صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow پخش صدا و سیمای مرکز کرمانشاه دیجیتالی شد
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 19 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

نگار فروزنده را این شکلی دیده بودید؟
جمعه ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۲۰ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس همایون شجریان و همسرش
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷ بعدازظهر
  [جزئیات]...      احمدی نژاد در سنگر
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس/ وقتی که احمدی نژاد قدش نمی رسه تا روبوسی کنه
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۳۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      شهید مصطفی احمدی روشن در تخت جمشید
پنج‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

پخش صدا و سیمای مرکز کرمانشاه دیجیتالی شد

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

پخش صدا و سیمای  مرکز  کرمانشاه دیجیتالی شد  ، به گزارش فر نیوز پخش کانالهای سراسری صدا و سیما در کرمانشاه از امروز  از طریق تکنولوزی دیجیتال پخش می شود ، DVB یا ارسال دیجیتال تصاویر ویدیویی، یکی از استاندارد های بین المللی تلویزیون دیجیتال است که برای ارسال برنامه شبکه های تلویزیونی به صورت دیجیتال و با فرمت MPEG مورد استفاده قرار می گیرد‫.‬این فناوری به صورت های مختلفی از جمله تلویزیون کابلی، برنامه های ماهواره ای و امواج مایکروویو به کار می رود‫.‬

در این استاندارد از باند های فرکانس VHF و UHF و SHF برای ارسال امواج استفاده می گردد و برنامه های تلویزیونی به دو فرمت MPEG2 و MPEG4‪/‬H‪.‬256 بر روی آنها پخش می گردند. این فرمت ها به راحتی کیفیت مورد نیاز برای استفاده در تلویزیون های HD را (720P) فراهم می آورند. کیفیت تصاویر این سیستم به گونه ای است که حتی با بهترین آنتن ها و تلویزیون ها در سیستم آنالوگ نمی توان به آن دست یافت. با استفاده از ارسال ویدیویی دیجیتال علاوه بر اینکه تعداد زیادی کانال تلویزیونی بر روی یک باند قابل دریافت اند، می توان امکانات زیادی را هم از قبیل تله تکست، راهنما و جزئیات اضافی در خصوص برنامه در حال پخش، ارائه خدمات ویژه صوتی برای ناشنوایان و دریافت برنامه های رادیویی بر روی تلویزیون در اختیار کاربران گذاشت.

صدا و سیمای  هم چندی است که به این سیستم تهیه و پخش برنامه های تلویزیونی روی آورده است. صدا و سیمای مرکز کرمانشاه نیز بعد از استانهای قم گیلان و اصفهان و فارس بدنبال فراهم کردن این امکان برای همشهریان است ،  ضمن اینکه اگر این روز ها سری به مغازه های صوتی و تصویری کرمانشاه زده باشید متوجه میشوید که گیرنده های این سیستم به وفور وارد شده است ، اما به نظر می رسد هم اکنون تنها دستگاهی که از طرف  تلویزیون دیجیتال در تهران مورد تایید قرار گرفته گیرنده دیجیتال تلویزیون X.VISION با نام تجاری XDVB-111 است. این دستگاه ‬پس از انجام تست های لازم در شرکت تحقیق و توسعه وسایل الکترونیک (تکتا) که یکی از شرکت های تابعه صدا و سیما است، سازگار با سیستم ارسال ویدیوی دیجیتال ایران شناخته شده است.

از قابلیت های XDVB‪-‬111 می توان به امکان ضبط زمان بندی شده برنامه های تلویزیونی بر روی کول دیسک و هارد اکسترنال، پخش عکس از روی کول دیسک، ذخیره بیش از ۲۰۰۰ کانال، قفل کانال ها و منوهای خاص، تله تکست، امکان نمایش زیرنویس در صورت ارسال توسط شبکه تلویزیونی و قابلیت به روز رسانی نرم افزاری خودکار از طریق فرستنده اشاره کرد. این دستگاه هم اکنون با قیمت ۷۹ هزار تومان، با گارانتی در فروشگاه های صوتی و تصویری عرضه می گردد.

پخش تلويزيوني ديجيتال با توجه به تغييرات عمده نسبت به سيستم تلويزيوني آنالوگ، امكان سازگاري به نحوي كه گفته شد وجود نداشت و براي دريافت تلويزيون ديجيتال بايد از دستگاههاي گيرنده تلويزيون زميني ديجيتال (DVB-T) در كنار يكديگر تلويزيوني فعلي استفاده نمود.
آشنایی با گیرنده های دیجیتال
با توجه به اينكه كاربر گيرنده DVB-T، عموم مردم با سطوح آشنايي مختلف خواهند بود لازم است نحوه نصب و تنظيمات و منوهاي مربوطه حتي‌الامكان ساده باشد.گيرنده (DVB-T STB) DVB-T که از این به بعد از آن بعنوانست تاپ باکس نام می بریم، دستگاهي است كه سيگنال تلويزيون ديجيتال را از طريق آنتن دريافت نموده و صدا و تصوير (و داده) را از آن استخراج مي‌نمايد. صدا و تصوير استخراج شده توسط گيرنده‌هاي تلويزيوني عادي قابل نمايش است.
ورودي و خروجيهاي اصلي گيرنده بشرح زير است:
الف- ورودي آنتن:سيگنال تلويزيون دیجیتال از طريق كابلي كه به آنتن روي بام يا آنتن روي تلويزيوني متصل است به ست تاپ باکس داده مي‌شود. كانكتور ورودي آنتن گيرنده ( پورت RF IN) معمولاً مشابه ورودي آنتن تلويزيون است و از همان كانكتور مي‌توان استفاده نمود. معمولاً تيونر گيرنده‌هاي ديجيتال يك خروجي آنتن (loop through) یا (RF Pass Through) دارند كه مي‌توان از آن برای دریافت شبکه های آنالوگ، استفاده نمود. در این حالت، باید كابل آنتن هوايي را از اين طريق به تلويزيون عادي و يا هر دستگاه ديگر وصل نمود.
ب- خروجي صدا و تصوير:صدا و تصوير خروجي، با پردازش سيگنال تلويزيوني ديجيتال استخراج مي‌گرددكه بايد به ورودي صدا و تصوير A/V تلويزيون وصل گردد. ( پورت زرد برای تصویر، سفید و قرمز برای صدا)ممکن است تصويرشامل سيگنال تله‌تكست هم باشد. بنابراين مانند تلويزيونهاي آنالوگ، دستگاه تلويزيون مي‌تواند صفحات تله‌تكست را از سیگنال تصویر دیجیتال استخراج نمايد.بعضي از ست تاپ باکسها علاوه بر خروجي صدا و تصوير آنالوگ، صدا و تصوير را به فرمتهاي ديگر نظير تصوير Component، S-Video، HDMI يا Spdif (براي صدا) خروجي مي‌دهند كه در صورت پشتيباني توسط دستگاه تلويزيون، مي‌توان به جاي خروجي تصوير و صداي آنالوگ، از اين خروجيها استفاده نمود كه نسبتاً كيفيت شنيداري و بصري بالاتري دارند.
ج- خروجي RF:در بعضي از ست تاپ باکسها ، صدا و تصوير می تواند به فرمت RF و به شکل قابل دريافت توسط تلويزيونهاي آنالوگ تبديل شود. كاربرد خروجي RF مذكور وقتي است كه كاربر از دستگاه تلويزيوني استفاده مي‌كند كه مدل قديمي بوده و ورودي صدا و تصوير A/V نداشته باشد. شکل زیر، نحوه اتصالات مذکور را نشان می دهد.شیوه نصب و راه اندازیبا توجه به محدوده وسيع مخاطبان گيرنده DVB-T، نحوه نصب و راه‌اندازي آن تا حد ممكن سهل و آسان طراحي شده است.اساسا باید آنتن به ست تاپ باکس واز ست تاپ باکس به تلویزیون متصل شود. اغلب آنتن ها دارای کابل کواکسیال هستند که باید آن را به ست تاپ باکس متصل نمایید. شما می توانید کابل مشابهی را برای اتصال ست تاپ باکس به ورودی RF آنتن روی تلویزیون های قدیمی متصل نمایید. در غیر اینصورت، اگر تلویزیون شما دارای ورودی A/V (زرد برای ویدیو و قرمز و سفید برای صدا) ، از آنها برای اتصال ست تاپ باکس به تلویزیون برای دریافت کیفیت بهتر صدا و تصویر استفاده نمایید.برای تماشای شبکه های آنالوگ تلویزیون می توانید خروجی Loop through یا RF pass through ست تاپ باکس را به ورودی Antenna IN تلویزیونمتصل کنید. جهت راه‌اندازي اوليه سيستم، بعد از روشن كردن دستگاه از طريق كنترل از راه دور ست تاپ باکس يا صفحه كليد جلوي آن، به منوي تنظيمات دستگاه رفته و گزينه Auto scan را انتخاب مي‌نمائيم. لازم به ذكر است با توجه به تنوع ست تاپ باکس های DVB-T، طراحي منوهاي هركدام متفاوت است و در صورت برخورد با مشكل در پيدا كردن منوي تنظيمات دستگاه، از راهنماي دستگاه مي‌توان استفاده نمود.با انتخاب گزينه Scan خودكار، دستگاه كل باند فركانسي تلويزيوني (UHF و VHF) را جستجو نموده و سيگنالهاي دیجیتال زمینی قابل دريافت را يافته و شبكه‌هاي تلويزيوني و راديويي موجود در آنها را استخراج نموده و ليست مي‌نمايد و عموماً در دو دسته شبكه‌هاي تلويزيوني و شبكه‌هاي راديويي ذخيره مي‌نمايد. تغيير شبكه با استفاده از كليدهاي جهتي روي كنترل از راه دور يا كليدهاي + يا - (بسته به مدل) قابل انجام است.
جهت استفاده از شبكه‌هاي راديويي ذخيره شده مي‌توان با استفاده از كليد Radio روي كنترل از راه دور به ليست شبكه‌هاي راديويي وارد شد. قابل ذكر است مدلهاي مختلف گيرنده در جزئيات موارد ذكر شده فوق اختلافاتي با هم دارند ولي در كليات نحوه راه‌اندازي مشابهند.

نحوه ضبط برنامه ها در حین تماشای آنهاکابل آنتن را به ست تاپ باکس متصل نمایید. خروجی های زرد، سفید و قرمز A/V را به رنگ های مشابه خود در ورودی VCR متصل کنید( در شکل نشان داده شده است). اگر تلویزیون شما رنگ های زرد، قرمز و سفید ندارد، یک کابل کواکسیال از RF Out مربوط به VCR به INAntenna تلویزیون متصل کنید.

اگر می خواهید کانال های آنالوگ را مشاهده و ضبط نمایید و ست تاپ باکس شما analog pass through یا Loop through دارد، از اتصال RF بین ست تاپ باکس و VCR و تلویزیون(نه اتصالات A/V) استفاده کنید. جهت نصب گيرنده ديجيتال بايد كابل آنتن را به ورودي آنتن گيرنده DVB-T وصل نمود و خروجي صدا و تصوير را به ورودي A/V تلويزيون وصل نمود.
آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب