صفحه اصلی arrow مطالب پزشکی و سلامت arrow خواص سیب زمینی - آیا سیب زمینی چاق کننده است؟
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 20 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

خواص سیب زمینی - آیا سیب زمینی چاق کننده است؟

ارزیابی كاربر: ONONONONON / 2
ضعیف عالی 

وقتی صحبت از سیب‌زمینی می‌شود اغلب ما شاید بیش از هر سبزیجات دیگری نسبت به آن دید منفی داشته باشیم و تصور کنیم که باید مصرف آن را در رژیم غذایی خود محدود نماییم چون معتقد هستیم که این سیب‌زمینی مملو از کربوهیدرات چاق کننده و عاری از کالری است.

جو ونیسون کارشناس تغذیه در دانشگاه اسکرانتون در پنسیلوانیا می‌گوید:

این تصور اشتباه است چون اگر سیب‌زمینی را بدون سرخ کردن و بدون کره و مارگارین و سس سرو کنیم هر یک عدد سیب‌زمینی فقط 110 کالری انرژی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد فیتو شیمیایی مفید برای سلامتی است.
حاشیه نگاری: من هنوز نفهمیدم در نهایت سیب زمینی برای کاهش وزن خوب است یا کاهش وزن؟
به قسمت خواص سیب زمینی در همین صفحه رجوع کنید
به عنوان اولین خاصیت سیب زمینی در همشهری نوشته شده که باعث افزایش وزن می شود.

ادامه مطلب جو ونیسون: در این مطالعه 18 بیمار مبتلا به فشارخون بالا و دارای اضافه وزن به مدت یک ماه هر روز در دو نوبت 6 تا 8 سیب‌زمینی ارغوانی مصرف کردند. در پایان متوسط فشارخون سیستولیک و دیاستولیک آن‌ها تا حد مطلوبی کاهش پیدا کرد. هرچند این متخصصان روی سیب‌زمینی ارغوانی مطالعه و آزمایش کرده‌اند اما معتقدند که سیب‌زمینی سفید و پوست قرمز نیز تأثیرات مشابه دارند. متخصصان دانشگاه فلوریدای آمریکا اعلام کردند، مصرف سیب زمینی به طور روزانه موجب می‌شود سیستم دفاعی بدن افزایش یابد و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری کاهش می‌یابد.بنابراین گزارش، سیب زمینی حاوی ویتامین C و ویتامین ‌های گروه B و همچنین حاوی مقدار زیادی از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، منیزیم و منگنز و فسفر است که وجود این مواد در بدن به طور فراوان موجب افزایش سیستم دفاعی بدن می‌شود.گفتنی است، تقویت سیستم دفاعی بدن موجب مقاوم شدن بدن مقابل باکتری‌‌های عامل بیماری می‌شود.سیب زمینی خواص مفیدی دارد و در عین حال نیز در غذا‌های بسیار متنوعی قابل استفاده است. سیب زمینی علاوه بر نشاسته که قسمت عمده آن را تشکیل می‌دهد، دارای آب فراوان و املاح معدنی، اسید‌های آلی، آنزیم‌ها و ویتامین‌‌های مختلف است. از این گیاه، نشاست‌های موسوم به «فکول» تهیه می‌کنند که نسبت به نشاسته گندم، شفاف‌تر و روان‌تر است. سیب زمینی با توجه به ترکیب غذایی که دارا است، ماده غذایی مفید، سالم، نیروبخش و زودهضم بوده و مصرف آن برای مبتلایان به مرض قند نیز زیان بخش نیست.

آشنایی با خواص شگفت‌انگیز سیب‌زمینی

همشهری آنلاین - شهره فرجی:
خواص سیب زمینی - آیا سیب زمینی چاق کننده است؟سیب‌زمینی‌، دارای خواص فراوانی است و کمک خوبی برای درمان بسیاری ازبیماری‌ها محسوب می‌شود.

سیب‌زمینی‌ها سرشار از مواد مغذی هستند ولی متاسفانه بسیاری از افراد از این منبع غذایی به اشکال ناسالم مانند سیب‌زمینی‌سرخ کرده و یا چیپس سیب‌زمینی استفاده می‌کنند و حتی اگر آن را به صورت پخته نیز مصرف می‌کنند آن را با مواد چربی مانند پنیر و کره و خامه مخلوط کرده و می‌خورند.

این افراد بهتر است بدانند که استفاده از این روش‌ها و تکرار آن، ‌نتیجه‌ای جز افزایش احتمال بروز نارسایی‌های قلبی را در آنان به همراه نخواهد داشت.

اگر به روش صحیح از سیب‌زمینی‌ها استفاده شود مواد غذایی کم کالری و سرشار از فیبر محسوب شده که موجب سلامت بدن می‌شوند.

برخی از خواص سیب‌زمینی‌عبارتند از:

1- موجب افزایش وزن می‌شوند.

سیب‌زمینی‌ها حاوی مقدار فراوانی کربوهیدرات و مقدار کمی پروتئین هستند. مصرف سیب‌زمینی برای آنان که لاغر هستند و می‌خواهند وزن، اضافه کنند، توصیه می‌شود. این ماده غذایی دارای ویتامین‌های سی و ب ‌کمپلکس است.

2- هضم آن راحت است.

سیب‌زمینی‌ها به خاطر اینکه سرشار از کربوهیدرت‌ها هستند هضم آن‌ها آسان است از این رو،‌ این ماده غذایی به بیماران و کودکان که نیاز به غذایی با هضم راحت و انرژی‌زا دارند، توصیه می‌شود.

3- برای پوست مفید است.

ویتامین‌های گروه سی و ب کمپلکس و مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم. فسفر و روی، محافظان خوبی برای پوست محسوب می‌شوند.

سیب‌زمینی‌ رنده شده را با مقداری عسل مخلوط کرده و برای رفع چروک‌های پوستی و هرگونه لکه‌ پوستی ناشی از افزایش سن آن را روی پوست بمالید.

4- موجب تقویت مغز می‌شود.

اصولا عملکرد مناسب مغز به ذخیره اکسیژن، سطح گلوکز، منیزیم، برخی از اعضای ویتامین‌ ب کمپلکس و برخی هورمون‌ها مانند اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب مانند اسیدهای چرب امگا 3 بستگی دارد و سیب‌زمینی نه تنها حاوی تمام این خواص است بلکه دارای ترکیبات دیگری مانند روی و فسفر نیز هست که برای مغز مفیدند.

5- خاصیت ضد التهابی دارد.

به خاطر وجود مواد مغذی مانند ویتامین سی و ویتامین ب و پتاسیم در این ماده غذایی، می‌تواند کلیه التهابات بیرونی و درونی را مانند التهاب روده و سیستم گوارش را تسکین بخشد و از آن رو که هضم راحتی دارد برای کسانی که دارای زخم‌های دهانی هستند غذای خوبی به شمار می‌رود.

6- برای درمان روماتسم توصیه می‌شود.

وجود برخی از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، کلسیم و منیزیم در این ماده غذایی کمک خوبی برای درمان روماتیسم محسوب می‌شوند.

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب