صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow تقلب تحصيلي طراح دروغ بزرگ تقلب در انتخابات/ آقازاده فراري اعتبار آكسفورد را به‌خطر انداخت
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 9 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

خسرو شكيبايي در كنار فردين هنرپيشه فيلمفارسي
چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس گروه مستان و پرواز همای با خواننده و هنرپیشه قبل از انقلاب
چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۵۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      جمشید مشایخی در کنار لیلا حاتمی در زمان کودکی
شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس بهنوش طباطبایی ومهدی پاکدل بعد از ازدواج
چهارشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۲۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکسی از محسن یگانه در کنار محمود احمدی نژاد
پنج‌شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۵۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

تقلب تحصيلي طراح دروغ بزرگ تقلب در انتخابات/ آقازاده فراري اعتبار آكسفورد را به‌خطر انداخت

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

حدود سه ماه پس از آنکه تلاش خبرنگار برای کسب اطلاع در مورد وضعیت تحصیلی مهدی هاشمی در دانشگاه آکسفورد به‌دلیل امتناع مسوولان این دانشگاه بی‌نتیجه ماند، روزنامه انگلیسی گاردین امروز در گزارشی از تحقیق و تفحص این دانشگاه در مورد صحت و سقم موضوعات مطرح شده مبنی بر تقلب مهدی هاشمی رفسنجانی و اینکه گفته می شود رساله دکترای خود را با کمک دیگران نوشته است، خبر داد.

به گزارش رجانيوز، مهدی هاشمی به‌عنوان یکی از متهمان حوادث پس از انتخابات که نقش محوری در القا و انتشار دروغ بزرگ تقلب در انتخابات را داشت، بیش از یک سال و نیم قبل از کشور خارج شد و علی‌رغم احضارهای متعدد قضایی برای پاسخگویی با این اتهامات و سایر اتهامات متعدد اقتصادی و امنیتی خود به کشور بازنگشت.

در عین حال، اکنون یک اتهام دیگر نیز به سیاهه پرونده مهدی هاشمی افزوده شده و آن، تقلب در نوشتن رساله دکترا است، در حالی که اساساً نحوه پذیرش او در این دانشگاه زیر سؤال است.

مهدی هاشمی آبان ماه سال قبل در واکنش به سخنان دادستان کل کشور در نامه‌ای نوشت: «مطمئناً جناب‌عالی و همکاران می‌دانید رسماً اعلام کرده‌ام علی‌رغم مسئولیت نظارت بر دانشگاه‌های آزاد خارج از کشور؛ مشغول تحصیل در دانشگاه آکسفورد هم هستم که برای تهیه پایان‌نامه دکترایم می‌باشد، آماده حضور در محکمه می‌باشم و شرط‌‌های من را هم می‌دانید که هیچ درخواست غیرقانونی در آن نیست؛ مهمترین آنها دادگاه مستقل و مصون از تحمیل‌های نیروهای امنیتی است با همه حقوق دادگاه و متهم و نیز توجه به شکایات متهم.»

متعاقب این نامه طلبکارانه، خبرنگار ما در دی ماه 89 برای مشخص شدن صحت و سقم این ادعاها با مسئولان دانشگاه آکسفورد تماس گرفت ولی آنان حاضر نشدند این ادعا را تایید کنند. خبرنگار ما در لندن، طی دو هفته تلاش به‌صورت مکتوب و تلفنی چند بار با دانشگاه آکسفورد تماس گرفته و از آنان خواست تا نظر رسمی خود را در مورد ادعای تحصیل مهدی هاشمی در آن دانشگاه اعلام کنند ولی پاسخ دانشگاه آکسفورد این بود که "سیاست ما بر این نیست که درباره این موارد شخصی اظهار نظر کنیم."

در پی این پاسخ، به مسئولان بخش رسانه های دانشگاه آکسفورد توضیح داده شد که این موضوع به هیچ وجه شخصی نیست و کاملا جنبه عمومی دارد. آقای مهدی هاشمی از سوی قوه قضاییه ایران تحت تعقیب است و پرونده حجیمی علیه وی در دستگاه قضایی ایران مفتوح است، بنابراین، توضیح و روشنگری شما در این مورد، می‌تواند به کار اطلاع رسانی در مورد این پرونده کمک کند اما یکی از مسئولان بخش رسانه های دانشگاه آکسفورد بار دیگر با خودداری از تأیید ادعای مطرح شده از سوی مهدی هاشمی، گفت: ما همیشه با ادعاهایی از این دست از سوی افراد مختلف مبنی بر تحصیل در دانشگاه آکسفورد مواجه هستیم که ممکن است صحت نیز نداشته باشد ولی سیاست ما اظهارنظر در مورد این گونه مسائل است.

به این مسئول توضیح داده شد که یکی از بهانه های حضور نیافتن متهم مذکور در کشور برای مواجهه با اتهامات خود بحث تحصیل در دانشگاه آکسفورد است و این موضوع به نحوی مطرح شده است که گویا دانشگاه، اجازه حضور وی را در دادگاه نمی دهد. آیا بهتر نیست برای جلوگیری از بدنام شدن دانشگاه درباره نحوه ارتباط و یا عدم ارتباط مهدی هاشمی با آکسفورد توضیح بدهید؟ پاسخ وی به این سوال نیز چنین بود که چون ما مطلبی در این مورد در رسانه های انگلیسی زبان مشاهده نکرده ایم، بنابراین ضرورتی برای ارائه توضیح نمی بینیم.

اما بر اساس خبری که ایرنا امروز(دوشنبه) به نقل از گاردین منتشر کرد، بررسی نحوه پذیرش مهدی هاشمی در دوره دکترا و تقلب او در نوشتن رساله‌اش به يك موضوع جنجالي تبديل شده و اعتبار آكسفورد را به‌خطر انداخته است.

گاردين در اين زمينه نوشت: مهدی هاشمی رفسنجانی رئیس سابق یکی از شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت ایران بود و دوره 5 ساله دکترای خود را در یکی از دانشکده های مربوط به مطالعات شرق شناسی در ماه اکتبر آغاز کرد.

یکی از اساتید دانشگاه آکسفورد شکایت کرده است که استانداردهای بالای این دانشگاه به دلیل کمک عوامل این دانشگاه برای فراهم کردن زمینه تحصیل هاشمی در آن "متزلزل" شده و در صورت اثبات این مسئله، هاشمی از دانشگاه اخراج می شود.

گاردین در ادامه نوشت: مهدی هاشمی ادعاهای آکسفورد را تکذیب کرده و از درخواست پذیرش خود به عنوان دانشجوی دکترا دفاع کرده است. دوستان مهدی هاشمی رفسنجانی ادعا می کنند وی قربانی تعقیب و آزار مخالفان دولت شده است. خبر این تحقیق و تفحص در بحبوحه تشدید اقدامات امنیتی دانشگاه ها و روابط آن ها با فرزندان شخصیت های برجسته در خاورمیانه منتشر شده است.

"سر هووارد دیویز" به عنوان مدیر دانشکده علوم اقتصادی لندن چندی پیش در همین ماه در پی ادعاهایی درباره نزدیکی وی به "سیف الاسلام" پسر "معمر قذافی" و وابستگی به کمک های مالی آن ها استعفا کرد.

"سر پیتر نورث" یکی از معاونان سابق دانشگاه آکسفورد و یکی از دانشمندان حقوقی سرشناس، مسئولیت هدایت این تحقیق و تفحص در مورد پایان نامه مهدی هاشمی را برعهده دارد. مطابق قوانین، تمام بخش های یک پروپوزال (رساله) باید توسط دانشجوی متقاضی نوشته شده باشد.

علاوه بر این، اینکه زبان انگلیسی هاشمی به اندازه کافی خوب نیست که بتواند یک رساله دکتری در آکسفورد را بنویسد و این که وی در شعاع 12 مایلی مرکز شهر آکسفورد زندگی نمی کند، از جمله مواردی است که تحت بررسی قرار دارد. نورث با اساتید و مقامات این دانشگاه مصاحبه کرده است. مدیر آموزش دانشگاه نخستین کسی بود که این ادعاها را دست کم از سوی دو نفر از اساتید دانشگاه در ماه دسامبر دریافت کرد.

'کاوه موسوی'، یکی از اساتید مرکز مطالعات حقوقی - اجتماعی و رئیس بخش حقوق منافع عمومی این دانشگاه که اصالتا ایرانی است گفت که هاشمی با کمک عوامل دانشگاه توانسته مراحل پذیرش خود را کامل کند.

موسوی به گاردین گفت همین مرا ناراحت می کند زیرا یک متقاضی واجد شرایط تر به خاطر این کار از تحصیل در این دانشگاه محروم شد. وی افزود: من تردیدی ندارم که ملاک های معمول در مورد پذیرش افراد متزلزل شده است و در حالی که متقاضیان بسیار بسیار واجد صلاحیت و شایسته تری برای دکتری وجود دارند، اینکه چطور او توانسته این کار را انجام دهد برای من معلوم نیست اما مطمئن هستم که دانشگاه این موضوع را کاملا مورد بررسی قرار خواهد داد.

براساس این گزارش، در مرکز تحقیقات این دانشگاه، خلاصه رساله پیشنهادی هاشمی که در ماه ژانویه سال 2010 توسط دو تن از اساتید ارشد دانشکده مطالعات شرق شناسی مورد ارزیابی قرار گرفت، وجود دارد. دکتر هما کاتوزیان کارشناس تاریخ معاصر ایران گفت،‌ این خلاصه را به دقت خوانده است اما متوجه نشده است که این درخواست از سوی پسر رفسنجانی رسیده زیرا این درخواست به نام دیگر وی که همان بهرمانی است، ارسال شده بود.

پروفسور 'ادموند هرزیگ'،‌ که داور دیگر این پروپوزال است از اظهار نظر خودداری کرد و روزنامه گاردین را به دفتر مطبوعاتی دانشگاه آکسفورد ارجاع داد. سخنگوی دانشگاه آکسفورد نیز به گاردین گفت که تحقیقات گسترده ای در این زمینه حال انجام است.

وی گفت، هیچ ادعایی مبنی بر این که هاشمی به خاطر چشم انداز دریافت کمک مالی به این دانشگاه پذیرفته شده وجود ندارد. با این حال، تحقیق درباره ادعاها مبنی بر این که برخی افراد در ازای پول در نوشتن پروپوزال به وی کمک کرده اند، ادامه دارد.

طی یک نامه الکترونیکی مفصل این ادعاها برای مهدی هاشمی تشریح شده است ولی وی پیش از انتشار این اخبار از هر گونه اظهار نظر خودداری کرد. در عوض وی در نامه ای دیگر نوشت: «همانطور که شما نیز مطلع هستید، درخواست من در دانشگاه آکسفورد پذیرفته شده و من طی چند ماه گذشته مشغول تحصیل در آن جا بوده ام...توصیه می کنم شما با دفتر مطبوعاتی این دانشگاه تماس بگیرید.»

به گزارش رجانيوز، مهدی هاشمی در پاییز سال 89 در دانشگاه اکسفورد طی مراسمی در دو روز به عنوان دانشجوی دکترا معرفی و همانطور که گاردین در تحقیقات خود یادآوری کرده، وی در انستیتوی خاورشناسی مشغول شده که هیچ تناسبی با رشته او ندارد.

نکته جالب‌تر سرمایه گذاری انگلیسی‌ها بر روی مهدی هاشمی است، به‌طوری که دانشگاه اکسفورد که ضوابط سختی برای ورود دارد و نمره ایلتس باید 8 باشد، وی را بدون داشتن این مورد و برخی شرایط دیگر پذیرش کرده و رئیس انستیتو هم که استاد راهنمای ابوالفضل فاتح است، استاد راهنمای مهدی هاشمی نیز شده است.

مسئولان دانشگاه آکسفورد در حالی نهایت تلاش خود را برای پنهان‌کاری در موضوع پذیرش مهدی هاشمی از طراحان دروغ بزرگ تقلب در انتخابات و تقلب او در پایان‌نامه‌اش به‌عنوان دانشجوی دوره دکترا و خودداری از توضیح در مورد وضعیت تحصیل مهدی هاشمی به بهانه "شخصی بودن" این مسئله انجام دادند که حدود سه سال قبل در جریان ایجاد شبهه در مورد مدرک تحصیلی مرحوم کردان وزیر وقت کشور و استعلام یک سایت اینترنتی داخلی، این دانشگاه ظرف یک روز به صورت مکتوب به این موضوع پاسخ داد. همچنین پیگیری‌های بعدی سایت متعلق به احمد توکلی در این مورد نیز با پاسخ فوری و مکتوب این دانشگاه همراه شد

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب