صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow علت انفجار در پالايشگاه آبادان
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 20 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس های لیندا کیانی و نرگس محمدی در جام جهانی برزیل
جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      آینه بغل باراک اوباما مورد توجه قرار گرفت
پنج‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس لیونل مسی و همسرش آنتونلا
پنج‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹ بعدازظهر
  [جزئیات]...      کریم باقری و همسرش
سه‌شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      لباس و تیپ عجیب و غریب بازیگران زن ایرانی در جشن سینمای حافظ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۲۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

علت انفجار در پالايشگاه آبادان

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

علت آتش‌سوزي واحد بنزين‌سازي پالايشگاه آبادان كه روز سوم خردادماه رخ داده بود، از سوي تيم تحقيقاتي شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي رسما اعلام شد. به گفته برخي مسوولان، علت حادثه اعلام شده با نتايج تيم كارشناسي وزارت نفت نيز مشابه است.

اصغر رمضاني - مدير بهداشت، ايمني و محيط زيست (HSE) شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي، در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد علت حادثه در واحد بنزين‌سازي پالايشگاه آبادان توضيح داد: عدم كارآيي پمپ‌هاي ۶۶۲ و افزايش مواد درون ظرف V۶۲۲ منجر به تخليه مواد نفتي سبك از مسير دو اينچ تعبيه شده و ساكشن مواد توسط پمپ‌هاي ۶۶۱ A و B به سمت مسير محوطه شد كه با اين اقدام به طور طبيعي گازهاي قابل اشتعال نيز توليد شد و متاسفانه به دليل سايش يا جرقه ايجاد شده در آن زمان، حادثه مورد نظر رقم خورد.

او با اشاره به اين‌كه در زمان راه‌اندازي اوليه چنين مشكلاتي طبيعي و غير قابل پيش‌بيني است، گفت: اكنون تمام قسمت‌هاي آسيب ديده كه زياد هم نبود، بازسازي شده است.

* * حادثه پالايشگاه آبادان؛ يك بدشانسي، يك تجربه

رمضاني با تاكيد بر اين‌كه استانداردهاي ايمني در شركت پالايش و پخش سختگيرانه و دقيق دنبال مي‌شود، اعلام كرد: در برخي از شركت‌هاي زيرمجموعه شركت ملي پالايش و پخش فراورده‌هاي نفتي حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر ساعت كار بدون حادثه ثبت شده است.

وي در حالي كه از حادثه پالايشگاه آبادان به عنوان يك بد شانسي نام برد، آن را يك تجربه خوب هم دانست و گفت: مسوولان پالايش و پخش بسيار در بهره‌برداري از اين واحد صداقت داشتند، چرا كه در صورت آماده نبودن واحد بنزين‌سازي مي‌توانستند آن را به صورت صوري راه‌اندازي كنند.

* * تعيين تاريخ بهره‌برداري قابل پيش بيني نيست

واحد آسيب ديده كت‌كراكر (بنزين‌سازي) پالايشگاه آبادان كه به گفته علي‌رضا ضيغمي - مديرعامل شركت پالايش و پخش فراورده‌هاي نفتي، قرار بود براساس استاندارد ۱۵ روزه‌اي كه در زمان جنگ براي تعميرات پالايشگاه‌ها بعد از هر بمباران وجود داشت، تعمير و توليد آن وارد مدار شود، بعد از گذشت ۳۰ روز همچنان تعيين تاريخ بهره‌برداري قابل پيش بيني نيست.

اگر چه به گفته رمضاني، تا يك يا دو روز ديگر اين واحد بنزين سازي وارد مرحله توليد مي‌شود، اما در همين رابطه عبد‌الرضا مهربان - مدير عامل شركت پالايش نفت آبادان، در پاسخ به اين سوال كه چه زماني توليد اين واحد بنزين‌سازي وارد مدار مي‌شود، اعلام كرد: تعيين تاريخ مشخص براي راه‌اندازي اين واحد به دليل بزرگي كار قابل پيش بيني نيست.

مهربان در مورد آخرين وضعيت واحد آسيب ديده كت‌كراكر (بنزين‌سازي) پالايشگاه آبادان نيز گفت: كار تعميرات واحد آسيب ديده هفته گذشته پايان يافت و اكنون در حال انجام آزمايش‌هاي لازم در اين زمينه هستيم.

مرحله نخست طرح واحد كت‌كراكر (بنزين‌سازي) پالايشگاه آبادان كه توليد آن طي انفجاري در زمان بهره‌برداري در سوم خرداد متوقف شده بود، ظرفيت توليد روزانه چهار ميليون و ۲۰۰ هزار ليتر بنزين را داراست و قرار است ايران را از واردات بنزين سوپر بي‌نياز كند.

با راه‌اندازي مجدد اين واحد آسيب ديده، توليد بنزين پالايشگاه آبادان به حدود ۱۲ ميليون ليتر در روز خواهد رسيد و با تكميل پروژه‌، اين عدد به ۱۶ ميليون ليتر در روز افزايش خواهد يافت

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب