبر از جایی نداشت.

در یکی از کتاب‌ها خواندم، روزهایی که صدام برای جنگ با ایران تمهید چینی می‌کرد و مرتب به سازمان ملل متحد اطلاعیه می‌فرستاد کسی در آنجا نداشتیم متن اطلاعیه‌های عراق را ترجمه کند و به ایران ارسال دارد. آقای یزدی، آقای بنی صدر و آقای قطب زاده چقدر درس دیپلماسی خوانده بودند و چه تجربه‌ای داشتند؟

در حالی که مقام‌های دولت کنونی مدام از پیروزی برجام سخن می‌گویند، لحن مقام‌های آمریکایی هفته به هفته تندتر و تهدیدآمیزتر می‌شود. یک روز یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار را به عنوان پرداخت خونبهای عده‌ای کسر می‌کنند، روز دیگر 10 میلیارد و روز بعد سه میلیارد دلار آن هم به موجب حکم یک دادگاه گمنام.

پرسش من این است، مگر این وزارت خارجه یک حقوقدان در اختیار ندارد؟؟ مگر چند حقوقدان ایرانی یا خارجی در اختیار شما نیست؟؟ در سال 1330 مصدق 72 ساله سالخورده به نیویورک رفت و پاسخ شکایت دولت انگلستان را که گلادوین جب حقوقدان برجسته انگلیسی به شورای امنیت ارجاع کرده بود، داد. او یک ربع ساعت به زبان فرانسه سخنرانی کرد و دنباله لایحه دفاعی ایران را که حقوقدانان برجسته ایرانی، سوئیسی و هلندی تهیه کرده بودند. اللهیار صالح با زبان انگلیسی فصیح خود خواند و شورای امنیت دعوی انگلیس را رد کرد.

دیوان دادگستری لاهه نیز در سال 1331 که باز مصدق پیرمرد 73 ساله به لاهه رفت و با کمک‌های فکری پروفسور رومن، حقوقدان هلندی، به دفاع از حقوق ایران در ملی کردن نفت پرداخت و رئیس انگلیسی دادگاه در نهایت شرافت، ایران را ذی حق شناخت.

من نمی‌دانم وزارت امور خارجه ایران که وزیر کار کشته‌ای هم دارد چرا این بی‌دادگری‌ها را این سان آسان می‌پذیرد و به دادگاه بین‌المللی لاهه یا سازمان ملل متحد شکایت نمی‌کند؟؟ آیا هیچ احمقی می‌پذیرد، ایران در حادثه 11 سپتامبر شرکت داشته است؟؟ فاعلین، عربستانی و سازمان تروریستی القاعده پشت سر ماجرا بوده است !!

  • خسرو معتضد:فرهنگ و ارشاد سواد تاریخی ندارد- آذربایجان گنجی است که از دست می رود (اخبار /اخبار روز ایران و جهان)
    به گزارش میدان۷۲ ،خسرو  معتضد در واکنش به انتشار کتاب “تاریخ نود ساله آذربایجان” گفت: کتابی که در باکو چاپ می شود ناخوانده مشخص است که مطالب کذب می گوید و این رشته سر دراز دارد. از یک سو متولیان دو…
    سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۵ قبل‏ازظهر
  • همایش احمدی نژادی ها با حضور خسرو معتضد، ما مسکن ساختیم شما شیر آبش را وصل کنید (اخبار /اخبار روز ایران و جهان)
    ...ور رهبری چه کردید؟ تورم مگر پایین نیامده، چرا قیمت مسکن مهر را افزایش دادید؟ خسرو معتضد: وی افزود آقای دکتر احمدی نژاد آمد و رفت و انصافاً زحمت کشید که در تاریخ ماندگار شد. همین مسکن مهر، که مردم…
    یك‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۵ قبل‏ازظهر
  • خسرو معتضد: گناه های بزرگ و نابخشودنی احمدی نژاد (اخبار /مطالب جالب و متنوع)
    این روزها عده‌ای که خوب معنی واژگان سیاسی را درک نمی‌کنند، هر زمان از دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری که تا یک ماه دیگر مسند ریاست جمهوری را تحویل جانشین منتخب خود آقای دکتر حسن روحانی خواهد داد سخن به …
    سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰ قبل‏ازظهر
  • خسرو معتضد درباره وعده های نامزدها: تا صبح خواب خوش می دیدم (اخبار /مطالب جالب و متنوع)
    «خسرو معتضد» مورخ و پژوهشگر تاریخ با انتقاد از تخریب ها علیه محمود احمدی نژاد رییس جمهوری تاکید کرد: انصاف و مروت شرط اول پاسداشت دموکراسی است و دوگانگی و دوگونه رفتاری در مورد مسوولان چه هنگام جلو…
    شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۰۱ قبل‏ازظهر

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب