صفحه اصلی arrow مطالب پزشکی و سلامت arrow خوراکیهای مفید روزهای داغ تابستان
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 20 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

خوراکیهای مفید روزهای داغ تابستان

ارزیابی كاربر: ONONONONON / 3
ضعیف عالی 

۷ ماده غذایی مفید برای روزهای گرم تابستانی

اگر بخواهيم از بهترين و مقوي ترين آنها ياد کنيم، نبايد از محصولات باغ ها و کشتزارها، در اين روزهاي گرم غافل شويم. مصرف ميوه هاي خوشمزه و خوش آب و رنگي که با پايان بهار و آغاز تابستان وارد بازار مي شوند، مي توانند سلامتي و انرژي ما را در اين روزهاي طولاني و گرم تامين کنند.
در اينجا هفت ميوه و سبزي مقوي و خوشمزه به شما پيشنهاد شده است که براي هر فرد، منابعي غني جهت يک تغذيه مثبت و موثر به حساب مي آيند.
کيوي
کيوي سرشار از ويتامين ث است. ميزان ويتامين ث موجود در کيوي بيش از نياز بدن است. اين ميوه همچنين حاوي مقدار کافي فيبر و آنتي اکسيدان مي باشد. کيوي را به تنهايي يا در سالاد ميوه استفاده کنيد. همچنين اضافه کردن آن به اسموتي هاي تابستاني بسيار توصيه مي شود.
زردآلو
زردآلو از منابع غني ويتامين آ، ويتامين ث و پتاسيم به حساب مي آيد. بهترين نوع آن، شيرين و آبدار است و تقريباً در تمام طول تابستان مي توانيد آن را پيدا کرده و خريداري نماييد. از مصرف زردآلو در اين فصل دريغ نکنيد
. اين ميوه بين کودکان بسيار پر طرفدار است. زردآلو را مي توانيد به همراه ماست نيز تناول کنيد.
کدو
کدو، بخاطر ويتامين هاي زياد و انواع مختلفش در اين ليست قرار داده شده است. به گزارش سايت Eating Well، مصرف کدو به عنوان يک اغذيه مقوي و کم چربي، در تابستان بسيار توصيه مي شود. همچنين ويتامين آ و ويتامين ث موجود در کدو را نيز نبايد از ياد برد. غذاهايي که کدو جزء اصلي آنها است، غذاهايي خوشمزه و شيرين هستن که به سرعت آماده مي شوند. علاوه بر اين کدو را مي توانيد به سالاد خود نيز اضافه کنيد.
لوبياي چشم بلبلي
اين لوبيا منبع خوبي از ويتامين ب ۱ و همچنين فيبر، منيزيم و روي است. اگر مي خواهيد يک غذاي سريع، ساده که از ارزش غذايي نيز بهره مند باشد تهيه کنيد، مي توانيد اين لوبيا را آب پز کرده و در سالاد استفاده کنيد.
شاهي
به گزارش LiveStrong، شاهي بخاطر خواص شيميايي و ترکيبات گياهي خاص عاملي موثر در پيشگيري از بسياري از بيماري ها به شمار مي رود. ميزان آنتي اکسيدان موجود در شاهي هاي تلخ و سبز، از سيب و کلم بروکلي هم بيشتر است.
شاهي معمولاً مي تواند به صورت چاشني مصرف شود، اما نيويورک تايمز در اين مقاله از فوايد مصرف شاهي بسيار گفته و يادآور شده که بهتر است در مصرف شاهي خساست به خرج ندهيد. اين سبزي را مي توانيد در سوپ ها استفاده کنيد و يا از آن به همراه اسفناج در دستورهاي آشپزي خاص بهره ببريد.
توت فرنگي
اين توت فرنگي هاي خوشمزه، علاوه بر اينکه يکي از پر طرفدار ترين ميوه هاي تابستاني هستند داراي فوايد زيادي براي سلامتي مي باشند. مصرف توت فرنگي در تنظيم سطح کلسترول موثر است. همچنين اين ميوه عاملي براي سفيد شدن دندان ها نيز هست؛ چرا که توت فرنگي حاوي اسيد ماليک است. آنزيمي که در برخي خميردندان ها نيز وجود دارد. ميزان ويتامين ث موجود در يک توت فرنگي با ويتامين ث موجود در يک پرتقال برابري مي کند. توت فرنگي را مي توانيد پس از شستشو مصرف کنيد
. همچنين استفاده از آن در تهيه سالاد ميوه نيز توصيه مي شود.
انجير
انجير با وجود حجم کوچکي که دارد، ميوه اي مفيد و مغذي براي بدن است. به گزارش لُس آنجلس تايمز، پتاسيم موجود در انجير تا ۸۰ درصد بيشتر از موز است و هضم آن نيز به نسبت بسيار راحت است. علاوه بر اين داراي آهن و منيزيم بيشتري در مقايسه با ساير ميوه ها است. تمام اين ها در ميوه اي که تنها ۲۰ تا ۴۰ کالري انرژي دارد قرار گرفته. پس اگر عنوان کامل ترين ميوه دنيا را هم به انجير بدهيم، چندان بي راه هم نگفته ايم. در نهايت توصيه مي شود انجير را به صورت تازه تهيه و مصرف کنيد.

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب