صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow روزشمار تلخ و شیرین دی‌ماه 88
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 12 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس پویا امینی و همسر و پسرش
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۶ بعدازظهر
  [جزئیات]...      ژست یک پایی احمدی نژاد
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      دست خط پرواز همای - سرپرست گروه موسیقی پرآوازه مستان
پنج‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۳۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس خیلی خوشگل از الناز شاکردوست
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      تصویر جالب از الناز شاکردوست در کنار برادرش و اسکی بازی
یك‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

روزشمار تلخ و شیرین دی‌ماه 88

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

دی ماه سال ۱۳۸۸ از بیاد ماندنی ترین ماه های انقلاب اسلامی ایران است. ماهی پر از تلخی و شیرینی که همزمانی آن با ایام عزای اباعبدالله(ع) آن را در خاطره ها ماندگار کرد.

به گزارش جهان، گرچه هتک حرمت روز عاشورای امام حسین(ع) ملت سیاهپوش ایران را داغدارتر کرد اما حماسه بی نظیر”۹ دی” خشم و کینه عزاداران حسینی را از هتاکان فتنه گر نمایان ساخت و غرب و عواملش را حیرت زده کرد. نیز آب سردی شد بر جریان سرکش فتنه ۸۸ و پایانی بر آشوب های خیابانی. مرور روزهای این ماه پرحادثه خالی از لطف نیست.


۱ دی
در پی اهانت‌های صورت گرفته در مراسم تشییع مرحوم منتظری از سوی جمعی از فرصت طلبان و همچنین تخریب اموال عمومی، مردم قم برای دومین روز با تجمع در برابر بیت امام راحل خواستار برخورد قانونی با مسببین حوادث اخیر در این شهر شدند.
معترضین سپس در برابر بیت یوسف صانعی تجمع کرده و با شعارهایی همچون «شهر مقدس قم، جای منافقین نیست» خواستار برخورد با وی به علت حاشیه سازی‌ها و حمایت وی از اراذل و اوباش شده و با امضای توماری خطاب به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعلام «عدم صلاحیت مرجعیت صانعی» از سوی جامعه مدرسین را مطالبه کردند.
«اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه خود، میرحسین موسوی را از ریاست فرهنگستان هنر برکنار و علی معلم دامغانی را جایگزین وی کردند».
۲ دی
مردم قم برای سومین روز متوالی در اعتراض به هتک حرمت نظام اسلامی و ولایت فقیه در حاشیه تشییع جنازه مرحوم منتظری، دست به تجمع زدند.
۳ دی
چهارمین روز از تجمعات اعتراض آمیز مردم قم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد. مردم قم همچنین در ادامه حرکت خود با تجمع در مقابل بیت مقام معظم رهبری در قم با سر دادن شعار «درود بر رهبر آگاه ما، مسیر او روشنگر راه ما» و «مرجع انقلابی،‌ تشکر تشکر» ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های رهبر معظم انقلاب، حمایت خود را از مواضع روشنگرانه آیت‌الله نوری همدانی در حمایت از مقام عظمای ولایت اعلام کردند. تظاهرکنندگان قمی آمادگی خود را برای عزیمت به تهران برای دفع فتنه اعلام کردند.
۴ دی
مردم قم بار دیگر در اعتراض به هتک حرمت نظام اسلامی و ولایت فقیه از فتنه‌گران اعلام انزجار کردند. پنجمین روز متوالی از تجمعات مردم قم در حالی شکل گرفت که آنان بعد از اقامه نماز جمعه با برپایی تظاهراتی از حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا میدان شهدای این شهر به سردادن شعارهای مختلف پرداخته و به سران فتنه هشدار دادند. مردم قم با شعارهایی نظیر «صانعی مرگ بر تو، مرگ بر تو»، «موسوی دستگیر بشه، فتنه زمین‌گیر میشه»، و… از مسئولان خواستند که با سران فتنه برخورد جدی داشته باشند.
۵ دی
محمد خاتمی در حسینیه جماران حاضر شد و برای دقایقی به ایراد سخنرانی پرداخت. وی نیز که در این حسینیه حضور داشتند در خلال سخنان خاتمی شعارهای ساختارشکنانه علیه نظام اسلامی سردادند و همین موجب شد تا مردم و دانشجویان که در محوطه بیرونی جماران حضور داشتند وارد حسینیه جماران شده و با شعارهایی چون «بیت امام خمینی، جای منافقین نیست»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه» و… خاتمی و هوادارانش را مجبور به ترک حسینیه کردند.
۶ دی
ظهر عاشورا در حالی فرا رسید که مردم سراسر کشور در هیئات مختلف مشغول به عزاداری بودند. در این حین جمعی از اراذل و اوباش که خود را جنبش سبز می‌نامیدند و از روزهای قبل با تبلیغات شبکه‌های خبری خارجی از حضور میلیونی و سبز خود در خیابان‌ها خبر داده بودند، با استفاده از عدم حضور توده‌های مردم در خیابان‌ها به علت شرکت در مراسم عزاداری روز عاشورا، در برخی خیابان‌های تهران حاضر شده و ضمن سر دادن شعارهایی چون «مرگ بر جمهوری اسلامی»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «یاحسین، میرحسین» و… به اماکن عمومی و نیروی انتظامی حمله ور شده و ضمن ایجاد خسارت فراوان به بیت المال، منجر به کشته شدن ۷ نفر از شهروندان شدند. این عده با حمله به یک هیأت عزاداری در میدان جمهوری اسلامی تهران، به عزاداران حسینی که در حال اقامه نماز ظهر عاشورا بودند، سنگ پرانی کرده و تعدادی از آنها از جمله امام جماعت آن حجت الاسلام صالحان را زخمی کردند. همچنین به آتش کشیدن قرآن کریم و بنرهای عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) به همراه سوت و کف از دیگر اقدامات این افراد در ظهر عاشورا بود. این عده با حضور گسترده مردم در خیابان‌ها متواری شدند. انتشار فیلمهایی از حضور فائزه هاشمی رفسنجانی در جمع اغتشاشگران روز عاشورا بیش از پیش بر ابهام برخی اتفاقات ماه‌های اخیر افزود. وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان اغتشاشات تهران که طی آن فتنه‌گران به دسته‌های عزاداری سوگواران سیدالشهدا(ع) حمله کرده و همچنین تعدادی از خودروهای عمومی و شخصی و برخی اماکن عمومی را به آتش کشیدند، تعدادی از عناصر گروهک تروریستی منافقین دستگیر شدند.
مهدی کروبی در بیانیه‌ای که در ابتدای آن به اشتباه آیه شریفه «انالله و انا الیه راجعون» را «الراجعون» نوشت، عزاداران حسینی(ع) را جماعتی وحشی خطاب کرد و اعلام کرد: «امروز در عاشورای حسینی از بدو صبح جماعتی وحشی با خشونتی وصف ناپذیر بر مردم یورش بردند و جمع زیادی را مجروح، دستگیر و بنابرگزارش‌های رسیده تعدادی از هموطنان را به شهادت رساندند» و در ادامه نیز جمهوری اسلامی را با رژیم پهلوی مقایسه کرده و با شهید خواندن اوباش روز عاشورا، نتیجه گرفت جمهوری اسلامی از رژیم شاهنشاهی نیز بدتر است زیرا حرمت این روز را نگه نداشته است. کروبی در ادامه بیانیه خویش افرادی که در روز عاشورا شعار علیه جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه سر می‌دادند را فرزندان زهرا(س) نامید و از فراری دادن آنها توسط عزاداران حسینی (ع) اعلام نارضایتی کرد: «یا رب چه شده است که حرمت عاشورا و عزاداران فرزند زهرا (س) در ظهر عاشورا نگاه داشته نمی‌شود و آنان را به خاک و خون می‌کشند. یا رب چه شده است که حرمت خون مردم در این ماه عزیز هم رعایت نمی‌گردد؟»
تیم‌های ترور ضدانقلاب در اقدامی مشکوک یکی از نزدیکان میرحسین موسوی را به قتل رساندند. این اقدام مشکوک در حالی صورت گرفته است که گزارش‌ها حاکی از استفاده از اسلحه مخصوص تیم‌های ترور در این اقدام مشکوک دارد، چنانکه نوع سلاح و گلوله استفاده شده در این حادثه، نوعی خاص و کمیاب از گلوله و سلاح مخصوص تیم‌های ترور است. اما در این حادثه مشکوک آنچه بیش از همه قابل توجه بوده است، انتخاب خواهرزاده موسوی در میان جمعیت حاضر در خیابان است، انتخابی که اتفاقی به نظر نمی‌رسد. خواهرزاده میرحسین موسوی در اغلب تجمعات پس از انتخابات حاضر بوده و از این رو هدفی نشاندار برای تیم‌های ترور بوده است.
۷ دی
مردم قم در حرکتی خودجوش هتک حرمت عاشورا و شعارهای ضد انقلابی و ساختار شکنانه در برخی خیابان‌های تهران را محکوم کردند. در این تجمع اعتراض‌آمیز که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا شد، مردم قم از مسئولان خواستند که نسبت به برخورد قاطع با مسببان و عاملان وقایع اخیر بویژه عاملان هتک حرمت به عاشورای حسینی و مقدسات در شهر تهران اقدام کنند.
دانشجویان و مردم مشهد مقدس با پوشیدن کفن، در مهدیه این شهر تحصن کرده‌ و خواستار محاکمه سران فتنه و برخورد جدی با حرمت‌شکنان عاشورای حسینی در تهران شدند. معترضین سپس به مقابل دفتر یوسف صانعی در مشهد رفته و با سردادن شعارهایی نسبت به حمایت‌های وی از فتنه گران اعلام انزجار کردند.
۸ دی
آیت‌الله نوری همدانی با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت به مقدسات در عاشورای حسینی را محکوم و اعلام کردند که مردم در برابر اینگونه اعمال ضد عاشورایی ساکت نمی‌مانند.
آیت‌الله جعفر سبحانی با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت به مقدسات اسلامی و سیدالشهدا(ع) و تخریب اماکن عمومی را محکوم و اعلام کردند: «هرگز فکر نمی‌کردیم که در چنین روز مقدسی که حتی پیروان ادیان دیگر نیز نسبت به آن روز احترام قائل هستند و در برخی از کشورهای غیراسلامی عاشورای حسینی تعطیل رسمی است، چنین رویداد دور از اخلاق انسانی رخ دهد و قداست آن روز شکسته شود».
آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای وقایع عاشورای تهران و هتک حرمت به سرور و سالار شهیدان را محکوم و اعلام کردند: «هدف مغرضان فقط ویران کردن کشور و تجزیه آن و سپردن به دست بیگانگان است که قطعاً با هوشیاری وفاداران به اسلام و نظام هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید».
مردم شیراز در برابر بیت علی محمد دستغیب و یوسف صانعی تجمع کرده و نسبت به حمایت‌های آنان از اقدامات ساختارشکنانه اراذل و اوباش طی وقایع اخیر اعلام انزجار کردند. همزمان مردم و دانشجویان مشهدی نیز با تجمع مجدد در برابر بیت یوسف صانعی در این شهر با شعار «روحانی واقعی، مخالف صانعی» از مواضع وی اعلام برائت کردند.
حجت الاسلام قرائتی، استاد حوزه و دانشگاه با حضور در شبکه خبر گفت: «ملت ۷۰ میلیون نفری ایران به عنوان وزارت اطلاعات هرجا که فتنه‌گران را پیدا کردند، معرفی کنند. در سوره احزاب آیه ۶۰ در مورد منافقین و مرجفون، کسانی که در شهر و جامعه ایجاد شایعه و فتنه می‌کنند، آمده است این افراد در جامعه زلزله روانی ایجاد می‌کنند و امروز ابزار آنها اینترنت و شب‌نامه و سایر روش‌های پخش شایعه است. طبق آیه قرآن این افراد باید به روش فرهنگی و ظریف شناسایی و دستگیر شده و به سخت‌ترین روش مجازات شوند».
۹ دی
«در ظهر عزا حرمت ارباب شکستند علمدار کجایی، این فتنه گران راه عزاداران تو بستند علمدار کجایی» شعاری بود که جمعیت کم نظیر راهپیمایان تهرانی در خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب بارها و بارها آن را فریاد زدند. راهپیمایان تهرانی که همزمان با بسیاری نقاط کشور در خیابان‌های تهران حضور پیدا کردند تا انزجار و خشم خود از حرمت شکنی نسل جدید منافقین به ساحت حضرت سیدالشهدا (ع) را اعلام کنند، در ادامه نیز با شعارهایی نظیر «لعن علی عدوک یا حسین، خاتمی و کروبی و میرحسین»، «هرجا که اغتشاشه، فائزه رد پاشه»، «جمهوری اسلامی شعار مسلمین است، جمهوری ایرانی حرف منافقین است»، «خامنه‌ای کیست علی زمان، مرگ بر این خوارج نهروان»، «به کوری منافق بسیجی بیدار است، برای هر بسیجی شهادت افتخار است»، «ما منتظریم تا علی اذن دهد، چشم سران فتنه را کور کنیم»، «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر موسوی»، «مرگ بر کروبی»، «مرگ بر خاتمی»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر منافق»، «کروبی بی‌سواد، آلت دست موساد»، «وقت عزا دست می‌زنه فائزه، سکوت هاشمی براش جایزه؟»، «سی سال توی جبهه‌ها، بسیجی‌ها رو زدن، صدام حسین نتونست، با میرحسین اومدن»، «حرف ما یک کلام، محاکمه والسلام»، «جنبش اشرافیت، گوگوش شده حامی ات»، «مرگ بر سه حسین، صدام حسین، باراک حسین، میرحسین» و… نسبت به سران فتنه خشم خود را ابراز کردند. همچنین راهمپیمایان هنگامی که در مقابل بانک صادرات شعبه کالج که در روز عاشورا توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شده بود تجمع کردند، با نشان‌دادن این ساختمان شعارهای این «سند جنایات موسوی است»، «ما عاشق حسینیم، دشمن میرحسینیم» و… را سر دادند.برآوردها از جمعیت راهپیمایان در تهران قریب به ۵ میلیون نفر بود. این راهپیمایی نقش مهمی در ادامه موضع گیری‌های برخی خواص و سران فتنه داشت به گونه‌ای که بیانیه بعدی میرحسین موسوی عقبگردی آشکار نسبت به گذشته را نشان می‌داد.
آیت‌الله علم الهدی به عنوان سخنران این مراسم خطاب به سران فتنه هشدار داد که اگر توبه نکنند و به دامن ملت و رهبری باز نگردند، مردم با آنها به عنوان محارب برخورد خواهند کرد. همچنین شرکت‌کنندگان در این تجمع با امضای توماری خطاب به آیت‌الله آملی لاریجانی خواستار برخورد قاطع با موسوی و کروبی شدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا فرمودند: «اگر این مسئله اتفاق نمی‌افتاد و عده‌ای وسط راه، سست عنصری نشان نمی‌دادند، امروز وضع کشور در زمینه‌های مادی و معنوی خیلی بهتر بود اما همانگونه که بارها تأکید شد و واقعیت‌های جامعه نیز نشان می‌دهد هر مقدار ریزش بود دو برابر آن رویش وجود دارد».
ابوالحسن بنی‌صدر که با شبکه روسی راشاتودی گفت‌وگو می‌کرد، با حمایت از آشوبگران روز عاشورا گفت: «این حرکت‌های اعتراض‌آمیز و آشوب‌طلبانه از ابتدا در اعتراض به نتایج انتخابات ۲۲ خرداد بود اما اکنون کل نظام را هدف قرار داده است». بنی صدر رمز اتحاد تمامی مخالفان را در ضدیت با نظام اسلامی دانست و گفت: «تمامی مخالفان آماده تشکیل دادن حکومتی دموکرات در ایران هستند» و در نهایت نیز خود را یکی از این افراد معرفی کرد.
سردار رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: «قطع به یقین حالتی که در موضوع کشته‌شدن سید علی موسوی انجام شده مبین آن است که وی در مسیری قرار گرفته و در حال حرکت ترور شده است».
علی اکبر محتشمی پور، رئیس کمیته غیرقانونی صیانت از آرای موسوی پس از قریب به ۴ ماه سکوت در برابر شعار «نه غزه نه لبنان» طیف متبوعش، با بیان اینکه کسانی که به عمد شعار «نه غزه، نه لبنان» را می‌دهند خائن هستند، گفت: «ما باید طرفدار مظلوم باشیم و جان خود را فدای آرمان‌های بلند اسلام بکنیم».
۱۱ دی
آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به وقایع روز عاشورا گفت: «مردم ما مردم نجیب و قانونمداری هستند که اگر اینطور نبود حرمت‌شکنان الان زنده نبودند، مردم به دلیل اینکه نمی‌خواهند تخطی از قانون و خواسته‌های مقام معظم رهبری کنند آرام نشسته‌اند».
بیانیه هفدهم میرحسین موسوی که متفاوت‌ترین بیانیه وی به شمار می‌رود منتشر شد. وی در ابتدای این بیانیه اراذل و اوباش روز عاشورا را که با هتک حرمت عزاداران حسینی علیه‌السلام، شعار مرگ بر جمهوری اسلامی و مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند و میلیون‌ها تومان خسارات به اموال عمومی وارد کردند را «مردان خداجوی» نامید: «یک بار دیگر مردمی خداجوی به صحنه آمدند و نشان دادند که شبکه‌های وسیع اجتماعی و مدنی در طول انتخابات و بعد از آن به صورت خودجوش شکل گرفته است» و در ادامه نیز با تکرار انتقادات خود به سیاست خارجی دولت و وضعیت اقتصادی کشور از آمادگی شهادت خود خبر داد: «بنده ابایی ندارم که یکی از شهدایی باشم که مردم بعد از انتخابات در راه مطالبات به حق دینی و ملی خود تقدیم کردند و خون من رنگین تر از آن شهدا نیست» موسوی در ادامه این بیانیه مجدداً مخالفت خود را با دروغ و دروغگویی اعلام کرد: «جنبش سبز مخالف دروغ است و آن را آفتی خانمان برانداز برای کشور می‌داند و از این رو دروغ‌های سیاسی و امنیتی و اقتصادی و فرهنگی و امثال آن را خطری بزرگ برای کشور می‌دانیم». وی در پایان این بیانیه ۵ پیشنهاد را برای برون رفت از اوضاع فعلی مطرح کرد که بسیاری از هواداران وی آن را عقب‌نشینی آشکار توصیف کردند:
۱٫ پاسخگویی دولت ۲٫ تدوین قانون جدید برای انتخابات ۳٫ آزادی زندانیان ۴٫ آزادی مطبوعات
۵٫ آزادی تجمعات
۱۲ دی
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سؤال جمعی از استادان و فضلای حوزه علمیه قم در زمینه مرجعیت آقای صانعی اعلام کرد: «آقای صانعی فاقد ملاک‌های لازم برای تصدی مرجعیت است».
محسن رضایی در نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب بدون اشاره به قانون شکنی‌های متعدد میرحسین موسوی و عدم برخورد دستگاه قضایی با وی و اقدامات تأسف‌انگیز حامیان سران فتنه طی ماه‌های اخیر نوشت: «عقب‌نشینی آقای میر حسین موسوی از انکار دولت آقای احمدی‌نژاد و پیشنهاد سازنده ایشان به اینکه مجلس و قوه قضائیه به وظایف قانونی خود در قبال پاسخگو کردن دولت عمل کنند، هر چند دیر هنگام بود ولی می‌تواند سرآغاز یک حرکت وحدت بخش در جبهه معترضین با دیگران باشد».
حجت الاسلام حسینیان رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به محورهای مشترک نامه رضایی و بیانیه اخیر موسوی درباره وحدت و آشتی ملی گفت: «محورهایی از نامه و بیانیه سیاسی محسن رضایی و موسوی با هم مشترک است که این امر نشان می‌دهد اینگونه نامه‌ها و بیانیه‌ها از یک مرکز مشترک برنامه‌ریزی می‌شود».
۱۳ دی
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های امام صادق علیه‌السلام و علامه طباطبایی، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و بسیاری دیگر از شخصیت‌های سیاسی کشور از جمله مرتضی نبوی، علیرضا زاکانی و… در بیانیه‌ها و مصاحبه‌های جداگانه‌ای محتوای نامه محسن رضایی به رهبر انقلاب را ناشی از بی‌بصیرتی دانسته و آن را عجولانه و اشتباه توصیف کردند.
اکبر گنجی، عطا مهاجرانی، عبدالکریم سروش، عبدالعلی بازرگان و محسن کدیور که در خارج از کشور اقامت دارند، با صدور بیانیه‌ای مشترک که در سایت ضد انقلاب جرس منتشر شد، ضمن حمله شدید به نظام جمهوری اسلامی و جایگاه ولایت فقیه، حمایت کامل خود را از موسوی، کروبی و خاتمی اعلام کرده و مطالبات مطروحه در بیانیه شماره ۱۷ میرحسین موسوی را «حداقلی» توصیف کردند و در ادامه مواردی از مهم‌ترین خواسته‌های حقیقی جنبش سبز را اعلام کردند. استعفای احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور منتخب اکثریت ملت و برگزاری مجدد انتخابات، آزادی زندانیان، آزادی مطبوعات، عدم ارائه فتواهای فقهی از سوی ائمه جمعه و… از خواسته‌های افراد مذکور است.
۱۴ دی
رادیو فردا از بازداشت تعدادی از اراذل و اوباش بهایی در جمع اغتشاشگران روز عاشورا توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی خبر داد.
جمعی از پزشکان و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به محسن رضایی تأکید کردند: «رسیدن به وحدت فقط در صورتی ممکن است که سران فتنه و آشوب به دروغ بزرگ تقلب در انتخابات اعتراف کرده و از پیشگاه ملت بزرگ ایران رسماً عذرخواهی و در برابر خداوند متعال توبه کنند».
روزنامه وطن امروز در گزارشی مفصل به بررسی مستندی پرداخت که ابهامات جدیدی پیرامون نحوه قتل مشکوک ندا آقا سلطان را نشان می‌دهد. در قسمتی از این گزارش آمده است: «انتشار فیلم جدیدی از قتل ندا آقاسلطان که بر فرضیه قوی صحنه‌سازی بودن این ماجرا صحه می‌گذارد، ابعاد فاجعه‌باری از تلاش سرویس‌های اطلاعاتی غرب و همراهان داخلی آنها در حوادث اخیر را آشکار می‌کند. در این مستند، گفته می‌شود که ندا با همکاری عوامل بیگانه در لحظه فیلمبرداری از صحنه ساختگی قتل خود، با دستگاه یا کیسه‌ای مخصوص، خون را روی صورت خود جاری می‌کند. همچنین تناقض‌های آشکار عکس معروف ندا آقا سلطان با فیلم پخش شده از وی نشان از زوایای پنهان این توطئه دارد. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته روی این فیلم، ندا در این سناریو، خود همکاری می‌کرده و پس از اینکه همراه با آرش حجازی وارد خودرو برای انتقال به بیمارستان شده، توسط یکی از همراهان کشته می‌شود. از همان روزی که فیلم با کیفیت بالای قتل وی برای اولین بار از سی ان ان پخش و پیگیری آن به بی‌بی‌سی فارسی سپرده شد، با توجه به شواهد موجود، از جمله کیفیت فیلمبرداری، فاصله فیلمبرداری از محل درگیری، خلوت بودن خیابان، اسلحه به کار برده شده، زاویه اصابت گلوله و اصابت گلوله از فاصله نزدیک(بر اساس گزارش پزشکی قانونی)، فرار آرش حجازی به انگلیس ۲ روز بعد از قتل، ارتباطات حجازی در انگلیس و شواهد دیگر، این فرضیه مطرح شد که آقاسلطان با طراحی سرویس‌های جاسوسی انگلیس و امریکا و عاملیت بخشی از هواداران موسوی به قتل رسیده است».
۱۵ دی
مهدی صیاد شیرازی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در نامه‌ای سرگشاده به عبدالله جاسبی به تخلفات مهدی هاشمی‌رفسنجانی و نقش فائزه هاشمی‌رفسنجانی و برخی مدیران دانشگاه آزاد در تجمعات غیرقانونی پرداخت و از سکوت جاسبی در قبال این موضوعات انتقاد کرد.
۱۶ دی
سرانجام حسن روحانی نسبت به اغتشاشات و بی‌قانونی‌های صورت گرفته عده‌ای خاص در حوادث پس از انتخابات واکنش نشان داد و گفت: «مردم وقتی احساس کردند که عده اندک فریب خورده عاشورا را هتک کردند، خشم و هیجان آنها شعله‌ور شد و نهم دی یک پاسخ محکم و قاطعی به معاندین و ضد انقلاب دادند.
نقد و نقادی در کشور آزاد است اما تحریک مردم به اینکه بیایند در خیابان و یا اینکه فکر کنیم مشکل در کف خیابان حل خواهد شد، چیزی نیست که با قانون سازگاری داشته باشد. تجربه کشور ما هم می‌گوید که حرکت‌های خیابانی برای کسی سودی ندارد. تجارب ماه‌های اخیر نیز ثابت کرد که با این گونه کارها کسی نمی‌تواند به اهدافی برسد و افراطیون باید توسط بزرگان نظام طرد شوند».
۱۷ دی
جمع زیادی از مردم قزوین در اعتراض به مواضع و حضور کروبی در مقابل منزل قوامی نماینده اصلا‌ح‌طلب مجلس ششم شورای اسلامی این شهر تجمع کردند و کروبی در نهایت مجبور شد به کمک نیروی انتظامی از میان جمعیت فرار کند.
روح‌الله حسینیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا داد. این استعفا مورد قبول دیگر نمایندگان قرار نگرفت و او مجبور به ادامه فعالیت خود در مجلس شد. وی در قسمتی از استعفانامه خود علت اقدام خود را این گونه توصیف کرد: «هر اقدامی آغاز کردیم با رقابت پیچیده پارلمانتاریست‌های حرف‌های نقش بر آب شد. جناح اصلاح‌طلب مجلس نزد رئیس مجلس عزیزتر و ارزشی‌تر شدند و هر روز ما مطرودتر و بی‌خاصیت‌تر. من خود را موجودی شکست‌خورده و سرخورده می‌بینم وقتی می‌بینیم ریاست کمیته دفاع از ملت فلسطین (علی اکبر محتشمی پور) یکی از فتنه‌گرانی است که از بانیان اتهام تقلب در انتخابات بود. وقتی می‌بینم مجلس اصولگرا نماینده‌ای را برای این کمیته انتخاب می‌کند که تا دیروز علناً از یکی از سران فتنه دفاع می‌کرد و یک روز از عمرش را در راه مبارزه نگذرانده و تنها با تاجران کویتی می‌نشیند و برمی‌خیزد و رسالتش توزیع آدامس در بین نمایندگان است».
۱۹ دی
مقام معظم رهبری در دیدار هزاران نفر از مردم قم، حضور عظیم و تعیین کننده ملت مؤمن، بابصیرت و با غیرت ایران را در راهپیمایی سراسری نهم دی ماه امسال، «تجلی دست قدرت خدا» و «حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب» خواندند. ایشان با اشاره به شرایط غبارآلود کنونی تأکید کردند: «در چنین شرایطی، این حرکت مردم، اهمیت مضاعفی داشت و روح ولایت، و روح حسین بن علی (ع) در آن دیده می‌شود و همانگونه که امام راحل همواره می‌گفت «تجلی دست قدرت خدا بود» رهبر انقلاب حماسه بزرگ ۹ دی را نتیجه هوشیاری مردم و درک این شاخص بسیار مهم دانستند و افزودند: «اگر صدها بار برای نعمت هوشیاری این ملت، سجده شکر بجا آورده شود، باز هم کم است» ایشان در پایان از راهپیمایی ۹ دی به عنوان اتمام حجت مردم با مسئولان یاد کردند: «حجت بر همه تمام شده است. حرکت عظیم روز چهارشنبه نهم دی ماه حجت را بر همه تمام کرد. مسئولین قوه‌‌‌‌ مجریه، مسئولین قوه‌‌ مقننه، مسئولین قوه‌‌‌ قضائیه، دستگاه‌های گوناگون، همه می‌دانند که مردم در صحنه‌‌‌اند و چه می‌خواهند».
۲۰ دی
سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی گفت: «در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی، ثبت گرامیداشت روز نهم دی‌ماه را در تقویم جمهوری اسلامی ایران تصویب خواهیم کرد».
۲۱ دی
عطا الله مهاجرانی در گفت‌وگو با سایت ضد انقلاب جرس، از تشکیل اتاق فکر ۵ نفره جنبش سبز خبر داد. به گفته وی اعضای این اتاق فکر، شامل خودش، محسن کدیور (برادر همسر اول مهاجرانی)، اکبر گنجی، عبدالکریم سروش و عبدالعلی بازرگان هستند. وزیر ارشاد دولت اصلاحات اعضای اتاق فکر جنبش سبز را به عنوان ابوذرهای میرحسین موسوی تشبیه کرده و بیانیه ۹ روز قبل این چند نفر را بیان خواسته‌های غیر قابل بیان شخص موسوی بیان کرده است. عبدالکریم سروش و اکبر گنجی از مدعیان بشری بودن قرآن کریم، عبدالعلی بازرگان دارای گرایش‌های شبه وهابی و حاوی خدشه در اندیشه‌های شیعی و بویژه وجود امام زمان (عج) و محسن کدیور دارای نظریه خدشه در عصمت ائمه اطهار(ع) هستند. هر ۵ نفر در حال حاضر در امریکا و انگلستان اقامت دارند.
۲۲ دی
دکتر مسعود علی محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران و عضو بسیج اساتید کشور، در برابر در منزلش ترور شد. گروهک تروریستی انجمن پادشاهی ایران در بیانیه‌ای مسئولیت این ترور را برعهده گرفت.
«علی مطهری در نامه‌ای سرگشاده به رئیس دفتر رئیس‌جمهور، از احمدی‌نژاد به عنوان زمینه ساز اهانت‌های افراد ضد انقلاب به مقام معظم رهبری یاد کرد و خواست تا رئیس‌جمهور از مردم به خاطر صحبت‌های در مناظره با میرحسین موسوی از مردم عذرخواهی کند و اگر تن به این اقدام ندهد، احمدی‌نژاد باید محاکمه شود».
۲۸ دی
«ولی حاجی‌ قلی زاده» دادستان خوی، در مقابل در منزل خود به ضرب گلوله به شهادت رسید. گروهک تروریستی پژاک در بیانیه‌ای مسئولیت این ترور را برعهده گرفت.
۲۹ دی
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رؤسای ستادهای دهه فجر سراسر کشور فرمودند: «وظیفه همه بویژه خواص، در دوران فتنه و غبارآلود بودن فضا، موضع گیری شفاف و پرهیز از سخنان و مواضع دو پهلو و آشکار کردن مرز با دشمن است

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب