صفحه اصلی arrow اخبار روز ایران و جهان arrow واکنش شخصیت ها به خبر دستگیری دکتر حسن عباسی
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 23 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

عكسي از شيلا خداداد و همسرش در برج ميلاد
یك‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس های عادل فردوسی پور سر کلاس دانشگاه
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس / مهران مدیری و ماشینش
چهارشنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۸ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      اصرار استاندار برای کلاه گذاشتن سر احمدی نژاد
چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      پندار اکبری در جشن تولد پناه، دختر شاهرخ استخری
دوشنبه ۰۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۲۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

واکنش شخصیت ها به خبر دستگیری دکتر حسن عباسی

ارزیابی كاربر: ONONONONOFF / 3
ضعیف عالی 

در پی بازداشت دکتر حسن عباسی، تحلیلگران سیاسی نسبت به آن واکنش نشان دادند که موضع آنها را نسبت به خبر دستگیری استاد حسن عباسید در ذیل می بینید:

در حمایت از دکتر عباسی  پویش جوانان انقلابی در حمایت از انقلابی بی وثیقه را
امضاء کنید

واکنش شخصیت ها به خبر دستگیری دکتر حسن عباسی

سردار سعید قاسمی در واکنش به بازداشت حسن عباسی در صفحه رسمی اینستاگرام و تلگرام خودنوشت:
حسن عباسي قرباني اعتراض به استكبار بليسي شد و نه توهين به ارتش مقتدر جمهوري اسلامي ايران.
اتاق فكرِ اصلاحات آمريكايي فعال تر از هميشه به دنبال سوژه هايي براي ترور شخصيت هاي شاخص ضد غرب زدگي است.
به راستی، آقايانِ پاک دست!!
از فیشهای نجومی، اختلاسهای کلان،نفوذي ها
. آزادی دیگر جاسوسان انگلیسی و آمريكايي، دیگر قراردادهای محرمانه و از ... چه خبر!؟
ملت آزاده، دانشجويان هوشيارِ مطالبه گرِ انقلابي و عدالتخواه بدانند، تخريب حسن عباسي‌ها با همكاري مشترك عمال سرسپرده‌ي داخلي و معاندان خارجي با هدف گمراهي اذهان از تحولات منطقه اي و فسادهاي داخلي صورت گرفته و مسبوق به سابقه است.
حزب الله با حمایت از چهره های انقلابی مبارزه با منحرفین و خائنان را تا نابودی کامل آنان ادامه خواهد داد.

یادداشت دوم سعید قاسمی برای این روزهای حسن عباسی :
سمه تعالی
شاگردان حاج محمد ناظری همیشه پرچمشان بالاست!
بسم الرب المجاهدین
برای حسن عباسی و این روزهایش
روح استادمان حاج محمد ناظری شاد که هنوز 2 ماهی نیست که  فقدانش را داغداریم. پیراستادجنگ های ویژه و نامنظم. هم او که دلاور مرد سپاه اسلام ، حاج قاسم سلیمانی اذعان کرد در بدو ورود به سپاه شاگردش بوده است. هم او که بخشی از نیروهای نهضتی جهان اسلام را آموزش داد و در این راه خواب و خوراک نداشت.
حسن جان ! همین مراسم هفتش بود که با هم خاطره ی زیبای به عقب آوردن ته مانده جسم مجروح تو از عمق 200 کیلومتری خاک عراق در عملیات کرکوک رامرور کردیم. بله، حاج محمد بعد از آن عملیات موفق برون مرزی به خود اجازه نداد که جنازه ی چند شهیدی که داده بودیم در میدان نبرد رها کند ( چیزی که این ایام روتین هر عملیاتی است) و به هر قیمت آنها را با قاطر روانه ایران کرد و تو را نیز  روی قاطر  9 روز از عراق و ترکیه با هزار مصیبت که جای شرحش این جا نیست به ایران آورد.
تقدیر چیست نمیدانم؟ یکی مثل او با کلی کارهای زمین مانده در گرماگرم نبرد با تکفیری ها و ادامه آموزش شیر مردان جبهه حق برود، و یکی چون تو استوارو توفنده و پرخروش بماند برای این روزهای ( فتنه بزرگ ) تا شاگردانی دلیر پرورش دهی برای جنگ نرم جدید پیچیده تر از نبرد رودر رو، تا خط را نگهدارند. هرچه باشد تو از نسل چریک های خانه بدوش عدالت و مرغان آمین شهادتی! نسل حاج محمدناظری ها!
حسن جان ! کیست که نداند چوب چه چیزی را می خوری؟! صورت مسئله مثل برجام لعنتی چقدر مضحک و مسخره است ! همیشه هم دوستان نادانی هستند که نردبان دشمن می شوند، نه زمان را تشخیص می دهند و نه مکان را و در پازل دشمن بازی می کنند. قصه ای قدیمی.
حسن جان! در اثر بی بصیرتی خواص مثل بازی مار و پله گزیده شدیم و 12 سال به عقب برگشتیم. به دوران اصلاحات آمریکایی کذایی! به قولی خودشان، هر 9 روز یک بحران داشتیم، البته بحران های ساختگی خودشان. باز هم همان ترفند قدیمی آی دزد! آی دزد ! و ادامه داستان.
آخ که چه روزهای سختی بود. ملاقاتشان با جورج سورس و جلساتشان با آمریکایی ها و انگلیسی ها! ضربه مهلک به وزارت اطلاعات و سربازان گمنام نظام، قتل های زنجیره ای، کودتای کوی دانشگاه و فتنه 78، تحصن مجلس ششم، بحران در دانشگاهها ، مطبوعات زنجیره ای که به تعبیر حضرت آقا پایگاه دشمن شده بودند ، وزارت فرهنگی که نمی خواست ارشاد باشد، کمیته ایکس و برنامه ی فتح سنگر به سنگر نظام، کنفرانس ننگین برلین، خمپاره باران تهران و ستاد وزارت اطلاعات و ... سیاهه ای بلند بالاست از خیانت ها و خباثت های این جماعت . غبار سنگین بود و تلفاتمان بالا. 10 سال بعد دوباره از همان سوراخ گزیده شدیم. فتنه 8 ماهه 88.
در این سالها سناریو برای من و تو هم اینگونه نوشته شده که از کربلای شلمچه و حلب زنده بمانیم و حنجره خرج کنیم و کمی غیرت دینی و سومی که ادب مانع آنست تا اسمش را ببرم! همان که داشتنش این روزها حکم طلا را دارد. دوستان همه به تو سفارش کردند که چوب در لانه ی زنبورها نکن! اما چه کنم که ما انقلابی بودن را از امام آموختیم که جنگ ما، جنگ اعتقاد بزرگ سربازان اسلام است علیه همه بی عدالتی ها در پهنه ی زمین و امروز، روز یقه گیری از همه کاسه لیسانی است که نوکری اجانب را می کنند و راه را برایشان باز می کنند.
ما از امام آموختیم که انقلابی بودن صراطی است که از بطن هاویه ی آتش می گذرد و انقلابی ماندن مستلزم وداع با راحت و فراغت و دوری از صلح و سلم با اغیار و منافقین و خیانت پیشگان است. رحمت خدا بر آیت الله جوادی آملی که چه خوب وصف الحال این جماعت را گفت و درست زد وسط خال و گفت که چه کاره اند. القصه بگذاریم و بگذرم.
آی کهنه سرباز سپاه حق! سرباز سپاه امام حی، همان سید علی که خودش گفته، شمشیر را برداشته و وسط میدان از چپ و راست دارد می زند. هم چنان استوار و راست قامت بمان در این ایام نحس پساب برجام ! این کف های روی آب هم رفتنی اند، مطمئن باش. چقدر خوب شد که فرصت استراحتی پیدا کردی! خوش به حال اوینی ها که دوباره مثل ایام انتخابات برایشان بین دونماز صحبت کنی! پرچمت بالاست و شاگردانت دعاگو!
عزیز برادر! ما در عصر فتنه های آخرالزمان به سر می بریم و به صبر و استقامت و چنگ زدن به حبل المتین ولایت وصیت شده ایم و چشمان تاریخی نگران ماست و تو چه خوب در این امتحان داری می درخشی!
واغثنا یا حجت بن الحسن العسکری

سعيد قاسمي
جمعه 15/5/95
مشهدالرضا

واکنش شخصیت ها به خبر دستگیری دکتر حسن عباسی

واکنش وحید یامین‌پور به بازداشت استاد حسن عباسی نوشت:
اتفاقی که با شیطنت شیاطین برای دوست بزرگوارم جناب آقای عباسی افتاده، تلخ و عبرت انگیز است. بیشتر از آن بابت که شاکی این پرونده هم سروران عزیزی چون سرداران انقلابی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.
صرف نظر از چیستی این واقعه درباره ابعاد کیفری این رخداد مطلبی را به عرض می رسانم:
جناب آقای عباسی بزودی آزاد خواهند شد و طبعاً برای ایشان قرار منع تعقیب صادر خواهد شد. چرا؟
اتهامی که متوجه ایشان است، نشر اکاذیب موضوع ماده 698 قانون مجازات اسلامی است. این جرم از دسته جرایم تعزیری درجه شش به پایین است (مطابق ماده 19 همان قانون).
ماده 105 ق.م.ا نیز مقرر کرده که جرایم تعزیری درجه شش با انقضاء پنج سال مشمول مرور زمان شده و قابل تعقیب نیست.
با توجه به اینکه قطعه فیلم منتشر شده مربوط به بیش از شش سال پیش است، قابل تعقیب نخواهد بود.
صرف نظر از این، عنصر معنوی جرم مذکور محل تردید جدی است و نامه سردار پوردستان نشان می دهد حتی شاکی پرونده نیز معتقد است جناب عباسی اراده ی اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی نداشته است.


هفته نامه تصویری طنز سیاسی دکتر سلام :
حسن عباسی با وجود عذرخواهی بابت بخش تقطیع شده سخنانش بازداشت شد!.
یعنی اگه به همین سرعتی که حسن عباسی رو بازداشت کردن، به فساد مالی مدیرهای نجومی هم رسیدگی می‌کردن، الان همه ذخیره‌ها که سهله، کادر فنی و ترکیب اصلی هم تو زندان بودن!

واکنش شخصیت ها به خبر دستگیری دکتر حسن عباسی

قدیری ابیانه : دکتر عباسی را هرچه سریعتر آزاد کنید. قدر چنین سرمایه ای را باید حفظ کرد.
به دلیل عدم توانایی در تودیع وثیقه؛ حسن عباسی با شکایت ارتش جمهوری اسلامی ایران بازداشت شد.
امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ حسن عباسی با شکایت ارتش و حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی در دادسرای نظامی حاضر و به حکم بازپرس بازداشت شد. این اتفاق، علی‌رغم عذرخواهی ایشان و نامه متقابل فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش صورت گرفت.
اندیشکده یقین در خبری اعلام کرد: امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ حسن عباسی با شکایت حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی در دادسرای نظامی حاضر و به حکم بازپرس بازداشت شد. این اتفاق، علی‌رغم عذرخواهی ایشان و نامه متقابل فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش صورت گرفت
چندی پیش، انتشار بخشی از سخنرانی حسن عباسی در سال 89، موجب بروز برخی حواشی و نیز اعتراض ارتش شد که بعد از آن
. حسن عباسی با انتشار نامه‌ای خطاب به سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش، ضمن عذرخواهی، توضیحاتی نیز ارائه کرد.
بعد از آن امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش که از جمله فرماندهان معترض به سخنان عباسی بود،طی نامه ای از عذرخواهی عباسی تقدیر کرده بود.
ملاحظات از قدیری ابیانه :
با توجه به مراتب فوق دستگیری وی چه ضرورت و چه معنی ای دارد؟! قرار وثیقه برای این است که متهم فرار نکند و در صورت احضار به دادگاه حضور یابد. خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط جناب آقای دکتر عباسی این دانشمند استراتژیک و سرمایه ملی هستم.
این موضعگیری به این معنی نیست که هر چه او بگوید مورد تأیید بنده است. ولی چنین اشتباهاتی موجب نادیده گرفتن جنبه های مثبت و گاهی بی نظیر دکتر حسن #عباسی نیست.
وزیر خارجه هم چندی قبل گفته بود که آمریکا می تواند ده دقیقه ای سیستم نظامی ما را با پرتاب یک بمب فشل کند.
روحانی هم اخیراً گفته است که ایران نمی تواند در مقابل قدرت های بزرگ بایستد. دولت 5000 میلیارد تومان از بودجه دفاعی کشور را کم کرد.
مناسب است دادستانی محترم ارتش فوراً اشتباه خود را اصلاح کرده و دکتر عباسی را آزاد کند.
اظهارات دکتر ظریف و اظهارات 6 سال قبل دکتر عباسی و نیز کسر کردن 5000 میلیارد تومانی بودجه دفاعی کشور توسط دولت روحانی نه چیزی از عزت و اقتدار ارتش می کاهد و نه از سپاه که دو بال اقتدار نظامی کشور در مقابل توطئه ها و تهدیدات خارجی و داخلی کشور هستند که مأموریتهای متفاوتی برایشان تعریف شده است.

محمد ایمانی کارشناس مسائل سیاسی :
حسن عباسی با وجود عذرخواهی و دلجویی از ارتشی های غیور، دیروز به خاطر اظهار ناروایش بازداشت شد.
می گویند به قانون عمل شده است. آفرین ، گردن همه ما در برابر قانون باید از مو باریک تر باشد.
باز هم مرحبا به شرافت عباسی که در پی انتشار یک فایل صوتی مربوط به 6 سال پیش و معطوف به یک خطای "لفظی" ناروا ، هم عذرخواهی و جبران و هم به قانون تمکین می کند.
می ماند یک نکته غامض
افکار عمومی نمی تواند بپذیرد که یک شخص عادی را به خاطر خطای لفظی 6 سال پیش بازداشت کنند _که اگر قانون است باید انجام دهند_اما کمی آن سوتر ، عامل انتصاب تحمیلی "مدیر متخلف بانک ملی" به ریاست بانک رفاه کارگران در حاشیه امنیت بی هیچ بازداشت و بازخواست باشد.

علیرضا قزوه در واکنش به بازداشت استاد حسن عباسی نوشت:
دارند می‌روند
سراغ ابوذرها، عمارها
در روزگاری که انقلابی بودن
بهای سنگینی دارد...

مسعود ده‌نمکی در واکنش به بازداشت استاد حسن عباسی نوشت:
حزب اللهی‌ها مرغ عزا و عروسی هستند. حال عباسی را خوب می‌فهمم چون بارها به پای توقیف نشریات و حملات خودی و غیر خودی، مزه تنهایی را چشیده‌ام.

دکتر محمدعلی رامین در واکنش به بازداشت استاد حسن عباسی نوشت:
برادر حسن عباسی، منزل نو مبارک!... ما برایت مرثیه نمی‌خوانیم، اندکی صبر کن، یا ما هم همسایه‌ات می‌شویم، یا جایت را تقدیم به خائنین می‌کنیم ...

یادداشت دوم دکتر محمد علی رامین:

ماجرای بازداشت برادر انقلابی ما «حسن عباسی» را چگونه ترجمه کنیم؟؟
اگر هر چهره سرشناس دیگری در حد و اندازه ایشان دستگیر شده بود، چقدر از داخل و خارج «سروصدای تخریبی» علیه عامل بازداشت انجام می گرفت؛ لیکن تمام دوستداران و شاگردان فراوان ایشان، در کمال ادب و با حفظ حریم مصالح نظام اسلامی، درخواست «آزادی حسن عباسی» را مطرح کرده اند و مخالفان بسیار فراوان ایشان نیز نتوانسته اند، بازداشت این چهره انقلابی را به سود خود مصادره کنند... علت این مسأله در چند نکته نهفته شده است:
اول-دوستان این محقق فرزانه از هرنوع بحث سطحی و تحریک آمیز پرهیز می کنند، زیرا از استاد خود، همین دوراندیشی را آموخته اند
دوم- چون سکوت نسبت به بازداشت ایشان، جریان انقلابی را بشدت متأثر می کند، درخواست محترمانه برای آزادی فوری ایشان کاملاً انقلابی و ارزشی است. 
سوم- اعتراض نسبت به دستگیری ایشان به نحوی است که هرگز کمترین شائبه ایی مغایر با ارزش های والای ارتش قهرمان ایران در این شرایط سخت منطقه  ندارد.
چهارم- جایگاه حسن عباسی در میان جامعه بر اثر این اتفاق، نه فقط تنزل نمی یابد، بلکه قطعاً بر ناآشنایان هم علنی می شود، چون این مسأله هیچ تعارضی پیش نمی آورد، زیرا حاج حسن قهرمان، خودش یک جنگنده ضد استکباری است و مانند هر ارتشی جان برکف، فدایی نظام اسلامی است.                                                                                                          
پنجم- اگر همین الآن از استاد حسن عباسی بپرسیم که نظرت راجع به این بازداشت چیست، بلافاصله پاسخ می دهد که این اقدام ، هرچند ناشی از یک سوءتفاهم گذراست، اما نشانه صلابت و برخورد قاطعانه با هر نوع حتی «شبهه گستاخی» از سوی هر کسی می باشد... در حقیقت وی بازداشت خودش را در نهایت یک هشدار به ضد انقلاب معرفی می کند و ارادتش را نسبت به تمام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که آن ها را «مجموعه جنود الهی» می داند، معرفی خواهد کرد ...
دوستان عباسی بدانند که او در همین لحظات برای آزادی امت قهرمان اسلام در سراسر جهان  از یوغ بیگانگان و بیگانه پرستان به دست نیروهای مسلح ایران اسلامی دعا می کند.

مهدی عظیمی میرآبادی در واکنش به بازداشت استاد حسن عباسی نوشت:

واکنش شخصیت ها به خبر دستگیری دکتر حسن عباسی

حمید رسایی در واکنش به بازداشت استاد حسن عباسی نوشت:
وقتی سازمان قضایی نیروهای مسلح تقطیع 1دقیقه ای سخنرانی 6سال قبل دکترعباسی راکه یک رسانه ضدانقلاب منتشرکرده میبیند اما دسیسه دشمن را نمیبیند، بگذار عباسی درحبس سند مظلومیت ما باشد.

رائفی‌پور در واکنش به بازداشت استاد حسن عباسی نوشت:
بسم الله الرحمن الرحيم
به عنوان یک ارتشی زاده می گویم:
با توجه به شناختی که از جناب عباسی وجود دارد قطعا منظور ایشان ، آنچه برداشت شده  نبوده است ، کما اینکه در نامه عذر خواهی ایشان به امیر سرلشگر صالحی نیز بوضوح به آن اشاره شده است.
سوال اساسی اینجاست چرا باید سخنی که 6 سال پیش بیان شده  و در طی این سالها که مشمول مرور زمان بوده، در چنین برهه ای رسانه ای گردد؟
کش دادن این ماجرا بازی در زمین دشمن است.
بارها عرض نموده ام در حوزه نظامی و امنیتی یکی از اصلی ترین استراتژی های دشمن در پسا برجام  اختلاف افکنی بین ارتش و سپاه است.
پوشش گسترده خبری این ماجرا و حمایت های امروز امثال BBC  و VOA  یقینا از حب ارتش نیست،از بغض انقلاب است.
ارتشی و سپاهی  که هردو بالهای قدرتمند سیمرغ نظام اسلامی هستند که سایه  قدرت، عزت و همت  مردم مسلمان ایران  را بر کرکس های تکفیری و صهیونیست از خلیج عدن تا سوریه انداخته است.
مبادا کاری کنیم  که "دشمن شاد" شویم!
دستتان به قبضه شمشیر و چشمتان به دهان فرمانده باشد تا فتح خیمه صفین فقط  10 ضربه شمشیر باقی است.
التماس دعاى فرج

شفیع آقامحمدیان در واکنش به بازداشت استاد حسن عباسی نوشت:

واکنش شخصیت ها به خبر دستگیری دکتر حسن عباسی

مهدی کوچک زاده  در واکنش به بازداشت استاد حسن عباسی نوشت:
بسم الله الرحمن الرحيم
اگر وادادگان غرب‌زده كه به واكس زدن چكمه رضاخان و عدم دشمني با اسرائيل فخر مي‌كنند و امنيت‌شان توسط نظاميان ارتشي و سپاهي همين آب و خاك تأمين مي‌شود به ارتش نجيب ايران اسلامي جسارت كنند كج فهم‌ها كر و كورند كه بشنوند و آنها را پوزه بند بزنند!

اما اگر برادر دل‌سوخته‌اي كه خونش با ارتشيان نجيب در يك صحنه جهاد ريخته شده سخني بگويد كه نوكران رضاخان و دوستان رژيم كودك كش اسرائيل با تحريف و تقطيع  آنچنان كه شيوه يهود است بتوانند آن را توهين به ارتش جا بزنند بايد زبانش بريده و در بند شود!!!

من اصلا نگران حسن عباسي نيستم چرا كه فرمود:
«عاشقي شيوه رندان بلاكش باشد!»
حسن جان گوارايت باد!
حسن جان، عباسي بمان!

مهدی محمدی  در واکنش به بازداشت استاد حسن عباسی نوشت:
جنجال و غوغاسالاري درباره سخنان تقطيع و بلكه تحريف شده برادر بسيار عزيز و فرهيخته آقاي حسن عباسي نشان دهنده آن است كه دشمن از اتحاد سپاه و ارتش و سبقت جستن آنها بر يكديگر در امر خطير تبعيت از ولي امر، تا چه حد خشمگين است. جنجال بر سر يك اظهارنظر قديمي كه با روح حاكم بر نظرات آقاي عباسي هيچ سنخيتي ندارد، و دست افشاني و پايكوبي رسانه بدنامي چون بي بي سي براي آن، ترديدي باقي نمي گذارد كه با يك پروژه عمليات رواني از پيش طراحي شده مواجهيم. ارتش ستون مستحكم و تكيه گاه مطمئن انقلاب اسلامي است و من به سبب حضور ديرينه پدربزرگوارم در اين سازمان مقدس ديده ام كه چه ذخاير گرانبهايي در آن نهفته است. اين ماجرا به تدبير آقاي عباسي عزيز و درايت امراي ارتش ختم به خير شده اما خبر بد براي دشمن اين است كه اتحاد ارتش و سپاه از اين پس بسيار نيرومندتر از چيزي خواهد شد كه پيش تر بود. و مكروا و مكرالله و الله خير الماكرين.

شمقدری در واکنش به بازداشت استاد حسن عباسی نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
چه کار باید کرد، وقتی عاملان ولنگاری فرهنگی در بستر بی خیالی غنوده اند، و نفوذی ها در تاروپود ها رخنه کرده اند، واشرافیگری سکه روز شده است، و چپاولگران حقوقهای نجومی ، ذخایر انقلاب می شوند؟
چه باید کرد وقتی وعده تو خالی و خبر دروغین عبور از رکود مضحکه هر کوی و برزن است، یا این که گفته می شود اوضاع اقتصاد به سامان است! در حالی که محرومان این سرزمینِ پر از منابع روزمینی و زیرزمینی ، سر گرسنه بر بالین شب می گذارند؟ چه باید کرد وقتی شعار حیات بخش و دشمن شکن "مرگ بر آمریکا" تنها بعد از سه دهه از انقلاب استکبارستیز اسلامی، توسط برخی برجستگان! شعار توخالی قلمداد می شود، و عبارت قدرتهای جهانی جای استکبار را می گیرد و ترس از آنان نشانه عقل و تدبیر می شود، و ناکامی ها و شکست های مذاکره با آنان (برجام) عزت و پیروزی و برد محاسبه می گردد؟
چه باید کرد وقتی تکرار واژه مبارک "مقام معظم رهبری" لقلقه زبان قرار می گیرد، در عین حال که کلام و رهنمودهای مستدل و منطقی و مدبرانه او هر صبح و شام مورد بی حرمتی و بی اعتنایی واقع میشود؟ چه باید کرد وقتی دلسوزان دلواپس وادادگی ها، خار در چشم و استخوان در گلو ، محکوم به سکوت می شوند و در این میدان کم "رجال" اشباه الرجال عاشق فراق دم دار عموسام،
میدان دار رسانه ها، شده اند؟ چه باید کرد؟!
و اما... از سوی دیگر،  در جبهه مخالف و معاند که نفوذشان در لایه های مختلف معلوم و مبرهن است، خوش خیالی موج می زند. آنان که صدای خود را در حمام شنیده و از آن لذت برده اند گمان می کنند جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی رفتار سراسر نفاق و دشمنی کینه توزانه آنان را رصد نمی کند، بی تردید بنیان مرصوص جبهه انقلاب خواب را از چشم خواب زدگان خواهد زدود، این را همه مردم می دانند که فریادهای دلواپسی دیروز حق طلبان انقلابی، امروز چون حقیقت خورشید تابان است!
از نگاه معاندان، باید بتوان در جبهه فرهنگی انقلاب رخنه ایجاد کرد! چون تا وقتی ارتش و سپاه گوش به فرمان امام خویش اند، برهم زننده اقتدار دشمن در شام و عراقند.
و وقتی استاد استراتژیست مانع نفوذ خوش نشینان است، باید بتوان یکی را به دام انداخت، تا شاید وسوسه ی خناسان نابکار در دلهای لزران کاری از پیش ببرد! از نگاه آنان باید بتوان یکی را گیر انداخت، تا نتیجه هر چه باشد، برد برد باشد!! و ضمن این که حواس های جمع مردم از صحنه اصلی ناکارامدی مسوولان پرمدعا پرتاب می شود، تیغ تیز جبهه انقلاب هم کند شود و از این طریق دل ارباب کدخدا را هم خوشنود سازند؛ چه بهتر از این برای آنان؟!!!
پس چه بهتر که به سراغ یکی از موثرترین عمارهای انقلاب بروند! و از میان هزاران جملات مفید و درست و نیک گفته ی او، یک جمله دوپهلویی را که در بدترین حالتش می تواند سهو لسان باشد، در تقطیع تصویری ، عمدی  جلوه دهند! پس، در این بازی منافقانه، حسن عباسی (رزمنده، جانباز، استاد دانشگاه، استراتژیست، و معلم فداکار) باید گرفتار شود و می شود!!!
تا سرپناه او ، چند صباحی زندان باشد.
او که همیشه اجاره نشین است، پس بگذار چند صباحی در خانه اجاره ای زندان شب را به صبح برساند، تا ذخیرگان حرامخوار دولت در کاخ های عاریت گرفته شاهنشاهی، آروغهای سیریشان را با صدای بلندتر فریاد کنند، و در عوض شاگردان و دوستان او و دیگر آزادگان این سرزمین در حول و ولا بیفتند، که چه باید کرد؟!
به یمن ایمانهای صادق، امت راه امام خویش را خوب می شناسد و فریب  دشمن نمی تواند چشم بصیرت او را کور کند. کینه دشمن در جنگ نرم با امت و امام، تفنگ بی گلوله است، یعنی اسباب بازی کودکانه ای در دست کودکی کر و لال! دیری نمی پاید که نسل انقلابی امروز درسی سخت به آمریکا و صهیونیست و اذنابش بدهد  و دستهای پلیدش را در این دیار، از هر آستینی که بیرون آید، رسوا کند و به وقتش، با اذن امام خود با شمشیر حیدر کرار قطع نماید.


بیانیه جریان عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بازداشت استاد حسن عباسی :
بسم الله الرحمن الرحیم
خبر دستگیری استراتژیست و معلمِ مبارزِ انقلاب دکتر حسن عباسی موجی از نگرانی و اندوه را در میان جریانات انقلابی و عدالتخواه کشور به دنبال داشته است و بلکه قلبِ هر انسانِ حر و دردمندٍ فریادهای حق طلبانه ی این مرزوبوم را به درد آورده است.
با تحلیل فضای کنونی کشور و موجِ مخالفت و آگاه بخشی مردم نسبت به مسأله ی فیش های نجومی ازیکطرف و روشنگری ها و تحلیل های عمیق علمی بانگاه تاریخی ومستند و براساس اطلاعات و داده های واقعیِ غیر قابل تشکیکِ دکتر عباسی پیرامون خیانت های لیبرال ها و طبقات جدیدِ اشراف نوظهور، اتاق فکرِ مخالفانِ روشنگری های نخبگانِ نظریه پردازِ انقلاب راناگزیر از پرداختنِ به تقطیعِ سخنانِ دکتر در سال ۸۸  و انتشار آن جهت انحراف افکار عمومی از خیانت های کسانیست که
از کیسه ی بیت المال ثروت های بادآورده اندوختند و امروز امانتدار بزرگ و ذخیره ی انقلاب نامیده می شوند.
ارتشِ قهرمان و دلاورِ ملت نیک می داند که امروز یکی از تحلیلگران و استراتژیست های حوزه ژئوپلوتیک و دکترین امنیتیِ کشور در زندانِ نقشه ی ٍ ازپیش طراحی شده یِ لیبرال های خاين می باشد و اگرنگوییم بهترین یارِ علمی و مدافعِ نخبگانی ارتش امروز در زندانِ کینه ورزی لیبرال هاست،می شود به جرأت گفت یکی از عاشقانِ ارتشِ قهرمان و تئوری پردازانِ حوزه امنیت،محبوسِ ناکارآمدانِ مدعیِ لیبرال است.
قلب همه یِ عدالتخواهان و جریانات مجاهدو ضدلیبرال و فرزندان امام روح اللهِ بت شکن و امام خامنه ای انقلابی امروز در اوین می‌تپد.
ما همه حسن عباسی هستیم در پشتیبانی از ارتش قهرمان و نقد جریان لیبرال وطنی
اگر حسن عباسی استراتژیست را محبوس کرده‌اید، حسنِ متکلم و فیلسوف، رُسوا می‌کند مخالفان خمینی کبیر را...
حسنٍ جبهه‌ی انقلاب در زندان هم استراتژی می‌نویسد برای رُسوایی نفاق و تدریس می‌کند نقشه های شومِ استکبار را با پیاده نظامان خائن وطنی...
ما آزادی نمی‌خواهیم مادامی که معلم مکتب انقلاب به زندان است؛ همه‌ی ما در اوین هستیم.
«جریان عدالتخواه استان کهگیلویه بویراحمد»

بیانیه دفتر تحکیم وحدت در واکنش به بازداشت استاد حسن عباسی:
اتحادیه انجمن‌های  اسلامی دانشجویان ( دفتر تحکیم وحدت ) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: شانتاژ رسانه‌ای علیه استاد انقلابی حسن عباسی که به صورت هماهنگ کلید خورد به چند دلیل است، اول منحرف کردن اذهان عمومی از قضایای بسیار مهم و حیاتی‌ای مانند فیش‌های نجومی و انتشار اسناد محرمانه هسته‌ای ما از طریق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دوم خراب کردن چهره انقلابی استاد و سوم، انتقام از حسن عباسی به دلیل افشای ماهیت پلید ضد انقلاب و خرابکار داخلی.
در ابتدای این بیانیه آمده است: چند روزی است که خبر دستگیری معلم استراتژیِ جبهه انقلاب قلب‌ها را آزرده کرده و همزمان همه انقلابیون را به بُهت فرو برده و جبهه ضد انقلاب خارجی و نوچه‌های سلطنت‌طلب داخلی‌شان را به پایکوبی مشغول کرده است. اینکه  جبهه ضد انقلاب داخلی و خارجی همزمان به خوشحالی از این اقدام یاد می‌کنند، نشان دهنده استمرار انقلابی‌ بودن  استاد، و خارچشم بودن ایشان برای غرب‌زده‌های داخلی و اربابان خارجی‌شان است، و باید به استاد تبریک گفت و این مژده را داد که ای مرد هنوز در راه انقلاب خمینی هستی، پس به راهت ادامه بده.
این اتحادیه دانشجویی در ادامه این بیانیه تاکید کرد: اما سوالی که  چشمان تیزبین حزب‌الله را  به خود مشغول کرده این است که چگونه در بلبشوی رسانه‌ای در مورد  فیش‌های نجومی و لو رفتن اسناد هسته‌ای ما از طریق آژانس بین المللی انرژی اتمی به یک باره سخنرانی به عمد تقطیع شده استاد عباسی که در سال 89 ایراد شده بود به صدر اخبار رسانه‌های داخلی و رسانه‌های ضد انقلاب خارجی تبدیل می‌شود. این همه هیاهو برای چه بود؟
دفتر تحکیم وحدت در این بیانیه اظهار داشت: این شانتاژ رسانه‌ای علیه استاد انقلابی که به صورت هماهنگ کلید خورد به چند دلیل است، اول منحرف کردن اذهان عمومی از قضایای بسیار مهم وحیاتی‌ای مانند فیش‌های نجومی و انتشار اسناد محرمانه هسته‌ای ما از طریق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی. دوم، بدنام کردن و خراب کردن چهره انقلابی استاد حسن عباسی در بین جبهه انقلاب و دوستداران انقلاب اسلامی با تقطیع سخنان ایشان و همچنین ایجاد اختلاف بین نیروهای نظامی انقلاب اسلامی، یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و سوم، انتقام از استاد حسن عباسی به دلیل افشای ماهیت پلید ضد انقلاب و خرابکار داخلی و همچنین افشای مذاکرات محرمانه جناب آقای حسن روحانی با افراد اسراییلی در سال 65 در پاریس و همچنین نقدهای به جا و صریح استاد عباسی از تیم مذاکره کننده دولت در موضوعات مختلف دیپلماسی و امنیتی. البته دلایل دیگری نیز برای این شانتاژ رسانه‌ای و به اصلاح اهل فن لمپنیسم رسانه‌ای نیز میتوان یافت، ولی عمده‌ترین مسائل همین‌هایی بود که بیان شد.
در ادامه آمده است:‌ اکنون این سوال پیش می‌آید که چرا برادران غیور ارتشی با وجود عذر خواهی و دانستن سوابق بسیار درخشان استاد عباسی و همچنین وجود کینه بیش از حد جبهه ضد انقلاب داخلی و خارجی از ایشان، در دام این شانتاژ رسانه‌ای افتادند و از استاد شکایت کردند؟ و به  همین خاطر ایشان به دلیل نداشتن وثیقه قابل قبول برای دادگاه رهسپار زندان شدند. آیا این برخورد با افراد دیگری که جزو مسئولین بلند پایه نظام هستند نیز انجام می‌شود؟
این اتحادیه دانشجویی در این بیانیه افزود: چرا زمانی که آقای دکتر ظریف در سال 92 در جمع دانشجویان دانشگاه تهران با جملاتی تمسخرآمیز سیستم دفاعی و نظامی کشور را خطاب می‌کنند و می‌فرمایند: «باید بگویم که غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند، از این مردم می‌ترسند. آیا شما فکر کرده‌اید که آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟ آیا واقعا به خاطر سیستم نظامی ماست که آمریکا جلو نمی‌آید؟» از ایشان شکایتی به عمل نمی‌آید؟
دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد:‌ باید بگوییم که متاسفانه دست خارجی استکبار و نوچه‌های داخلیشان توانست علاوه بر عوض کردن فضای رسانه‌ای موجود که رفته رفته داشت به یک مطالبه ملی در زمینه فیش‌های نجومی و افشای اسناد هسته‌ای ما توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منجر می‌شد، حیثیت انقلابی استاد را نیز مورد خدشه قرار دهد. که البته با هوشیاری خود استاد عباسی و عذرخواهی به موقعشان باعث شد نقشه این مزدوران پلید خنثی شود.
در خاتمه تاکید شد: همچنین دفتر تحکیم وحدت از برادران غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران تقاضا می‌کند تا ان‌شاءالله  مانند همیشه با برخورد صحیح  و متین آن‌ها این قضیه ختم به خیر بشود  و بار دیگر بصیرت آن‌ها  نقشه دشمن خارجی و داخلی را خنثی کند و شر آن را به خودشان برگرداند.

تکذیب شایعه ی «امتناع دکتر حسن عباسی از دادن وثیقه»
در پی اظهارات دادستان تهران که با جمله ی «حسن عباسی به دلیل خودداری از تودیع وثیقه، روانه بازداشتگاه شد» در رسانه ها منتشر شد ، اندیشکده یقین تکذیبیه ای صادر کرد. دادستان نظامی محترم تهران به خوبی میدانند که در پایان ساعت اداری فرصت تهیه و ثبت کارشناسی وثبقه وجود ندارد ، اما به دلایل نامعلومی این مسئله جور دیگری در رسانه ها مطرح شده است.

در این تکذیبیه آمده است:
در پی انتشار خبری مبنی بر خودداری استاد عباسی از عدم تودیع وثیقه در دادسرای نظامی، به اطلاع می‌رساند که در ساعت ۱۴ روز چهارشنبه (لحظات پایانی ساعت اداری) تهیه‌ی وثیقه‌ی سنگین مالی یا سند ملکی که باید مراحل ارزیابی و کارشناسی ثبتی را بگذراند، امکان تودیع وجود نداشت. از این‌رو این خبر تکذیب می‌شود.

 

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب