صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow از ربط دادن آلودگي هوا به بنزين توليد داخل تا ادعاي خودكفا نشدن
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 13 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

کاپشن پاره دکتر احمدی نژاد
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس یادگاری پرواز همای و شهاب حسینی
جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس مهدی هاشمی و دخترش
یك‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۰۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکسی از اسکلت رضا رشیدپور ، مجری سیما
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      علیرضا قربانی با ارکستر سمفونی اوراسیا به رهبری فرنوش بهزاد در لندن
چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۴۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

از ربط دادن آلودگي هوا به بنزين توليد داخل تا ادعاي خودكفا نشدن

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

 

خودكفايي كشور در توليد بنزين كه عملاً سناريوي غرب را براي تحريم‌هاي فلج كننده كه سرمايه‌گذاري زيادي بر روي آن با انگيزه سازماندهي اعتراض‌ها و آشوب‌هاي داخلي شده بود، ناكام كرد، به مذاق برخي رسانه‌هاي داخلي كه سياه‌نمايي از وضعيت كشور را در دستور كار دارند، خوش نيامده و دور جديدي از فضاسازي در اين زمينه را آغاز كرده‌اند.

به گزارش رجانيوز، يك سايت خبري كه از ابتداي اعلام خودكفايي بنزين در سال گذشته حتي به همنوايي با رسانه‌هاي غربي در قضيه تحريم بنزيني ايران مي‌پرداخت، در طي روزهاي اخير با انتشار چندين گزارش كه بازتاب ويژه‌اي نيز در رسانه‌هاي متمايل به فتنه و ضد انقلاب داشته، تلاش مي‌كند كه خودكفايي كشورمان در توليد بنزين را مجددا زير سوال ببرد.

تير ماه سال گذشته براي اولين بار مجلس سنا و نمايندگان آمريكا پس از سال‌ها تهديد لفظي در اقدام ضدايراني ديگري تحريم‌ بنزين را عليه جمهوري اسلامي ‌ايران به تصويب رساندند.

بسياري از كارشناسان و تحليلگران اقتصادي خارجي و داخلي تحريم صادرات بنزين به ايران را نقطه عطفي در تشديد فشار عليه كشورمان ارزيابي مي‌كردند و مدعي بودند با اعمال اين تحريم‌ها، اقتصاد ايران دچار شوك عجيبي خواهد شد و زمينه نارضايتي مردم فراهم مي‌شود، چرا كه يك سوم بنزين مصرفي كشور از طريق واردات تامين مي‌شود و هرگونه قطع واردات بنزين، مي‌توانست جامعه را دچار شوك بزرگ كند.

اما همان زمان در اقدام ضربتي با توليد بنزين در مجتمع‌هاي پتروشيمي، ايران در كوتاه‌ترين زمان ممكن از واردات بنزين بي‌نياز شد. هرچند آن اقدام، گام ضربتي و براي نشان دادن توانمندي صنعت نفت ايران در بي‌نيازي از واردات بنزين بود، اما اثربخشي بسيار بالايي داشت و موجب شد كه گزينه تحريم صادرات بنزين به ايران، عملاً‌ بي‌اثر و كنار گذاشته شود.

البته استفاده از ظرفيت پتروشيمي‌ها به عنوان يك گزينه بلندمدت مدنظر نبود و از همان زمان، مسئولان صنعت نفت كشورمان ساخت پالايشگاه‌هاي جديد و توسعه پالايشگاه‌هاي موجود را با شدت بيشتري پيگيري كردند.

از سوي ديگر، اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها از ابتداي زمستان گذشته نيز موجب كاهش محسوس مصرف شد و نياز به واردات بنزين را كاهش داد. اين عوامل موجب شد كه اقتصاد ايران براي نخستين بار در دهه‌هاي اخير به بي‌نيازي از واردات بنزين، برسد و از سوي ديگر صادرات بنزين را نيز آغاز كند كه تاكنون صادرات بنزين به كشورهاي عراق و افغانستان آغاز شده است.

امري كه مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز جمعه بهمن ماه 1389 هم به آن اشاره داشتند و فرمودند: «خب ما وارد كننده بنزين بوديم و هستيم؛ گفتند مي‌خواهيم جلوي ورود بنزين را بگيريم؛ جنجال، هياهو و سرو صدا كردند و تحليلگرانشان پيش‌بيني كرده و گفتند كه كشور شلوغ خواهد شد و مردم چه خواهند كرد، ‌اين موجب شد كه مسئولان كشور به فكر توليد بيشتر بنزين بيافتند و امروز طبق گزارشاتي كه من دارم البته تا 22 بهمن، به توفيق الهي كشور به طور كامل از واردات بنزين بي‌نياز مي‌شود. طبق گزارشي كه به بنده دادند بعد از 22بهمن ما حتي مي‌توانيم بنزين را صادر كنيم كه دستورش را هم داده‌اند كه بنزين را بتوانيم صادر كنيم.»

همنوايي با غرب در داخل

با وجود توفيق صنعت نفت كشورمان در ناكام گذاشتن حربه تحريم بنزيني عليه ايران، متاسفانه در اين ميان اتفاق‌هايي رخ داد و همچنان ادامه دارد كه عيار وطن‌دوستي شماري از گروه‌ها و نهادهاي داخل نظام را زير سوال برد.

با ناكام ماندن غرب در فشار عليه ‌ايران با حربه تحريم بنزين (كه ابتدا با استفاده از ظرفيت صنايع پتروشيمي محقق شد و اينك با توسعه ظرفيت پالايشگاهي در حال تحقق است)، دشمنان کشور دست به جریان‌سازی رسانه‌ای زدند تا بنزین تولید صنایع پتروشیمی را غیراستاندارد جلوه دهند.

متاسفانه برخی جریان‌های سیاسی داخلی نیز که موضع‌گیری علیه دولت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند، به جاي حمايت، معرفي و تبيين اين دستاورد بزرگ، با این جریان ضد انقلاب همنوا شدند و مکررا بر این ادعا دمیدند که بنزین تولید صنایع پتروشیمی غیراستاندارد است و حتي معضل چند دهه‌اي آلودگی هوای تهران را نيز به توليد بنزين در پتروشيمي‌ها نسبت دادند.

چهره‌هايي كه سال گذشته بيش از همه ادعاي غيراستاندارد بودن بنزين توليد داخل را مطرح كردند، عمدتا يا نمايندگان مجلس يا مسئولان شهرداري و شوراي شهر تهران بودند كه اظهارات آنها با پشتيباني رسانه‌اي روزنامه‌ها و سايت‌هاي متمايل به فتنه و رسانه‌هاي وابسته به شهرداري تهران همراه بود و تا چندين هفته، افكار عمومي را با طرح ادعاهاي واهي تحت تاثير قرار دادند.

در بين اين رسانه‌ها، سايت خبرآنلاين جلودار جوسازي عليه طرح خودكفايي بنزين كشورمان بود كه در ادامه به نمونه‌اي از فضاسازي‌هاي مكرر اين سايت اشاره مي‌شود:

* سیستمی که برای پالایشگاه ها تعریف شده است برای تولید فرآورده های نفتی است نه تولید بنزین اما بنا به شرایط موجود برای خودکفایی وبه این دلیل که کشور در همه زمینه ها استعداد تولید را داراست، لذا از بین پالایشگاه های موجود 6 پالایشگاه به سمت تولید بنزین سوق داده شدند اما بنزين توليدي آنها شائبه سرطان‌زا بودن دارد.
http://www.khabaronline.ir/news-105176.aspx

* موضوعی که در حال حاضر بیش از هر چیز اهمیت دارد این است که بنزینی که در پالایشگاه ها به شکل غیر استاندارد تولید میشود سرطانزا است واگر این بنزین سرطان‌زا در اختیار مردم قرار بگیرد مردم را به صورت حاد تری درگیر می‌کند و  هزینه تمام شده آن برای کشور نیز بالاتر است.... دولت اگر قرار است بنزین تأمین کند نباید به بهای مرگ و سرطان تمام شود.
http://www.khabaronline.ir/news-103423.aspx

* بنزین ایرانی متهم ردیف اول آلودگی هواست.... تولید بنزین در پتروشیمی در بلندمدت علاوه بر اثرات زیست‌محیطی، نتایج دیگری هم دارد.... تولید بنزین غیر استاندارد موجب تشدید آلودگی هوا شده است.
http://www.khabaronline.ir/news-120362.aspx

* مقدار بنزن موجود در بنزین کشور باید یک درصد باشد، اما در بنزین مصرفی فعلی پنج درصد است.
http://www.khabaronline.ir/news-126398.aspx

* سوخت بي‌كيفيت عامل سردرد مردم است... بنزینی که در پتروشیمی‌ها تولید می‌شود دارای آروماتیک بالایی است که به اذعان کارشناسان این بخش اگر آروماتیک موجود در بنزین نهایتاً 6 درصد باشد مشکلی ایجاد نخواهد کرد در حالی‌که بیش ازا ین رقم می‌تواند ناراحتی‌های سطحی چون سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و خستگی مستمر را ایجاد کند و در نهایت استنشاق مستمر آن می‌تواند نتیجه‌ای چون سرطان خون به همراه داشته باشد.این در حالی است که کارشناسان این بخش عدد آروماتیک موجود در بنزین تولیدی پتروشیمی را 14 درصد اعلام می‌کنند.
http://www.khabaronline.ir/news-113721.aspx

اين جوسازي‌هاي سايت خبرآنلاين زماني ناكام ماند كه وزير وقت نفت اعلام كرد:‌ «80 بنزین مورد نیاز تهران از پالایشگاه تهران و بقیه از پالایشگاه های شازند اراک و اصفهان تامین می شود بنابراین نمی توان این ادعا را قبول داشت که آلودگی هوای تهران به بنزین پتروشیمی ها مربوط است.» پس از اين اطلاع‌رساني، طراحان ادعاي آلايندگي بنزين توليد صنايع پتروشيمي، سكوت پيشه كردند و خبري از عذرخواهي آنان از افكار عمومي نشد.

دور جديد جوسازي

سايت خبرآنلاين در دور جديد جوسازي‌هاي خود از اواخر مردادماه امسال براي زير سوال بردن موفقيت كشورمان در خودكفايي در توليد بنزين، ادعاي واردات 14 میلیون لیتر بنزین را به‌طور مرتب و روزانه مطرح مي‌كند. اين خبر به سرعت از سوي وزارت نفت تكذيب شد اما  پس از آن، خبرگزاري مهر گفت‌وگويي يك نماينده مجلس منتشر كرد كه وي در آن، خبر سايت خبرآنلاين درباره واردات بنزين را تاييد كرده بود و خبرآنلاين هم اظهارات اين نماينده مجلس را نشانه درست بودن ادعاي خود دانست. اين در حالي است كه همين نماينده مجلس فورا در مصاحبه‌اي با رد اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها  به نقل از وي مبنی بر از سرگیری واردات بنزین به کشور تصریح کرد: خبر واردات بنزین به کشور را تایید نمی کنم و متاسفانه این خبر بر اساس برداشت اشتباه برخی رسانه ها منتشر شده است.

اين تكذيبيه نماينده مجلس موجب دلخوري سايت خبرآنلاين شد، به طوري كه در مطلبي وي را مواخذه كرده كه چرا خبر مورد ميل اين سايت را تكذيب كرده است!

در هر صورت، اين ابهام در مورد عملكرد سايت خبرآنلاين وجود دارد، كه چطور سال گذشته همزمان با فضاسازي رسانه‌اي غرب در مورد بي‌كيفيت بودن بنزين توليد داخل ايران، آنان نيز به ياد آلودگي هواي تهران افتادند و توفيق بزرگ ملي در خودكفايي بنزين را لوث كردند و امسال نيز با اصرار بر واردات بنزين، خوراك خبري براي رسانه‌هاي غربي فراهم مي‌كنند. در چند روز اخير، رسانه‌هاي غربي با استناد به متن ترجمه شده گزارش‌هاي سايت خبرآنلاين، بر اين موضوع مانور كرده‌اند كه "بي‌نيازي ايران به واردات بنزين، فقط يك ادعا بوده است".

مطمئنا گناه سايت‌هايي همچون خبرآنلاين كمتر از مسئولان دولت‌هاي قبل بويژه بيژن زنگنه نيست كه با تفكرات اشتباه خود خودكفايي كشور در توليد بنزين را نفي مي‌كردند و ده‌ها ميليارد دلار به اقتصاد ايران ضربه زدند.

مرور فرمايشات مقام معظم رهبري در مراسم تنفيذ حكم رياست جمهوري دور دوم دكتر احمدي‌نژاد در اين زمينه، خالي از لطف نيست: «البته در كنار علاقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مندان به رئيس جمهور محترم - كه‌ايشان علاقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مندان زيادى در داخل كشور، حتّى در خارج از كشور دارند - دو دسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى ديگر هم هستند كه بايد به‌اينها توجه كرد؛ يعنى حضور آنها را بايستى محاسبه كرد: يك دسته مخالفان عصبانى و زخم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خورده هستند. مطمئناً اينها در اين دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى چهارساله، در مقام معارضه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با دولت برخواهند آمد. مخالفت كردند، باز هم مخالفت خواهند كرد.»

مشخص نيست برخي سايت‌هاي وابسته به جريان‌هاي سياسي چه اصراري دارند تا خود را مصداق سخنان مقام معظم رهبري از "مخالفان عصباني و زخم‌خورده دولت و رئيس‌جمهور" نمايان كنند. گويا از نگاه اين عده، هر اقدام دولت را بايد مخدوش كرد حتي اگر به همنوايي با جبهه ضد انقلاب و دشمنان جمهوري اسلامي منتهي شود

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب