صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow موج اعتراضات به فرانسه هم رسيد
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 19 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس های مراسم عقد فرزاد حسنی و آزاده نامداری
دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۰۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس اکبر عبدی و مادرش
سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      احمدي نژاد و خانمش در پاي صندوق راي
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      پوستر کنسرت دیوانه چو دیوانه ببیند- همای و گروه مستان
جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۵ بعدازظهر
  [جزئیات]...      پرستو صالحی ،بهنوش بختیاری،داریوش یزدانی و حسینی در فینال جام باشگاه های اروپا
یك‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۶:۳۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

موج اعتراضات به فرانسه هم رسيد

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

 

منابع آگاه از تظاهرات معترضین فرانسوی در پاریس برای حمایت از جنبش اخیر مردم اسپانیا خبر می دهند که به نظر می رسد موج اعتراضات را در سرتاسر اروپا گسترده کند.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، روز گذشته مادرید پایتخت اسپانیا شاهد حضور مجدد هزاران معترض بود که در حمایت از جنبش جوانان علیه فساد و بیکاری به خیابانها آمده بودند. منابع آگاه همچنین از برگزاری تظاهرات مشابهی در فرانسه خبر می دهند که در آن هزاران نفر از مردم این کشور در حمایت از جنبش مردم اسپانیا به خیابانهای پاریس آمدند.
اما در اسپانیا هزاران معترض در نزدیکی چادرهای زده شده در میدان اصلی شهر مادرید تجمع کرده و حمایت خود را از معترضین که قریب به دو هفته است در این مکان تحصن کرده اند، ابراز داشتند.
منابع آگاه همچنین از برگزاری تظاهرات گسترده روز گذشته در 120 منطقه اصلی شهر مادرید خبر می دهند. اعتراضاتی که در دو هفته اخیر با توجه به ارتباطات گسترده جوانان اسپانیایی در شبکه های اجتماعی رو  به افزایش نهاده است. جنبش 15 می موسوم به جنبش خشم اسپانیا از دو هفته پیش آغاز شد که در آن پیکان اصلی اعتراضات علیه بیکاری، فساد سیاستمداران و به حاشیه راندن احزاب کوچک در انتخابات است.
فرانسه پس از اسپانیا؛ بهار اروپایی به سبک بهار عربی
از سوی دیگر، روز گذشته صدها نفر در پاریس پایتخت فرانسه در تظاهراتی مشابه مردم اسپانیا نارضایتی خود را از سیاستهای حاکم بر این کشور، بیکاری و فساد ابراز داشتند.
تجمع کنندگان در میدان باستیل پاریس که اکثر آنان جوان بودند در پلاکاردی بزرگ نوشته بودند؛"دموکراسی واقعی اکنون". در این اعتراضات همچنین شعارهایی علیه عملکرد دولت سارکوزی شده و از حرکت اخیر مردم و جوانان اسپانیا (جنبش خشم) ابراز حمایت کردند.
در تحولی دیگر از پاریس "فرانسوا فیون" نخست وزیر فرانسه با اشاره به پرونده فساد اخلاقی "جرج ترون" از استعفای این وزیر کابینه سارکوزی خبر داد.
به گزارش مهر، تظاهرات در اسپانیا و فرانسه در حالی رخ می دهد که بسیاری معتقدند این اعتراضات با تحولات اخیر جهان عرب به ویژه در یمن، بحرین، اردن، مصر، لیبی و تونس مشابهت دارد. تا جایی که برخی از واژه "بهار اروپایی" نیز برای این اعتراضات به سبک "بهار عربی" استفاده می کنند.
این در حالی است که "آلن ژوپه" وزیرخارجه فرانسه روز گذشته در گفتگو با شبکه فرانسوی کانال پلاس اظهار داشت: من اعتقادی به بهار اروپایی ندارم.
وی افزود: در اینجا نقطه مشترکی (با کشورهای عربی) وجود دارد که بیکاری است اما تفاوت اصلی در مسئله دموکراسی است که ما از آن بهره مندیم اما آنها آن را ندارند و در جهت تحقق آن تلاش می کنند.
وزیرخارجه فرانسه تاکید کرد: البته می توان درسهایی از این تحرکات گرفت که در احساس بی عدالتی مردمی نسبت به مسئله فقر و ثروت خلاصه می شود. این مسئله یک علامت سوال در برابر پیشبرد دموکراسی ایجاد می کند.
خاطر نشان می شود پیش از برخی تحلیلگران وقوع اعتراضات و قیامهای مشابه جهان عرب در اروپا را پیش بینی کرده بودند  که این روزها در اسپانیا و فرانسه و به نحوی در یونان دیده می شود که احتمال فراگیر شدن آن در اروپا وجود دارد.
بر این اساس، با وجود ادعای غرب در زمینه بهره مندی از دموکراسی واقعی اما مشاهده اعتراضات مردمی اسپانیا که علاوه بر فقر و فساد علیه به حاشیه راندن احزاب کوچک در عرصه سیاسی تظاهرات می کنند، نشان می دهد این اعتراضات تنها جنبه اقتصادی نداشته و وارد عرصه های بزرگتر در مسائل سیاسی شده است.
در جریان موج خشم اخیر در اسپانیا اخیرا حتی مشاهده شد که نیروهای امنیتی در شهر بارسلون با حمله به تظاهرات کنندگان و شلیک گلوله های پلاستیکی موجبات زخمی شدن 120 نفر را به وجود آوردند که این موضوع را نمی توان مسئله ای عادی و پیش پا افتاده در اروپا تلقی کرد
آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب