صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow کدام جریان؟ کدام انحراف؟هدف از پروژه بنی صدریزاسیون چیست؟
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 24 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

تام کروز و ستارگان مشهور هالیوودی و پسرشان
پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس/ سيدجــــــــواد هاشـــمي به اتفاق همسر و فرزندان
پنج‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۳۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      شهاب حسینی در هنگام دریافت نخل طلایی در جشنواره کن
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۷ بعدازظهر
  [جزئیات]...      عکس هایی از آلینا کابائوا قهرمان ژیمیناستیک، همسر جدید پوتین
پنج‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      اینجا باشگاه ورزشی است یا شورای شهر؟
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

کدام جریان؟ کدام انحراف؟هدف از پروژه بنی صدریزاسیون چیست؟

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

جریان انحرافی” اسم رمز عملیات روانی و جنگ نرم علیه دولت دهم است. یک جستجوی اینترنتی نشان می دهد که تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ بیش از ۵۹۴۰۰۰۰ صفحه در فضای مجازی با موضوع “جریان انحرافی” تولید شده است و عجیبتر آنکه بیش از ۶۲۹۰۰۰۰ صفحه اینترنتی نیز برای تخریب و اتهام زنی علیه مهندس اسفندیار رحیم مشایی به عنوان محور فرضی “جریان انحرافی دولت دهم” ایجاد شده است! در این مسیر ۳ خبرگزاری ، ۴۸ سایت اینترنتی مشهور که در رنکینگ الکسا حائز رتبه زیر ۳۰۰ هستند و حدود ۳۸۰۰ وبلاگ اینترنتی سازماندهی و فعال شده اند.

به گزارش خبر۲۴ به نقل از محرمانه آنلاین - “جنگ نرم یعنى ایجاد تردید در دلها و ذهنهاى مردم.یکى از ابزارها در جنگ نرم این است که مردم را در یک جامعه نسبت به یکدیگر بدبین کنند، بددل کنند، اختلاف ایجاد کنند؛ یک بهانه‌اى پیدا کنند، با این بهانه بین مردم ایجاد اختلاف کنند؛ یک بهانه‌اى درست کنند، بین مردم ایجاد اختلافى کنند. خوشبختانه مردم ما بابصیرتند. “حضرت آیت الله خامنه ای (۴/۹/۱۳۸۸)

اشاره:تردیدافکنی، تغییر ادبیات، الگوسازی، برچسب زنی، اسم گذاری، شایعه‌پراکنی، دروغ، تهمت، پاره‌‌گویی حقیقت، اهریمن سازی، حذف و سانسور، ایجاد تفرقه و تضاد، ترور شخصیت، مبالغه و مغالطه مهمترین تاکتیک‌هایی است که در عرصه جنگ نرم مورد استفاده قرار دارند. جنگ نرم، قواعد و مقررات و تکنیکهای خاص خود را دارد، تصویرسازی image making ،افکارسازی، تحریف، دستکاری اطلاعات، بمباران خبری، جعل خبری، مرعوب سازی، شایعه سازی، شوک های خبری، بزرگ نمایی و برجسته سازی ازجمله این تکنیکها هستند. رسانه‌ها و وسایل ارتباطی جمعی با ایجاد تصویر مجازی از اشخاص و پدیده ها از طریق انگاره‌ سازی و برجسته‌سازی برچسب زنی و… دنیایی ذهنی و غیر واقعی مطابق با منافع صاحبان قدرت را مخابره می‌کنند.از جمع‌بندی روشهای رسانه‌ها برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی چه انگاره‌سازی، برچسب زنی یا برجسته سازی و چه شیوه‌های دیگر، رسانه‌ها به علت اینکه خود را حد واسط بین پدیده‌ها و واقعیات و مردم می‌دانند، به نوعی با ایجاد احساس غیر واقعی مدیریت ادراک و تغییر و هدایت نگرشها بر عملکرد و عکس‌العمل مخاطبان خود تأثیر می‌گذارند. این فرایند می‌تواند به ایجاد جنگ نرم  از  سوی رسانه‌ها منجر شود.

۱- تبلیغات خاکستری پایه عملیات روانی علیه دولت دهم:

“جریان انحرافی”  اسم رمز عملیات روانی و جنگ نرم علیه دولت دهم است. یک جستجوی اینترنتی نشان می دهد که تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ بیش از ۵۹۴۰۰۰۰ صفحه در فضای مجازی با موضوع “جریان انحرافی” تولید شده است و عجیبتر آنکه بیش از ۶۲۹۰۰۰۰ صفحه اینترنتی نیز برای تخریب و اتهام زنی علیه مهندس اسفندیار رحیم مشایی به عنوان محور فرضی “جریان انحرافی دولت دهم” ایجاد شده است!  در این مسیر ۳ خبرگزاری ، ۴۸ سایت اینترنتی مشهور که در رنکینگ الکسا حائز رتبه زیر ۳۰۰ هستند و حدود ۳۸۰۰ وبلاگ اینترنتی سازماندهی و فعال شده اند.عمده تکنیکهایی که در این گستره وسیع جنگ نرم علیه دولت دهم به کاربسته شده شامل برچسب زنی با عباراتی نظیر “آقای حاشیه ساز” و “لیدر جریان انحرافی” است که تلاش دارد از طریق شایعه‌پراکنی، دروغ، تهمت، پاره‌‌گویی حقیقت، و  ترور شخصیت ، با دوقطبی سازی فضای سیاسی ، تصویری اهریمن گونه از رییس دفتر رییس جمهور ایجاد نموده و وی را فردی مشکوک ، مخالف اصول و ارزشهای انقلابی و ضد ولایت فقیه بازنمایی کند . از حیث منابع خبری این جنگ نرم علیه دولت دهم  ، شامل شیوه تبلیغاتی خاکستری است که در آن به هیچ منبعی اشاره نمی‌کند و تمام بخشهای خبر برای مخاطبان مجهول است.شیوه ای که در دوران نهضت ملی شدن نفت و از سوی جریان حزب توده مورد استفاده قرار می گرفت و با ارسال حجم عظیمی از اطلاعیه های بی نام و نشان و شب نامه ها به بیوت مراجع و علما ، ذهن روحانیت را نسبت به عملکرد دولت دکتر مصدق و یارانش بدبین و آنان را به ضدیت با اسلام و روحانیت متهم می ساختند.

به دو نمونه از گزاره های خبری که با استفاده از شیوه تبلیغات خاکستری  تولید و در فضای سایبر منتشر شده توجه نمایید:

نمونه شماره (۱)

به منظور ایجاد اختلاف در هیات های مذهبی

جریان انحرافی در ایام شهادت صدیقه طاهره(س)هیات عزاداری برپا می کند

یک جریان انحرافی که با هزینه های هنگفت در برخی تشکل های روحانی و دانشجویی ایجاد انشعاب و اختلاف کرده، این بار به سراغ هیات های مذهبی آمده است.به گزارش (…) ، در هفته گذشته لیدر این جریان انحرافی به مسوولان ستاد انتخاباتی خود ماموریت داده اقداماتی را جهت برپایی هیات عزاداری به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) در منطقه مرکزی تهران انجام دهند.

برنامه جدید این جریان انحرافی ایجاد انشعاب و اختلاف در میان مداحان و هیات های مذهبی است.بر اساس این گزارش، قرار است فردا این مراسم و همزمان با شهادت بی بی دو عالم در منطقه منیریه و با دعوت از چند مداح جوان مراسم خود را برگزار نمایند.
از جند روز گذشته تبلیغات وسیعی در سطح شهر برای این مراسم با استفاده از امکانات و  حمایت مالی یک دستگاه خدماتی آغاز شده است.این جریان انحرافی همچنین از یکی از سخنرانان خوش نام  دعوت به عمل آورده است که به دلیل عدم اطلاع وی از پشت پرده این هیات، قرار است در مراسم مذکور سخنرانی نماید.

 

نمونه شماره (۲)

خانم ‘پ’ و ارتباطاتش با جریان‌انحرافی

طی روزهای گذشته برخی رسانه های خارجی مدعی تلاش های جریان انحرافی برای مذاکره با طرف های آمریکایی شده بودند. هر چند این خبر از سوی لیدرهای جریان انحرافی نه تایید شده و نه تکذیب، اما برخی اطلاعات حاکی است عده ای از کسانی که با جریان انحرافی ارتباط نزدیک دارند، ساکن آمریکا بوده و حتی بعضاً ادعا شده برخی از آنها ارتباطاتی با کاخ سفید دارند. به گزارش (…) ، از جمله این افراد خانم ” پ ” هست که چندی پیش (…) اطلاعاتی درباره ارتباط وی با جریان انحرافی و لیدر این جریان منتشر کرد . اما اکنون برای ما این پرسش پیش آمده است که چگونه جریان انحرافی با چنین افرادی آشنایی پیدا کرده و با آنان به چه مناسبتی ارتباط دارد و اساساً فایده ارتباط با این افراد چیست ؟در حال حاضر خانم “پ ” دوستی دارد به نام آقای ” ن ” که وی نیز مترجم کاخ سفید و از سرمایه داران ایالات متحده آمریکاست . گفته می شود که آقای ” ن ” به لطف دوستی با خانم “پ ” اخیرا وارد کشور شده است . در حالیکه نامبرده آخرین بار در ۳/۶/۱۳۵۶ از کشور و از فرودگاه مهرآباد خارج شده بود . نکته جالب اینکه همسر سابق این خانم که الان ظاهرا متارکه کرده به اسم “ه.ف” است که گفته می شود اکنون در وزارت خارجه آمریکا کار می کند و همین نکته ای است که ممکن است سبب بروز شک و تردیدهایی درباره رفت و آمد خانم “پ” به ایران شود . چرا که خانم “پ ” با جریان انحرافی مرتبط است و در صورتیکه ارتباطی با همسر سابق خود داشته باشد می تواند احتمالا اطلاعاتی را به کارمند وزارت خارجه آمریکا بدهد که با منافع ملی ما سازگاری نداشته باشد .

۲- ساخت واژه “جریان انحرافی” در اتاق فکر سایت هاشمی رفسنجانی

در این مقاله بنا ندارم که به جزئیات روشهای اعمال شده در عملیات روانی بپردازم و هدف از نگارش این سطور بیش از آنکه واکاوی شیوه های عملیات روانی علیه دولت دهم باشد ، شناسایی ریشه ها و آبشخورهای تولید کلید واژه هایی مانند “جریان انحرافی” است . بررسیهای ما نشان می دهد که از ابتدای سال ۸۹ تا کنون یعنی پس از شکست فضاحت بار جریان فتنه در ایام الله ۹ دی و ۲۲ بهمن ۸۸ ، سایت هاشمی رفسنجانی به نشانی اینترنتی (www.hashemirafsanjani.ir)   با هدف تاثیر گذاری بر جریان اصولگرا ، همزمان دو خط و رویکرد تبلیغاتی را دنبال نمود که با کمال تاسف باید اظهار داشت که چهره ها و رسانه های جریان مدعی اصولگرایی نیز به طور کامل با این خط  عملیات روانی همراهی کرده و کلید واژه ها و سرخط های خبری و موضع گیری های خود را از محتویات شبه خبری سایت هاشمی رفسنجانی تغذیه نمودند. دو محور اصلی عملیات روانی در سایت خبری هاشمی رفسنجانی از ابتدای سال ۱۳۸۹ تا کنون عبارتند از:

۱- خط عملیات روانی بنی صدریزاسیون :مشابه سازی دکتر احمدی نژاد با ابوالحسن بنی صدر

۲- خط عملیات روانی انتساب دولت به “جریان انحرافی”

در جدول شماره (۱) روند انشار مطالب در سایت هاشمی رفسنجانی که بر اساس پیاده سازی دو خط عملیات روانی بالا تنظیم شده را مشاهده می نمایید:

عنوان تاریخ خط عملیات روانی

هاشمی رفسنجانی: اشتباه انتخاب رئیس جمهوری بی صلاحیت پایان کار نبود!

۲۹ فروردین ۱۳۸۹

بنی صدریزاسیون

هاشمی رفسنجانی: رئیس جمهور منحرف اختیار همه قوا و همه نهادها را می خواست تا انقلاب را تصاحب کند!

۱۶اردیبهشت ۱۳۸۹

بنی صدریزاسیون

هاشمی رفسنجانی: راز شفای زخم حضور «رئیس‌جمهورمنحرف» صبوری و ایستادگی نیروهای خط امام بود!

۲۴ خرداد ۱۳۸۹

بنی صدریزاسیون

هاشمی رفسنجانی: خیلی‌ها در ابتدا متوجه چهره اصلی «رئیس‌جمهورمنحرف» نشده‌بودند!

۱۶ تیر ۱۳۸۹

بنی صدریزاسیون

روایتی از آغاز کودتای رئیس جمهوری منحرف علیه نظام جمهوری اسلامی

۷ مرداد ۱۳۸۹

بنی صدریزاسیون

هاشمی رفسنجانی: مجلس درسی تاریخی به رئیس‌جمهور منحرف داد!

۲۴ مرداد ۱۳۸۹

بنی صدریزاسیون

هاشمی رفسنجانی: رئیس جمهور منحرف اختیار تمام قوا ، تمام نهادها ، تمام تصمیمات و تمام انقلاب را می خواست!

۷ شهریور ۱۳۸۹

بنی صدریزاسیون

هاشمی رفسنجانی: امام جلوداری کرد تا مجلس کودتای رئیس جمهور منحرف علیه قانون را خنثی کرد!

۱۶ شهریور ۱۳۸۹

بنی صدریزاسیون

هاشمی رفسنجانی: امام مجلس را در راس امور خواند تا فتنه ریاست جمهوری بنی صدر تکرار نشود!

۲۷ شهریور ۱۳۸۹

بنی صدریزاسیون

هاشمی رفسنجانی: فریبکاری رئیس جمهور دوستان زیادی را به جان هم انداخت،امروز روز جبران است!

۴ مهر ۱۳۸۹

بنی صدریزاسیون

هاشمی رفسنجانی: حاکمیت جریان انحرافی به سرکردگی رئیس‌جمهور منحرف با تمامی عوارضش، در نهایت منجر به خیر شناسایی و حذف ناخالص‌های نقاب دار بدنه نظام شد

۷مهر ۱۳۸۹

بنی صدریزاسیون +جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی : کشور یک روز بدون اختلاف به خود ندید با حضور رئیس جمهور منحرف!

۸ مهر ۱۳۸۹

بنی صدریزاسیون

هاشمی رفسنجانی: رئیس جمهوری که مجلس را راس امور نداند در خط امام نیست

۲۵ مهر ۱۳۸۹

بنی صدریزاسیون

هدف رئیس جمهوری که گفت مجلس درراس امور نیست عبور از رهبری بود!

۸ آبان ۱۳۸۹

بنی صدریزاسیون

هاشمی: امام مجلس را در راس امور نهاد تا فتنه بنی صدر تکرار نشود!

۱ آذر ۱۳۸۹

بنی صدریزاسیون

هاشمی رفسنجانی: مجلس هر جریان انحرافی همانند رئیس جمهوری بنی صدر را رفع می کند

۷ آذر ۱۳۸۹

بنی صدریزاسیون +جریان انحرافی

آنسوی هیاهوی تخریبها صدای پای جریان انحرافی می آمد!

۵ دی ۱۳۸۹

جریان انحرافی

روایت هاشمی رفسنجانی از نامه ۸۸:خواب جریان انحرافی در رابطه من و رهبری تعبیر نمی شود!

۱۲ دی ۱۳۸۹

جریان انحرافی

اگر نامه هاشمی نبود! آقای احمدی‌نژاد هرگز مجبور به طرح انحرافی«مکتب ایران» نمی شد؟

۲۵ دی ۱۳۸۹

جریان انحرافی

هاشمی: جریان انحرافی مقابل قانون تمکین نکرده و نخواهد کرد!

۳ بهمن ۱۳۸۹

جریان انحرافی

اگر نامه هاشمی نبود ! آقای احمدی نژاد که از نردبان محبوبیت«رهبری» نزد مردم بالا رفت هرگز پرچم مکتب ایران را برخلاف منویات ایشان بعد از انتخابات بالا نمی برد

۹ بهمن ۱۳۸۹

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی:«وعاظ ولایی»فتنه شاه علیه روحانیت

۱۲ بهمن ۱۳۸۹

 

جریان انحرافی

تفاوت قانونمداری هاشمی و اسلام ایرانی

۲۸ بهمن ۱۳۸۹

جریان انحرافی

هشدارهای آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۸۷ از ظهور جریان انحرافی

۱ اسفند ۱۳۸۹

جریان انحرافی

هاشمی : اسلام ایرانی از مصادیق فتنه مهدویت است

۳ اسفند ۱۳۸۹

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی: گروه شاگردان شیخ احمد احسایی هر کدام اشکال متفاوتی از فتنه‌ مهدویت را ایجاد کردند که اسلام جغرافیایی و ملی شده یکی از اشکال آن است

۴ اسفند ۱۳۸۹

جریان انحرافی

معجزه اسلام ایرانی : فرش قرمز برای خاندان چاوز ، شوکر برای خانواده هاشمی!

۵ اسفند ۱۳۸۹

جریان انحرافی

انحراف ولایتمداران اسلام ایرانی به کجا ختم خواهد شد ؟

۷ اسفند ۱۳۸۹

جریان انحرافی

عرض اندام اسلام ایرانی با نه احمدی‌نژاد به رهبری و رئیس خبرگان !

۹ اسفند ۱۳۸۹

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی : اسرائیلی ها می خواهند با هر روش ممکن حتی با استفاده از چهره های نفوذی ظاهر الصلاح بازار اسلام ایرانی؛ عربی و آفریقایی راه بیاندازد!

۱۱ اسفند ۱۳۸۹

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی: اسلام ایرانی هم امام زمانش دروغ است هم کوروش کبیرش !

۱۱ اسفند ۱۳۸۹

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی: اسلام ایرانی مقدمه ظهور امام زمان ایرانی است!

۱۱ اسفند ۱۳۸۹

جریان انحرافی

اگر نه به هاشمی انتخاباتی بود آیا نه احمدی نژاد به رهبری هم انتخاباتی بود ؟

۱۲ اسفند ۱۳۸۹

جریان انحرافی

ظهور ولایت اسلام ایرانی با نه احمدی‌نژاد به رهبری !

۱۲ اسفند ۱۳۸۹

جریان انحرافی

پیش بینی هاشمی رفسنجانی از ولایت ایرانی احمدی نژاد

۱۴ اسفند ۱۳۸۹

جریان انحرافی

« پایان هاشمی» وصیت حجتیه به اسلام ایرانی !

۱۶ اسفند ۱۳۸۹

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی: اسلام ایرانی مصداق فتنه مهدویت است و فتنه مهدویت از امام تبعیت نکرد از رهبری هم نمی کند

۱۸ اسفند ۱۳۸۹

 

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی: «اسلام جغرافیایی و ملی شده» از روشهای شاگردان شیخ احمد احسایی است و اسلام ایرانی ؛ عربی ؛ ترکی و … از مظاهر آن است

۱۸ اسفند ۱۳۸۹

 

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی : هدف جشنهای مکتب ایران شاه از یاد بردن امام بود !

۲۱ اسفند ۱۳۸۹

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی:ساواک به دستور مستقیم شاه و  با استفاده از برخی چهره های روحانی ، “جمعیت وعاظ ولایی ایران ” راه انداخت

۲۱ اسفند ۱۳۸۹

 

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی: شاه فکر می کرد با برگزاری باشکوه جشنهای ۲۵۰۰ ساله دیگر کار مکتب اسلام و اهل بیت(ع) تمام است و مکتب ایران برقرار!

۲۱ اسفند ۱۳۸۹

 

جریان انحرافی

فتنه مهدویت به روایت هاشمی از صدراسلام تا اسلام ایرانی

۲۶ اسفند ۱۳۸۹

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی : امام فتنه مهدویت را از در راندند از پنجره باز آمده اند!

۲۶ اسفند ۱۳۸۹

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی : دست بهایی ها پشت فتنه اسلام ایرانی است!

۱۶ فروردین ۱۳۹۰

جریان انحرافی

پیش بینی هاشمی در آبان ۸۷ از اسلام ایرانی ۸۸

۱۷ فروردین ۱۳۹۰

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی : بهایی ها حامی فتنه مهدویت؛ فتنه مهدویت حامی اسلام ایرانی

۱۷ فروردین ۱۳۹۰

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی:بهائیت فتنه مهدویت را در جمهوری اسلامی تدارک دیده است

۱۸ فروردین ۱۳۹۰

جریان انحرافی

هشدار سال ۸۷ هاشمی: تا دیر نشده بیدار شویم / اسلام ایرانی در راه است

۱۸ فروردین ۱۳۹۰

جریان انحرافی

هاشمی آبان ۸۷ : بهائیت با نقاب مهدویت دنبال فتنه اسلام ایرانی است

۲۱ فروردین ۱۳۹۰

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی پس از انتخاب آیت الله مهدوی کنی به ریاست مجلس خبرگان:جایگزینی آیت الله مهدوی کنی به جای من در وزارت کشور در سال ۵۹ هم جلوی بخش زیادی از بهانه جویی های جریان انحرافی رئیس جمهور وقت علیه انقلاب را گرفت

۲۴ فروردین ۱۳۹۰

جریان انحرافی

هاشمی آبان ۸۷ : بهائیت دنبال فتنه اسلام ایرانی در جمهوری اسلامی

۲۵ فروردین ۱۳۹۰

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی: اگر به جریان انحرافی فرصت بدهیم کشوری غرق در تفرقه و اختلافات داخلی همچون سودان و یمن می سازند

۳ اردیبهشت ۱۳۹۰

جریان انحرافی

هاشمی آبان ۸۷: مدعیان مهدویت را در تدارک فتنه اسلام ایرانی می بینم

۵ اردیبهشت ۱۳۹۰

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی: مهم ترین روش بهائیت و فتنه مهدویت اسلام جغرافیایی است

۸ اردیبهشت ۱۳۹۰

 

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی: اسلام ایرانی و اسلام جغرافیایی روش شاگردان شیخ احمد احسایی است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰

 

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی: جریان انحرافی می خواهد نظام از داخل و خارج سیبل شود

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی: در دولت دفاع مقدس اختلاف بود انحراف نبود

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰

جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی: رئیس جمهور به دلیل عدم انجام وظایف ، صلاحیت ندارد

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰

جریان انحرافی بنی صدریزاسیون +جریان انحرافی

هاشمی رفسنجانی :جریان انحرافی در برابر قانون تمکین نکرده و نخواهد کرد!

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰

 

جریان انحرافی

 

جدول شماره (۱)

تقویم مطالب سایت هاشمی رفسنجانی علیه دکتر احمدی نژاد و دولت دهم

به بخشی از مقالاتی که سایت هاشمی رفسنجانی برای انتساب جریان انحرافی به دولت دهم منتشر کرده است توجه فرمایید:

مکتب ایران برتامه ساواک بود!

“وقتی مکتب ایران ساواک ، درست ۴۰ سال بعد از گلوی پیروان اسلام ایرانی بیرون می آید آیا باید در روش فشار این دو جریان بر هاشمی تفاوتی قائل شد ؟ نام چه تفاوتی دارد مهم رسم است که یکی است اگر آنها ۴۰ سال قبل می خواستند هاشمی را وادار کنند تا با مکتب ایران شاهنشاهی همراه شود و در این راه حتی از گروکشی خانوادگی نیز با وی ابایی نداشتند چه عجب از اینکه ولایتمداران اسلام ایرانی امروز چنین نکنند اینها که در ولایت اسلام فقاهتی امام و رهبری نیستند که هدف در آن وسیله را توجیه نکند بلکه در ولایت اسلام ایرانی درست عکس اسلام فقاهتی بکارگیری هر وسیله ای برای هدف این جریان انحرافی عین صواب است! “

منبع:

http://hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=3608

آیت الله هاشمی رفسنجانی خاری در چشم جریان انحرافی است!

امروز بوضوح مشاهده می شود جریان انحرافی همچون خاری در چشم تحمل دیدن آیت الله هاشمی رفسنجانی این مجتهد سیاسی را ندارد و چگونه تمام قوای رسانه ای و مالی و امکاناتی خود را بسیج می کنند تا او را در راس مجلس خبرگان رهبری  و در کنار نظام و مردم نبینند تا یکی از مهم ترین سدهای رسیدن به اهداف خود را از میان بردارند .

منبع:

http://hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=3657

 

پایان هاشمی ؛ رویای مشترک بنی صدر و سران اسلام ایرانی!

رویای « پایان هاشمی »  سی سال است سیاهه ای بلند و طویل از اشخاص و جریانهای مختلف خواهانش را به ثبت رسانیده و نامهای متفاوتی از بنی صدر تا سران اسلام ایرانی در دل جای داده است.رویایی به نام «پایان حیات سیاسی هاشمی» به مدد شانتاژ خبری و ترور ؛ رویایی که بیست سال بعد هم در سر یکی دیگر از اشکال افراطی‌گری سیاسی دوباره ظهور کرد تا بنویسند «انتخابات مجلس ششم پایان حیات سیاسی هاشمی» و امروز نیز شکل دیگری از افراطی‌گری سیاسی در قالب جریان ضد روحانیت سیاسی از انتخابات داخلی هیئت رئیسه خبرگان رهبری چنین رویایی را طلب می‌کند!

منبع:

http://hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=3684

 

احمدی نژاد برخلاف نظر رهبری حرمت وزرای امین نظام را حفظ نکرد!

اگر بتوان با نهایت خوش بینی نه احمدی‌نژاد به آیت الله هاشمی رفسنجانی را در گرماگرم انتخابات سال ۸۸ برای باز پس‌گیری اتهامات و تهمتهای وارده در مناظرات در چهارچوب راهبرد انتخاباتی وی ارزیابی کرد به یقین پاسخ نه احمدی‌نژاد به تکلیف و امر مقام معظم رهبری در جبران خطای مناظرات را بعد از انتخابات نمی‌توان یک تاکتیک انتخاباتی دانست.سوال اینجاست که آیا نه مشابه احمدی‌نژاد به رهبر معظم انقلاب و رئیس خبرگان رهبری خاستگاه و ماهیت متفاوتی داشته یا اصولاً در قالب یک برنامه مدون از سوی مکتب ایران طراحی و بعنوان زمینه اعلام آغاز عصر اسلام ایرانی در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد؟در کنار این نکته تغییر نحوه اجرای احمدی‌نژاد دراجابت اوامر رهبری در خصوص موارد صریح‌الذکری همچون جبران خطای مناظرات، عدم حضور پررنگ بانی مکتب ایران در هیات دولت، حفظ حرمت وزرای امین نظام در مناصب خطیری همچون وزارت اطلاعات و امور خارجه، اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد با حفظ کامل ماهیت غیردولتی آن، پرهیز از موازی‌کاری سیاسی در وزارت امور خارجه، حفظ حرمت و جایگاه قوای دیگر نظام و مجمع تشخیص مصلحت نظام،پرهیز از جاری نمودن مباحث غیر ضرور و اختلاف افکن در سطح رسانه‌ها و حفظ حرمت مراجع معززعظام جملگی حکایت از آن دارد که آن دو نه مشابه نه تنها ماهیت متفاوتی نداشت بلکه آغاز عصرظهور یک جریان انحرافی بود که آیت‌الله هاشمی‌ اهداف و برنامه‌های آنان را پیش‌بینی کرده‌بود و امروز در کلام سران اسلام ایرانی بوضوح مشهود است.

منبع:

http://hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=3656

 

« مکتب ایران »،عبارت شاهنشاهی اسلام ایرانی!

اسلام ایرانی یا عبارت شاهنشاهی آن « مکتب ایران » که اوج تبلور آن در جشنهای ۲۵۰۰ ساله رژیم پهلوی دیده شد روشی کهنه و انحرافی برای کنار زدن اسلام فقاهتی است که  ریشه در اسلام آوردن کعب الاحبار یهودی دارد که تنها راه تقابل با اسلام ناب رسول خدا (ص) را در تظاهر به مسلمانی و بالا بردن پرچم اشتباه دید این نسخه منسوخ از صدر اسلام تاکنون به دفعات بکار گرفته شده و یکی از مهم ترین ابزارهای آن نیز تمسک به موعود عالم و سوء استفاده از اعتقاد مسلمانان به ظهور منجی است که سابقه آنهم در صدر اسلام به محمد حنیفه و ادعای امام زمان بودن وی بر می گردد. جریان انحرافی نهضت و نظام اسلامی نیز درست عمری برابر عمر تاریخ انقلاب دارد که ابتدا در سال ۴۲ پرچم مبارزه امام را بیرق کفر نامیدند و خون شهدای ۱۵ خرداد را بر گردن خمینی کبیر دانستند سپس با پیشرفت نهضت در روزی که امام دستور عدم چراغانی جشنهای نیمه شعبان را بخاطر خون شهدا دادند عمدا چراغانی بیشتری کردند تا به خیال خام خویش جلوی پیروزی نهضت امام رابگیرند بعدها که انقلاب به همت مردم و امام پیروز شد به امام لفب نایب الامام زمان را دادند و توصیه کردند که دیگر نایب امام زمان نیازی به دخالت دادن رای مردم در جمهوری اسلامی ندارد و چون با تودهنی امام بر لاک خود فرو رفتند فتنه ای دیگر کردند و در اوج نیاز جبهه ها به حضور مردم فتوا دادند که امام زمان راضی به جنگ نیست و امام راحل (ره ) حق فتوا برای حضور کفایی مردم در جبهه ها ندارند و چون مردم را همراه خویش ندیدند پس از سالها عزلت نشینی اینبار بی عدالتی امام را نشانه گرفتند و مدعی شدند در جمهوری اسلامی ۳ دهه از عدالت خبری نبوده است این شرح مختصری از تاریخچه این جریان انحرافی بود که اکنون به طور عینی انحراف فکری این جریان در مقابله با شاگرد امام (ره) به منصه ظهور رسیده است.

منبع:

http://hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=3616

احمدی نژاد بعد از انتخابات ۸۸ ولایتمدار نیست!

در ادامه بررسی چهره متفاوتی که از جناب آقای احمدی نژاد قبل و بعد از انتخابات دیده شد ، سوالاتی را برای روشنگری چهره جدید رئیس جمهور مطرح می کنیم. نکته حائز اهمیت در این میان آن است که هدف از طرح این مصادیق روشنگری درباره جریانی است که نه تنها قدرناشناسانه بر ولایتمداری خویش بعد از انتخابات دوره دهم نیافزودند تا با رعایت مو به موی تدابیر مقام معظم رهبری از شدت مشکلات بکاهند بلکه سلسله تلاشهایی را هم برای ایجاد تنش های جدید در ارکان سیاسی _ قانونی نظام پی افکندند .

منبع:

http://hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=1&id=3616

مرور مطالب منتشره در قالب اخبار و گزارشهای سیاسی سایت هاشمی رفسنجانی نشان می دهد اتاق فکر این سایت که احتمالا در مجمع تشخیص مصلحت نظام مستقر است ، می کوشد تا جبهه مخالفان دولت را ذیل عنوان مخالفت با جریان انحرافی معتقد به مکتب ایرانی جمع‌آوری و ساماندهی کند . در واقع اتاق فکر سایت هاشمی رفسنجانی می‌کوشد تا با ایجاد دوگانه ایرانی- اسلامی و انتساب ناسیونالیزم و خرافه‌های موعود گرایانه و جریان انحرافی به دکتر احمدی‌نژاد و یارانش ، ضمن یازسازی چهره‌ مخدوش رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آزمون بزرگ فتنه ۸۸ ، وی را به عنوان چهره ای مصلح، عقل‌گرا ، معتدل و حامی ولایت معرفی نماید.این در حالی است که دکتر احمدی‌نژاد صراحتاً در توضیح اصطلاح مکتب ایران می‌گوید: «برخی خیال نکنند که حرف‌های ما مبنی بر ملی‌گرایی و ناسیونالیسم است. ایران یعنی عدالت، خداپرستی، آزادی و راه نجات. چراکه امروز پرچم عدالت را برداشته و بر سر ظالمان می‌کوبد.»دکتر احمدی‌نژاد در جایی دیگر درباره ایران می‌گوید: این که از ایران به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام یاد می‌شود، بدین معناست که ایران پایگاه اصلی اسلام است. این‌گونه سخنان به‌هیچ عنوان ملی‌گرایی نیست، کسانی که عنوان ملی‌گرایی بر خود گذاشتند به نام ایران در پشت جبهه با دشمنان ملت ایران همکاری و همدستی می‌کردند.رئیس‌جمهور همچنین دولت نهم و دهم را دینی‌ترین دولت ها بعد از انقلاب می‌داند: «این دولت بالاترین فداکاری را برای اسلام نابی که در سرزمین ایران منتشر می‌شود، به‌کار می‌گیرد. بالاترین ادبیات دینی در همه مجامع داخلی و خارجی از سوی این دولت استفاده شده و همواره روی آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و اخلاقی ملت ایران نه نژاد ایرانی پافشاری کرده است.»از همه مهمتر ، با توجه به سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در جمع اعضاء جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  نیز، توهم رسانه ای سایت شخصی آقای هاشمی رفسنجانی و ترفند سیاسی هواداران او در القای اتهام جریان انحرافی علیه دولت دهم نمایان‌تر می‌شود: «دولتمردان فعلی حرف حق و حرف نظام و حرف انقلاب را می‌زنند و جای نگرانی نیست… برداشتم این نیست که منظور آنها (در طرح مکتب ایرانی) مقابل قرار دادن ایرانیت در مقابل اسلامیت باشد.»

نکته تاسف آور آن است که گفتمان القا شده از سوی سایت هاشمی رفسنجانی ، کاملا از سوی برخی چهره های مدعی اصولگرایی پذیرفته شده و عین مفاهیمی که سایت هاشمی رفسنجانی علیه دولت دهم منتشر می سازد، از سوی این قبیل افراد باز تولید و منتشر می شود. به چند نمونه زیر توج کنید:

آیت الله هاشمی رفسنجانی : اسرائیلی ها می خواهند با هر روش ممکن حتی با استفاده از چهره های نفوذی ظاهر الصلاح بازار اسلام ایرانی؛ عربی و آفریقایی راه بیاندازند!

آیت الله هاشمی رفسنجانی : دست بهایی ها پشت فتنه اسلام ایرانی است!

منبع:www.hashemirafsanjani.ir

حاج منصور ارضی ، در مراسم شب قدر مسجد ارک تهران: تفکر مشائی تفکر بهائیت و یهودیت است!

منبع:www.baharoom.com/page/30‏

 

سایت هاشمی رفسنجانی: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ، این مجتهد سیاسی کم نظیر تاریخ نهضت و نظام فراتر از هیاهوهای سیاسی حرکت خزنده متحجران را علیه اسلام و جمهوری اسلامی به خوبی رصد کرده و مشاهده می‌کند ولی متاسفانه گوشی برای شنیدن آن هشدارها پیدا نشد تا این حرکت خزنده گام به گام جلو بیاید تا در زمان مقرر تقیه خود را کنار گذاشته و انذارهای آیت‌الله هاشمی را یک به یک جامه عمل بپوشاند، انذارهایی از قبیل طرح اسلام ایرانی، ادعای رضایت امام زمان(عج) از تصمیمات ایشان، ادعای اتصال به ولایت بالاتر از ولایت فقیه بعنوان مجوز عبور از نظرات امام و رهبری، طرح ستیز با روحانیت و مراجع و در نهایت تضعیف و تخریب مرکزیت نظام ؛ ایجاد تفرقه و اختلافات داخلی با رواج دروغ و تهمت و افتراء و در نهایت غرق نمودن جمهوری‌اسلامی در اختلافات و کینه داخلی مردم با مردم و مردم با روحانیت ؛ قانون شکنی و تخریب ارکان قانونی نظام و …. بود.

منبع:www.hashemirafsanjani.ir

حسین فدایی،دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی :جریان انحرافی، عصر غیبت را پایان‌ یافته و عصر حاضر را عصر حضور می‌شمارد و عصر حاضر را به عنوان عصر تبعیت از ولی فقیه و ولی امر مسلمین نمی‌شمارد.
جریان انحرافی مدعی است وقتی که مستقیم از ولی عصر دستور می گیرید، چه نیازی به ولی فقیه‌ و ولی امر دارید؟ کسی که خود را اسلام‌شناس و بی نیاز از ولی امر و فقیه‌ جامع‌الشرایط می داند، منحرف است.

منبع: http://www.entekhab.ir/fa/news/24629

مقایسه تطبیقی اظهارات حسین شریعتمداری ، محمدحسین صفارهرندی، احمد توکلی ، علیرضا زاکانی و علی مطهری که به بهانه جریان انحرافی بیان می شوند، با مطالب مندرج در سایت هاشمی رفسنجانی جملگی حاکی از آن است که اتاق فکر مستقر در سایت هاشمی رفسنجانی خواسته یا ناخواسته به عنوان مرکز تولید محتوای اظهارات چهره های فوق الذکر و رسانه های وابسته شان ایفای نقش می نماید. اگر عناوین موجود در جدول شماره ۱ را یکبار دیگر با دقت مرور نمایید ، درمی یابید که هر یک از گزاره های موجود در این جدول بارها  از سوی چهره های مدعی اصولگرایی نظیر آقایان حسین شریعتمداری ، محمدحسین صفارهرندی، احمد توکلی ، علیرضا زاکانی و علی مطهری به بهانه حمله به جریان انحرافی بازگفته شده است

 

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب