صفحه اصلی arrow آشپزی و خانه داری arrow طرز تهیه فالوده شیرازی
 
به وب

طرز تهیه فالوده شیرازی

ارزیابی كاربر: ONOFFOFFOFFOFF / 1
ضعیف عالی 

فالوده شیرازی یکی از دسرهای خوشمزه تابستانی و فصول گرم سال است. که در مناطق مختلف به روشهایی گاه مشابه و گاه با مقداری تفاوت تهیه و سرو می شود. در اینجا طرز تهیه فالوده شیرازی را آموزش داده ایم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه فالوده شیرازی :
آب و شکر را روی حرارت ملایم قرار دهید. جوهر لیمو را در ۲ قاشق سوپخوری آب حل کرده، به آب و شکر اضافه کنید. اجازه دهید شربت غلیظ شود. گلاب و دانه های هل را افزوده و بعد از چند جوش مایه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا سرد شود. شربت را در فریزر قرار دهید تا ببندد. سپس در کیسه بریزید و به شکل پخ پودری در آورده و آن را تازمان سرو فالوده در فریزر بگذارید(این مایه را در دستگاه بستی ساز هم می توانید بریزید تا بلورهای یخ ریز یا پخ پودری به شما بدهد.

نشاسته و آب را با هم در قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم هم بزنید تا نشاسته خوب پخته شود و بوی خامی ندهد. خمیر فالوده را کنار بگذارید تا ولرم شود. سپس آن را در قیف مخصوص بریزید و از بالا با فشار دادن قیمت آن را در آب سرد که بلورهای یخ در آن هست بریزید. وقتی فالوده خودش را گرفت آن را با کفگیر برداشته وبا پودر یخ شربت، مخلوط و سرد کنید، یا آن که برای سرو در زمانی دیگر آن را در فریزر قرار دهید.

آموزش درست کردن فالوده شیرازی

مواد لازم برای شربت  فالوده :
شکر/۳۰۰ گرم
آب/۶۰۰میلی گرم
گلاب/۸۰۰ گرم
جوهرلیمو/یک چهارم قاشق چایخوری
دانه ی هل سبز/۱۰ عدد

مواد لازم برای نیم کیلو  فالوده :
نشاسته ی گل /۲۰۰ گرم
آب /یک لیتر

نکته :
۱- این دستور دارای ۲۰۰۰کیلو کالری انرژی و۵۰۰ گرم کربوهیدارات می باشد.
۲- در هنگام پخت فالوده، حرارت باید بسیار ملایم باشد تا آب خمیر فالوده دیر تبخیر شود و در حین تبخیرآب، نشاسته پخته شود. نشانه ی پخته شدن خمیر. کشدار وبراق شدن آن است.
۳- اگر خمیر سفت وسفید باشد یعنی خمیر خام است و رشته های فالوده در آب خرد می شود.
۴- بهترین نشاسته قابل استفاده برای تهیه فالوده نشاسته گندم است.
۵- دمای خمیر فالوده باید به حدی باشد که انگشت را بدون آن که بسوزد بتوان در آن نگهداشت.ن
۶- به طورکلی نسبت حجمی نشاسته ی گندم به آب یک هفت است که از هفت قسمت آب، یک قسمت سرد بوده برای حل کردن نشاسته استفاده می شود، شش قسمت دیگر آب جوش آمده است که تدریجاً نشاسته ی حل شده به آن اضافه می گردد.
۷- در تولید صنعتیشربت یا مخلوط یخ وشربت(یخ در بهشت) هنگام سرو اضافه می شود تا از دوفازی شدن (دو لایه شدن مایه ی فالوده وشربت ) جلوگیری گردد.

0 نظر

هیچ نظری وجود ندارد. اولین نفر برای نظر دهی به این مقاله باشید!

ارسال یك نظر


هجی كردن هجی كردن

آموزش زبان  دیالوگ

آخرین مطالب