صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow شجریان: من نه سیاسی هستم و نه دروغگو!
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 19 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عكس زيبايي از مهدي مهدوي كيا و دخترش
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      نگاه های آنچنانی رئیس جمهور روسیه به لباس تنگ و چسبان خانم جوان
جمعه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس/خانم های سوپر استار ما خوشگل ترند یا سوپر استارهای هالیوودی
دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۶:۲۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکسی از سردار قالیباف و دخترش
سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس/ بدل کریس رونالدو در کرمانشاه
جمعه ۰۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

شجریان: من نه سیاسی هستم و نه دروغگو!

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

محمد رضا شجریان در گفت و گو با یک روزنامه اصلاح طلب، اظهارات تامل برانگیزی را بیان کرده است. او در پاسخ به اینکه "در ماه‌های اخیر این شایعه شنیده شده بود كه شما از ایران رفته‌اید و دیگر باز نخواهید گشت. فكر می‌كنید چه دلیلی باعث شد كه این شایعه مطرح شود؟"، گفته است: نه كنسرتی داشته‌ام نه آلبومی از من منتشر شده است. به خاطر همین متاسفانه در یك سال اخیر تمام ارتباط‌هایم با مردم قطع شده بود. از طرفی تمام زندگی من در ارتباط با مردم خلاصه می‌شود. هم ارتباط من با مردم و هم ارتباط مردم با من. این قطعی ارتباط باعث شده بود مردم فكر كنند من از ایران رفته‌ام، در حالی‌كه من همین‌جا در ایران بودم. من به مردم نیاز دارم و مردم به دیدن و شنیدن من. فكر می‌كردند شجریان از ایران رفته است و دیگر نمی‌تواند به ایران بازگردد.

به گفته آقای شجریان "این تصور اشتباه هم ناشی از این بود كه همه چیز را سیاسی كرده‌اند و مردم هم با همین مبنا فكر می‌كنند. در حالی‌كه من هیچ‌گاه سیاسی نبوده‌ام و همواره در كنار مردم زندگی كرده‌ام. هنوز هم برخی‌ها فكر می‌كنند كه من ایران نیستم."

او که از سوی برخی از منتقدانش "مغرور" توصیف شده است، در ادامه سخنان درباره جایگاه سازهای قدیمی عنوان کرد: سازهای جدید هرگز نمی‌توانند جای سازهای قدیمی را بگیرند. مثل این می‌ماند كه یك خواننده بگوید می‌خواهد جای شجریان را بگیرد. من جایگاه خودم را دارم و او هم می‌تواند فقط جایگاه خودش را داشته باشد و نمی‌تواند من را نفی كند. دلیلش هم این است كه من سال‌ها با مردم در ارتباط بوده‌ام و مردم هم با من زندگی كرده‌اند و جایگاه من هم میان مردم كاملا مشخص است. جایگاه او هم همین‌طور. ساز هم مثل همین موضوع است.

استاد شجریان دو سال پیش هم در یکی از مصاحبه‌های خود با بی بی سی در پاسخ به یکی از سوالات مصاحبه کننده مبنی بر اینکه مردم معتقدند شجریان دیگر آن شجریان سابق با آن صدا که آثاری همچون "بیداد" و "دستان" را اجرا کرد، نیست، در پاسخی تند گفت، همین که با این سن دارم می خوانم از سر مردم زیاد است!

وی در پایان سخنانش گفته است که برایش فرقی میان اعتقادات و ادیان مختلف نیست و اصالت را به انسان می دهد: "تنها تعصبی كه در زندگی دارم، این است كه با آدم دروغگو نمی‌توانم زندگی كنم و در این مورد اتفاقا دگم هستم. خودم هم هیچ‌گاه دروغ نمی‌گویم. انسان با هر شكلی و هر دینی و هر ملیتی ارزش دارد. برای من سیاه و سفید یا ایرانی و غیرایرانی با هر اعتقاداتی تفاوتی نمی‌كند."

نکته ای که در این مصاحبه آقای شجریان بیش از هم نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده این است که او ادعا می کند "هیچ‌گاه سیاسی نبوده‌" است.

برخلاف ادعای این استاد آواز، وی در دوسال اخیر ده ها موضع سیاسی حتی در حمایت از جریان فتنه گرفته است.

او سال ۸۸ و در جریان ناآرامي هاي بعد از انتخابات به مواضع و اظهارات رئیس جمهوری تاخت و آشکارا به عنوان یک فعال سیاسی ابراز وجود کرد.

او در گفت وگو با این رسانه انگلیسی گفت: به گفته آقاي احمدي نژاد، خس و خاشاك به حركت درآمده اند، صداي من در صداوسيما جايي ندارد، صداي من صداي خس و خاشاك است و هميشه هم براي خس و خاشاك است!

آقاي شجريان حتی نتايج انتخابات خرداد ۸۸ را مورد اشكال دانسته و مردم را از نتايج اين انتخابات در بهت و حيرت خواند! 

وی به اين مواضع هم بسنده نکرد و براي جرياني که اعتراضش به نتيجه انتخابات به مقابله به انقلاب و عاشورا رسید، سرودی خواند که به اعتقاد بسياري کارشناسان موسیقی در نوع کارهاي استاد شجريان بي نظير است؛ نه از نوع کيفيت آهنگ و مضمون شعر بلکه به لحاظ سرعت توليد اثر. چرا که مشهور است که استاد شجريان براي توليد کارهاي خود بسيار وقت صرف مي کند اما از زمان سرودن شعر و تنظيم آهنگ سرود سبزها شايد يک ماه هم زمان نگذشت.

محمد رضا شجريان شهریور ماه سال ۸۸ هم در برنامه دو روز اول شبكه تلویزيوني صداي امريكا شركت كرد و در مواضع سیاسی دیگری علیه دولت دهم گفت: اين دولت ديگر نمی تواند مملكت را اداره كند فقط مي تواند كنترل كند.

این استاد آواز همچنین در سخنان عجیبی درباره انتخابات ریاست جمهوری دهم عنوان کرد: اين انتخابات نبايد چنين نتيجه‌اي مي‌داشت.

وی البته هرگز توضیحی نداد که چگونه می‌توان در رسانه‌های ضدایرانی و محافلی که هر روز ده‌ها توطئه سیاسی و تبلیغاتی علیه مردم ایران تدارک می بینند، حضور یافت و مدعی حمایت از مردم ایران بود؟!

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب