صفحه اصلی arrow مطالب جالب و متنوع arrow پاسخ به شبهه زیبا کلام درباره سیاسی بودن راه پیمایی اربعین - عکس های اربعین از صد سال پیش
 
به وب

عکس گوگوش، خواننده و مجری شبکه من و تو قبل و بعد از آرایش
سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس های لو رفته احمدی نژاد در پارتی نوروزی
سه‌شنبه ۰۲ فروردین ۱۳۹۰ ساعت ۰۳:۵۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      شهاب‌حسینی ‌با گریمی ‌متفاوت ‌+عکس
چهارشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۲۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عكسي از جواني هاي خسرو شكيبايي
سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس هایی از کتایون ریاحی
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۵:۱۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

پاسخ به شبهه زیبا کلام درباره سیاسی بودن راه پیمایی اربعین - عکس های اربعین از صد سال پیش

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

صادق زیباکلام از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب امروز در توئیتی نوشت: به دخترم سارا که عازم کربلا بود گفتم انشاالله زیارتت مقبول، اما در بین راه این پرسش را هم از خودت بکن که چه شد بعد از 1400سال، ما ایرانی‌ها سه، چهار سال است که دفعتاً به فکر راهپیمایی اربعین افتاده‌ایم (البته با تشویق و حمایت تمام و کمال نظام).

پاسخ به شبهه زیبا کلام درباره سیاسی بودن راه پیمایی اربعین - عکس های اربعین از صد سال پیش

در پاسخ به این شبهه سید کاظم موسوی تهرانی با انتشار عکسی از راهپیمایی اربعین توسط ایرانیان در صد سال قبل. به شبهه پیاده روی اربعین صادق زیبا کلام و القا این مطلب که پیاده روی اربعین ساخته و پرداخته حال حاضر نظام جمهوری اسلامی ایران است پاسخ داد:

پاسخ موسوی تهرانی به شبهه صادق زیبا کلام درباره سیاسی بودن راه پیمایی اربعین

در همین رابطه محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس جمهور اصلاحات تصویری قدیمی از راهپیمایی اربعین که در آن پدر و دایی اش حضور داشتند را منتشر کرد و به شبهه صادق زیبا کلام پاسخ داد.


پاسخ ابطحی به شبهه صادق زیبا کلام درباره سیاسی بودن راه پیمایی اربعین

در زیر توجه شما را به توضیحات و عکسهای بیشمار از پیاده روی اربعین در سالهای قبل از 100 سال پیش تا کنون جلب می کنم :

نخستین‌هایی که اربعین امام حسین‌(ع) را زنده نگه داشتند، چه کسانی بوده‌اند؟

به گزارش ایسنا، شیخ مفید در کتاب «مسارالشیعه» و شاگردش شیخ طوسی در  کتاب«مصباح المجتهد» زمان بازگشت اهل‌بیت امام حسین (ع) از  دمشق به مدینه است. همچنین بنا بر نقل دیگری از شیخ مفید، جابر بن عبدالله انصاری، به عنوان یکی از نخستین زائران امام حسین (ع) در این روز وارد کربلا شده و زیارت اربعین را به جا آورده است.

محمد ابراهیم آیتی در صفحه 221 کتاب «بررسی تاریخ عاشورا» در این زمینه نوشته است؛ «جابر بن عبدالله انصاری ... بیستم ماه صفر، درست چهل روز بعد از شهادت امام وارد کربلا شد و سنت  زیارت اربعین امام به دست او تأسیس گردید.».

همچنین برخی دیگر از منابع تاریخی در این زمینه نوشته‌اند؛«از زمانی که حضرت زین العابدین، امام سجاد (علیه السلام) با «جابر بن عبد الله انصاری»، صحابه پیامبر (ص) در کربلای مقدس دیدار کرد...»

در طول 1376 سال قبل تا امروز، هر سال که از این واقعه می‌گذرد، بر تعداد زائران امام حسین (ع) و سرزمین کربلا اضافه می‌شود. حتی در دوره دیکتاتوری «صدام حسین» در عراق و با وجود همه‌ی سرکوبگری‌ها و اعمال فشارها و ممنوعیت‌های اعمال شده، زیارت این سرزمین مقدس در روز اربعین همچنان ادامه داشت. تا سرنگونی رژیم بعث در سال 2003 میلادی، که از آن به بعد، زیارت کربلا در روز اربعین شکل جدیدی به خود گرفت، تا چند سال گذشته که زیارت کربلا و بین‌الحرمین در قالب راهپیمایی معروف «پیاده‌روی اربعین» افزایش پیدا کرد.

به گونه‌ای که به گفته رئیس شورای استان کربلا، در آذر ماه 1393 (دسامبر ۲۰۱۴ - ۱۴۳۶ قمری) حدود ۲۰ میلیون جمعیت در عراق تجمع کردند و تعداد زائران اربعین در سال ۱۳۹۴ (۲۰۱۵ میلادی - ۱۴۳۷ قمری) به ۲۷ میلیون نفر رسید.

تا امروز که جمعیت حاضر در مراسم سوگواری اربعین در عراق در صدر یکی از بزرگترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان - که چیزی حدود 80 کیلومتر مسافت را شامل می‌شود و سه روز به طول می‌انجامد، - حاضر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، هر چند به دلیل نبود تکنولوژی، امروزه عکس‌ها و اسناد محدودی از «پیاده‌روی اربعین» به عنوان سنت دیرینه‌ی مسلمانان و شیعیان دنیا در دسترس است، اما می‌توان یکی از قدیمی‌ترین اسناد تصویری موجود را مربوط به بیش از 100 سال پیش دانست یعنی سال 1909 میلادی.

عکس های قدیمی از راهپیمایی اربعین از صد سال پیش تا کنون

پیاده‌روی به سمت کربلا، سال 1909 میلادی

عکس های قدیمی از راهپیمایی اربعین از صد سال پیش تا کنون.

زیارت اربعین سال 1932 میلادی، این تصویر توسط عکاس انگلیسی ثبت شده است

عکس های قدیمی از راهپیمایی اربعین از صد سال پیش تا کنون

به سمت شهر کربلا در اربعین امام حسین (ع) در سال 1971

عکس های قدیمی از راهپیمایی اربعین از صد سال پیش تا کنون

طی راه به سمت کربلا آوریل 2003 میلادی


تصاویر دیگری از پیاده‌روی به سمت کربلا (زیارت اربعین) که سال مشخصی برای ثبت تصویر آن‌ها ذکر نشده است.



0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب