صفحه اصلی arrow مطالب جالب و متنوع arrow پاسخ : با مبلغ نذری های محرم و رمضان فلان تعداد مدرسه می شود ساخت یا کلی بی سرپرست را سامان داد
 
به وب

نیوشا ضیغمی قبل از اینکه عمل بینی
پنج‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۰۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکسی منشر نشده از زمان تکاوری دکتر حسن عباسی
یك‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      تصویر شناسنامه رهبر معظم انقلاب
دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      جیگر جونای نفیسه روشن رو دیدین؟
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۴۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      چارلی چاپلین در 27 سالگی. سال 1916
پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۲ بعدازظهر
  [جزئیات]...      

پاسخ : با مبلغ نذری های محرم و رمضان فلان تعداد مدرسه می شود ساخت یا کلی بی سرپرست را سامان داد

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

ایام محرم و رمضان که می رسد ، بازار نذریها داغ می شود همان نذریهایی که عطرش کل ایران را بر میدارد و به یک برند آشپزی تبدیل شده، شربت امام حسین، قیمه امام حسین، شله زرد افطاری، فضای مجازی پر میشود از کلمات مسموم روشنفکرنماها. همان ها که یک پرس غذای رایگان خارجی ها را حلوا حلوا می کنند حالا بر میلیونها پرس غذای رایگان که در سراسر کشور بی هیچ چشم داشتی و بدون در نظر گرفتن هیچ تضاد طبقاتی پخش میشود تا همه استشمام کنند عطر نفس کشیدن در دین واقعی را ولو برای چند روز، همه و همه، فقیر و غنی ، کارگر و کارگزار، فرقی نمی کند اگر هم پارتی بازی شود به نفع طبقه پایین تر است اما به هر حال طبقه بالا دست هم باید بخورد تا یاد بگیرد می شود بدون چشم داشت هم بخشید.

پاسخ : با مبلغ نذری های  محرم و رمضان فلان تعداد مدرسه می شود ساخت یا کلی بی سرپرست را سامان داد

این تابلوی انسانی زیبا که باید برایش غزلسرایی کرد بر مذاق کسانی که مدام دین را بر سر دینداران چماق می کنند خوش نمی آید، همانها که در تمام سال تمام توانشان را بسیج می کنند که بگویند ببینید کشوری که دین ندارد نه تنها رفاه بیشتری دارد حتی اخلاقیاتشان هم بیش از ماست یکباره  عاشورا که میشود می بینند کل ایران را عطر قیمه امام حسین (ع) برداشته و گویا هر چه رشته بودند پنبه شده. اینجاست که باز دست به کار می شوند تا با آمار و ارقام به نفع خودشان بازی کنند و مسموم کنند عطر دل انگیز بخشش بی منت را.
این شبهه را که به طور گسترده همه ایام عاشورا منتشر می شود، ببینید:
" 2000 میلیارد تومان نذری محرم!
طبق آمار موجود، ایرانی‌ها معادل دو هزار میلیارد تومان غذای نذری در ماه محرم توزیع می‌کنند! /خبرآنلاین
با این مبلغ ، حدود 30 هزار مدرسه و… با این رقم می‌توان ساخت! "

پاسخ : دوستان روشنفکرنما که همین طور از خودشان می نویسند شاید به تنبلی خوانندگان ایمان دارند اما از شما خواننده محترم تقاضا دارم رقم 2هزار میلیارد را (عدد 2 و 12 صفر) بر رقم 30هزار تقسیم کنید و ببینید چه عددی به دست می آید؟ درست است حدود 66 میلیون. آیا به نظر شما با 66 میلیون میشود مدرسه ساخت؟  66 میلیون فوقش هزینه یک خانه 40 متری در شهرستان است

یکی از همین به اصلاح امروزی های روشنفکر نما برای دختر کوچکش. جشن گوودبای پمپرز گرفته بود (جشن اولین دستشویی دختر یا پسر که بدون کمک والدین به دستشویی می رود) وقتی با او بحث می کردم که این چه جشن مزخرفی است


عکس جشن اولین دستشویی رفتن بچه - گوودبای پمپرز

می گفتند که این یک مسئله شخصی است و به کسی ربطی ندارد اگر جشن توالت آنها به کسی ربطی ندارد ما چطور باید در مناسک مذهبی مان از آنها اجازه بگیریم یک مذهبی دوست دارد در زمانی از سال غذای رایگان بین مردم پخش کند آیا این یک مسئله خصوصی نیست؟

کسانی که این آمار را در می آورند و هزار تحلیل که با این پولها چه تعداد بی سرپناه را می توان سر و سامان دادیا چه تعداد مدرسه و بیمارستان ساخت آیا خبر از آمارهای ریخت و پاش خودشان دارند؟
سالانه مبالغ هنگفتی مثل 10 تریلیون تومان لوازم آرایشی، 200 میلیارد تومان جراحی زیبایی بینی، 3 میلیارد و 600 میلیونی تومان سبزه عید، ۵۴ هزار میلیارد تومان دورریز مواد غذایی
. 1160 میلیارد تومان سفر به ترکیه و... در ایران هزینه می شود که برخلاف نذورات امام حسین(ع) هیچ نفع عمومی هم ندارد، اما امثال کسانی که شایعه بالا را ترویج می کنند، به فکر مصرف آنها در راه ساخت مدرسه و... نیستند!
برپایی مراسم امام حسین(ع) یکی از بارزترین فعالیتهای فرهنگی در حفظ و تقویت دینداری مردم است و با یادآوری این که چه اتفاقی، به چه علتی و توسط چه کسانی افتاد، زمینه ساز هدایت انسان ها تا قیامت را فراهم می کند.
غذاهای نذری در ایام محرم به مصرف مردم همین کشور مخصوصا فقرا و نیازمندان می رسد و لذا به همان مقدار از هزینه هر خانواده ایرانی برای تهیه غذا کم می شود!

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب