صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow تلاش گسترده پليس انگليس براي كنترل ومديريت كامل تظاهرات ضددولتي
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 8 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس مهدی هاشمی و دخترش
یك‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۰۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      ژست یک پایی احمدی نژاد
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس/ خوشگل ترین زنان جهان به انتخاب مجله گلیمور در سال 2012
پنج‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      اصغر فرهادی , لیلا حاتمی و پیمان معادی در مراسم جوایز اسپریت
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس دکتر مصدق و دخترش در فرودگاه هلند در راه رفتن به دادگاه لاهه
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

تلاش گسترده پليس انگليس براي كنترل ومديريت كامل تظاهرات ضددولتي

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

پليس انگليس براي كنترل و مديريت كامل تظاهرات ضددولتي فردا(شنبه) در شهر لندن برنامه هاي گسترده اي را به مورد اجرا گذاشته است كه از جمله آنها لغو مرخصي نيروهاي پليس لندن و فراخوان نيروهاي كمكي از مناطق ديگر است.

به گزارش ايرنا، تظاهرات بزرگ اتحاديه هاي صنفي و كارگري، تشكل هاي دانشجويي، سازمان هاي ضدجنگ و گروههاي مدني و مدافع حقوق بشر قرار است روز شنبه در اعتراض به سياست هاي رياضت اقتصادي دولت و كاهش اعتبارات خدمات عمومي در مركز شهر لندن تظاهرات كنند.

همچنين برخي از گروه هاي دانشجويي اعلام كرده اند كه قصد دارند پس از اين تظاهرات ميدان ترافالگار لندن را به سبك ميدان تحرير قاهره به مدت حداقل 24 ساعت به اشغال خود درآورند و از اين طريق اعتراض خود را به سياست هاي رياضت اقتصادي دولت و بويژه افزايش سه برابري شهريه دانشگاه ها اعلام كنند.

پليس انگليس نيز كه به دليل به خشونت كشيده شدن تظاهرات هاي دانشجويي سال گذشته بشدت تحت فشار و انتقاد قرار گرفته بود، طي هفته هاي اخير تلاش كرده است تا با آمادگي كامل به استقبال تظاهرات فردا برود.

مقامات پليس لندن طي هفته هاي اخير جلسات توجيهي متعددي را با رهبران اتحاديه هاي كارگري و صنفي انگليس برگزار كرده و از آنان خواسته اند براي جلوگيري از هرگونه خشونت و بي نظمي با پليس همكاري كنند.

پليس همچنين يك بروشور هشت صفحه اي را در آستانه اين تظاهرات منتشر كرده و در آن توضيحاتي را درباره نحوه كنترل و مديريت اين تظاهرات ارائه نموده و توصيه هايي را در زمينه پرهيز از خشونت به اعضاي اتحاديه هاي صنفي و كارگري و ديگر شركت كنندگان احتمالي در برنامه روز شنبه ارائه كرده است.

همچنين از مغازه داران و ساكنان خيابان هاي مسير راهپيمايي خواسته شده است كه اجناس و لوازم خطرناك خود را از جلوي ديد بردارند و اقدامات احتياطي لازم را از جمله در زمينه روشن كردن دوربين هاي مدار بسته و ديگر تجهيزات ايمني خود به عمل آورند.

مقامات پليس همچنين دو هزار و 500 نفر از اعضاي اتحاديه هاي صنفي و كارگري را براي امور انتظامات تظاهرات اعتراضي فردا آموزش داده اند تا براي برقراري نظم و امنيت به پليس كمك كنند.

گفته مي شود بيش از چهار هزار و 500 مامور پليس نيز فردا در خيابان هاي مركزي لندن حضور خواهند داشت تا بر نحوه برگزاري اين تظاهرات نظارت كنند.

با توجه به خشونت هاي ماموران پليس عليه دانشجويان معترض در سال گذشته، قرار است تعدادي از فعالان مدني از گروه غيردولتي 'ليبرتي' نيز به عنوان ناظر نحوه برخورد و مديريت پليس را با معترضان تحت نظر داشته باشند.

كميته حقوق بشر پارلمان انگليس روز جمعه با انتشار گزارشي از آنچه كه همكاري نزديك كنگره اتحاديه هاي صنفي انگليس(تي يو سي) با مقامات پليس براي برگزاري تظاهرات روز شنبه خواند، استقبال كرد و گفت: ما اميدواريم كه اين همكاري نتايج مثبت و سازنده اي داشته باشد و بتواند به عنوان يك الگو در تظاهرات هاي بعدي نيز مورد استفاده قرار بگيرد.

در همين حال سازمان غيردولتي 'فيت واچ' كه در زمينه دفاع از حقوق مدني و صنفي شهروندان فعاليت مي كند، امروز در بيانيه اي از همكاري نزديك كنگره اتحاديه هاي كارگري با پليس انتقاد كرد و گفت: تظاهرات اعتراضي بايد كاملا بصورت مستقل برگزار شود و برگزار كنندگان چنين تظاهراتي نبايد خود را به طور كامل تحت كنترل مقامات پليس قرار دهند.

اين سازمان افزود: همكاري نزديك 'تي يو سي' و 'ليبرتي' با پليس در حالت خوشبينانه اقدامي ساده لوحانه است و در حالت بدبينانه نوعي همدستي و توافق پنهاني با پليس براي كنترل معترضان است.

به عقيده كارشناسان گسترش تظاهرات ضد دولتي در كشورهاي مختلف عربي در خاورميانه و شمال آفريقا طي ماه هاي اخير به نوعي باعث الهام گرفتن معترضان انگليسي و بويژه دانشجويان اين كشور از اعتراضات جهان عرب شده است و به همين دليل برخي گروه ها به دنبال برگزاري تحصن هايي به سبك ميدان تحرير قاهره در شهر لندن هستند.

'پرياموادا گوپال' استاد دانشگاه كمبريج انگليس از جمله كارشناساني است كه اعتقاد دارد اشتراكات زيادي ميان اعتراضات جهان عرب و اعتراضات در انگليس وجود دارد.

وي گفت: جنبش هاي اعتراضي در غرب و شرق در نهايت حركتي از سوي يك اكثريت ضعيف شده و تحت ستم قرار گرفته عليه اقليتي ثروتمند است كه قدرت را در دست دارند و معمولا صاحبان قدرت در غرب و شرق نيز با هم روابط نزديكي دارند.

وي افزود: اين ادعا كه ماهيت اعتراضات در غرب و شرق متفاوت است چون در شرق مردم عليه ديكتاتوري هاي سركوبگر قيام كرده اند ولي مردم در غرب تحت حاكميت دموكراسي هاي ليبرال زندگي مي كنند، ادعايي غلط است.

'تمركز قدرت و ثروت در دستان عده محدودي از نخبگان در جهان باعث شده است كه مردم عادي از آمريكا تا اروپا و از اروپا تا آسيا و آفريقا تحت تاثير قرار بگيرند و با مشكلات اجتماعي و اقتصادي نسبتا مشابهي مواجه شوند... بنابراين كساني كه از معترضان غربي مي خواهند اين روزها بيشتر به شرق نگاه كنند، كار درستي مي كنند

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب