صفحه اصلی arrow کامپیوتر ، اینترنت و موبایل arrow آموزش ترفندها و قابلیت های پنهان نرم‌افزار VLC media player
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 8 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

ببينين آرنولد شوارتزنگر كه زماني كوه عضله بود حالا چه شكلي شده
شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۴۴ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      احمدی نژاد و دامادش
پنج‌شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۱ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس/ رضا شفیعی جم در دوران دبیرستان
پنج‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۵ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      عکس دکتر مصدق و دخترش در فرودگاه هلند در راه رفتن به دادگاه لاهه
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۷ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      آخرین تصاویر پیش از مرگ سیمین دانشور همسر جلال آل احمد
جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۱۹ قبل‏ازظهر
  [جزئیات]...      

آموزش ترفندها و قابلیت های پنهان نرم‌افزار VLC media player

ارزیابی كاربر: ONONONONOFF / 16
ضعیف عالی 

نرم‌افزار VLC media player یکی از محبوب‌ ترین و پرطرفدارترین نرم‌ افزارهای پخش فایل‌های صوتی و تصویری در جهان است. VLC media player از مجموعه عظیمی از فرمت‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند، بر روی پلتفرم‌های متعددی عرضه شده است و از همه مهم‌تر رایگان و متن‌باز است. شما می توانید این نرم‌افزار VLC media player را از لینک انتهای صفحه به صورت رایگان و کامل با لینک مستقیم دانلود کنید

VLC Media Player با حجمی بسیار کمتر از نرم افزاری های مشابه می تواند ۹۹ درصد فیلم ها و فرمتهای ویدئویی را که اغلب کاربران تماشا می کنند، را اجرا نماید.حجم پائین و محیط بسیار ساده نرم افزار از مهم ترین قابلیت های این نرم افزار محسوب می شود، و همچنین دیگر به نصب نرم افزارهای جانبی نیازی نیست و به راحتی می توان فایل تصویری مورد نظر را مشاهده نمود. این پخش کننده با امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهد به عنوان ابزاری فراتر از یک پخش کننده عمل می کند.

قابلیت های کلیدی نرم افزار:
- پخش انواع فرمت ها از جمله MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DivX, mp3, ogg, …
- پخش انواع DVD ، VCD
- حجم بسیار اندک نسبت به قابلیت های فراوان آن و همچنین نسبت به نرم افزار های مشابه
- محیط بسیار ساده و کاربر پسند
-پشتیبانی از فایلهای ناقص دانلود شده و پخش دیسکهای مخدوش شده
-پشتیبانی در زبان های مختلف از جمله زبان شیرین فارسی
-قابلیت اجرا در اکثر سیستم عامل ها یعنی ویندوز، لینوکس، مکینتاش و …
-پوسته های متعدد برای سلیقه های مختلف
-پشتیبانی از انواع فرمت‌های صوتی و تصویری و زیرنویس
-سازگار با نسخه های مختلف ویندوز

قابلیت بازیابی فایل های فشرده و روش آن:
فایل هایی که برای دانلود قرار گرفته اند چندین بار قبل و بعد از قرار گرفتن بر روی هاست توسط تیم نرم افزار تاپ ۲ دانلود تست گردیده در نتیجه فایل ها کاملآ سالم هستند اما در برخی مواقع به دلیل توقف های موقتی که کاربران در هنگام دانلود فایل ها انجام می دهند فایل ها دچار مشکل می شوند بدین صورت که پس از دانلود و استخراج فایل ها از سوی نرم افزار Winrar با اخطار CRC رو به رو میشوند. اما جای نگرانی نیست چون فایل ها به گونه ای فشرده شده اند که دارای قابلیت بازیابی هستند. به همین منظور کافیست که فایل معیوب را با استفاده از نرم افزار Winrar اجرا کنید و سپس با انتخاب گزینه Repair اقدام به تعمیر فایل فشرده نمایید.
VLC Media Player نام نرم افزاری حرفه ای و رایگان (Open Source ) برای پخش انواع فایل های صوتی و ویدیویی می باشد که به وسیله آن کاربران قادرند تا اکثر قریب به اتفاق فرمت های مختلف صوتی و ویدیویی از کدک های مختلف را به سادگی پخش نمایند. در این نرم افزار دیگر به نصب نرم افزارهای جانبی نیازی نیست و به راحتی می توان فایل تصویری مورد نظر را مشاهده نمود. همچنین این نرم افزار برای پخش دیسک هایی که بر روی سطح آن ها خدشه وارد شده است بسیار مناسب است و فایل های تصویری موجود بر روی این دیسک ها را با کیفیت مناسبتری نسبت به برنامه های مشابه نمایش می دهد. این نرم افزار با امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهد به عنوان ابزاری فراتر از یک پخش کننده عمل می کند. این نرم افزار محصولی از کمپانی VideoLAN team می باشد.

برخی از امکانات نرم افزار VLC Media Player :
- قابلیت پخش فایل های Stream با پشتیبانی از UDP/RTP Unicast , UDP/RTP Multicast , HTTP / FTP , MMS , TCP/RTP Unicast , DCCP/RTP Unicast , File , DVD Video 1 - , Video CD / VCD - , SVCD 2 - , Audio CD (no DTS-CD) - , DVB (Satellite, , Digital TV, Cable TV) - , MPEG encoder 3 - , Video acquisition Direct Show iSight, EyeTV 4 V4L, V4L2 V4L, V4L2.
- پشتیبانی از فرمت های صوتی MPEG Layer 1/2 , MP3 - MPEG Layer 3 , AAC - MPEG-4 part3 , Vorbis , AC3 - A/52 (Dolby Digital) , E-AC-3 (Dolby Digital Plus) 3 , MLP / TrueHD 3 , DTS , WMA 1/2 , WMA 3 1 1 1 , FLAC , ALAC , Speex , Musepack / MPC , ATRAC 3 , Wavpack , Mod (.s3m, .it, .mod) , TrueAudio (TTA) , APE (Monkey Audio) , Real Audio 2 , Alaw/µlaw , AMR (3GPP) , MIDI , LPCM , ADPCM , QCELP , DV Audio , QDM2/QDMC (QuickTime) , MACE

اکثر کاربران تنها برای گوش دادن به فایل‌های صوتی و یا مشاهده فایل‌های تصویری از VLC استفاده می‌کنند، اما قابلیت‌های این نرم‌افزار بسیار فراتر از این‌هاست. در این ترفند قصد داریم به معرفی 6 قابلیت ناشناخته VLC media player بپردازیم که کمتر کاربری از آن‌ها اطلاع دارد.

آموزش ترفندها و قابلیت های پنهان در نرم‌افزار VLC media player

1. Rip کردن DVD ها:
به عمل تبدیل فیلم‌های DVD به فایل‌های تصویری مرسوم نظیر AVI و ذخیره آن بر روی هارددیسک، عمل Rip کردن DVD گفته می‌شود. این موضوع می‌تواند بسیار کاربردی باشد چرا که دیگر نیازی به کپی کردن یک DVD با حجم بالا بر روی هارددیسک نخواهید داشت و تنها یک فایل تصویری با حجمی به مراتب کمتر و همان کیفیت اصلی در اختیار خواهید داشت. برای Rip کردن DVD توسط VLC کافی است ابتدا DVD را درون DVD-ROM قرار دهید. سپس از منوی Media بر روی Convert / Save کلیک کنید. در پنجره Open Media به تب Disc بروید. در این قسمت شما می‌توانید تعین کنید چه میزان از ویدئو Rip شود. با کلیک بر روی دکمه Convert / Save می‌توانید نوع فرمت خروجی و محل ذخیره فایل را در تنظیم نمایید و نهایتا با فشردن دکمه Start عملیات تبدیل و کپی را آغاز کنید.

2. عکس‌برداری و فیلم‌برداری از ویدئو:
شما می‌توانید توسط VLC از صحنه‌ای از ویدئو عکس بگیرید و یا قسمتی از ویدئو را به صورت جداگانه ضبط کنید. برای این کار کافی است از منوی View گزینه Advanced Controls را انتخاب کنید تا دکمه‌های مربوط به این کار نمایش داده شود.

3. پخش فایل‌های فشرده:
فرض کنید شما یک فایل فشرده با فرمت RAR یا ZIP و یا سایر فرمت‌های مشابه در اختیار دارید که درون آن‌ها فایل‌های صوتی یا تصویری ذخیره شده است. اگر از VLC استفاده می‌کنید، برای پخش این فایل‌ها نیازی به Extract کردن فایل‌ فشرده ندارید. کافی است در VLC از منوی Media گزینه Open File را انتخاب کنید. سپس فایل فشرده را انتخاب کنید. VLC به طور اتوماتیک محتویات فایل فشرده را برای شما پخش خواهد کرد.

4. پخش ویدئو در حالت ASSCII:
کدهای اسکی (ASSCII) یک ترکیب کاراکتری بر اساس الفبای انگلیسی هستند. شما در VLC می‌توانید فایل‌های تصویری خود را در قالب این کدها مشاهده کنید! این قابلیت VLC بیشتر جنبه سرگرمی دارد. برای این کار کافی است از منوی Tools به Preferences بروید. سپس به بخش Video بروید و گزینه Output را بر روی Color ASSCII art video output تنظیم نمایید و بر روی دکمه Save کلیک کنید. حال کافی است یک ویدئو را اجرا کنید. برای بازگردانی به حالت قبل کافی است مجدد گزینه Output را بر روی Default تنظیم کنید.

5. تبدیل فایل‌های صوتی و تصویری:
در صورتی که قصد تبدیل فرمت‌های فایل‌های صوتی و تصویری را دارید نیازی به استفاده از نرم‌افزارهای جانبی نخواهید داشت. VLC این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. برای این کار  از منوی Media بر روی Convert / Save کلیک کنید. در همان تب File، بر روی Add کلیک کنید و فایلی که قصد تبدیل آن را دارید را انتخاب کنید. این کار را می‌توانید به دفعات انجام دهید. سپس بر روی Convert / Save کلیک کنید. اکنون می‌توانید فرمت فایل جدید و تنظیمات مربوط به آن و همچنین محل ذخیره فایل تبدیل شده را اعمال کنید. با کلیک بر روی دکمه Start عملیات آغاز می‌گردد. شما می‌توانید از این روش برای ضبط ویدئوهای آنلاین که به صورت Stream پخش می‌شوند و امکان دانلود آن‌ها وجود ندارد نیز استفاده کنید.

6. مشاهده و دانلود ویدئوهای آنلاین:
شما به وسیله VLC می‌توانید ویدئوهای آنلاین موجود در صفحات اینترنت نظیر ویدئوهای یوتیوب را مشاهده کنید و همچنین آن‌ها دانلود نموده و بر روی هارد ذخیره کنید. برای این کار کافی است از منوی Media بر روی Open Network Stream کلیک کنید. اکنون آدرس صفحه‌ای که ویدئو در آن قرار دارد را وارد کنید. اگر دکمه Play را بزنید ویدئو در محیط VLC پخش خواهد شد. اما اگر بر روی فلش کوچک کنار آن کلیک کنید و Convert را انتخاب کنید، می‌توانید آن را با هر فرمتی که علاقه‌مندید بر روی هارددیسک ذخیره کنید.

ترفند و قابلیت بسیار ویژه دیگری از نرم افزار VLC Player

 

نحوه تماشای کانال های تلویزیون با نرم افزارهای VLC Media Player و Media Player Classic

برای اینکار یک دستگاه گیرنده دیجیتال dvb-t لازم دارید.

 

در VLC Media Player :

برای اینکار کلید میانبر Ctrl + C یا از منوی Media گزینه ...Open Capture Device یا راست کلیک روی صفحه خالی برنامه و انتخاب گزینه Open Media بعد ...Open Capture Device رو انتخاب می کنیم. در اینجا به سربرگ Capture Device میریم و Capture mode رو از گزینه DirectShow به گزینه (TV (digital تغییر میدیم. و در پایین در قسمت Options در جلوی Transponder/multiplex frequency نوشته 0khz رو به فرکانسی که در استان یا شهرستان شما توسط فرستنده های دیجیتال قابل دریافت هست رو مینویسین.

به طور مثال اینجا فرکانس ۶۱۸ رو میتونم بگیرم پس اونجا نوشتم:

آموزش ترفندها و قابلیت های پنهان در نرم‌افزار VLC media player

برای اینکار به آدرس زیر برید و فرکانس استان رو پیدا و وارد کنید:

جدول آخرین وضعیت فرستنده های دیجتال استانها

بعد در پایین Play رو میزنیم و چند ثانیه منتظر اومدن کانال ها میشیم. برای تغییر کانال میتونید به منوی Playback بعد به قسمت Program برید و لینک کانال ها رو ببینید و هر کدوم رو خواستید میتونید تغییر بدید.

در Media Player Classic :

به منوی View / Options رفته و در سمت چپ به قسمت Capture رفته و در سمت راست در قسمت Default Device گزینه Digital رو انتخاب کنید.

در پایینتر قسمت (Digital settings (BDA در قسمت Network Provider گزینه آخر Microsoft DVBT Network Provider رو انتخاب کنید و در پایین در قسمت Receiver گزینه BDA MPE Filter دومی (گزینه آخری) رو انتخاب کنید.

اگه خواستید کشور رو هم تغییر بدین فرقی هم فکر کنم نمیکنه!

بعد OK کنید و به منوی File گزینه Open Device رو بزنید. در اینجا در پنجره باز شده سمت راست Scan رو بزنید و در پنجره باز شده Start رو برای جستجوی کانال ها بزنید و منتظر دریافت لیست کانال ها باشید. برای تغییر کانال هم از پنجره راست یا منوی Navigate گزینه ...Jump to میتونید استفاده کنید.

در این نرم افزار صدای کانال ها پخش نمیشه نمیدونم چرا. فکر می کنم تنظیماتی باید داشته باشه که بعداً اگه پیدا کردم قرار میدم. شما هم اگه دونستین بگین.

بعدشم مثل اینکه رادیو ها هم پخش نمیشه!

و در آخر با نرم افزار KMPlayer هم میشه کانالها رو دید ولی هر کاری کردم نشد.
برای اینکه برید در صفحه KMPlayer راست کلیک کنید و Open رو برید و (Open BDA (HDTV رو انتخاب کنید. یا کلید ترکیبی Ctrl + B رو بزنید. تنظیماتش هست.

با نرم افزار مشابه TotalMedia هم بدون ایراد و به صورت آسان می تونید کانال های دیجیتال شبکه های صدا و سیما و رادیو رو دریافت کنید. قویترین نرم افزار در این زمینه هست

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب