صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری 96 - بررسی تطبیقی با آرای احمدی نژاد در سال 88
 
به وب

عکس مهدی هاشمی و دخترش
یك‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۰۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      نگاه های آنچنانی رئیس جمهور روسیه به لباس تنگ و چسبان خانم جوان
جمعه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۳ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      نیوشا ضیغمی و همسرش در لباس احرام / عکس
جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      مرد هزار چهره سینمای ایران را بشناسید
سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۱۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      آخوندک بالای سر محمد خاتمی
جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۲۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری 96 - بررسی تطبیقی با آرای احمدی نژاد در سال 88

ارزیابی كاربر: ONONONOFFOFF / 10
ضعیف عالی 

امسال نتایج آرا می تواند حاوی پیامهای مهمی برای احزاب و دسته های سیاسی باشد چون در سال 96 با حذف احمدی نژاد از صحنه رقابت به نوعی تقابل اصولگرایی و اصلاح طلبی بود و البته مقایسه جالبی بین مقبولیت اصولگرایی، اصلاح طلبی و جریان احمدی نژادی است، از طرفی اصلاح طلبان و به اصلاح  سبزها و طرفداران سران فتنه در این انتخابات با تمام توان و بدون پرده پوشی ظاهر شدند طوری که در پلاکارد های تبلیغی شان هم علامت پیروزی با یک انگشت سبز و یک انگشت بنفش نشان می دادند. این جریان انتخابات 96 را با 88 مقایسه می کنند و به نوعی انتقام کشی می کنند. ما پس از اعلام نتایج نهایی آرا به بررسی آرا دوره های مختلف ریاست جمهوری و تحلیل و بررسی تطبیقی می پردازیم.

آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری 96 - بررسی تطبیقی با آرای احمدی نژاد در سال 88

طبق آمار ثبت احوال کشور ۵۵ میلیون و ۹۳۶ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ بودند
که مجموعآ 41.320.131 نفر در این انتخابات مشارکت کردند یعنی 73% واجدین شرایط مشارکت کردند

با توجه به نتایج نهایی آرا جناب آقای حسن روحانی بار دیگر به عنوان رئیس جمهور مردم ایران انتخاب شد

نتایج انتخابات :
1 روحانی ........ 23,549,616 (%57.13)
2 رئیسی ........... 15,786,449 (%38.30)
3  آراء باطله ........... 1290401 (2.9%)
4 میرسلیم ........ 478,215 (%1.16)
5 هاشمی طبا .... 215,450 (%0.52)

================================
بررسی تحلیلی و تطبیقی:
به جز نتیجه آرا کاندیداها آنچه که بیشترین مقدار را در طول رای گیری های 40 ساله پس از انقلاب اسلامی، در این انتخابات داشته، میزان آرای باطله در این دوره است که مقدار آن حتی بیش از دو کاندیدای اصلاح طلب و اصولگرا یعنی میرسلیم و هاشمی طبا است
. در دوه های قبل آرا باطله بین 200،300یا 400 هزار بود و در این انتخابات هم اگر خیلی زیاد می شد باید نهایتآ 500 هزار رای می شد اما در این انتخابات رقم قابل توجه حدود یک میلیون و سیصد هزار رای می باشد و جالب اینکه در اکثریت سایت ها و خبرگزاریهای اصلاح طلب و اصولگرا گویا در یک توافق نانوشته اسمی از آرا باطله نمی آورند. علت را می توانید در دو عکس زیر جستجو کنید


آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری 96 - بررسی تطبیقی با آرای احمدی نژاد در سال 88 آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری 96 - بررسی تطبیقی با آرای احمدی نژاد در سال 88
برای بزرگتر دیدن عکسها بر روی آنها کلیک کنید

افزایش ناگهانی آرا باطله به همین دلیل است که پس از رد صلاحیت احمدی نژاد توسط شورای نگهبان بسیاری از طرفداران ایشان نام محمود احمدی نژاد را در برگه رای خود نوشتند و خیل عظیمی هم برای ابراز یک اعتراض آرام و بدون آشوب در انتخابات امسال شرکت نکردند طوری که میزان مشارکت به 12 درصد پایین تر از مشارکت در سال 88 رسیده البته این کم شدن مشارکت در هر دو دوره ای که دکتر احمدی نژاد و یا نماینده ای از ایشان حضور نداشته اتفاق افتاده.
جالب این است محمود احمدی نژاد که سیاسیون خیلی علاقمندند اورا مرده سیاسی بدانند حتی در این دوره هم که نامزد نبوده آراء وی از دو نامزد فرعی دیگر یعنی میرسلیم و هاشمی طبا بالاتر بوده. چون اگر آرا باطله این دوره را حتی اگر بیشترین مقدار ممکن و  500 هزار هم در نظر بگیریم 800 هزار رای اضافه و غیر معمول مربوط به احمدی نژاد بوده. که خود به اندازه مجموع آرا میرسلیم و هاشمی طبا است.

نکته دیگر اینکه سبزها و بنفش های جامعه که ارا خود را بسیار می پندارند توجه داشته باشند در هر دولتی میزان مشارکت مردم در رای گیری نشان اعتماد به آن دولت و مشروعیت بخشی به نظام است و هرچقدر مشارکت بالاتر باشد بیشتر، آراء واقعی همه آحاد جامعه را نشان می دهد. به عبارت واضحتر بیشترین مشارکت مردم در رای گیری (صرفنظر از اینکه به چه کسی رای می دهند) اول در دولت آقای احمدی نژاد در سال 88 با 85% واجدین شرایط بوده و دوم در زمان آقای خاتمی در سال 76 با 80%  واجدین شرایط بوده. که میزان مشارکت مردم در زمان آقای روحانی به 73% کاهش پیدا کرده.
در واقع تعداد آرای آقای روحانی 23 میلیون نفر از میان 56 میلیون نفر  از واجدین شرایط بوده و تعداد آرا آقای احمدی نژاد 24 میلیون نفر از میان 46 میلیون نفر از واجدین شرایط بوده.

حتی از نظر میزان مقبولیت در میان رای دهندگان هم آقای اروحانی در سال 96 ، 23 میلیون رای از میان 41 میلیون رای دهنده را کسب کرده، یعنی 57% مقبولیت داشته و آقای احمدی نژاد در سال 88 ، 24 میلیون رای از میان 40 میلیون رای دهنده را کسب کرده یعنی 63% مقبولیت داشته.


آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری 96 - بررسی تطبیقی با آرای احمدی نژاد در سال 88

همانطور که گفتم برخی بسیار علاقه دارند که احمدی نژاد را مرده سیاسی بدانند و به مردم بقبولانند که وی دیگر هیچ محبوبیتی در میان مردم ندارد، البته اینان خودشان هم خوب می دانند که دروغی بیش نیست اما برای اثبات تحلیلی برای شما خواننده محترم می نویسم.
احمدی نژاد حتی الان هم که حضور ندارد طبق آنچه که بالا توضیح دادم با 800 هزار رای باطله ای که نام محمود احمدی نژاد بر روی آن نوشته شده، بدون حضور هم نفر سوم انتخابات است.
اما حالا فرض کنیم که احمدی نژاد در این انتخابات شرکت کرده بود و به جای رئیسی می بود:
آرا رئیسی شامل دو گروه بود یکی اصولگرایانی که با احمدی نژاد نیستند، که از بین توده مردم، زیاد نیستند چون اگر زیاد بودند، هیچگاه روسای ستادهای آقای رئیسی را از وزرای احمدی نژاد انتخاب نمی کردند این فقط به این دلیل بود که به مردم بقبولانند که رئیسی همان کاندیدای مورد حمایت احمدی نژاد است، هرچند آقای احمدی نژاد بارها و بارها اعلام کردند که از هیچ کاندیدی حمایت نمی کنند اما خوب اصولگرایان سعی داشتند تا حد ممکن آرای احمدی نژادی ها را جذب کنند و تا حدود زیادی هم موفق بودند پس 16 میلیون رای یا احمدی نژادی اند یا نیستند، اگر هستند که با خضور احمدی نژاد حتمآ به او رای می دادند و آن مقداری هم که نبودند که مسلمآ بین روحانی و احمدی نژاد حتمآ احمدی نژاد را انتخاب می کردند. پس اینجا 16 میلیون رای
800 هزار رای باطله اضافه هم که متغلق به احمدی نژاد بود.
درصد عظیمی از احمدی نژادی ها به عنوان اعتراض در انتخابات شرکت نکردند از جمله من و ده ها نفر که فقط از دور و برم میشناسم. پایین آمدن مشارکت به همین علت بود یعنی اگر احمدی نژاد هم کاندیدا بود حتمآ باز 85% شرکت می کردند که حدود 8 میلیون رای اضافه می شد که این تعداد دقیقآ به سبد رای احمدی نژاد می رفت.
شاید شما بگویید که خوب از این 8 میلیون یعنی هیچ کس به روحانی رای نمی داد؟
با اطمینان می گویم خیر. چون تیم آقای روحانی با تمام توان حتی بسیج و همراه کردن دهها بازیگر و خواننده در سفرهای تبلیغاتی شان تمام سعی شان را کردند تا حد ممکن احمدی نژاد هراسی ایجاد کنند و همه طرفداران، سبزها و بنفش ها را هم سیج کنند که به روحانی رای بدهند، بنابر این مخالفان احمدی نژاد همگی رای دادند و از 15 میلیون آرا خاموش طبق روال 88 ، هفت میلیون (در سال 88 شش میلیون رای ندادند) آن باز هم رای نمی دادند و 8 میلیون باقی هم حتمآ به احمدی نژاد رای می دادند.
بنابر این احمدی نژاد اگر کاندید میشد در مجموع با 25 میلیون رای از روحانی با 23 میلیون رای پیش می افتاد.


ایجاد شده: یك‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

پی نوشت: دولت بهار/ وزیر کشور: عمدتا آرای باطله به این شکل بود که نام شخصی را نوشته بودند که قبلا نامزد بوده اما اکنون دیگر کاندیدا نبود!

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب