صفحه اصلی arrow مطالب پزشکی و سلامت arrow آسیب های پنهان بازی کلش
 

تابلو اعلانات نت گشت..

نت گشت را home page خود کنيد

ابزارهای رایگان برای افزایش بازدید سایت و وبلاگ شما
کدهای زیبا سازی سایت و وبلاگ - ساعت های زیبا
فروش سایت و دامنه زیبا، رند و با سابقه ده ساله و رنک دار
درمان سرماخوردگی با روش درمان های گیاهی و غذایی در ایران و جهان
دانلود تقویم نجومی سال 1403
دانلود کتاب مجربات باقر
دانلود کتاب صوتی تاریخ امپراطوری هخامنشیان از کوروش تا اسکندر
دانلود کتاب صوتی اروپا در قرون وسطی
دانلود جزوه حقایقی درباره سنگ پادزهر
فروشگاه اینترنتی عصر قدیم

جستجو در سایت نت گشت و در کل سایت ها

دانلود تقویم نجومی 1403 - تقویم نجومی 1403 منجم باشی - تقویم نجومی حسین جانقربان 1403 - تقویم نجومی گلپایگانی 1403

دانلود رایگان کتاب صوتی خداوند الموت - نوشته پل آمیر - مترجم ذبیح الله منصوری


اهدای عضو یعنی اهدای زندگی

كاربران آنلاین

ما 12 میهمان آنلاین داریم
خبر خوان سایت نت گشت
RSS 2.0

ورود كاربر





هنوز ثبت نام نكرده اید؟ عضویت در سایت
به وب

آسیب های پنهان بازی کلش

ارزیابی كاربر: ONONONONON / 1
ضعیف عالی 

مقاله اسیب های پنهان بازی کلش اوکلنزبسمه تعالی

آسیب های پنهان بازی کلش آو کلنز

تدوین و نگارش : مجید خسرودوست رودسری

( کارشناس روان شناسی بالینی و مشاور مدارس متوسطه شهرستان رودسر)

هر جایی که باشند فرقی ندارد ، چه در مراسم عروسی ، چه در مراسم عزا ، چه در مهمانی ، چه در مسجد ، آنچه که برایشان اهمیت دارد این است که افزایش لول بازی و اینکه  چگونه قلعه ی خود را از حمله دشمن مجازی حفظ نمایند ، همیشه گوش به زنگ هستند تا از لیدرشان فرمانی برسدکه برای « وار» نیروهایشان را به کار گیرند  و اتک بزنند . بازی کلش اوکلنز امروزه به مهمترین دغدغه ی جوانان و نوجوانان امروزی تبدیل شده و جایگزین همه ی تفریحات سالم و صله ی رحم ها و مطالعات انان شده است و البته زنگ خطری برای اینده ایی که برای انها رقم خواهد خورد ، موضوعی پر مخاطره که روح و روان و اینده ی اجتماعی امیدهای اینده ی ما را هدف گرفته است .

در  بازی کلش او کلنز همه ی کاربران باید تخریب کنند و بی رحم باشند به همین دلیل است که در روند این بازی ضعیف ترها زودتر مورد آسیب قرار می گیرند ( همان  اصلی که در قانون جنگل حکمفرماست ) از این رو افراد وارد شده به فضای بازی مدام نگران این هستند که قلعه اشان مورد دستبرد قرار  بگیرد.

این بازی یکی از بازیهای مخرب  در میان نوجوانان و جوانان ایرانی است که از اولین تاثیرات آن ایزوله کردن نوجوانان  و جوانان است  و  اعتیاد به این بازی سبب گردیده که دیگر خبری از جمع های شاد و دور همی و بازیهای سنتی نیست. بازی کلاش علاوه بر ایجاد حداقل 20 اسیب مخرب در حوزه ی روان شناسی یک بازی اعتیاد اور شناخته شده است . به عقیده ی  روان شناسان این بازی که یک بازی جنگ قبایل می باشد نه تنها اموزه های اخلاقی ، دینی و فرهنگی کشور ما را هدف گرفته بلکه روحیه ی تخریب گری را تقویت کرده و زمینه ی بی قراری و استرس را در افراد به وجود می آورد . ضمن اینکه این بازی تمام مفاهیم متعالی و زیبا و ارزشهای اخلاقی در زندگی را منهدم می کند.

به عقیده ی دکتر علی اکبر ارجمند نیا روان شناس تربیتی و دانشیار دانشگاه تهران در طراحی این بازی فنون روان شناسی به خوبی رعایت شده تا به این ترتیب افراد بیشتری مجذوب ان شوند ، به گونه ایی که افراد با غرق شدن در این بازی با تقویت کننده های کاذب و غیر انسانی روبرو می شوند و ان دسته از افرادی که نمی توانند این نیازها را در عالم واقع بر اورده کنند بهترین فرصت را پیدا می کنند تا به این واسطه امتیاز بگیرند.

همچنین بازی کلش او کلنز در قالب یک شبکه اجتماعی نیز نقش ایفا می کند چرا که امکان ارسال پیام در فرایند این بازی فراهم شده تا بازی کنندگان در مورد این بازی با هم به بحث و تبادل نظر بپردازند که در اکثر موارد دیده شده در مورد مسائل خارج از بازی صحبت میکنند و حتی برخی کاربران تفاوت فاحش سنی با هم دارند که خودبخود احتمال اسیب های متعدد افزایش پیدا می کند.

نمادهای مختلفی از شیطان پرستی را می توان در این بازی دید که دور از چشم کاربران در جای جای محیط این بازی قرار گرفته اند . نماد خرگوش ، نماد مار ، نماد جغد فراماسون ، نماد ستاره ی شش پر ، نماد شاخ شیطان ، چشم شیطان ، عدد 11 فراماسون ها. نماد گونیای فراماسونرها و ... وجود دارد که با کمی دقت نمایان می شود و این نشان دهنده ی اتین است که قطعا برنامه ریزی و ایده های خاصی پشت این بازی نهفته شده است.

این بازی به گونه ایی اعضای خانواده را درگیر کرده که می توان گفت بعد از سریال های ماهواره ایی دومین عامل فروپاشی و سرد شدن روابط خانوادگی این بازی به شمار می آید . زیرا محدودیت سنی نداشته و این روزها در همه خانه ها از طی کردن مراحل آن سخن به میان می آید و نکته ی جالب اینجاست که قهرمان واقعی فردی محسوب می شود که بیشترین مراحل را طی کرده است.

اعتیاد یکی از اثرات مهم این بازی است ، بعد از مدتی فرد به این بازی وابسته و دچار اعتیاد می شود و هدف فردی فرد به هدف او در بازی وابسته می گردد . پس از اینکه فرد از بازی دور می گردد دچار آنومی یا ناهنجاری می شود . در این بازی به شدت اعتیاد اور سطح خود اگاهی فرد کاهش یافته و وی متوجه گذر زمان و کاری که انجام داده نیست . در این بازی روحیه ی برتری جویی و تخریب گری به گونه ایی قوت می گیرد که جان دیگران بی ارزش شمرده می شود زیرا فرد اجازه کشتن سربازان خود را هم پیدا می کند ضمن این که تخریب کردن مساوی با کسب غنیمت و امتیاز بیشتر است . موفقیت مساوی با بالا رفتن سطح بازی و پذیرفت سطح بالاتر ، مساوی با تخریب بیشتر است ، علاوه بر این هر چه  سطح موفقیت فرد بازی کننده بالاتر رود بر میزان استرس و اضطراب او افزوده می شود زیرا ولع و هیجان بیشتر برای ادامه بازی و رسیدن به مراحل بالاتر پیدا می کند به گونه ایی که اکثر فعالان بازی کلش اوکلنز معتقدند در مراحل  بالاتر قدرت انصراف از بازی سخت تر و در مراحل پایین تر به مراتب آسانتر خواهد بود.

این بازی یک بازی گروهی است که ممکن است شروع و خاتمه ی آن در اختیار کاربر نباشد و در اختیار سایر گروه باشد که این باعث اختلال در زندگی روزانه ی فرد می شود . به طور مثال بازیکن باید نیمه های شب از خواب برخیزد و بازی را ادامه دهد وگرنه قلعه ی او تخریب می شود.

خانواده های ایرانی می بایست بازیهای واقعی را به فرزندان خود آموزش دهند و آنها را برای ورود به جمع های اجتماعی واقعی تشویق نمایند . همچنین تعیین سن برای خرید تلفن همراه راهکار مناسبی می تواند باشد . در کنار خانواده ، نظام آموزشی ، آگاه سازی و اطلاع رسانی و نظارت مشاوران توانمند در مدارس و رسانه ها نیز در اجتماعی کردن کودکان و نوجوانان به صورت واقعی می توانند تاثیر گذار باشند. بر اساس یک پژوهش انجام شده کودکان و نوجوانانی که روزانه بیش از نیم ساعت در این بازیها مشغول هستند دچار ناهنجاری و بیماری می شوند . پر خوری های عصبی. ناهنجاریهای عصبی ناشی از هیجان و اضطراب ، یبوست ، نگهداری ادرار برای طولانی مدت که منجر به سنگ کلیه و تخریب مثانه می شود ، تیک های عصبی همانند جویدن ناخن ، کابوس های شبانه ، شب ادراری ، اختلال در بینایی از عوارض اعتیاد به بازیهای رایانه ایی است که نتیجه این ناهنجاریها منجر به افت تحصیلی ، سردی روابط عاطفی ، انزوا و گوشه گیری می شود.کاربری که باید در این بازی به تخریب قلعه های اطراف خود بپردازد و به غنایم بیشتری دست پیدا کند در حال که در جامعه انسانی و به دور از فضای مجازی همه ما باید تلاش کنیم تا دانش اموزان این مرز و بوم نوعدوستی و احترام به ارزشها و هنجارهای زندگی را بیاموزند.

به والدین پیشنهاد می شود امکان هشدار دهنده را غیر فعال  کنند و یقین داشته باشند هر زمان مانع ضرر شوند منفعت کسب می کنند ، از کنار این بازی مخرب به سادگی عبور نکنند و به هر ترتیبی شده سعی کنند فرزندان خود را از آن دور کنند . هر چند این کار ساده نیست و بسادگی از پس آن برنخواهند آمد . اعتیاد یه این بازی همانند اعتیاد به مواد مخدر است و فرد معتاد به این بازی برای بیرون کشیدن از این ورطه به صورت گام به گام نیازمند همراهی و  کمک خواهد بود.

منابع :

1- عصر خبر – سهیلا نوری

2- http://www.tabnakilam.ir/

3- http://golestanema.com/

4- http://www.aryanews.com/news/20151219140315348/

5- سایت باشگاه خبرنگاران جوان

6- ویکی پدیا

7- شبستان

8- گویا ای تی

مقاله از: مجید خسرودوست رودسری

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

کتاب صوتی تاریخی

آخرین مطالب