صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow سلیمی رکورد رضازاده را زد!
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 15 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

ستاره های معتاد هالیوودی: آنجلینا جولی با لیستی از مشکلات روحی و روانی + عکس
سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      فرهاد
سه‌شنبه ۰۸ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۰ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس مهسا کرامتی در کنار خواهرش مهتاب کرامتی
یك‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس خانوادگی نفیسه روشن
یك‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس های ترانه علیدوستی و همسرش در جشنواره ویتنام
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۰۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

سلیمی رکورد رضازاده را زد!

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

رکوردگیری تیم ملی وزنه برداری با خط خوردن مرتضی رضاییان ، میلاد رستگار و بهادر مولایی و همین طور جابه جایی رکورد های جهانی حسین رضازاده توسط بهداد سلیمی به پایان رسید.

به گزارش مهر، در روزی که محل تمرین تیم ملی وزنه برداری در زنجان میهانان ویژه ای چون بیژن ذوالفقارنسب، حسین رضازاده، داراب ریاحی و برخی از مسئولان ورزشی استان را به خود می دید ملی پوشان وزنه برداری سنگ تمام گذاشتند و اکثر آنها با مهار وزنه هایی که تا قبل از آن موفق به مهارش نشده بودند تحسین حاضران در سالن را برانگیختند.
در این میان ستاره بی چون و چرای رکوردگیری تیم ملی، بهداد سلیمی، قوی ترین مرد جهان بود که در حضور حسین رضازاده رکوردهای یکضرب و مجموع این قهرمان سابق وزنه برداری را جا به جا کرد.
سلیمی در حرکت یک ضرب وزنه 215 کیلوگرم را بالای سر برد تا برای چندمین بار حدنصابی بالاتر از رکورد یکضرب فوق سنگین دنیا را به نام خود ثبت کرده باشد. با این حال اوج هنرنمایی سلیمی در حرکت دوضرب بود، جایی که او برای اولین بار پشت وزنه با ارزش 260 کیلوگرم قرار گرفت و با موفقیت آن را بالای سر برد. با مهار این وزنه سالن غرق در هیاهو و تشویق شد و حسین رضازاده همچون کورش باقری و ملی پوشان حاضر در اردو با در آغوش کشیدن سلیمی این موفقیت را به این وزنه بردار تبریک گفتند.
سلیمی در حالی حد نصاب مجموع 475 کیلوگرم را در رکوردگیری تیم ملی به نام خود ثبت کرد که در اردوی زنجان با مشکلاتی از جمله عفونت لثه، خونریزی بینی و مصدومیت آرنج دست چپ دست به گریبان بود و به گفته باقری آنطور که باید نتوانست برنامه های مورد نظر کادر فنی را اجرا کند.
رقابت نزدیک دیگر سنگین وزن ها
در کنار بهداد سلیمی که رکوردهای یکضرب و مجموع جهان را جا به جا کرد، سه ملی پوش دیگر دسته فوق سنگین هم رکوردهای شخصی خود را افزایش دادند و رقابتی نزدیک برای رسیدن به دوبنده تیم ملی داشتند.
در این میان بهادر مولایی با مهار وزنه های 178 کیلوگرم در یکضرب و 235 کیلوگرم در دوضرب، هرچند 5 کیلوگرم بیشتر از وزنه های مسابقات جهانی جوانان را به نام خود ثبت کرد امام با مجموع 413 کیلوگرم پایین تر از رضا عاشوری زاده و سجاد انوشیروانی ایستاد تا یکی از سه ملی پوش خط خورده از تیم ملی وزنه برداری باشد.
در این دسته رضا عاشوری زاده با مهار وزنه های 186 کیلوگرم در یکضرب و 245 کیلوگرم در دوضرب به حدنصاب 433 کیلوگرم رسید و سجاد انوشیروانی هم وزنه های 195 کیلوگرم  در یکضرب و 240 کیلوگرم در دوضرب را بالای سر برد و با مجموع 435 کیلوگرم به کار خود پایان داد تا کورش باقری با توجه به رقابت نزدیک این دو وزنه بردار به داشتن یک فوق سنگین دیگر در کنار بهداد سلیمی در مسابقات جهانی امیدوار باشد.
میلاد رستگار؛ دومین خط خورده
رقابت محمدرضا براری، نواب نصیرشلال و میلاد رستگار در دسته 105 کیلوگرم چهره دومین خط خورده از اردوی تیم ملی وزنه برداری را مشخص کرد.
در این وزن، براری درخششی خیره کنده داشت و با مهار وزنه های 180 کیلوگرم در یکضرب و 225 کیلوگرم در دوضرب، با مجموع 405 کیلوگرم رکوردهای خود را به رکوردهای مدال آوران سال گذشته مسابقات جهانی آنتالیا  نزدیک کرد.
در این دسته نواب نصیرشلال نیز با توجه به اینکه فقط یک ماه از حضورش در اردوی تیم ملی می گذرد افزایش رکوردی قابل توجه داشت و در جریان رکوردگیری تیم ملی 13 کیلوگرم بیشتر از رکوردهای شخصی اش را  بالای سر برد. این ملی پوش با سابقه در حرکت یکضرب 175 و در دوضرب 223 کیلوگرم را مهار کرد تا با مجموع 398 کیلوگرم بعد از براری در جای دوم دسته 105 کیلوگرم بایستد. در این دسته میلاد رستگار وزنه های 165 کیلوگرم و 211 کیلوگرم را در دو حرکت یکضرب و دوضرب بالای سر برد و با نظر کادر فنی از تیم ملی کنار گذاشته شد.
مرتضی رضاییان؛ ناکام بزرگ رکوردگیری
شاید کورش باقری هم فکر نمی کرد در پایان رقابت سه وزنه بردار دسته 69 کیلوگرم مجبور باشد روی نام مرتضی رضاییان دارنده مدال نقره بازی های آسیایی گوانگجو خط قرمز بکشد، اما آسیب دیدگی این وزنه بردار در حرکت یکضرب راهی جز این پیش روی سرمربی تیم ملی نگذاشت.
رضاییان در حرکت یکضرب با مهار وزنه 145 کیلوگرم وضعیتی بهتر از سجاد بهروزی و جابر بهروزی داشت که به ترتیب وزنه های 142 و 140 کیلوگرم  را بالای سر برده بودند، اما در حرکت دوضرب پس از مهار وزنه 150 کیلوگرم از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شد و از رقابت با دو وزنه بردار دیگر بازماند.
در این وزن سجاد بهروزی با مجموع 322 در جای اول ایستاد و جابر بهروزی هم با مجموع 310 کیلوگرم دوم شد. به این ترتیب مرتضی رضاییان پس از میلاد رستگار و بهادر مولایی سومین وزنه برداری بود که با نظر باقری از اردوی تیم ملی کنار گذاشته شد تا فهرست 12 نفره این تیم برای معرفی به فدراسیون جهانی وزنه برداری مشخص شود.
دیگر چهره های شاخص رکوردگیری تیم ملی مجید عسکری و سعید محمد پور بودند. عسکری در حرکت دوضرب وزنه با ارزش 160 کیلوگرم را بالای سر برد و سعید محمدپور هم موفق شد وزنه 210 کیلوگرمی را مهار کند.
به این ترتیب مجید عسکری در 56 کیلوگرم، سجاد بهروزی و جابر بهروزی در 69 کیلوگرم، کیانوش رستمی و احد سنجابی در 85 کیلوگرم، اصغر ابراهیمی و سعید محمدپور در 94 کیلوگرم، محمدرضا براری و نواب نصیرشلال در 105 کیلوگرم و رضا عاشوری زاده، سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی در 105+ کیلوگرم 12 وزنه برداری هستند که فدراسیون نام آنها را برای حضور مسابقات جهانی پاریس در آبان ماه معرفی خواهد کرد
کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب