صفحه اصلی arrow مطالب پزشکی و سلامت arrow خواص خوارکی های موجود در سفره های هفت سین
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 16 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

خواص خوارکی های موجود در سفره های هفت سین

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

خوراکی هایی که در سفره های هفت سین استفاده می شوند علاوه بر زیبایی که به سفره می دهند و نشانه های آیینی که دارند هریک خاصیت فراوانی دارد که سلامتی انسان را تضمین می کند.

سیب:
اين ميوه سرشار از اسيدهاي آلي، اسيد ماليک و نمک‌هاي پتاسيم و سديم است همچنين سرشار از ويتامين‌هاي C, A, B بوده و نيز حاوي تانن‌ها، سلولز، آهن، کلسيم و فسفر است.

خواص  خوارکی های موجود در سفره های هفت سین

سرکه:
از تخمير انگور به دست مي آيد .امروزه در دنيا گفتگوهاي زيادي در باره فوائد غذاهاي تخميري مي شود. بخشي از اين غذاها را بين غذاهاي عملگر پيدا مي کنيم.گفته مي شود
سرکه خاصيت آنتي‌بيوتيکي دارد - همچنين براي سرکه خواصي مانند جلوگيري کننده‌ي فشارخون و کاهنده‌ي کلسترول قائل هستند.
- شواهدي در دست است که سرکه با افزايش جذب کلسيم به بهبود استخوان ‌سازي در بدن کمک مي ‌کند,خاصيت ضد قارچي و ميکروبي سرکه بر روي مسموميت‌هاي غذايي به اثبات رسيده است.

سمنو :
نماد زايش و بارورى گياهان است و از جوانه هاى تازه رسيده گندم تهيه مى شود. شايد در بين مواد غذايي که بر سفره هفت سين چيده مي شود تنها ماده غذايي پخته و يا فرآوري شده سمنو است. طعم شيرين اين غذا و خاصيت سير کنندگي آن از جمله ارزش هاي غذايي آن است

سير :
اگر چه سير ي که بر هفت سين مي گذارند نماد محرک شادى در زندگى به شمار مى رود اما ايرانيان قديم به مناسبت هاي مختلفي از جمله "سير سور" اين ماده غذايي مفيد را به عنوان نعمتي سلامت بخش مورد توجه قرار مي داده اند. به گفته برخي از متخصصين اگر سير به جاي طبيعت در ازمايشگاه ساخته شده بود مي توانستيم از آن به عنوان اکسير حيات ياد کنيم.

سماق :
ماده غذايي است که به عنوان چاشني زندگي بر سفره هفت سين قرار داده مي شود.بر اساس مقاله منتشر شده اي از گروه کنترل دارو و غذاي دانشکده داروسازي دانشگاه علوم پزشکي تهران در سال هاي اخير سماق از چند منظر بيشتر بررسي شده است که اثرات آنتي اکسيداني، ضد قند خون، ضد هايپراوريسمي و به خصوص ضدميکروبي سماق از آن جمله هستند. بررسي تحقيقات انجام شده بر اثرات ضدميکروب سماق نشان مي دهد که عصاره ميوه اين گياه بر روي هر دو نوع باکتري هاي گرم مثبت و گرم منفي موثر است که اين اثر بر باکتري هاي گرم مثبت قوي تر است

سنجد:
ميوه ديگري است که نماد عشق و دلباختگي است.سنجد را از دير باز به عنوان دارويي سنتي مي شناختند . بر اساس مطالعاتي که بر ترکيبات مختلف سنجد انجام شده اين ميوه منبع قابل توجهي از ويتامين E و C و رنگدانه‌ ي کاروتن است که همگي خاصيت آنتي ‌اکسيداني قوي دارند. ترکيبات فلاوونوئيدها و اسيد چرب‌هاي موجود در سنجد مانند اسيد لينوليک و اولئونيک و همچنين استرول‌ها مانند سيتروسترول داراي خاصيت ضد التهابي است که به شل کردن عضلات کمک مي‌ کند. بنابراين مصرف سنجد براي کساني که مشکل عضلاني و مفصلي دارند مي ‌تواند موثر واقع شود. ميزان کلسيم در سنجد بسيار بالا است و از نرمي استخوان جلوگيري مي‌ کند.

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب