صفحه اصلی arrow مطالب پزشکی و سلامت arrow خواص اعجاب انگیز عسل: آنتی بیوتیک، پیشگیری سرماخوردگی، سرشار ويتامين‌، مواد معدني، آنزيم و آمينواسيد
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 21 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

خواص اعجاب انگیز عسل: آنتی بیوتیک، پیشگیری سرماخوردگی، سرشار ويتامين‌، مواد معدني، آنزيم و آمينواسيد

ارزیابی كاربر: OFFOFFOFFOFFOFF / 0
ضعیف عالی 

 

خود درماني بوسيله‌ي عسل، آنتي بيوتيک طبيعي
عسل حاوي ويتامين‌ها و مواد معدني است، که از آنها در شکرهاي تصفيه‌ي شده‌ي ما خبري نيست. و اين باعث ميشود عسل ماده اي بسيار شيرين و براي سلامتي مفيد باشد. در بين ملت هاي مختلف، عسل همواره به عنوان دارويي سنتي براي زخم و سوزش معده استفاده شده است.
در حقيقت، تحقيقات غربي‌ها نشان ميدهد که عسل رشد اچ.پيلوري، باکتري بوجود آورنده‌ي زخم هاي معده را متوقف ميکند، و کافئيک اسيد موجود در عسل از بروز سرطان روده بزرگ جلوگيري ميکند. تنها نکته اي که بايد در مصرف اين ماده‌ي شيرين و ضد باکتري، به آن توجه داشت اين است که بايد از خوراندن آن به بچه‌‌هاي کمتر از يک سال پرهيز کرد، زيرا ممکن است عسل خام حاوي بوتوليسم (باکتري عامل مسموميت حاد غذايي) باشد.

خواص اعجاب انگیز عسل: آنتی بیوتیک، پیشگیری سرماخوردگی، سرشار ويتامين‌، مواد معدني، آنزيم و آمينواسيد


چند مورد از ناراحتي‌هاي شايع که عسل در درمان آنها نقش زيادي دارد:

پيشگيري از سرما خوردگي. يک قاشق مرباخوري عسل در يک نصف استکان آبليمو، در آغاز پيدايش علائم سرماخوردگي، سبب بهبود سريع شما مي گردد.
کمک اوليه براي درمان زخم ها. ميتوان از گاز پانسمان آغشته به عسل براي درمان سوختگي‌ها و زخم‌ها استفاده کرد. همچنين براي تسکين درد ناشي از نيش حشرات و جلوگيري از بروز عفونت مفيد است.
تسکين دهنده‌ي درد گلو. ميتوانيد با مصرف يک قاشق چايخوري عسل گلو درد خود را بهبود ببخشيد.
علاجي براي آلرژي‌ها. مصرف روزانه‌ي يک قاشق چايخوري عسل تازه و پالايش نشده براي حساسيت‌ها بسيار مفيد است.
سرفه را از بين ببريد. در يک گلابي سوراخي ايجاد کنيد و پوست آن را بکنيد. مقداري عسل در وسط گلابي بريزيد، و آن را به مدت 10 تا 15 دقيقه بخارپز کنيد يا به طور معمولي آن را بپزيد. سه مرتبه در روز از اين غذا مصرف کنيد تا ششهايتان قوت بگيرند. با اين کار سرفه‌هاي آزاردهنده را مهار ميکنيد.
در روشي ديگر، مي توانيد وسط شلغم را خالي کرده مقداري عسل داخلش بريزيد، بعد از 24 ساعت، محتوي داخلي آنرا ميل کنيد.سرفه شما بهبود مي يابد.
درمان يبوست. بعد از اينکه صبح از خواب بيدار شديد، 12 روز آب ولرم را همراه‌يک قاشق نهارخوري عسل، قبل از صبحانه با شکم خالي ميل کنيد.
موم کندو و عسل زنبور عسل، سلامتي را به ارمغان مي‌آورد
اين دو محصول زنبور عسل شما را شگفت زده خواهند کرد: عسل سرشار از ويتامين‌ها، مواد معدني، آنزيم ها و آمينواسيدها است، و نشاط و انرژي شما را دو چندان خواهد کرد. همچنين کبد را از ترکيبات سمي‌حفظ ميکند و براي مردان داراي بيماري پروستات بسيار مفيد است.
پروپوليس، صمغي است که توسط زنبور عسل ترشح ميشود. زنبور از آن براي ترميم کندو استفاده ميکند. همچنين اين ماده به عنوان لايه اي محافظ در برابر هجوم ميکروبها و ساير ارگانيسم ها عمل ميکند. اين ماده باعث مصونيت در برابر بيماري‌ها ميشود. سرشار از فلاونوييد ها و آنتي اکسيدان‌ها و همچنين ماده‌اي اشتعال ناپذير است. همچنين داراي مقاديري Terpenoid است که خود نوعي ضد ويروس، ضد باکتري و ضد قارچ محسوب ميشود.
مشابه تعدادي از آنتي بيوتيک هايي که توسط پزشک تجويز ميشوند، پروپوليس از تقسيم سلولي باکتري جلوگيري و ديواره‌ي سلولي ميکروبها را تخريب ميکند. اين ماده را ميتوان در عسل هاي غني شده از پروپوليس يا کپسول هاي حاوي پروپوليس يافت.
همه بر زنبور ملکه درود ميفرستند!
از ديگر محصولات زنبور عسل، غذاي ملکه(Royal Jelly) است. غذاي ملکه، در فرهنگ هاي آسيايي به عنوان افزايش دهنده‌ي طول عمر شناخته ميشود. گفته شده که براي ايجاد مصونيت، نشاط و شادابي در زندگي و افزايش نيروي مردانگي مصرف ميشود.
اين ماده سرشار از ويتامين و کلاژن است. کلاژن پروتئيني است که با افزايش سن، از مقدار آن در بدن به طور پيوسته کم ميشود. همچنين اين ماده در مبارزه با سرطان‌ها بسيار موثر است. به ويژه سرطان‌هاي بدخيم. اين ماده حاوي پروتئيني ضد باکتري، به نام روياليزين است. روياليزين محافظي قدرتمند در برابر تعداد زيادي باکتري‌ها از جمله استرپتوکوکوس و استافيلوکوکوس است.
اين ژله، با خاصيت درماني فوق العاده مخصوص مصرف زنبورهاي ملکه است. اما بخش جالبتر قضيه: زنبور ملکه عمري به مدت 5 تا 7 سال دارد. در حالي که زنبورهاي کارگر تنها 5 تا 7 هفته عمر ميکنند. وقتي زنبور ملکه مثل زنبورهاي کارگر تغذيه شود، همانند آنها طول عمري معادل 5 تا 7 هفته خواهد داشت. بنابراين تعجبي ندارد که غذاي ملکه در آسيا به عنوان ماده‌ي طول عمر تقديس ميشود! غذاي ملکه را ميتوان به صورت مکمل در فروشگاه‌هاي مواد غذايي سلامتي و همچنين در گل فروشي‌ها يافت.

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب