صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow وزارت اطلاعات به پروژه براندازی آمریکا تیر خلاص زد؛
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 12 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس مهسا کرامتی در کنار خواهرش مهتاب کرامتی
یك‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس هایی از کتایون ریاحی
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۵:۱۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      وقتی که اوباما به گریه می افتد
سه‌شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۲۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      احمدی نژاد و دامادش
پنج‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      علی دایی به جام جهانی روسیه نرفت . روزهای فوتبالی 2018 را در کنار زلزله زدگان کرمانشاهی سپری کرد
جمعه ۰۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

وزارت اطلاعات به پروژه براندازی آمریکا تیر خلاص زد؛

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

در آستانه دومين سال وقوع فتنه 88، فتنه‌اي كه شايد بتوان آن را از حيث بديع بودن متغيرهايش متفاوت ‌ترين فتنه در طول عمر نظام جمهوري اسلامي ناميد، وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي موفق به بازگرداندن يكي از چهره‌هايي شد كه چندي قبل ايالات متحده آمريكا به زعم خود با سرمايه‌گذاري بر روي اين فرد "دولت در تبعيد" را با هدف نابودي نظام جمهوري اسلامي از طريق اقدام‌هاي سخت افزارانه تشكيل داد.

به گزارش رجانیوز، در حالی که وزیر اطلاعات چندی قبل بر اشراف اطلاعاتي ايران فراسوي مرزهاي جغرافيايي تأکید کرده بود، وزارت اطلاعات با انتشار مستند "الماسي براي فريب" فرآیند جذب یکی از افرادی را که در یک نهاد جمهوری اسلامی فعالیت داشته و بعد از مدتی از کشور خارج شده و در تایلند به تجارت الماس مشغول بود اما سرویس‌های سیا او را برای عملیات براندازانه جذب کردند، تشریح کرد.

دقت در جزئیات این گزارش در عین اینکه نشان دهنده سرمایه‌گذاری سنگین دولت ایالات متحده برای ایجاد آشوب در ایران است و در این زمینه حتی تا ارشدترین مقام‌های دولتی امریکا نیز درگیر پروژه براندازی هستند، روشن می‌سازد که سناریونویسان براندازی طرح‌های ناپخته و ابلهانه‌ای را دنبال می‌کنند و پس از ناامیدی از فراگیر شدن و ادامه یافتن فتنه 88، حاضر هستند در قبال ادعاهای یک فرد که می‌گوید هزاران نفر از افراد در داخل ایران با او همراهی می‌کنند، هدایت یک پروژه را برعهده او بگذارند.

در پي ناكام ماندن پروژه براندازي نرم نظام جمهوري اسلامي در دهمين انتخابات رياست جمهوري، طراحان براندازي نرم به اين فكر افتادند كه با توجه به جايگاه مذهب در كشوري مانند ايران بايد به اقدامات به اصطلاح سخت نيز متوسل شوند، از اين رو بنياد آمريكايي دفاع از دموکراسي (FDD) در يكي از جلسات خود كه به مدت سه ساعت به طول انجاميد، تشكيل "دولت در تبعيد" را مطرح كرد. ماموريت اجراي پروژه" دولت در تبعيد" از سوي اين بنياد به دنيس رايس، معاون امور خاورميانه اوباما سپرده شد.

"دولت در تبعيد" براي پيدا كردن وجود خارجي نياز به چهره‌اي با سوابق اجتماعي- مذهبي داشت.

بر اساس گزارش ایسنا، خيلي زود سرويس اطلاعاتي آمريكا محمد رضا مدحی را كه داراي وجهه و سابقه طولاني خدمت در يكي از نهادهاي جمهوري اسلامي بود و در بانكوك به تجارت الماس مي‌پرداخت، شناسايي و بلافاصله سفير خود در تايلند را نزد او فرستاد.

مدحي، اگرچه در گام نخست و در ديدارهايي كه با مقامات امريكايي در بانكوك داشت، گرفتار اين توطئه نشد، اما در سفري كه به عربستان داشت، اين ديدارها و اصرارها ادامه يافت و در نهايت وي در رياض در حضور سعود الفيصل وزير امور خارجه عربستان با هيلاري كلينتون ديدار كرد. پس از اين ديدار بود كه وي پذيرفت تا با همكاري آمريكا و با توجه به ادعايش مبني بر همراهي هزاران نفر از نيروهاي داخلي با وي، فتنه داخل كشور را هدايت كند.

بعد از اين چراغ سبز مدحي كه "جنبش جمع ياران" را تشكيل داده بود و به گفته خود دبير كلي آن را بر عهده داشت، با هواپيماي اختصاصي به واشنگتن برده شد و در آنجا پس از استقرار در ويلايي در حومه اين شهر، بلافاصله در داخل اين ويلا با جو بايدن معاون رييس جمهور آمريكا ديدار كرد.

در این دیدار، بایدن نسبت به حمايت بدون حد و مرز كشور متبوعش از مدحي، به وي اطمينان داد.

دنيس راس كه در آن مقطع ماموريت تشكيل دولت در تبعيد را  در دست داشت، با موافقت مدحي نسبت به همكاري در اين پروژه، با توجه به آن‌كه جهت تكميل پروژه‌اش به يك چهره نظامي - امنيتي نياز داشت، پروژه خود را تكميل شده ديد.

مدحي نيز در مراحل آغازين همكاري خود در اين پروژه با فردي به نام امير جهان‌شاهي كه به گفته خود وي 9 سال در اسراييل براي اجراي اين پروژه دوره ديده بود و نوشتن و صحبت كردن به زبان فارسي را آنجا ياد گرفته بود و همچنين خوانساري، رييس دفتر مطالعاتي كه هزينه‌هاي آن ر ا ام. آي. سيكس مي پرداخت، آشنا و در هتل آتلانتيس پاريس (محل كار جهان‌شاهي) اتحاد همكاري اين سه نفر كليد خورد.

"گوادلوپ1" که در ژانويه 1979/ دي 1357 با حضور رؤساي دولت چهار قدرت مهم بلوک غرب در جزيره گوادلوپ برگزار شد، به عنوان اقدامي در جهت بازگشت شاه مخلوع ايران به قدرت شناخته مي شود، اما اين بار در "گوادلوپ2" سران اپوزیسيون جمهوري اسلامي كه حتي سران گروه‌هاي منحرف اخلاقي و اجتماعي نيز در ميان آنها به چشم مي‌خوردند، با هم متحد شدند و با اعلام موجوديت "دولت در تبعيد" رسما نسبت به انجام اقدام براندازانه عليه جمهوري اسلامي متحد شدند، اتحادي كه پشتوانه مالي هفت ميليارد دلاري آمريكا را در پشت سر خود داشت.

هدف آمريكا، انگليس و اسراييل كه بار ديگر در اين پروژه عليه نظام جمهوري اسلامي با هم متحد شده بودند، اين بود كه كاري كنند كه آتش فتنه‌اي كه در خرداد 88 روشن شد، هيچ‌گاه خاموش نشود. در اين مسير، آنها ترور چهره‌هاي مختلف داخلي حتي چهره‌هاي منتسب به جريان فتنه را در دستور داشتند.

اما پيش از آخرين مرحله اجراي فراميني كه به سران "دولت در تبعيد" از جمله مدحي ابلاغ شده بود و قرار بود وي در سفر به تل‌آویو در سرزمین‌های اشغالی و حضور در پادگان "سكلن" دست به اجراي آن بزند، فرد مذكور به ايران بازگردانده شد تا "دولت در تبعيد" مد نظر دولتمردان آمريكایي در نطفه خفه شود

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب