صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow پاسخ خرد کننده شهید زنده عملیات ناکام موساد
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 17 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عکس های جشن تولد مایلی سایرس خواننده نوجوان
جمعه ۱۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      تصویری از مارادونا به همراه نوه و دخترش
شنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۶ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      شیث رضایی و ماشین لوکسش
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      ماجرای پژمان بازغی و مواد مخدر
جمعه ۰۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۱۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      شهاب‌حسینی ‌با گریمی ‌متفاوت ‌+عکس
چهارشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۲۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

پاسخ خرد کننده شهید زنده عملیات ناکام موساد

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

پاسخ خرد کننده شهید زنده عملیات ناکام موساد در اولین سخنرانی پس از ریاست انرژی اتمی: مواد و خدمات هسته‌ای صادر می‌کنیم

رییس سازمان انرژی اتمی ایران امروز در اولین سخنرانی رسمی خود پس از انتصاب در حالی از از تلاش ایران برای "صدور مواد و خدمات هسته ای" خبر داد که کشورهایی که تلاش می‌کنند این فناوری را به‌صورت انحصاری در اختیار خود داشته باشند و تاکنون نیز تلاش‌های زیادی برای محرومیت ایران از این فناوری پیشرفته انجام داده بودند، همه توان خود را بر جلوگیری از دسترسی ایران به مواد هسته‌ای قرار داده بودند و اکنون با اعلام این خبر از سوی دکتر عباسی در شوک فناوری ایران قرار گرفته‌اند.

دکتر فریدون عباسی دوانی که امروز (یکشنبه) در همایش پایداری ملی و پدافند غیر عامل سخن می گفت، تاکید کرد: «ورود ايران به بازارهاي جهاني در بحث صدور مواد و خدمات هسته ای، مستلزم استانداردسازي و پايداري مواد و تجهيزات است». وی در ادامه گفت: «همه اين مسائل كمك مي‌كند كه براي آينده برنامه‌ريزي كنيم ولي شرط اول، آسيب‌پذير نبودن در زمان فعلي و چند سال آينده است تا بتوانيم موفق شويم.»

کارشناسان عقیده دارند اظهارنظر امروز دکتر عباسی پاسخی خرد کننده به پروژه تحریم های غرب علیه ایران است چرا که یکی از اهداف عمده این تحریم ها قطع دسترسی ایران به بازار جهانی مواد، قطعات، فناوری و خدمات هسته ای بوده است. از جمله قطعنامه 1929 تاکید فراوانی روی عدم دسترسی ایران به مواد هسته ای دارد که البته تاکنون به هیچ وجه موفق نبوده است. همچنین قطعنامه 1737 دسترسی ایران به هرگونه قطعات و فناوری های مرتبط با برنامه هسته ای را ممنوع می کند.

سخنان جدید دکتر عباسی نشان می دهد که ایران قصد دارد در حوزه هایی از فناوری هسته ای که در آن به خودکفایی کامل رسیده وارد عرصه صادرات شود و مسلما این فازی نو از عرض اندام ایران در میان قدرت های هسته ای جهان خواهد بود.

عباسی همچنین با اشاره به احتمال حمله نرم افزاری به تاسیسات هسته ای ایران گفت: «يكي از بحث‌هاي مهم امروز، بحث نرم‌افزاري است و اين مقوله‌اي است كه كمتر به آن پرداخته‌ايم و آثار آسيب‌پذيري‌هاي اوليه مشاهده مي‌شود. در بحث تهاجم‌هاي نرم‌افزاري دشمنان، جايي كه بيشتر از همه مي‌تواند مورد حمله قرار بگيرد، تاسيسات هسته‌ ای است كه در همين رابطه تلاش‌هاي دشمنان براي انتشار ويروس استاكس نت و مباحث اينچنيني را شاهد بوده‌ايم.
23e89

رييس سازمان انرژي اتمي كشورمان، همچنين بر توجه بيشتر به نيروي انساني در بحث پدافند غيرعامل تاكيد كرد و گفت: «دشمنان پيشرفت ما تلاش زيادي مي‌كنند كه در افراد نفوذ كنند تا از طريق آنها -دانسته يا ندانسته- بتوانند به روند پيشرفت ما ضربه وارد كنند. براي اين موضوع از انگيزه‌هاي مختلف افراد نظير نارضايتي‌هاي شغلي، اقتصادي، سياسي و مديريتي ممكن است استفاده كنند. بنابراين آسيب منابع انساني مي‌تواند بر روي بحث پدافندي تاثيرگذار باشد و در چند سال گذشته از اين نظر بيشتر آسيب ديده‌ايم. بنابراين جا دارد به بحث آسيب‌هاي اجتماعي در سازمان پدافند غيرعامل توجه بيشتري شود.»

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود به این نکته اشاره کرد که از مشارکت کشورهای دیگر در پروژه های هسته ای هم می توان به عنوان یک روش پدافند غیرعامل استفاده کرد. وی در انتهای سخنان خود یاد شهیدان مسعود علی محمدی و مجید شهریاری را نیز گرامی داشت.

دکتر فریدون عباسی دوانی که به عنوان یکی از متخصصان برجسته ایران در صنعت هسته ای شناخته می شود روز 8 آذر 1389 (29 نوامبر 2010) مورد سوء قصد تیم های ترور موساد قرار گرفت اما این سوء قصد ناکام ماند. هم زمان تیم های ترور موساد دکتر مجید شهریاری استاد مهندسی هسته ای دانشگاه شهید بهشتی را در همان روز ترور کرده و به شهادت رساندند.

سوء قصد به جان دکتر عباسی در حالی انجام شد که نام وی به عنوان اولین نفر از فهرست اسامی تحت تحریم در قطعنامه 1747 شورای امنیت ذکر شده است. دکتر شهریاری هم از معدود دانشمندانی بود که بازرسان آژانس به وی دسترسی و اطلاعات مربوط به او را در اختیار داشتند. دکتر علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا در یک جلسه داخلی آژانس تصریح کرده است که آژانس نباید از ایران انتظار داشته باشد که اطلاعات مربوط به دانشمندان خود را در اختیار آن قرار دهد چرا که این اطلاعات در اختیار تروریست ها قرار می گیرد

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب