صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow اژه‌اي: پلیس بین‌الملل بدنبال خاوری/ خرید بیش از ۱۰ میلیارد تومان طلا و جواهرات
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 20 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس پژمان بازغی و دخترش نفس
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      تصاویر چشم چرانی سیاستداران به اندام زنان و دختران
پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      ابراز ارادت خاتمی نسبت به رهبر انقلاب
جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس محمدرضا شریفی نیا و دخترش مهراوه
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۳۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      اين هم از احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران در لباس بوميان بوليوي
پنج‌شنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۸ بعدازظهر
  [جزئیات]...      

اژه‌اي: پلیس بین‌الملل بدنبال خاوری/ خرید بیش از ۱۰ میلیارد تومان طلا و جواهرات

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به دستگیری ۵ نفر از مدیران شرکت گروه آریا مرتبط با پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی اعلام کرد: موضوع استرداد محمود خاوری، مدیر سابق بانک ملی را از طریق پلیس بین‌الملل پیگیری می‌کنیم.

به گزارش فارس؛ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در بیست و سومین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در زمینه پرونده فساد مالی 3 هزار میلیارد تومانی گفت: قرار بود در صورت به نتیجه نرسیدن و قطعیت در عدم بازگشت خاوری این موضوع را از طریق پلیس بین‌المللی پیگیری کنیم که این کار انجام شد و موضوع دستگیری وی از طریق اینترپل در حال رسیدگی است.
محسنی‌اژه‌ای با اشاره به تهیه لیستی از شرکت‌هایی که با گروه آریا مرتبط بوده و خارج از کشور هستند گفت: در زمینه قرار مجرمیت صادر شده برخی ایرادات وجود داشت که نواقص رفع شد و در حال حاضر کیفر خواست مراحل تنظیم و نوشتن را طی می‌کند. امیدواریم به زودی این کیفرخواست سنگین به سرانجام برسد و به دادگاه برود.
برخی مدیران قبلی و فعلی در واگذاری شرکت‌ها به آریا بازداشت شده‌اند
محسنی‌اژه ای با بیان اینکه گزارشهایی مبنی بر بروز تخلف در امر واگذاری شرکت‌ها به این گروه صورت گرفته است گفت: بازرسی کل کشور موظف به رسیدگی فوری به این قضیه شد که گزارش نهایی آن در حال آماده شدن است.
وی ادامه داد: در این زمینه ۵ نفر از جمله مدیران قبلی و فعلی این کارخانجات بازداشت شده‌اند که مدیرعامل فعلی فولاد اهواز جزو آنها است و چند نفر هم احضار شده‌اند.
دادستان کل کشور با بیان اینکه پرونده این موضوع هم در حال تکمیل شدن است گفت: اگر مشخص شد این کار هم تبانی بوده است که هیچ و گرنه پرونده آن به صورت مستقل از پرونده اختلاس 3هزار میلیارد تومانی به دادگاه خواهد رفت.
متهمان در ابتدا لیست کامل اموال را نداده بودند
محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه شناسایی اموال متهمان همچنان ادامه دارد خاطر نشان کرد: آنها در ابتدا لیست کامل اموالشان را نداده بودند در حالی که همان زمان با ارائه نامه‌ای مدعی شدند همه اموالشان را معرفی کردند اما مشخص شد اموالی را در اختیار داشته‌اند که در ظاهر به نام دیگری به ثبت رسانده بودند.
بیش از ۲۰۰ ملک تجاری، مسکونی و ویلایی از متهمان شناسایی شده است
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به شناسایی بیش از ۲۰۰ ملک گروه آریا تاکنون گفت: این املاک اعم از تجاری، مسکونی، آپارتمان و ویلایی بوده است که باز هم اطمینان حاصل شد موجودی فعلی این گروه به اندازه بدهی آن به سیستم بانکی بوده است.
برخی از متهمان پرونده صداقت ندارند
دادستان کل کشور گفت: در این راستا مشخص شد برخی متهمان پرونده صداقت ندارند و اگر موضوعی با کنکاش و تحقیقات مسئولان و کارشناسان مشخص نشود آنها هم چیزی را مطرح نمی‌کنند.
خرید بیش از ۱۰ میلیارد تومان طلا و جواهرات برای دو خانم متهم در پرونده
محسنی‌اژه‌ای در ادامه اظهارات خود گفت: در ادامه رسیدگی‌ها مشخص شد برخی از متهمان مقداری طلا و جواهرات برای بستگان نزدیک خود خریده بودند که این موضوع را مخفی کرده بودند.
وی ادامه داد: در تحقیقات از دو خانم متهم اصلی پرونده مشخص شد که بیش از ۱۰ میلیارد تومان جواهرات برای این دو نفر خریداری شده است.
کشف سند برلیان 6 میلیارد تومانی
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به کشف سند یک قطعه برلیان به قیمت حدود ۶ میلیارد تومان گفت: سند این برلیان کشف شده است اما هنوز خبری از خود برلیان نیست.
محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیارد تومان قیمت تمام جواهرات خریداری شده برای این دو خانم است گفت: ریخت و پا‌ش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته از جمله اینکه برای یکی از این خانم‌ها یک واحد آپارتمان ۶۰۰ متری با قیمتی بیش از 2.5 میلیارد تومان خریداری شده است.
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای در بیست و سومین نشست سخنگوی قوه قضاییه با یادآوری روز ۹ دی اظهار داشت: این روز از ایام‌الله است و یادآور کارآمدی حضور مردم در مقابل توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن بوده و است.
وی ادامه داد: ۹ دی روزی بود که مردم مسلمان و انقلابی ما یکبار دیگر وفاداری خود را نسبت به اسلام، انقلاب و مقتدا و و پیشوای خود ثابت کردند و نشان دادند که هرکجا نظام احتیاج داشته باشد و ولی امر اشاره کنند با دل و جان حاضر خواهند بود.
شکار پهپاد آمریکایی نشانه‌ای از تفضل خدا بود
محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه خدا را سپاسگزاریم که مثل همیشه تفضل خاصش شامل مردم ایران شد و یکی از هواپیما‌های پیشرفته جاسوسی آمریکا در اختیار نیروهای مسلح و سپاه پاسداران قرار گرفت گفت: حقیقتاً این تفضل الهی جای شکر و همین طور تقدیر از نیروهای هوشیار مسلح دارد که در همه عرصه‌ها از جمله فضای سایبری این سال‌ها اقدامات خوبی داشته‌اند.
وی تأکید کرد: این کار تنها نمونه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح ایران است و قطعاً توانایی‌ آنها بیشتر از این است و دشمنان ما ناگزیر به تسلیم هستند.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به فرا رسیدن ایام ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی گفت: همه دستگاهها طبق قانون مقدمات کار را فراهم کردند تا امسال هم مانند سال‌های گذشته انتخاباتی پرشور، بانشاط با حداکثر مشارکت و آرامش در اسفندماه برگزار شود.
وی با بیان اینکه شورای نگهبان منحصراً نظارت بر انتخابات را در اختیار دارد و وظایفش را انجام خواهد داد و داده است و همچنین هیئت‌های اجرایی مقدمات کار را فراهم کرده‌اند، گفت: قوه قضاییه بر اساس وظیفه قانونی آمادگی لازم را داشته و دارد و تلاش می‌کند در انجام وظایف خود کوشا باشد. نظارت این کار بر عهده شورای نگهبان، اجرا بر عهده وزارت کشور است و همچنین چند وظیفه برای قوه قضاییه در نظر گرفته شده است.
سخنگوی قوه قضاییه یکی از وظایف قوه قضاییه در این زمینه اعلام نظر درباره استعلامی است که هیئت اجرایی انتخابات و شورای نگهبان در مورد نامزدها از چند مرجع مختلف از جمله دادستان کل کشور انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در فرجه قانونی به این استعلام‌ها پاسخ داده شود، گفت: اگر چنانچه گزارشی درباره تخلفی از نامزد یا هواداران نامزدهای انتخاباتی یا هر تخلفی که در قانون جرم شناخته شده است ارائه شود دستگاه قضایی مؤظف به رسیدگی خارج از نوبت است. تمهیدات این کار اندیشیده شده و بخشنامه آن به دادگستری‌های استان ارسال شده تا اقدامات انجام شود.
محسنی‌ اژه‌ای گفت: اگر جرمی واقع شد و کسی متهم شد تعقیب و مجازات متهم وظیفه قوه قضاییه است و همچنین طبق ماده ۶۷ قانون انتخابات وظیفه اصلی دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی است.
دادستان کل کشور با بیان اینکه باید با همکاری همه دستگاههای مسئول از بروز جرایم احتمالی انتخابات پیشگیری شود، گفت: اولین جلسه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی روز گذشته با حضور دستگاههای ذیربط و نماینده وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار شد.
نامزدها و اعضای اصلی ستادهای انتخاباتی حتماً قانون انتخابات را مطالعه کنند
محسنی اژه‌ای در ادامه سخنان خود گفت:‌ افرادی که در انتخابات نامزد هستند و اعضای اصلی ستادهای انتخاباتی حتماً یکبار قانون انتخابات را بخوانند زیرا اگر آنها بخوانند دیگر مرتکب اشتباه نخواهند شد.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده نفتی موسوم به کرسنت در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است و در راستای این پرونده عده‌ای از مدیران احضار شده‌اند.
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای عصر امروز در حاشیه بیست و سومین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در رابطه با بحث درخواست ایران از اینترپل برای تحت تاثیر قرار دادن دو نماینده کنگره این کشور گفت: همان طور که بیش از این هم مطرح شد دستگاه قضایی از دادگستری استان تهران خواست تا با توجه به صلاحیتی که به واسطه قانون در اختیارش گذاشته شده از طریق پلیس بین‌الملل از این دو نماینده شکایت کنند.
وی افزود: البته در اخبار این گونه عنوان شد که من نامه نوشتم و از اینترپل درخواست کردم در حالی که این موضوع صحت ندارد بلکه دادگستری استان تهران که صلاحیت این موضوع را داشته این دو نماینده کنگره را تحت تعقیب قرار داده است.
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران در رابطه با اینکه بیش از این گفته شده به دستگاه قضایی به خاطر رسیدگی به پرونده فساد مالی فشارهایی وارد می‌شود آیا قصد ندارید نام افرادی که فشار وارد کرده‌اند منتشر کنید گفت: در این گونه پرونده‌ها به طور طبیعی کسانی که منافعشان به خطر می‌افتد  فشار می‌آورند تا بتوانند مسیر رسیدگی به پرونده را منحرف کنند.
دادستان کل کشور تصریح کرد: در این پرونده هم عده‌ای که منافعشان به خطر افتاده بود جو‌سازی کرده‌اند اما دستگاه قضایی فارغ از این جو‌سازی‌ها به کار خود ادامه داده و فعلاً ضرورتی به اعلام اسامی نمی‌بیند.
سخنگوی دستگاه قضایی کشور در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران در رابطه به اینکه روز گذشته توکلی، نماینده مجلس به ضرر ۳۴ میلیارد دلار کشورمان به خاطر مفاسد اقتصادی اشاره کرده گفت: در پرونده‌های مشابه فساد مالی قطعاً یک شخص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند بدون وابستگی به افرادی که دارای نفوذ هستند دست به چنین فسادی بزنند.
وی گفت: قطعاً عده‌ای با این افراد همراهی کرده‌اند، آنها را حمایت کرده و در نهایت در این فساد مشارکت داشته یا معاون بوده‌اند. اما ما تلاشمان این است که همه این افراد را شناسایی کرده و با همه آنها برخورد کنیم.
وی گفت: دستگاه قضایی بر آن شده تا ضعیف‌کشی نکند و به همان میزان که هر فردی خطای مرتکب شده با او برخورد کند اما بدانید این جرم، جرمی ساده نبوده و افراد زیادی در آن دخیل بوده‌اند.
محسنی‌اژه‌ای گفت: ما یکی از کارهایی که در خلال رسیدگی حقوقی به این پرونده در حال انجام هستیم موضوع آسیب‌شناسی نحوه وقوع آن است.
وی گفت: در کنار رسیدگی حقوقی تلاش می‌کنیم تا منافذ مفسدان را هم شناسایی کرده تا بتوانیم در آینده این منافذ را بسته و مانع از وقوع چنین جرائمی باشیم.
وی گفت: این نکته که چگونه ممکن است فردی ظرف دو سال از همه امکانات دولتی استفاده کند و چنین مبلغ ثروتی جمع کند نکته‌ای است که دستگاه قضا تلاش دارد تا آن را جستجو کرده و مشخص کند.
وی گفت: این نکته اهمیت زیادی دارد که ما به نتیجه مطلوب برسیم و بدانید که برخورد صحیح با این جرم بسیار بسیار اهمیت دارد و جزء افتخارات نظام خواهد بود.
محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: البته عده‌ای به ما ایراد می‌گیرند که چرا روند رسیدگی به این پرونده کند شده است که من به آنها این نکته را می‌گویم که به دلیل حجم بالای حقوق این جرم و همچنین ابعاد وسیع آن و ظرافتی که باید به کار برد تا همه متهمان شناسایی شوند طبیعی است که زمان نیاز داشته باشیم.
سخنگوی قوه قضائیه همچنین در رابطه با سؤال یکی از خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده روزنامه ایران و شکایت جمعی از خبرنگاران این روزنامه به دلیل ضرب و شتم توسط افراد گفت: این پرونده در حال رسیدگی است و در دادگستری جریان دارد اما اینکه دقیقاً در چه مرحله‌ای قرار دارد از دایره اطلاعاتم خارج است.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار قضایی فارس؛ درباره پرونده موسوم به کرسنت که در آن عده‌ای از مدیران نفتی کشور متهم شناخته شده بودند گفت: این پرونده قبل از زمان حضور من در وزارت اطلاعات مطرح بود و می‌دانم که در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی به آن هستند.
وی درباره این سؤال که گفته می‌شود وزیر نفت وقت چندین بار برای بازجویی به دادسرا فراخوانده شده گفت: من عنوان کردم که عده‌ای از مدیران احضار شده و از آنها بازجویی شده است.
محسنی‌اژه‌ای همچنین در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود تازگی تعدادی از متهمان جریان موسوم به جریان انحرافی توسط دادگاه محکوم شده و زندانی شده‌اند گفت: موضوع رسیدگی به جرایم متهمان این جریان موضوعی قدیمی است اما در حال حاضر برای دو نفر از سوی دادگاه حکم صادر شده که در مرحله تجدید نظر‌ خواهی است.
وی افزود: همچنین پرونده تعداد دیگری از این متهمان این جریان به دادگاه رفته اما هنوز جلسه‌ای برایشان تشکیل نشده است.
محسنی‌اژه‌ای گفت: دو متهمی که برایشان از سوی دادگاه حکم صادر شده ۲۰ روز فرصت دارند تا اعلام تجدید‌نظرخواهی کنند
کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب