صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow واکنش کارگردانان و منتقدان سینمای ایران به انتشار نسخه غیرقانونی اخراجی ها3
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 16 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

علی کریمی و ماشین لوکسش
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس های جدید و زیبایی از آنا نعمتی
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۰۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      تام کروز و ستارگان مشهور هالیوودی و پسرشان
پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عكس هاي مارك ژوكربرگ، بنيانگذار فيس بوك و همسرش
یك‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      پوستری از شهید مصطفی احمدی روشن ،چهارمین دانشمند هسته ای شهید ایران
پنج‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

واکنش کارگردانان و منتقدان سینمای ایران به انتشار نسخه غیرقانونی اخراجی ها3

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

فرهادي طفره رفت/ مستغاثي: این کار یادآور قیم‌مآبی مجاهدین‌خلق است/ طالبی: به‌قول حافظ؛ رقیب نیز چنین محترم نخواهد ماند

کارگردانان و منتقدان سینمای ایران، انتشار نسخه غیرقانونی اخراجی ها3 در رسانه‌ها و سايت‌هاي جريان ضدانقلاب را محکوم کردند در عين حال، اصغر فرهادی با خودداری از موضع‌گیری در پاسخ به سؤال خبرنگار ما، پرده تازه از رسوایی جریان مدعی روشنفکری را تکمیل کرد.

به گزارش رجانیوز، اگرچه افرادي مانند ابوالقاسم طالبی، محمدمهدی عسگرپور، سعید مستغاثی، وحید جلیلی، حسین معززی‌نیا، مسعود فراستی، همایون اسعدیان و منتقدان جوانی مانند امیر قادری و امیر پوریا این اتفاق را محکوم کردند، اما اصغر فرهادی از هر گونه صحبتی درباره این موضوع خودداری کرد.

14f90g

امتناع اصغر فرهادی از محکومیت انتشار غیرقانونی "اخراجی ها3"

درحالی که عمده کارگردانان و منتقدان فارغ از موضع‌گیری‏های متنوع مثبت یا منفی‎شان درباره فرم و محتوای "اخراجی ها3"، این اتفاق ناشایست را محکوم کردند اما در این میان اصغر فرهادی کارگردان فیلم "جدایی نادر از سیمین" به‏عنوان کسی که بیش از دیگران، در مظان پاسخگویی بود، از هرگونه موضع‌گیری امتناع کرد.

فرهادی که همواره می‎گوید در فیلم‌هایش در پی ترویج اخلاق است، در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در مورد اینکه چرا این اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی را محکوم نمي‌كند، گفت: تا فیلم بعدی ام، هیچ مصاحبه‌ای نمی‌کنم.

فرهادی که از زمان نمایش فیلمش در جشنواره فجر، پرمصاحبه ترین چهره سینمای ایران بوده است، می تواند تکمیل کننده اقدام غیراخلاقی و غیرقانونی منتشرکنندگان این نسخه باشد؛ چراکه سکوت او به‌عنوان رقیب "اخراجی ها3" در اکران نوروزی90 با سکوت دیگران قابل مقايسه نيست.

طالبی: به‌قول حافظ؛ رقیب نیز چنین محترم نخواهد ماند

ابوالقاسم طالبی که این روزها مشغول امضای قراردادهای فیلمش در مورد انتخابات88 است، گفت: کسانی که این کار را کردند -با هر عقبه و هر ادعایی، چه خوش‌شان بیاید و چه بدشان بیاید- تروریست فرهنگی هستند و کسانی که به اين ترور تشویق کردند و یا مسرورند به آن، بدانند که تروریست‌ها همیشه اسلحه‌شان به يك سمت نیست. فردا پول بيشتري مي‌گيرند و اقدام‌شان به سمت ديگري است.

وی تاکید کرد: اگر جو تروریستی شود، آثار آنها هم مورد ترور قرار خواهد گرفت و سنگ روي سنگ بند نخواهد شد. اساساً این نوع برخورد، سینما را از حيز انتفاع خواهد انداخت. به قول حضرت حافظ: من ارچه در نظر يار خوار شدم/ رقيب نيز چنين محترم نخواهد ماند/ چو پرده‌دار به شمشير مي‌زند همه را/ كس مقيم حريم حرم نخواهد ماند

مدیرعامل خانه سینما: باید با این عمل زشت برخورد شود

محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما ضمن محکومیت این اتفاق گفت: این عمل قطعا عمل بسیار زشتی است و هر فیلمی با هر گرایشی وقتی در چارچوب قوانین سینمایی کشور ساخته می‌شود، باید محترم شمرده شود و به نظر بنده باید حتما با این پدیده برخورد شود حالا با هر انگیزه‌ای که انجام شود چرا که سرقت محسوب می‌شود.

وی در پاسخ پرسش به پرسش خبرنگار ما در مورد ارتباط موج سازی رسانه ای "تحریم اخراجی3" با انتشار غیرقانونی آن گفت: اینکه عده‌ای از یک فیلم خوش‌شان نیاید و همکاران خود و حتی مردم را دعوت به ندیدن و یا دیدن اثر دیگر بکنند، باید در حد همین فضای تبلیغات باشد و نه بیشتر و این عمل قطعا عملی بسیار زشت است و به سینما ضرر خواهد زد.

فراستی: محکوم می کنم

مسعود فراستی منتفد سينما نیز با مذموم خواندن این اتفاق، به بیان این جمله اکتفا کرد که: فارغ از خوب یا بد بودن اخراجی‌ها، این عمل، عمل ناشایستی است و آن را محکوم می‌کنم.

مستغاثی: دعوت به تحریم اخراجی ها، دیکتاتوری شبه روشنفکری و یادآور قیم مآبی مجاهدین خلق است

اما سعید مستغاثی منتقد سینمای ایران و جهان، با يادآوري غلبه برخی مصلحت طلبی های سیاسی گفت: همه‌ی سینماگران از قبل در مذموم بودن تکثیر غیرمجاز متفق القول بودند اما حالا اگر بعضی مصلحت‌طلبی‌های سیاسی و شبه سیاسی موجب شود که بعضی چیزها مباح شود و بعضی چیزها حرام، این دیگر با جریان‌هايي است که این جریان را به راه انداختند و به پیش می‌برند.

وی افزود: این مسئله ای است که باید همه محکوم کنند. آنهایی که خیلی دل می‌سوزانند برای سینمای ایران و خیلی مدعی هستند و خودشان را متولی سینمای ایران می‌دانند، باید محکوم کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: آنهایی که معتقدند سند منگوله‌دار سینمای ایران به اسم‌شان خورده و همیشه داد و بیداد می‌کنند اگر اینجا صدايشان درنیاید، معلوم می‌شود که نان به نرخ روز خورند و بنا بر یک‌سری مصالحی که بیشتر همان جیب خودشان است و یا مصالح سیاسی کانون‌های پنهانی که اینها را حمایت می‌کند، گاهی اوقات داد و بیداد می‌کنند و اگر واقعا ریگی به کفش ندارند، باید اینجا صحبت کنند و این عمل را محکوم کنند.

وی در پایان گفت: به هر صورت اخراجی‌ها علی‌رغم تمام ضعف‌ها و قوت‌هایی که دارد، زبان گویای قشری از ملت است و اینها هرچقدر هم که بخواهند این را بپوشانند، نمی‌توانند و فیلم حرف خودش را می‌زند، فروش فیلم هم این را نشان می‌دهد.

مستغاثی در پاسخ به پرسشی درباره دلیل موج سازی رسانه ای ضدانقلاب برای تحریم اخراجی ها3 گفت:این یک نوع دیکتاتوری شبه روشنفکری است. یک موقعی سازمان مجاهدین خلق یا همان منافقین لیست سیر مطالعاتی می‌داد و می‌گفت این کتاب‌ها یا نشریات را مطالعه کنید و بقیه را مطالعه نکنید، حالا روشنفکرها به نوعی همان دیکتاتوری را می‌خواهند درست کنند آن‌هم در عصر و زمانی که خودشان معتقد به فضای باز اطلاعات هستند، یعنی آدم‌ها و طرفداران خودشان را می‌خواهند محدود بکنند و به نوعی قیمشان باشند.

وی تصریح کرد: البته جریان روشنفکری از ابتدا یک جریان بیمار بوده و جریان عقب‌افتاده‌ای است و تاریخ 180-200 سال اخیر این را به خوبی نشان می‌دهد. اینها همیشه فکر می‌کنند که نقش اصلی را در جریان‌هاي اجتماعی و سیاسی ایران دارند، در صورتی که از پايین‌ترین اقشار سیاسی هم نقش کمتری دارند و این ناشی از توهماتی است که دارند.

سردبیر ماهنامه سینمایی24: تحریم و تکثیر غیرقانونی را نمی فهمم

حسین معززی‌نیا در مورد تکثیر غیرقانوني اخراجی ها اظهار داشت: قطعا لو رفتن هر فیلمی کار ناجوانمردانه ای است.

وی تاکید کرد: فیلمی را که ساخته شده است، می‌شود نقد کرد و در موردش حرف زد ولي جلوگیری از فروش و تکثیر غیرقانونی و تحریم را نمی‌فهمم برای چیست و دلیلی برای این کارها وجود ندارد.

کارگردان طلا و مس: این کار به ضرر سینماست

همایون اسعدیان نیز ضمن محکومیت این اقدام گفت: جدا از سلایق‌مان و اینکه این فیلم را بپسندیم یا نپسندیم، از نظر حرفه‌ی ما هر نوع بی‌احترامی به حقوق مولف و هرنوع تکثیر طبیعتا عملی مذموم است و به ضرر کل سینمای ایران، و طبیعتا هیچ‌کس نمی‌تواند این عمل را تائید کند.

وی تاکید کرد: ما می‌توانیم مخالف تماشای این فیلم باشیم و آن را نپسندیم ولی قطعا نمی‌توانیم چنین کاری با فیلم انجام دهیم چرا که باید کلان سینما را دید و این به ضرر سینماست.

قادری: تایید کردن این دزدی توسط برخی افراد، آزاردهنده و خطرناک است

امیر قادری، منتقد سینمایی و عضو سابق تحریریه شرق و شهروند امروز، ضمن محکومیت این ماجرا گفت: از هر زاویه‌ای که بخواهیم به این ماجرا نگاه کنیم، چه قانونی، چه اخلاقی و چه عرف، واضح است که این عمل رد است. بنابه قانون حق مولف در تمام دنیا، این عمل قطعا سرقت محسوب می‌شود.

قادری ادامه داد: اما تفاوتی که این بار با همیشه دارد، این است که ظاهرا این‌دفعه از طرف گروه‌هایی این دزدی تائید می‌شود و این خیلی حیرت‌انگیز است. تائید این عمل از سوی بعضی افراد خیلی برای من آزار دهنده است و اینکه بیاییم با زیرپا گذاشتن حقوق مولف، چنین سرقتی را تائید کنیم، به نظر من یک بدعت خطرناک است.

وی تاکید کرد: نه فقط در مورد فیلم اخراجی‌ها، بلکه در مورد هر فیلمی حتی یک مستند کم‌بیننده‌ی محدود، چه برسد به فیلمی که قرار است بفروشد و پرتماشاگر است، ما همه اینقدر از این کار ناراحتیم که یادآوریش هم آدم را اذیت می‌کند.

پوریا: طرفدار تحریمم اما تکثیر فیلم، غیرانسانی است

امیر پوریا که در صفحه فیس‎بوکش دوستانش را به تحریم اخراجی ها دعوت کرده است، دلایل خودش برای تحریم اخراجی ها را شخصی خواند و گفت: دلیل من براي طرفداري از تماشا نكردن اين فيلم كاملاً شخصي و سينمايي است. اخراجی ها یک توهم کمدی است و براي من ارزش ديدن ندارد.

وی در مورد اینکه با تکثیر غیرفانونی فیلم مخالف است، گفت: اينكه نسخه‌هاي غير قانوني اين فيلم روي اينترنت پخش شده، خيلي عجيب است. طبيعتاً به عنوان يك انسان، فارغ از هرگونه بحث‌ سينمايي و تخصصي و هر گونه زاويه و جناح، فكر مي‌كنم كه اين كار خيلي غيرانساني است و همچنان به هيچ وجه اين فيلم را با اين نسخه هاي غير مجاز تماشا نخواهم كرد و اميدوارم كه بقيه هم همين كار را كرده و فيلم را تماشا نكنند.

وی گفت: مهم آن است كه يك تلاش انساني شايد صد نفره انجام شده و هزينه‌هاي زيادي براي آن صورت گرفته است. دزديده شدن اين نسخه، مثل ناديده گرفتن آني تمام حقوق انساني و اقتصادي اين اثر است البته نمي‌توان مطمئن بود كه اين سرقت از جانب همان جناحي كه توصيه كننده به دیدن نسخه غیرقانونی است، اتفاق افتاده باشد. ولي ما کارآگاه نیستیم و منشا این اتفاق، قابل رديابي هم نيست.

وی در پایان گفت: البته آقاي ده نمكي خيلي علاقه دارد به اينكه بگويد تمام سينماي ايران در برابر من ايستاده است و خيلي بامزه و تلخ است كه از اين جهت او شبيه ترين فرد سينماي ايران به بهرام بيضايي است. اگرچه اين دو نفر از لحاظ تئوريك و نگرش هيچ شباهتي به هم ندارند. به هر حال ده‌نمكي منتظر است تا بگويد كه سينماگران به آن اندازه كه هميشه در برابر چنين اتفاقي موضع مي‌گرفتند، اين‌بار در قبال دزدي فيلم من اعتراض شديدي نكردند. البته مي‌بينيد كه من به سهم خودم موضع مي‌گيرم؛ گرچه فيلم را نديده‌ام و نخواهم ديد

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب