صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow لیست کارخانه ها و واحدهای تولیدی تعطیل شده در دولت روحانی
 
به وب

ادا و اطوارهای بامزه الناز شاکر دوست در کنار یک جغد
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۳۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      شهاب حسینی در هنگام دریافت نخل طلایی در جشنواره کن
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۷ بعدازظهر
  [جزئیات]...      آخوندک بالای سر محمد خاتمی
جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عطر و ادکلن با برند اختصاصی لیلا اوتادی هم وارد بازار شد
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس/ وقتی مردم حمله می کنن که احمدی نژاد رو تکه پاره کنن!!
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۰۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

لیست کارخانه ها و واحدهای تولیدی تعطیل شده در دولت روحانی

ارزیابی كاربر: ONONONONOFF / 4
ضعیف عالی 

با امضا برجام همه چشم امید ها به کلید آقای روحانی بود که بچرخد و بچرخاند چرخ اقتصاد مملکت را و حداقل حالا که چرخ سانتریفیوژها نمی چرخد، چرخ اقتصاد مردم بچرخد اما فقط اخباری به گوش می رسید که کلید بر قفلی چرخید که درب کارخانه ها و واحدهای تولیدی را ببندد. با یک جستجوی ساده در اینترنت لیست عریض و طویلی از کارخانه های عظیمی می بینید که بعد از 60 سال تعطیل و بسته شدند. لیست زیر فقط برخی از کارخانه های مشهور تعطیل شده تا مرداد 95 است »
: لوازم خانگی ارج، آزمایش، روغن جهان، داروگر، کاشی طوس، کاشی ایرنا، کارخانه سیمان ایلام، قند ورامین، چیت سازی ری، روغن قو، قند فریمان، تولی پرس. هپکو، ماشین سازی تبریز، پارس الکتریک، فولاد سهند، ایستک، پارس کروم تنها تولید کننده مواد اولیه چرم خاور میانه، مصالح ساختمانی ایرانیت , ....

لیست کارخانه ها و واحدهای تولیدی تعطیل شده در دولت روحانی

مشرق نوشت: با تعطیلی کارخانه «ارج» توجه بسیاری به موضوع رکود در صنعت کشور جلب شد. ارج از جمله کارخانه‌هایی بود که قدمت دیرینه‌ای در ساخت و تولید لوزام خانگی داشت و روزگاری تقریبا در خانه‌ هر ایرانی یکی از محصولات این شرکت جای داشت. شاید همین حس نوستالوژیک بود که بیشتر مردم ایران را از ورشکستگی و بسته شدن این کارخانه متاثر ساخت؛ اما آنچه از واقعیت امر پیداست این قصه سر دراز دارد و محمدرضا دیانی. رئیس انجمن لوازم خانگی کشور موضوع را از این فراتر عنوان می‌کند و با اعلام اینکه ۱۰۰ کارخانه لوازم خانگی تعطیل شد به بخش ویژه خبری رسانه ملی می‌گوید:‌ «بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی فعال در زمینه لوازم خانگی بزرگ و الکترونیک با ظرفیت ناقص مشغول فعالیت هستند.» همین موضوع زمزمه تعطیلی این واحد‌های صنعتی نیمه تعطیل را قوت می‌بخشد که متاسفانه زنگ خطر را در کشور به صدا درآورده است. واقعیت این است که کمر صنعت ایران از رکود و واردات بی‌رویه خمیده شده و برخی از واحدهای صنعتی با توان بسیار پایین در حال فعالیت هستند که بعضا زیان‌آور است.

در این راستا کارخانه‌های لوازم خانگی، لوله پروفیل، کاشی، نساجی و ... از جمله کارخانه‌هایی بودند که بیشترین آسیب را از رکود اقتصادی دیده‌اند.

از جمله اخباری که در سال جاری در خصوص رکود و تعطیلی و نیمه تعطیلی کارخانه ها تا به امروز گزارش شده است؛ عبارتند از:

۱- ۸۰ کارخانه و کارگاه شهرستان بروجرد در حال تعطیلی

۲- ۱۰۰ کارخانه لوازم خانگی تعطیل شد

۳- بیش از ۷۰ درصد کارخانه های قزوین تعطیل است

۴- بیکاری حدود هزار کارگر از نیمه دوم سال گذشته در صنعت کاشی

۵- خبر رئیس خانه صنعت از تعطیلی ۴۵ درصدی واحدهای صنعتی کوچک

۶- اخراج کارگران برخی صنایع به علت رکود اقتصادی مانند واحد‌های تولیدی کاله، پارس سرام، آی تی آی و ...

در ادامه به برخی از کارخانه‌هایی که در سال جاری تعطیل یا در آستانه تعطیلی هستند و با تولید کم در وضعیت رکود اقتصادی در حال زیست هستند را معرفی می‌کنیم تا شاید برنامه‌ریزی از سوی مسئولان دولت برای رسیدگی به صنعت کشور طراحی و عملیاتی شود تا کالای ایرانی نیز بتواند مانند گذشته در بازار رویت شود.

این موضوع برای مردم ایران نیز می‌تواند جالب توجه باشد تا با تغییر فرهنگ خرید گوشه چشمی هم به کالاهای وطنی داشته باشند تا در این راستا هم صنعت و اقتصاد کشور تقویت شود و هم ایرانیان دیگری که نان‌آور خانواده هستند بتوانند بدون دغدغه به سر کار خود بروند و برای امرار معاش خود و خانواده‌شان تلاش کنند.

2017-04-28

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب