صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow احمدي‌نژاد: چرا وقت انتخابات و 22 بهمن همين دختر و پسرها را جلوي دوربين می آورید
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 19 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

هستی مهدوی و شهرداد روحانی رهبر ارکستر یانی و همای
پنج‌شنبه ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸ بعدازظهر
  [جزئیات]...      ستاره های راک، سنتی و کمدی ایرانی در کنار هم
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۸ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس های لیندا کیانی و فاطمه گودرزی در جام جهانی برزیل
یك‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۴۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      رقاصی زن اوباما در بازدید از یک مدرسه!! + عکس
یك‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۲:۵۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس آزاده نامداری و همسر جدیدش
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

احمدي‌نژاد: چرا وقت انتخابات و 22 بهمن همين دختر و پسرها را جلوي دوربين می آورید

ارزیابی كاربر: ONONONONON / 1
ضعیف عالی 

احمدي‌نژاد گفت: بگذاريد يك شوخي كنيم، چرا وقت انتخابات و 22 بهمن همين دختر و پسرها را جلوي دوربين مي‌آوريم ولي تا تمام مي‌شود، برخورد ديگري مي‌شود. همچنين، آيا خود شما و بنده، گناه نكرده‌ايم؟ كاري نكنيم كه مردم بگويند واعظان كاين جلوه در محراب و منبر مي‌كنند، چون به خلوت مي‌روند آن كار ديگر مي‌كنند.

طرح سؤال از رئيس‌جمهور سرانجام پس از سه سال كشمكش و بازي برخي از نمايندگان با اين كارت، صبح امروز (چهارشنبه) در صحن علني مجلس مطرح شد و رئيس‌جمهور نيز به همراه جمعي از اعضاي هيئت دولت براي پاسخ‌گويي به اين سؤال‌ها در صحن مجلس حاضر شد.

به گزارش رجانيوز، علي مطهري براي قرائت سؤال از رئيس‌جمهور پشت تريبون قرار گرفت و با تشكر از رئيس‌جمهور به‌دليل حضور در مجلس به‌منظور پاسخ به سؤال 79 نماينده مجلس، گفت كه اين كار براي اين است كه دولت و مجلس از رسانه‌ها با هم سخن نگويند.

وي با بيان اينكه در برخي موارد خلاف قانون عمل شده است، طرح سؤال‌هاي خود را آغاز كرد.

مطهري، با يادآوري عدم پرداخت اعتبارات مترو، عنوان كرد كه دولت بايد قانون را اجرا كند، اما رئيس‌جمهور گفته است كه اعتبارات دو ميليارد دلاري مصوب براي متروي تهران را به‌دليل در برداشتن بار مالي و مخالفت با اصل 75 قانون اساسي اجرا نمي‌كند.

وي در خصوص بندهاي بعدي سؤال‌ها، به موضوع محقق نشدن آمارها در خصوص اشتغال و پرداخت سهميه بخش توليد از هدفمندي يارانه‌ها و همچنين تورم ناشي از آن، اشاره كرد.

مطهري در ادامه، به طرح سؤال از رئيس‌جمهور در مورد ماجراي عزل وزير اطلاعات و تأخير در اعلام حكم ابقاي او به‌دنبال دستور رهبر معظم انقلاب و سپس خانه نشيني پرداخت.

وي در توضيح سؤال بعد، به اظهارات رئيس‌جمهور در مورد در رأس امور نبودن مجلس اشاره كرد. مطهري سپس از رئيس‌جمهور خواست كه مقداري از وقتش را براي طرح همه سؤالات به او بدهد كه رئيس‌جمهور با مطايبه گفت، همه وقت ما مال شماست اما رئيس مجلس تأكيد كرد كه آقاي مطهري بر اساس قانون، شما فقط 15 دقيقه وقت داريد.

مطهري، سؤال بعد خود را در مورد محل مصرف بودجه‌هاي فرهنگي عنوان كرد و در توضيح سؤال بعدي، به اظهارات دكتر احمدي‌نژاد در تلويزيون در مورد پوشش اسلامي اشاره كرد و دولت، دولت ليبرالي خواند كه افراد بي بند و بار پيام رضايت دولت را از اظهارات رئيس‌جمهور در مورد پوشش دريافت كرده‌اند.

وي، سؤال هشتم خود را به اظهارات رئيس دفتر رئيس‌جمهور در مورد احياي مكتب ايراني و تأييد آن از سوي رئيس‌جمهور بر خلاف مخالفت مراجع و علما اختصاص داد.

علي مطهري، به‌رغم پايان يافتن وقت قانوني خود پس از طرح اين سؤال به‌مدت حدود سه دقيقه با وجود تذكرات منشي و رئيس جلسه به طرح اظهارات خود ادامه داد.

پاسخ رئيس‌جمهور

در ادامه اين جلسه، رئيس‌جمهور براي پاسخ به سؤال‌ها پشت تريبون قرار گرفت و با عنوان اينكه سؤال حق مجلس است و پاسخ‌گويي نيز حق رئيس‌جمهور و هيئت وزيران، اضافه كرد كه من آماده بودم قبل از انتخابات مجلس براي پاسخ به سؤال‌ها در مجلس حاضر شوم اما به‌دليل اينكه بر نتيجه انتخابات تأثير منفي نگذارد و برخي بخواهند آن را تقصير دولت بيندازند، هيئت رئيسه مجلس صلاح ديد كه در زمان فعلي در مجلس حاضر شويم.

وي همچنين به اين مسئله كه مطهري 20 دقيقه صحبت كرده و اين يعني 30 درصد بيش از وقت خود صحبت كرده است، گفت كه بنابراين ما هم بايد 30 درصد بيش از وقت خود، يعني يك ساعت و 20 دقيقه وقت پاسخ‌گويي داشته باشيم.

دكتر احمدي‌نژاد سپس به ترتيب سؤال‌هاي مكتوب از موضوع مترو شروع كرد و با يادآوري مجدد خلاف اصل 75 بودن مصوبه مجلس در مورد مترو، تأكيد كرد كه بر اساس نص قانون اساسي، چنين طرحي اساساً قابل طرح در مجلس نبوده است.

وي سپس با بيان اينكه دولت و مجلس دغدغه كلان‌شهرها را دارند، به پرداخت اعتبارات مترو در ساير كلان‌شهرها اشاره و سپس بيان كرد كه آيا بهتر نبود كه به‌جاي اين‌همه فشار به دولت، سري مي‌زديد و مي‌ديديد كه اعتبارات پرداخت شده چگونه هزينه شده است؟

رئيس‌جمهور در پاسخ به سؤال مربوط به آمارهاي اشتغال، با آمارهاي بانك مركزي و مركز آمار ايران استناد كرد.

وي در پاسخ به سؤال در مورد هدفمندي يارانه‌ها، به رشد اقتصادي سال 90 اشاره كرد و گفت كه دولت بيشترين كمك را به بنگاه‌ها كرده است و بر اساس قانون مصوب مجلس، دولت به بنگاه‌ها كمك ترجيحي كرده است.

وي سپس گفت: شما در قانوني كه تصويب كرديد، براي سازمان هدفمندي مجمع عمومي تعيين كرديد كه اسم رئيس‌جمهور در آن نيست، حالا سؤالش را از رئيس‌جمهور مي‌پرسيد.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤال طراحان سؤال در مورد خانه‌نشيني، با خنده گفت كه اين وصله‌ها به دولت نمي‌چسبد اما زندگي من نشان مي‌دهد كه با عمل، بيان درست و منطقي از ولايت دفاع كنم و نشان دهم كه اين نظام، نظام مهرباني، تلاش و همبستگي است.

وي، در پاسخ به سؤال پنجم گفت كه ما با استدلال مطلبي را مطرح كرديم، شما هم با استدلال پاسخ دهيد.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سؤال در مورد تشكيل ديرهنگام وزارت ورزش، اظهار داشت: من آنچه را كه شما تصويب كردم، مي‌خوانم، نوشته‌ايد از تاريخ تصويب قانون، وزارت ورزش و جوانان تشكيل مي‌شود. وي ادامه داد كه 30/10/89 اين قانون به ما در حالي ابلاغ شده است كه 10 روز قبل ادغام شده است. يك‌جا شما مي‌گوييد كه اول شرح وظايف را بدهيد، بعد ادغام كنيد، يك‌جا مي‌گوييد كه اول ادغام كن، بعد شرح وظايف بده. همچنين شما نوشته‌ايد كه ادغام شود، آيا ما جلوي قانون را گرفتيم؟ پرسيده‌ايد كه چرا نامه غير معمول زديد، آيا رئيس‌جمهور نمي‌تواند چند ابهام اين قانون پر از ابهام را مطرح كند. شما از زمين و زمان انتقاد مي‌كنيد، كسي چيزي نمي‌گويد، حالا ما يك سؤال مي‌پرسيم، اين‌گونه مي‌شود.

وي در پاسخ به سؤال در مورد محل مصرف بودجه‌هاي فرهنگي كشور گفت: اولا تخصيص بودجه بر اساس محل مصرف است، ثانيا مگر من در شوراي عالي استان‌ها هستم كه جواب بدهم، بودجه‌هاي فرهنگي كجا خرج شده است؟ شما ديوان محاسبات را داريد، بايد من از شما بپرسم كه با وجود اين ديوان و حضور شما در شوراهاي برنامه‌ريزي استان‌ها كجا خرج شده است.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سؤال در مورد نحوه عزل وزير اطلاعات در زمان مأموريت سنگال گفت: چه كسي به وي اين مأموريت را داده بود؟ شما داده بوديد؟ اصل 136 قانون اساسي اختيارات رئيس‌جمهور است، آيا رئيس‌جمهور براي اختياراتش بايد بازخواست شود؟

وي در پاسخ به سؤالي در مورد اظهاراتش در مورد پوشش گفت: آقاي مطهري نظراتش را مبسوط مطرح كرد، اما بگذاريد خودماني صحبت كنيم. چرا هر مشكلي پيش مي‌آيد، گردن مردمي مي‌اندازيم كه من و شما را سر و كار آوردند. ما مي‌گوييم به مردم سخت نگيريم و توهين نكنيم، البته اگر كسي به‌طور سازمان يافته مي‌خواهد اخلال كند، دستگاه قضايي برود كار امنيتي و قضايي كند. اما كار فرهنگي با بگير و ببند نمي‌شود.

احمدي‌نژاد گفت: بگذاريد يك شوخي كنيم، چرا وقت انتخابات و 22 بهمن همين دختر و پسرها را جلوي دوربين مي‌آوريم ولي تا تمام مي‌شود، برخورد ديگري مي‌شود. همچنين، آيا خود شما و بنده، گناه نكرده‌ايم؟ كاري نكنيم كه مردم بگويند واعظان كاين جلوه در محراب و منبر مي‌كنند، چون به خلوت مي‌روند آن كار ديگر مي‌كنند. در عين حال، آخرش اين است كه آيا رئيس‌جمهور حق اظهارنظر هم ندارد؟ اگر اين‌طور باشد، مي‌شود به خود شما هم گفت كه چرا اظهارنظر مي‌كنيد. مگر با يك اظهارنظر قرار است، كشور به‌هم بريزد؟

رئيس‌جمهور در پاسخ به سؤال آخر اظهار داشت: ما را متهم به تحريك تعصبات قومي عليه ايران كرده‌اند، لابد جنگ هشت ساله، فتواي قتل‌ها، دريغ كردن پول نفت از ملت فلسطين و... هم به‌خاطر حرف‌هاي ماست.

وي ايران را يك گلستان از اقوام متنوع دانست و با برشمردن برخي از خدمات دولت در بخش‌هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي گفت: آيا اسم اين‌ها انحراف است؟ اگر اين‌طور باشد، اكثريت ملت ايران و اكثر اعضاي حاضر در اين جلسه هم در اين خط هستند.

احمدي‌نژاد با يادآوري تعاريف بي‌نظير پيامبر اسلام در مورد ايرانيان، بيان داشت: لابد مي‌خواهيد بگوييد كه نعوذ بالله اين تعاريف هم تحريك قوميتي بوده است.

وي ادامه ادامه داد: ما از اول گفته‌ايم كه براي عدالت آمده‌ايم و مقام معظم رهبري نيز تأييد كردند كه دولت قطار را به ريل بازگرداند. چرا به‌عنوان يك اظهارنظر كه گفته‌ايم "ايران" بايد بازخواست شويم، پس چه بگوييم، بگوييم "انگليس"؟ شما هم ايران را دوست داريد و دوست داشتن ايران، عين انقلابي و حزب اللهي بودن است. ايران را كنار بگذاريم، كجا را بچسبيم. خدا هم ايران را دوست دارد، مردم ايران مقابل دنيا ايستاده و حرف ولايت را مي‌زنند.

رئيس‌جمهور در ادامه با يادآوري اصل 88 قانون اساسي كه به استناد آن، اين سؤال مطرح شده است، گفت: سؤال بايد در مورد وظايف باشد، بين خود و خدا، كدام‌يك از اين سؤال‌ها در مورد وظايف بود، يا در مورد اختيارات بود، يا اظهارنظرهاي رئيس‌جمهور و برخي هم بدون ربط.

وي همچنين گفت: شب عيد است، مي‌شود از مجلس هم انتقاد كرد يا خير، آقاي رئيس مي‌توانيم بگوييم يا خير.

رئيس‌جمهور ادامه داد: چه كسي قانون خدمات كشوري را تغيير داد كه ديوان محاسبات و مجلس و برخي دستگاه‌هاي ديگر را معاف كرد؟ آيا مي‌شود با قانون عادي، قانون اساسي را دور زد؟ نمي‌شود مصوبات دولت را يك‌طرفه لغو كرد. مي‌شود با فشار دادن يك دكمه، فوق ليسانس شد؟ آيين‌نامه داخلي مجلس براي اداره داخلي مجلس است، مي‌شود در اين آيين‌نامه براي ساير قوا تعيين تكليف كرد؟

وي افزود: در همين مجلس، ما متهم به تخلف يك ميلياردي در زمان انتخابات شديم و رئيس ديوان محاسبات در روز پنج‌شنبه ممنوعيت تبليغات انتخابات اعلام كرد كه دولت تخلف كرده است، بعد معلوم شد كه اين‌چنين نبوده است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اظهارات يك نماينده كه بايد تابوي سؤال از رئيس‌جمهور شكسته شود، گفت: رئيس‌جمهو ركه كف خيابان است و توهين به او هيچ مدال شجاعت نمي‌خواهد، اگر كسي جرأت دارد، يك كلمه يه ديگران بگويد، تا ببيند، آقاي جوانفكر چه مي‌كشد؟

وي با طرح اين مطايبه كه در گذشته يك نفر ارباب بود و بقيه رعيت، اما اكنون، ظاهرا همه ارباب و ظاهرا دولت رعيت شده است.

رئيس‌جمهور همچنين گفت كه ظاهرا براي شكايت از شما بايد به خود شما شكايت كنيم، در حالي‌كه مسئوليت‌ها فرصت خدمت است و چهار سال به سرعت مي‌گذرد، دسته بازي و گروه بازي تا وقتي بازي است، خوب است اما اگر قرار شد كه بر مسائل كشور اثر بگذارد، خوب نيست.

وي تصريح كرد كه روزها خواهد گذشت، مبادا فرصت خدمت براي تثبيت قدرت استفاده شود.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: سؤال‌هاي امتحاني كه براي ما مطرح كرديد، خيلي سخت نبود و به نظرم طراح سوال از همان‌ها بود كه با دكمه فوق ليسانس شد، حالا كه مي‌خواهيد نمره بدهيد، كمتر از 20 بدهيد، بي‌معرفتي است.

رئيس مجلس در ادامه با تشكر از رئيس‌جمهور گفت كه در زدن اصل 138 حرف دقيقي نيست. در مورد اصل 75 هم قانوني كه فرآيند تصويب را طي مي‌كند، بايد اجرا شود

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب