صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow رکورد شکنی هاي بازار سرمایه در سال 90 ادامه دارد
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 10 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

نیوشا ضیغمی قبل از اینکه عمل بینی
پنج‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۰۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      شهردار قاليباف با لباس گلي
شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس بهنوش طباطبایی ومهدی پاکدل بعد از ازدواج
چهارشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۵:۲۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      علی دایی به جام جهانی روسیه نرفت . روزهای فوتبالی 2018 را در کنار زلزله زدگان کرمانشاهی سپری کرد
جمعه ۰۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عكس/ شادمهر عقيلي و همسرش
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۲ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

رکورد شکنی هاي بازار سرمایه در سال 90 ادامه دارد

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

رکورد شکنی هاي بازار سرمایه در سال 90 ادامه دارد و بازار همچنان به رشد خود ادامه میدهد. به نظر میرسد که همچنان مهمترین عامل تاثیر گذار بر بازار کاهش نرخ سود بانکی است که به گفته ي یک مقام مسئول در بانک مرکزي این نرخها از امروز15 فروردین لازم الاجراست.

همچنین افزایش بهاي نفت در بازارهاي جهانی که امروز به بالاترین حد در دو سال و نیم گذشته رسید باعث افزایش درآمد ملی میشود و میتواند از طریق شرکتهاي شبه دولتی بر بازار تاثیر مثبت بگذارد.

تاکید مسئولان بر جلوگیري از افزایش قیمت زمین و مسکن و همچنین تصمیم سازمان بورس براي جلوگیري از فعالیت شرکتهاي فعال در فارکس نیز به رونق بیشتر بازار سرمایه کمک کرده است.

روز گذشته نیز وزیر اقتصاد اعلام کرد که بانکها در سال 90 تسهیلات بیشتري به صنایع پرداخت خواهند کرد که منجر به بهبود وضعیت این شرکتها منجر خواهد شد. این امکان نیز وجود دارد که بخشی از وامهاي گرفته شده با نرخ سود پایین به سمت بورس اوراق بهادار روانه شود که باز هم به رشد بازار می انجامد. به نظر میرسد که بازار در روزهاي آینده نیز تحت تاثیر این عوامل به روند صعودي خود ادامه دهد اما ممکن است که سرعت این حرکت صعودي کمتر شود.


با این حال در صورت عدم عرضه ي شرکتهاي جدید ممکن است که افزایش نقدینگی بازار به حبابی شدن قیمتها منجر شود. بنابراین بهتر است سرمایه گذاران به خرید سهام با نسبت p/e پایین که سود بالایی در مجامع تقسیم میکنند اقدام کنند،وضعیتی که در حال حاضر در گروه خودرویی کاملا مشهود است و شرکتی مثل ایران خودرو با p/e بالاتر از 10 در روزهاي اخیر با وجود جو مثبت بازار افزایش قیمت قابل توجهی نداشته است اما نمادهاي سایپا، گروه بهمن و زامیاد که p/e کمتر از 5 داشته اند رشد قیمت قابل توجهی را تجربه کرده اند.

بازار امروز کاملا تحت تاثیر صفهاي خرید قرار داشت و در اکثر نمادهاي مورد توجه بازار بجز گروه مالی و گروه ساختمان شاهد افزایش قیمت بودیم. در گروه خودرویی صف خرید سایپا نسبت به روز گذشته سنگین تر شد و به 16 میلیون سهم در پایان معاملات رسید. در این گروه تنها نمادهاي ایران خودرو، مهندسی نصیر ماشین و ماشین سازي نیرو محرکه که پیشتر در روزهاي متعادل بازار افزایش قابل توجهی داشتند با کاهش قیمت در معاملات امروز مواجه شدند. "خپارس"، "خگستر" و "وساپا" نیز با صفهاي سنگین خرید معاملات را به پایان بردند.

اعلام رییس سازمان توسعه تجارت دربارهي تثبیت تعرفه ي 90 درصدي واردات خودرو در سال 90 نیز خبر خوشی براي خودروسازان و سهامداران آنهاست که از تداوم انحصار بازار داخل براي خودروسازان داخلی

حکایت دارد.

در گروه تجهیزات صفهاي خرید روز گذشته ادامه داشت اما در نمادهاي حفاري، مپنا و ماشین سازي اراك شاهد برخورد شدید عرضه و تقاضا بودیم به طوري که حجم معاملات آنها به ترتیب 34 میلیون، 24 میلیون و 12 میلیون بوده است و تنها آذرآب به اندازهي حجم مبنا مورد معامله قرار گرفت با این حال صفهاي خرید این نمادها در پایان معاملات نیز تداوم یافت.


در گروه معدنی – فلزي فولادیهاي خوزستان و خراسان به همراه لوله و تجهیزات سدید تنها نمادهاي منفی بودند و فولاد مبارکه

با صف خرید همراه بود. فولاد آلیاژي ایران مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی قرار گرفت اما با وجود افزایش بیش از 12 درصدي تنها 104 هزار سهم آن معامله شد. نکته ي جالب توجه سنگینتر شدن صف خرید این سهم بود که نشان دهنده ي اشتیاق سرمایه گذاران براي ورود به این سهم پس از تعادل است بنابراین میتوان پیش بینی کرد که با ادامه ي روند موجود "فولاژ" به راحتی به 450 تومان خواهد رسید.

سنگ آهنیها و سرمایه گذاریهاي مرتبط نیز همگی با صف خرید معاملات امروز را به پایان بردند. صف خرید فولاد آلیاژي یزد نیز همچنان ادامه دارد که تداوم آن چندان منطقی به نظر نمیرسد. ملی صنایع مس ایران که

در روزهاي اخیر به دلیل شرایط بازارهاي جهانی با روند مثبت بازار همراهی زیادي نکرده است امروز نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته معاملات را به پایان برد با این حال به نظر میرسد که پس از توقف روند صعودي بازار این سهم گزینه ي مناسبی براي سرمایه گذاري میان مدت و بلند مدت خواهد بود چرا که کارشناسان همچنان بر افزایش تقاضاي این فلز تاکید دارند.
در یکی از تازهترین اظهارات، ریچارد ادکرسون رئیس و مدیر عامل شرکت مس و طلاي فریپورت مک موران پیش بینی کرده است که تقاضا براي مس در آیندهي نزدیک با افزایش قابل توجهی مواجه خواهد شد.

در گروه مالی، بیشتر بانکیها با کاهش قیمت همراه بودند و شرکتهاي بیمه و لیزینگ با تعادل در درصدهاي مثبت معاملات را به پایان بردند. بانک پارسیان تنها نماد داراي صف خرید در این گروه بود که به نظر میرسد خریدهاي آن با مقاصد مدیریتی صورت میگیرد. بانک سینا نیز تحت تاثیر افزایش قیمت حدود 3 درصدي شرکتهاي مخابرات و همراه اول و همچنین به دلیل موافقت بانک مرکزي با تقاضاي افزایش سرمایهي این شرکت که در 28 اسفند سال 89 صورت گرفت با یک درصد افزایش به 330 تومان رسید.

امروز همچنین تمامی اوراق تسهیلات بانک مسکن با کاهش قیمت در فرابورس همراه بودند.

در گروه رایانه نیز سه نماد خدمات انفورماتیک، ایران ارقام و داده پردازي با صف خرید همراه شدند. "رانفور" با صف خرید امروز به رکورد 5180 تومان رسیده است. سرمایه گذاري در این گروه با توجه به قراردادهاي آنها و همچنین به دلیل توسعه ي تجارت الکترونیکی در کشور و رقابت شدید بانکها و موسسات اعتباري براي جذب مشتري از این روشها کم ریسک و با آینده ي روشن ارزیابی می شود.


موج مثبت در سال جدید همچنان ادامه دارد و شاخص بورس در بازار امروز افزایش خیره کننده ي 527 واحدي معادل 11 درصد را به ثبت رسانده است. روند مثبت بازار در روزهاي گذشته بیشتر تحت تاثیر اتفاقات داخلی بوده است و شرکتهاي مرتبط با قیمت هاي جهانی فلزات به دلیل روند متعادل قیمتها در بازار جهانی افزایش کمتري نسبت به کل بازار داشتند اما در معاملات امروز این شرکتها نیز با افزایش قابل توجه مواجه شدند و موج مثبت تازه اي در بازار ایجاد کردند.

رخداد کلان تاثیر گذار دیگر بر بازار امروز افزایش قیمت نفت در بازارهاي جهانی به دلیل تشدید جنگ در لیبی، اظهارات وزیر نفت ایران بعنوان رییس دوره اي اوپک مبنی بر عدم نیاز به برگزاري نشست فوق العاده ي اعضاي اوپک، افزایش اشتغال در امریکا و کاهش شدید ارزش دلار است. همچنین مشخص شدن جزئیات بیشتر بسته ي پولی سال 90 نشان دهنده ي تلاش مسئولان براي جلوگیري از افزایش قیمت زمین و مسکن با وجود رونق ساخت و ساز است.

در این بسته پرداخت وام و تسهیلات براي خرید واحدهاي مسکونی و پرداخت وام به شرکتهاي لیزینگ فعال در این بخش (به استثناي بانک مسکن و موارد خاص مصوب شوراي پول و اعتبار و شوراي مسکن) ممنوع اعلام شده است. این امر باعث میشود که سرمایه ي بخشی از سرمایه گذاران فعال در بخش مسکن به سمت بازار اوراق بهادار روانه شود. خبر مهم دیگر صدور اطلاعیه ي سازمان بورس درباره ي غیرقانونی بودن فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در فارکس است. چند روز پیش نیز رییس سازمان بورس در مصاحبه اي از ممنوعیت این فعالیتها خبر داده بود.


0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب