صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow پورمحمدی، وزیر دادگستری روحانی بابت فیش های نجومی طلبکار می شود
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 22 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عكسي متفاوت از آزاده نامداري
شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۲۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      مدافع فصل گذشته سپاهان با بي ام دابليو ايكس 6
پنج‌شنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکسی از فاطمه معتمد آریا با شکل و شمایلی جدید در لبنان
دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۷ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکسی از جوانی های احمدی نژاد در حال کوهنوردی در جنگل
دوشنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس اکبر عبدی و مادرش
سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

پورمحمدی، وزیر دادگستری روحانی بابت فیش های نجومی طلبکار می شود

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

پورمحمدی حالا طلب‌کار است؛ گفته از پنج سال پیش از بسیاری از مفاسد خبر داشته و می‌خواسته برخورد کند که صداوسیما مانع شده است. حاج آقا اما در تمام این سال‌ها کجا بودند؟

وزیر دادگستری گفته: «پنج سال پیش قصد داشتم با بسیاری از موارد تخلف برخورد کنم ولی نگذاشتید و نگذاشتند. همین صداوسیما مدت‌ها من را بسته بود.» ناتوانی دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی بر کسی پوشیده نیست. مطلبی که این روزها و با افشای حقوق‌های نجومی مدیران روشن‌تر از گذشته شده. سه سالی هست که نزدیک به هزار نفر از مدیران ارشد دولتی (آن‌طور که رییس کمیسیون اصل ۹۰ می‌گوید) برای خودشان از بیت المال کیسه‌ها دوختند و خوردند و رفتند. مقامات دولت اما انگار نه انگار؛ پورمحمدی حالا طلب‌کار هم هست! گفته که می‌دانسته؛ صداوسیما مانع شده است، آن هم از همان پنج سال پیش! حاج آقا اما در تمام این سال‌ها کجا بودند؟

پورمحمدی پنج سال پیش کجاست؟

«تخلفات خاوری در این پرونده تنها یک ادعا است. باید اسناد آن مشخص شده و از وی بازجویی شود. این پرونده ربطی به خاوری از جهت فعل و انفعالات مالی مستقیم ندارد.» چه کسی گفته باشد خوب است؟ مصطفی پورمحمدی؛ مهرماه ۹۰؛ در همایشی که بچه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت برای مبارزه با فساد برگزار کرده بودند. درست پنج سال پیش. یعنی همان زمان که وی ادعا می‌کند از ماجرای مفاسدی که تازه‌ رو شده، خبردار بوده است. بماند. بماند آنکه او همان زمان و درست در روزهایی که رییس سازمان بازرسی کل کشور بود، از بزرگترین فساد بانکی کشور چندان مطلع نبوده است. همین که نمی‌دانست رییس وقت بانک ملی کجای آن دزدی بزرگ قرار دارد، مطلب کوچکی است؟ اطلاع نداشت و خاوری رفت. حالا او در حیاط ویلای میلیون دلاریِ بزرگش در کانادا، به ریش وزیر مفسده‌شناس دولت روحانی می‌خندد.

کمتر کسی از اختلافات رییس آن روزهای سازمان بازرسی کل کشور با رییس‌جمهور وقت بی‌خبر بود. اصلاً پورمحمدی همین که از وزارت کشور برکنار شد، سر ناسازگاری گذاشت. موقعیت تازه‌ی او اجازه‌ی دسترسی به اسناد و مدارک طبقه‌بندی شده‌ی دولتی را می‌داد. این یعنی او می‌توانست ریشه‌ی مفاسد فراوانی را کشف و برای مبارزه با فساد اقدامات مؤثری انجام دهد.

پورمحمدی، وزیر دادگستری روحانی بابت فیش های نجومی طلبکار می شود

معاون سابق وزیر اطلاعات اما نتوانست کار خاصی انجام دهد؛ نشد، نکرد. و یا آن‌طور که خودش مدعی است: صدا و سیما اجازه نداد! از خاوری غفلت کرد. در مقابل اما تا توانست حاشیه ساخت. آن‌قدر که متهم به سیاسی‌کاری شد. خودش در همین برنامه‌ی تلویزیونی آن روزها را این‌گونه توصیف کرد:

«ادعا می‌کردند که برخوردهای من با مفاسد سیاسی است؛ در حالی که مشخص نبود منظورشان از برخوردهای سیاسی چیست؟ در یک جلسه‌ی غیرعلنی ۷۲ دقیقه‌ای حدود ۴ سال قبل تمام مواردی که امروز مشخص شده را برای نمایندگان تشریح کردم. ولی در همان جلسه به من یادداشتی دادند با این مضمون که با موضوع سیاسی برخورد می‌کنید. فیلم آن جلسه و یادداشتی که به من دادند هنوز هم موجود است.»

پورمحمدی رییس‌جمهور می‌شود

می‌خواست رییس‌جمهور شود. فساد ۴۵۰ میلیون یورویی، ادعایی بود که در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری هوا کرد. پورمحمدی می‌خواست رکورد کشف مفاسد را در تاریخ جابجا کند. و انتظار داشت همه باور کنند؛ آن هم در آستانه‌ی انتخابات. آن هم در روزهایی که به گفته‌ی خودش برای شرکت در تبلیغات انتخاباتی «مرخصی» گرفته بود. «اسناد فساد ۴۵۰ میلیون یورویی را افشا خواهم کرد.» پورمحمدی گفت؛ و کرد. یک مشت مکاتبات محرمانه‌ی دولتی را یک ماه مانده به انتخابات منتشر کرد. اسنادی که هر چه بود معنای دزدی نمی‌داد. مطلبی که البته با اعتراض شدید دستگاه قضا مواجه شد.

پورمحمدی، وزیر دادگستری روحانی بابت فیش های نجومی طلبکار می شود

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه‌ی قضاییه آن اقدام را «خلاف شرع و واقع» توصیف و قابل تعقیب دانست. وی گفت: «پورمحمدی در حال حاضر مرخصی گرفته است. اگر از من به عنوان سخنگوی قوه قضائیه بپرسید، می‌گویم طرح این موضوع در این شرایط صحیح نبوده است. آیا طرح این موضوع در فضای کنونی باعث التهاب جامعه نمی‌شود؟»

حاج آقا رییس جمهور هم نشد. نتوانست. اگرچه در نخستین روزهای اعلام کاندیداتوری‌اش قویاً از تصمیماتش برای ادامه‌ی کارزار و عدم انصراف می‌گفت، سرآخر ناگزیر از ائتلاف شد. ائتلافی که خود را «اکثریت اصول‌گرایان» می‌نامید و از چهار نماینده‌ی احزاب سنتی جناح راست به‌همراه پورمحمدی تشکیل شده بود. ائتلافی که دست‌آخر به جایی نرسید و کلاً کاری نکرد.

پورمحمدی با فیش‌های نجومی آمد

وزیر شد؛ در دولت روحانی، آن هم وزیر دادگستری. باز هم برای مبارزه با مفاسد کار خاصی نکرد. در تمام سه سال گذشته مردم کمترین اقدام مؤثری را در این رابطه نه از جانب وی، و نه از جانب دولت روحانی به یاد می‌آورند. نزدیک به هزار نفر از مدیران ارشد تدبیر و امید در تمام سه سال گذشته مشغول چپاول بیت‌المال بودند، وزیر مفسده‌شناس دولت روحانی اما سکوت کرد. سکوتی که احتمالاً از سر بی‌اطلاعی نبوده، چنان‌که امروز مدعی است تمام این مفاسد را سال‌ها پیش شناسایی کرده است. اما توضیح نمی‌دهد چرا با وجود اطلاع، اقدام مؤثری را برای مقابله با آن انجام نداده است؟ چه آن روزها که رییس سازمان بازرسی کل کشور بود؛ چه این روزها که وزیر دادگستری است. خودش می‌گوید: صداوسیما اجازه نداد!

نمایندگان مردم چه می‌گویند؟

حجت الاسلام عبادی نماینده‌ی مردم بیرجند در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: «پورمحمدی ۵ سال پیش به‌عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور انجام‌وظیفه می‌کرد. بنابراین شخصی که در چنین جایگاهی فعالیت می‌کند نمی‌تواند بگوید هشدار داده‌ام اما صداوسیما آن را پخش نکرد. پورمحمدی که فردی رسانه‌ای نبود، وی موظف بود در آن زمان اقدام عملی انجام دهد؛ مگر سازمان بازرسی کل کشور زیر نظر صداوسیما فعالیت می‌کند که پیگیری‌های آقای پورمحمدی منوط به انعکاس آن از تریبون صداوسیما باشد؟!»

کریمی قدوسی نماینده‌ی مردم مشهد نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: «مواضع پورمحمدی شفاف نیست. او در بسیاری از موارد دارای تناقض است؛ در مجلس قبل بنده و آقای بیرانوند (نماینده مردم لرستان در مجلس نهم) از پورمحمدی پیرامون مسئله کرسنت طرح سوال داشتیم. وی در کمیسیون قضائی حضور پیدا کرد. در آن جلسه بنده و بسیاری از دوستان به وزیر دادگستری هشدار دادیم اگر تا یک ماه دیگر مسئله کرسنت را در دولت مطرح نکند و تصمیم جدی نگیرد، چه بسا کشور با خسارات سنگین مواجه شود. وزیر دادگستری در آن جلسه اعلام کرد ما چند ده هزار سند در این رابطه از کشورهایی همچون هلند جمع کرده و مشغول ترجمه آنها هستیم. هرچند درنهایت ما اقدام عملی از ایشان در این رابطه مشاهده نکردیم».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که اظهارات اظهارات وزیر دادگستری پیرامون مسئله فیش‌های نجومی هم مثل مسئله کرسنت روشن نیست، بیان داشت: «پورمحمدی جزئی از کابینه دولت است و برخی از اوقات ملاحظاتی را به واسطه‌ی جایگاهش انجام می‌دهد. اگر وی از چند سال قبل از مسئله فیش‌های حقوقی نجومی باخبر بوده، باید دو اقدام در این رابطه انجام می‌داد: اول آن که باید  در هیئت دولت طرح موضوع می‌کرد و پیشنهاداتی می‌داد تا در دستور جلسه هیئت دولت قرار گرفته و با دفاع از آن مصوبه ای اخذ کرده و جلوی پرداخت‌های نجومی را می‌گرفت. یا اگر تیغش در دولت بُرش نداشت باید براساس آن اطلاعات گزارشات خود را به دستگاه قضا می‌فرستاد.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب